Gregers TF

Medlemmer
  • Posts

    12,900
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    186

Gregers TF last won the day on May 23

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

28,300 profile views

Gregers TF's Achievements

Medlem

Medlem (7/7)

1.4k

Reputation

  1. Fandens til vind. Nå men så kan man jo styrketræne i stedet - en del supersættet og flettet for at spare tid, da jeg i skrivende stund er i toget på vej på arbejde: Kropshævninger:7, 7, 7 - lidt lange pauser Tåhævninger på et ben: 25, 22, 18, 16 Bicepcurl: 6x16/18, 6x16/18, 6x16/18 Siddende læg: 20, 25 Dips belastning fra elastik: 8, 8, 8 Bulgarsk splitsquat: 10, 8x26, 8x26, 8x26 Arnold pres: 12x13, 12x13 Tricep pushdowns: 15 x elastik, 15x elastik Laterals: 10x9, 10x9 Skateboardsquat: 15, 15Xbw+18, 15x bw+18 Rumænsk DL: 20x18, 20x18 Mavebøjninger: 30, 30 Vores motionscenter på arbejde er igen utilgængeligt - nu har de brækket gulvet op, så der er ingen hyperextensions på programmet lige foreløbigt. …. Ferien var lidt for hyggeligt og jeg holdt op med at tælle kalorier - nu alt alligevel skulle gå i vasken til konfirmationen. Jeg har ferie igen i næste uge og er begyndt at tælle, så det ikke skrider igen. I forsøg på at få det hollandske op og køre, er jeg begyndt heeeelt forfra. Har også radiodutter i ørene når jeg kører tog - kan godt mærke at jeg er blevet rusten, så det er på tide at stramme op, hvis det stadig skal være let at få det genopfrisket. Beklager slåfejl - der er ikke tid til korrektur
  2. Ret sent i går fik jeg nusset mig sammen til at komme på skrumlet og lige få bevæget benene. En halv time i zone 2 med 3 små “spurter” på hhv 5, 5 og 10 sek. Jeg forsøgte med bremsegrebene og det er rigtigt nok, at så reagerer belastningen med det samme. Med “alm” kadence laver med ca 700w med et enkelt greb inde (prøvede begge to) og ca 1000 med begge greb. 3 x20 tåhævninger på et ben. I dag skulle jeg først møde 14:08 og havde tid til en længere tur. Jeg trak tiden for at få lidt varme i luften men det var først rigtigt hyggeligt da jeg var ved at være hjemme - stadig længe ærmer og læse knæ. To spurter og en masse arbejde omkring FTP eller 30-40watt over. De sidste intervaller blev kørt i frihånd. Super, super fed tur hvor det efterhånden begyndte at nive i lårbasserne, når jeg pressede watt ud. Jeg undlod at køre mig helt i hegnet, da jeg også skal møde nogenlunde sent i morgen og håber at kunne finde lidt watt i skuffen i igen. Der var heldigvis tid til at være i “isbukserne” i 10-12 minutter, før jeg måtte i bad og med toget. Om de virker kan jeg ikke gennemskue men det er BARE lækkert at trække i dem. På en varm sommerdag må det være endnu mere lækkert.
  3. Det VAR en god tur - det bliver det, når man kommer syd/vest for Roskilde. Det er virkelig meget mere lækkert end at køre tættere på Kbh. 90 tåhævninger i går og en masse DOMS i baller og især i quads. Og så var jeg bare træt! Jeg kom desværre ikke tidligt nok op i dag men nåede da på diget og køre 5 “blide” vo2max´er med 2,5 minuts pause imellem. Havnevejsspurten var wobly. Ikke så meget fordi lårene stadig var ømme men ballerne…. Det føles altså sært at spurte med DOMSede baller
  4. .. og trods de 9 dl der vist er i en SodaStream-flaske, vågnede jeg tørstig. Og til lortevejr. Ergo en omgang hjemmestyrk. Fin mental tænding, så både sjovt og hårdt idet jeg fik presset godt med TUT ind. Udover lidt specifik opvarming: Kropshævninger: 6, 6, 6 ss Tåhævninger på et ben: 25, 22(fail), 17(fail) Bicepcurl: 10x13/16, 10x13/16, 10x13/16 Siddende læg (skal jo holdes vedlige): 20, 20, kun venstre: 16(fail) Dibs med ekstra belastning fra elastik, 6, 7, 8 Arnold pres: 12x13, 12x13 ss Knæbøjninger: 20, 20 Bulgarsk split squat: 10, 10+14kg, 10+14kg ss Laterals: 10x7, 10x7 Skateboard-squat: 20, 20+14kg, 20+14kg - faldt på trappen da jeg ville op i køkkenet og have en tår vand, da lårene “slukkede” under mig trippelsættet med Fransk pres: 15x9, 15x9 og Mavebøjninger: 30, 30 Nu på arbejde
  5. Aaargg, har lige haft krampe i højre quad. Ikke den helt vilde, hvor man ikke kan trække vejret og tårerne triller. Det gjorde “kun” alm ondt men det tog et par minutter før den slap. Jeg vågnede lidt i 2 og det lykkedes først at komme ud af sengen og op i stuen 2:17. Tyller vand og håber det virker…..
