Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

Hey Blackmoore

Ja, jeg er også meget lettet over at det endte godt - og positivt, så er der noget at glæde sig til mht næste vinter... Og fra nu af og året ud, vil jeg ikke høre mere om skiferier... jeg blir bare sk... misundelig :dry::tongue:

Og hermed korrekser jeg mig selv:

Heldigvis opdagede jeg selv fejlen... og fik bevist at jeg ikke ALTID hører efter i timen................... men.... :

det er ikke en tre-dobbelt ironman, Kim skal køre om 4 mdr. - det er såmænd "kun" en 10-dobbelt..... :blink::dry: (og jeg vidste det godt men.... :innocent::blush::tongue: sorry for that, din seje gut!! :bigsmile: go for that record!!!! :4thumbup: )

Deca-triathlon er en 10-dobbelt Ironman: 38 km svømning, 1800 km cykling og 422 km løb - og det skal afvikles indenfor 14 døgn....

Well, jeg er bange for at jeg får min sag for, med min nye "træner"...... :devil: men jeg kan vel ta' det som en qvinde :tongue:

/vivs :4whistling:

edit:

ps der kom lige programforslag ind i "brevsprækken" - skal lige nærstudere før jeg offentliggør :tongue:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey AF :bigsmile:

Well, det startede ud med et stævne i Aalborg i maj, men det er ændret et par gange siden..... målet nu (uden at det er endeligt "aftalt" med cheftræneren) er 7. maj - uanset hvor det blir...så blir det... 7. maj!

chekker lige dit link ud (men er blevet bombarderet med infos og links fra cheftræneren :cool: de sidste par dage...så blir nødt til at se på det hele... Svømning er ikke! en option.... kan ikke tåle chlorvand, og det udelukker svømmetræning en stor del af året... :tongue: Mudder(kast) er heller ikke min stil... :laugh::laugh::laugh: Nej... vi stiler efter en seriøs duathlon....eller flere...

Og ja, har investeret i "ræserlillen" (afbilledet på en side siden eller to i denne log) - kæmpe formue, men hva.... :cool::laugh::laugh:

Ellers vil jeg vist bare gå igang med at læse på lektien....og sørge for at jeg (forhåbentlig) har energi til afklapsningen i morgen tidlig...... :crazy::devil: :4mewantfood: :4mewantfood:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

14-02-06

Spinning v/Coach Kim - Fit-dk, Adelgade :4thumbup: :4thumbup:

RAAAAAAAAAAAAAARGH sq..... en gennemhård time :devil: ... halvflad efter de sædvanlige 30 mins, men uden "motivationsmusik" fik Coachen hevet mig tilbage i legen (uden at jeg tror du selv ved det..... :tongue: ) Havde lidt "gearproblemer" og blev nødt til at køre tungt det meste af vejen (det var enten tungt eller let...så jeg valgte at blive i den seje ende så længe som muligt)... Undrer mig bare at det ikke ses tydligere på pulsudslagene, der dog topper fint på de rigtige tidspunkter.. Men over blå zone var jeg flere gange, hvor jeg ikke måtte :nonono: Men sådan går det, NÅR MAN IKKE LYTTER EFTER INSTRUKTØREN.... :laugh:

Fed fed time, med flow fra ende til anden, pånær det sidste hårde pas, hvor jeg fik blodsmag i munden og var tæt-tæt på at ........

max 171

avg 152

808 cal

efterfulgt af løb på bånd

edit: ca ½ k:

speed 8½,

max 168

avg 160

Tak for idaw :bigsmile:

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Hej Vivsen,

Så fik jeg også lige forvildet mig ind i din log. Træningen ser rigtig fin ud, man må sige du giver den gas :)

Du skriver du vil køre stævne d. 7. maj, hvilket stævne har du i tankerne?

efterfulgt af løb

max 168

avg 153

0,6 k (aftalt var 0,5 k), speed 8,0 :tongue: men en god tur i ok hastighed, selvom der er plads til forbedring :wink: tænk hvis der ikke var det ? :laugh:

0,6k speed 8,0 betyder det 600 meter med 8 km i timen???? :blink:

Well, planen for ugen (selvom den ikke er endeligt afstemt!!!!)

mandag: done

tirsdag: morgenspin m/Kim

Onsdag: løbetur med mindre jeg kan finde en god spinningtime...:poking: om eftermiddagen..

torsdag: fri

Fredag: morgenspin m/kim

weekend ellers fri

Jeg tillader mig lige at kommenterer dit program, håber det er ok :). Umiddelbart ser det fint ud med fri torsdag og i weekenden, jeg tror dog du skal overveje at få noget mere løb med i programmet, evt. en løbetur lørdag eller søndag? Onsdag vil jeg råde dig til at løbe i stedet for spinning. Spinning 3 gange om ugen er nok, for når du kommer ud til et stævne bliver det anden løbetur der er rigtig hård, så det er løb du skal have i fokus. Dog er det også her man skal bygge langsomst op og passe på med skader :innocent: Bare lige mine tanker her en tirsdag morgen :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Kasper

- og welcome back :smile:

Selvfølgelig er alt ris og ros velkomment :bigsmile: Det er dejligt at få lidt input!

Du har ret i at jeg skal til og løbe mere ! Du skal bare lige huske på, at jeg først nu er startet træning op til duathlon, hvor jeg før har haft forskellige træningsformål, vægttab, genoptræning og skitræning...

Derfor har jeg valgt at kickstarte/booste motivation og træningsglæde - og fået lidt konditionstræning ind i livet igen... og fandt så samtidig en s... god spinninginstruktør, som nu også er min coach :4thumbup:

Kim hjælper mig med at få styr på, hvordan jeg skal træne, hvor meget, hvornår, hvorfor osv. Samarbejdet er dog endnu så nyt (ca. 5 dage gammelt) at vi ikke har fået sat en fast "dagsorden" op.. men det er tæt på !

Det vigtigste for os (MIG) er dog, at jeg undgår skader - og så skal det stadig være sjovt!

Det, vi SÅ SMÅT er gået igang med, er at få noget X-træning igang...(spin efterfulgt af løB)... og lige nu, ja: korte ruter og lav hastighed for at undgå skader og for at undgå, at motivationen forlader mig. Og det er meningen - sålænge jeg træner indendørs!! - at jeg skal X-træne 2-3 gange om ugen (spin og løB) - plus de andre ting... :smile:

Efterhånden som det blir tåleligt at være udendørs, så rykker vi træningen ud med "naturcykling" og udendørsløb :smile:

Årsagen til, at der ikke er nogen træning i denne weekend, er ganske enkelt, at jeg er til mine forældres 55 års bryllupsdag i Jylland hele weekenden... og med den træning jeg har været igennem her den sidste tid, har jeg brug for en ekstra dag uden træning - forud for en max-pulstest på onsdag i næste uge..

OG til alle dem der har spurgt trofast - og nogen vedvarende :tongue: : jeg agter at stille op i en duathlon i BLOVSTRØD d. 7. maj 2006 - men coach og jeg er for nuværende ikke helt enige om hvilken distance......... :laugh: Og ja, i må gerne komme og heppe! :laugh: bare jeg ikke får at vide at der kommer nogen..... :wink:

Og så stiller vi om til problemknuseren Vivs

God dag på MOL

:sun:

Link to comment
Share on other sites

15-02-06

Fitnessdk - ABC

"opvarmning"

kondicykel, 10 k - level 15 - 110-120 rpm - puls max 144, avg 138 (det var i mangel af andre cardiomaskiner)

Styrk: (også i mangel af rette cardiomaskine, var tæt på at tage en udendørs løbetur.....)

legpress 3 x 8 á 110 kg

vertical traction 3x8 á 35 kg

løb på bånd

1 k - speed 9, puls max 185 avg 153 - incl 2 gåpauser speed 7 á 1 min

2 k - speed 8½ puls max 177 avg 168 - incl 2 gåpauser speed 7 á 1 min - inden næste interval, kom motivationen forbi og sagde hej :bigsmile:

1 k - speed 7,6, puls max 171 avg 164 ingen gåpauser

Plaget af vabel under venstre fod... og vabelplastret sad skævt, så det gik ikke helt som forventet...