  6. Det stod hurtigt klart at vejret SLET ikke ville blive som de sidste par dage havde lagt op til. Sikkert derfor, gad jeg ikke rigtigt køre. 3-4 gange i timen var jeg ved telefonen for at se om ikke kollegaen skulle have sendt en SMS. Efter frokost “plinger” en app som sladrer, når noget man er tilknyttet går på Zwift. Og så var håbet “lissom” ude. Men så kom der alligevel et pip om at han have misset at jeg havde fridag. Vi fik hurtig arrangeret at vi begge kom på cyklen. Om det var hans hårde intervaller i går eller den nye rollefordeling, ved jeg ikke. Men han var meget mere afdæmpet i kørslen end normalt og det passede mig fint at køre moderat og krydre med en gang skiltespurter. Desværre er hans gear i udu og hænger tit mellem to gear, så nogle af spurterne blev ret amputerede, eftersom jeg jo er flink og venter til han er færdig med at “skære tænder”. Tempostyringen deltes vi pænt om. Jeg fik sat tempoet (og pulsen) ned efter spurterne, hvor han plejer at holde kæden stram, så det tager lang tid. Flere at bakkerne fik vi også kørt med “tilløb”, i stedet for at skulle smide 6-800 watt i dem. Resten var som det plejer - jeg overvejede om jeg skulle tømme tanken på hjemturen men min udholdenhed er bedre end hans og han var flad, så gemmer bare krudtet til de næste dage. 85 tåhævninger.
  7. Det lyder super dejligt. Tillykke - lidt på forhånd. Sjælland har flere fine områder. Omkring Kbh er der ikke så meget at byde på men kommer man lidt væk….
  8. 11 + 9 minutters sweet spot på tricyklen. …. Da jeg skal vende efter diget (der er en lidt bred plads, hvor stierne på hhv forsiden og bagsiden af diget mødes) indhenter jeg et ældre på par min alder, på kæmpe elcykler og med gigantiske fuglekikkerter. De har hørt mig og begynder at gøre plads men da jeg jo skal vende, råber jeg noget med at de kan fortsætte osv… De fatter hat og efter lidt mere snakken råber de “hollande”, idet de vender og tager den anden sti retur. Den kom lidt uventet men efter en hvad-fanden-var-nu-det-tænkepause får jeg råbt “MOOIE RIJD”. De slingrer lidt ekstra, den ene rækker en vinkende arm i vejret og så vender de sig begge to om og glor. Og har sikkert tænkt “hvad fanden hvad nu det? Pudsigt nok kommer det efter jeg i går for første gang i evigheder havde lærebogen fremme. Jeg regner med at træne lægge og lidt statisk kropshævning mens jeg roder med vasketøj efter fyraften.
  9. Miin udfordring med ukendt terræn er at jeg aldrig når derud. Jeg har svært ved at holde wattene nede, så jeg er holdbar nok. Også lidt derfor jeg kører så mange korte intervaller - det falder mig mere naturligt. De gange jeg har villet køre sweet spot på turboen, er jeg oftest endt med stram kæde lige over FTP. Men ja, jeg må lige fordele det bedre. Lange bakker har vi intet af men modvind kan jo også bruges. Det gode er dog, at min kollega ikke længere er fredet i klasse A. Jeg har mange gange skrevet at jeg gerne ville noget mere men ikke ville gøre det, når han ikke kunne følge med. Men hvorfor sidde og fedte i modvinden med x watt når jeg nu ved, at han let kan holde 50 mere? Hvis han så ikke gider, må det være hans sag og er han velkommen til at gå på hjul. Små cykelløb til nærmeste T-kryds eller lign må også kunne lade sig gøre nu. Men han gider sikkert slet ikke - heller ikke når han burde kunne vinde (det ved jeg så godt at man ikke kan kæde sammen med en bedre FPT men….). Jeg kan godt savne klubtræningen og at blive presset lidt. Uformelt og bare for sjov, altså. De planlagte “løb” på cykelbanen onsdag aften, har jeg slet ikke savnet. i øvrigt fedt input, det med 6x3 og 3x5. Sådan noget har jeg altid tænkt som vo2max og endt med sidde med tungen ud af munden - dårlig vane når jeg har, når jeg er helt ude og skide. Det er også lettere at styre end at finde strækning på 15-20 minutter. Men jeg ville jo nok kunne køre noget mere, hvis jeg ikke gik i hegnet så tit. Lige nu kan jeg ikke restituere mig ud af mere end det jeg laver. 100% nuldag i dag - selv læggene får ro. Vinden er hidsig og stængerne slidte. Det er jo oplagt at koble sammen.
  10. Det er satme belastende. Kollegaen har lige postet et skærmdump af dagens nye fpt-værdi. Den er højere end min - ikke kun i w/kg men helt reelt. I betragtning af hvor lidt og hvor ikke-trænings-agtigt han kører, så er det godt og vel irriterende. Men ikke overraskende, da han har kunnet køre fra de fleste mosjoer med 2-3000km årligt.