Og aldrig-aldrig har jeg set så mange mennesker i ABC.... :mad:

Bekendtskabet med coach K har nu kostet 3 kg straight (på 1 uge) - om det er coach, morgenspin eller en kombination skal jeg ikke kunne sige... vel i princip også ligemeget...det skader ikke :innocent::laugh:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Derfor har jeg valgt at kickstarte/booste motivation og træningsglæde - og fået lidt konditionstræning ind i livet igen... og fandt så samtidig en s... god spinninginstruktør, som nu også er min coach :4thumbup:

Kim hjælper mig med at få styr på, hvordan jeg skal træne, hvor meget, hvornår, hvorfor osv. Samarbejdet er dog endnu så nyt (ca. 5 dage gammelt) at vi ikke har fået sat en fast "dagsorden" op.. men det er tæt på !

Det vigtigste for os (MIG) er dog, at jeg undgår skader - og så skal det stadig være sjovt!

:1356: :hippy: :superman:

100 % sikker på at du og din dygtige coach kommer til at nå meget, meget langt med Jeres trænings principper. En af de ting jeg husker bedst fra Dag Stormarks foredrag var netop værdien af at fokusere på intensitet/kvalitet fremfor mængde.

Keep us posted og Århus kram fra mig

Link to comment
Share on other sites

Hey Sild :bigsmile:

Ja, jeg er også sikker på at den unge mand har helt styr på det der.... :bigsmile: og det er helt klart en sætning jeg har hørt flere gange end andre fra coachen: hellere høj intensitet og kvalitet end en masse junk-km på alle måder :4thumbup: (på det punkt, har jeg lyttet efter!! :blush: )

Nu, jeg er her, kan jeg informere om, at dder er puttet et ekstra KORT! løbepas ind i træningen for denne uge, og den finder sted senere idag, efter programlægningssnak osv :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

17-02-06

spinning 1½ v/Kim Greisen :surrender:

benknuser time af den hårde slags :devil::devil::devil:

Ingen pulsdata, da modtageren og manualen er taget på weekend hos coach'en... :blush: men de bliver tilføjet sidenhen.

Spinningtimen blev efterfulgt af en løbetur på bånd, 1 k - puls max 161 (det tilladte max fra coachen var udstukket til 155-158), så der måtte lige en kunstpause ind over.. Utroligt jeg gennemførte så tilsyret og færdig/smadret som jeg var...

Det skal nok blive sjovt med en powerspin onsdag med indlagt max-pulstest... :blink:

God weekend til MOL

/Vivs

edit: puls max 170 avg 153

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Træning 20-02-06

:hippy:

Fitnessdk – ABC, kl 6.30 – Spinning v/coach Kim

For god ordens skyld, starter jeg indlægget her med at repetere et kontant spørgsmål, jeg fik her I formiddag:

I sætningen "Vi kører 2 gange 8 min. De første 8min ROOOLIGT og i Blå zone -så vi har overskud i de sidste 8 min!"...... Hvilken del er det du ikke forstår?! :)

Hmm well ……..Det er jo et meget fornuftigt spørgsmål…….som jeg desværre ikke er i stand til at besvare…endnu! Jeg har brugt et par timer på at tænke over det, og kommer frem til et svar (håber jeg) inden længe……….

Nå, puls:

Max: 174

Avg.: 154

851 cal

Efter endnu en fed spinningtime (med jernsmag i munden og det hele), gik turen nedenunder til en lille TEST løbetur (jeg troede ikke selv på det….men, med instrukser om positive tanker, endte det op i:)

1 k løb på bånd –

Pulsen måtte ikke overstige 155 igen, og det er dælenhylme svært når man lige har været oppe og ringe..(jaja – ved det godt, det er det, hele øvelsen går ud på!!!) … Pulsmåleren på løbebåndet virkede vist (forhåbentlig ikke) helt, men jeg kan se på eget pulsur at jeg på turen havde en puls på 161 og det laveste var 151….

Tror coachen var lige så overrasket over at finde mig på ”den sorte” som jeg selv var…

Denne uges program:

Mandag: done

Tirsdag: træningsforbud (=træningsfri)

Onsdag: powerspin m/coach Kim incl max-pulstest

Torsdag: hvis jeg lever endnu: eftermiddagsspin m/special guests – ellers træningsfri…

Fredag: morgenspin m/coachen

Lørdag: løbetur

Søndag: træningsfri

/vivs

Link to comment
Share on other sites

Kæft du går til den :4thumbup:

Hey Gregers :bigsmile:

ja, det går rigtig godt lige nu - motivation er i top.....selvom den unge mand ind i mellem er ved at tage livet af den gamle dame her :laugh::laugh:

sorry jeg må brænde dig af i morgen....you know why :cool: håber du snart er ved at blive rask og frisk igen :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

22-02-06

:devil::superman::rocketwhore::surrender:

Det var udlægget for dagen .....

Powerspinning m/coach Kim, Fit-dk, ABC :devil:

(iøvrigt min første af slagsen overhovedet....så jeg er lidt "stolt" ...men det skal ikke være nogen hemmelighed at chefsommerfuglen først op ad formiddagen fik samlet undersotterne på geled, så jeg kunne bruge det til en smule.....)

Max-test:

20 min, med øgning af belastning for hvert hele minut - og fra minut 22-24 (hvis man er god!) på full speed (for mit vedkommende 1 min og 24 sek) - en lille pause :wink:

derefter:

og så videre med en hård spinningtime (som dog vist var lidt lavere niveau end vanligt ... ) (takker ærbødigst :wink: )

Der blev tudet, snottet, :hands::tease: råbt og skreget, :tomaatit: fra både min og coach'ens side - men max-pulstesten endte op i 184 - og et gennemsnit på 158 ... hvilket må siges at være ok, det er tæt på det, jeg selv har troet er min max... 1 slag under.... Det gør det lidt nemmere at finde ud af BLÅ ZONER ..og RØDE!!! og hvor jeg skal holde mig til og fra :blush:

Coach: tak!!! :bigsmile: men jeg vil ha' revance!!! :devil::devil: udfordringen står ved magt! :devil:

Hvad dagen byder på i morgen er endnu uvist... skal lige samtale en smule :laugh::laugh: og sove......

God aften til alle

/V

Link to comment
Share on other sites

tak, metc :bigsmile:

håber du snart er fit for fight :smile:

23-02-06

dagens "aktive restitutionstræning":

løb op og ned 4 x ad den lokale vej - forsøg på at kalibrere footpoden gik ikke særlig godt.... :dry:

2,7 k - puls max 149 - på trods af "intervaltræning" 2 lygtepæle spurt og 2 alm. løb

efterfulgt af

4,2 k - udendørs luftning af "ræserlillen" - puls max 141, avg. 131

energien var ikke til en spin - den venter jeg med glæde i morgen tidligt :bigsmile:

God aften til MOL

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

24-02-06

:hippy: x 10.000 :bigsmile:

Dagens første træning:

Spinning v/coach K - Fit.dk - Adelgade

Aldrig ever nogensinde har jeg oplevet så flowfuld en time :blush:

Puls, max 172, (og der var jeg kun når jeg skulle være der :devil::tongue: ) avg 154, 739 cal

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :innocent::blush:

Dagens andet pas følger senere idaw

God fredag til mine læsere :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Rock'n'roll grrrllll :devil::devil::devil:

Hold da op Vivs! :blink:

Hvad skete der lige med din træning. Du bimler og bamler da helt vildt. Lyder godt med ham Kim, og næsegrus respekt herfra fordi du bare tør nærme dig "de dér spinning-banditter". Synes jo der kan skrives tykke bøger om alt det der er sjovere... Nå, hver sin smag :laugh:

Hvordan har du det iøvrigt med ABC??? -synes det er lidt klaustrofobisk.. men det er sikkert mig og min højde..