  11. Sikke en kaosdag i går. Driften var knapt rettet op efter den nævnte påkørsel, da en ung gut tager med skateboard over en personaleovergang - også ved Hovedbanen. Som vanligt når de unge mennesker laver noget de ikke må, så søger de øjenkontakt med den togmand der evt er i nærheden - måske provekerer med et fingertegn el lign. Men når man ser så grundigt på en ting, så opdager men ikke det tog der kommer kørende og smasker en ned. Det nye signalsystem lavede herefter kluddermor med togene så ingen kunne køre, før folk havde været i skærverne for at gå i den anden ende at toget og flytte det. Systemet har nemlig blokeret for at vi kan bakke, så den lette løsning var væk. Men styr på kosten og er allerede under 92kg igen som før ferien. Stadig træt i stængerne men ikke mere at at det kunne trædes væk. 8 x 40/20 god pause 2 x 3/2 Og hjem. Fin dag og fremgang i wattene, så havde årets første tre-minutters på 350W. Så skal der bare flere intervaller på Tåhævninger på et ben: 3 x 20
  12. Planen var intervaller. Hovedet havde helt vildt lyst men benene var trætte. Håbede at de ville løsne op men det gjorde ikke - i stedet meldte cykelcomputeren min dagsform til minus fire. Droppede det også kørte lidt 6/54 i stedet. Nr 3 blev de fesen da jeg begyndte med at have en gut på hjul. Det vidste jeg ikke men opdagede det jeg vendte mig om inden første antrit - lige for at sikre at der ikke kommer en tricykel eller cykel-45 udenom lige mens jeg jeg åbner spurten. At jeg kiggede mig tilbage, så han som et tegn til at overhale Nr 3 var der jeg skulle overhale tilbage. Efter 6stk havde jeg så stor iltgæld at jeg holdt en lille pause før de sidste 4. Vel hjemme: Lidt opvarmingslæg Siddende læg kun venstre: 20, 15 fail Stående læg: 75 Kropshævninger: 8,8 Bicepcurl: 10x13/16 , 10x13/16 Arnold pres: 15x13, 10x13 nærfail Mavebøjninger: 30, 30 Nu første arbejdsdag efter ferie. Der har været personpåkørsel på Hovedbanegården og i hvet fald “min” toglinie sejler bigtime, så må se hvad der er at lave når jeg møder ind.
  13. Det kommer ikke til at ske Jeg har een gang kørt over 200km (211 eller 214, så hut jeg hvisker) og det gør jeg ALDRIG igen. Ideen om mål er god nok - de skal bare ikke være alt for målrettede. Om jeg er for selvdestruktiv eller hvilken diagnose en psyk vil sætte på ved jeg ikke. Men det duer ikke for mig. Dengang jeg ville køre licens, holdt cyklingen op med at være sjov. Da Coronaen forsvandt, så jeg rent faktisk nu let kan komme til Holland, holdt det op med at være sjovt at lære sproget. Sproget er nu fedt nok og jeg vil også gerne bruge hovedet lidt, så det skal jeg have arbejdet på. Men jeg har vel brugt en halv time på det siden aftenskolen sluttede. Jeg skal finde vejen tilbage til at det skal læres uforpligtende. Det skrevet, har jeg alligevel nogle “mål” eller i hvert fald nogle forhåbninger som jeg går efter efter. Der er nogle tal på wattmåleren, som kommer til at udløse stor jubel, hvis jeg får dem at se igen. Dem holder jeg for mig selv, indtil hvis det skulle lykkes - så skal jeg helt sikkert nok braldre ud med det … Der er også blevet trænet - hvis der er siddeplads i toget, håber jeg at skrive det ind om lidt og ellers bliver det i aften
  14. Sent i går: 70 stående tåhævninger og siddende 20+11(fail) kun for venstre ben. Ja, det lyder helt tosset men min højre soleus behøver ikke bliver større. I hver fald ikke når resten af læggen ikke er større end den er, så ser det underligt ud. Turen med kollegaen blev ikke til intervaller men en tonsertur. Normalt ville det nok kede mig lidt men eftersom jeg er i lidt dårligere form end normalt og han i markante bedre, så var det sgu lidt hårdt. Min FTP er kun ganske få watt højere end hans (min w/kg er lavere ) og med en tur næsten uden stilstand og pauser, var jeg på udebane da jeg jo ellers laver mere eller mindre fartleg ud af mine ture alene. Bagefter tåhævninger på et ben: 25, 20. Det var mens jeg havde min fryser-kolde overtræksben på. De første gange var de ikke rare men nu har jeg vænnet mig til kulden og det er faktisk helt vildt rart. Jeg hiver dem på som noget af det første når jeg er kommet hjem. Om det gør noget godt eller kun føles rart aner jeg ikke. Efter bad og tøjvask faldt jeg i søvn i kompressionsbukserne. Det var også svært hyggeligt
  15. Det kan være at der er penge i squat-muffins? Folk køber mange underlige tilskud, så med lidt fancy reklamer på FB og insta