Og måske skal man bare lige vænne sig til det :dry:

Håber du har skruen i vandet, og at jobbet ikke er ved at ta' livet af din fritid.

Men herfra får du lige en kæmpestor fredagsmotivation-hilsen med ønsker om den dejligste week-end!

Sally :smile:

-der hædr.. hædr har fri idag.. selvom den næsten burde tælle som sygedag, da jeg ikke kan se ud af øjnene fordi min kæmpestore, forkølede snude er i vejen! Gahhh og øv! :mad::nonono::laugh:

Link to comment
Share on other sites

24-02-06

- del 2 :innocent:

Still flying high på morgenens super-duper spinningtime og en megaordre jeg har været en temmelig stor del i at få hevet i land.....kunne det bare ikke gå galt :smile:

opvarmning

1 k opvarmning speed 6 - puls 151 - hverken mere eller mindre. Stop for løbebånd og pulsur for at starte på runde 2:

løbetræning

4 k løb på "den sorte": puls max 163, avg 155 - 2 "hold pulsen nede-pauser" efter 2 k og 3,2 k på under 1 min hver

'Pulskontrollen' kom forbi, lige da jeg var i nedvarmning, og virkede til at være tilfreds :bigsmile: Jeg kan dog vedkende mig, at der skal mere løbetræning ind over, men det kommer :devil:

Håbet om dagens 2. spintime med coachen forsvandt dog.... men man kan jo ikke alt :cool: napper en i morgen formiddag MED DISCOLYS!! :devil: i stedet :bigsmile:

God aften til MOL

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Rock'n'roll grrrllll :devil::devil::devil:

Hold da op Vivs! :blink:

Hvad skete der lige med din træning. Du bimler og bamler da helt vildt. Lyder godt med ham Kim, og næsegrus respekt herfra fordi du bare tør nærme dig "de dér spinning-banditter". Synes jo der kan skrives tykke bøger om alt det der er sjovere... Nå, hver sin smag :laugh:

Hvordan har du det iøvrigt med ABC??? -synes det er lidt klaustrofobisk.. men det er sikkert mig og min højde..

Og måske skal man bare lige vænne sig til det :dry:

Håber du har skruen i vandet, og at jobbet ikke er ved at ta' livet af din fritid.

Men herfra får du lige en kæmpestor fredagsmotivation-hilsen med ønsker om den dejligste week-end!

Sally :smile:

-der hædr.. hædr har fri idag.. selvom den næsten burde tælle som sygedag, da jeg ikke kan se ud af øjnene fordi min kæmpestore, forkølede snude er i vejen! Gahhh og øv! :mad::nonono::laugh:

Hey (sørøver) Sally :tongue:

hvad der skete ???? :innocent: datoen for første duathlon blev fastlagt, coachen fundet, og så gik det ellers løs :devil::laugh::laugh:

Med ABC har jeg det for så vidt ok - det er jo min lille :wub: da jeg i næsten ½ døgn var med til at gøre centret klart til åbningsdagen :cool: Og der er! trods alt brændt nogen kgs overvægt af på de maskiner, men jo, det er kleint.... Synes det værste er at der ikke er dagslys "nedenunder"...

Men det kunne være hyggeligt at møde dig der (eller andre steder) en dag - må se at få dig lokket med til en spin-time med coachen.... :w00t::w00t:

Jo, jeg har skruen i vandet, men det er lidt hårdt, jeg får dog afreageret via min træning, så jeg klarer mig fint nok - synes jeg selv :blush::cool:

God bedring - det er dumt at bruge en weekend på sygdom ....ikk' ????

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share