Gregers TF

Medlemmer
  • Posts

    13,781
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    319

Gregers TF last won the day on February 13

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

34,196 profile views

Gregers TF's Achievements

Medlem

Medlem (7/7)

1.7k

Reputation

  1. En “sikker” tur på Skrumlet igen i dag. Efter den vanlige opvarming på et kvarter, gik jeg over til 10 x 2/2 med ekstra tre minutters pause i midten og kun på 115% FTP. Efter et kvarter i zone 2 smed jeg lidt mere watt på. Men så røg der noget der lød som en skrue, på gulvet. Det kunne jeg ikke slippe i tankerne, så stoppede et kvarters tid før de planlagte 90 minutter. Jeg fandt derefter skruen men kan ikke se at den mangler nogen steder. Brok herfra: DSB har fået nyt planlægningsværktøj. Hvis udmeldingerne holder, så kommer jeg til at arbejde over hele døgnet fra 1/4 Vi kan ikke længere, dagen før, se hvad vi skal lave, så det er slut med at planlægge styrketræning på arbejde. (Med de lange vagter, har jeg altid to pauser. Men ellers kan vi heller ikke mere se, om vi skal have en eller to madpakker med. Vi kan heller ikke se om vi skal køre på Ringbanen, hvor der ikke er adgang til kantine, for dem der bruger den) Eftersom planlægningen går over til det nye computersystem, skal vi med korte mellemrum åbne en app, for at kontrollere om det har lavet om i dagens program - det med at ringe og give besked, bortfalder Det A4 ark med dagens program, der kan foldes og kan ligge i lommen, og som man på et sekund kan trække op, så man kan se hvad man skal lave, kan ikke længere printes. Aht miljøet, påstår de. Alt imens der står tændte computere og en masse tændte skærme overalt - døgnet rundt. Plus at det nye signalsystem får togene til at bruge 10-15% mere strøm. Miljø mig i røven Der røg så også sedlen til noter, til hvis man senere skal fejlmelde et tog eller der sker noget, der skal meldes ind. Nu skal vi så i stedet åbne vores taske. Tage ipad frem. Åbne den fysisk. Tænde den. Taste kode. Vælge app. Skrive noten. Lukke ned og pakke sammen. Uh alt det dejlige nye, der gør livet SÅÅÅÅÅ meget lettere Vi har godt anet, hvor det bar hen men har ingen konkret information fået, før her 6 dage før vi skal have gennemført første E-learning-modul. I fritiden, naturligvis. Sjovt nok passer det præcis med at vores lokale ledelse er flyttet over i en anden bygning, så vi ikke kan brokke os til dem
  2. Irriterende sulten i går. Eftersom jeg havde planer om at cykle udenfor i dag, gav jeg efter og landede på 3700 kcal. Alligevel kun 92,1 kg. Efter lidt tilløb kom jeg ud i 2t 13m i zone 2 - ja, jeg er sk…vægelsindet. skide kedeligt og min r.v var pænt vred på mig, den sidste halve time. Jeg var også ved at være sulten, så de fine tanker om at afslutte med lidt intervaller, blev selvfølgelig ikke til noget. Men en OK rute til skuffen, hvis jeg skulle få brug for små 53 km, hvor der er plads til både lidt småintervaller og spurter. Det er ikke en genre jeg normalt lytter til, men tænk at man stadig laver den slags Det er også rart med lidt afveksling til det overstadige fjol, jeg normalt lytter til. Ellers er mit alternativ mest p4, men jeg synes at det nye danske musik bliver mere og mere deprimerende at lytte til. Og mændene er vel efterhånden nået halvanden til to oktaver højere op, end hvad der var normalt for kvinder, før i tiden. Tænk at være blevet for gammel til p4
  3. 3450 kcal i går og alligevel faldt vægten lidt - tager det som tilfældigt udsving. Før min vasketid, var jeg på Skrumlet: 50 minutter. Zone 2 og så lige 2 x 4 x 15/15 til sidst, for at få puls på. Jeg havde planer om en aftentur, men da jeg hoppede på Skrumlet var benene stendøde, så jeg stoppede efter 2-3 minutter. Vil hellere prøve at få lidt overskud til turen i morgen. I stedet: Kropshævninger: 4 sæt - 2 med hvert sit greb ss Stående læg: 4 x 50 Dips: 2 sæt Skulder: 1 sæt Arnold og 1 sæt laterals - desværre med kun en håndvægt, da den anden jo ligger som samlesæt i rygsækken. Mavebøjninger: 2 sæt Vipers: 2 sæt Bicep curl: 2 sæt Fransk pres: 2 sæt Jeg har faktisk helt glemt turen i DSBs motionscenter og dermed en bentræning. Formodentlig sommerhuset og blokken med den manglende fridag, der forvirrede. Jeg prøver om jeg måske, det afhænger også at tossen der bor ovenover, kan flytte min søvn en søvnperiode tidligere frem. Om natten vågner jeg stort set altid på samme tid. Og egentlig også om morgenen, omend mindre fast. Nu kommer spørgsmålet så, for markedet svømmer jo i aktivitetsure, der måler på ens søvn. Findes der et ur der kan vække en, når man er i den rigtige søvnfase og har let ved at vågne frisk? Jeg kunne ønske mig et ur som vækkede ved første optimale “vågnefase” efter klokken X. Findes det? Der må være andre end mig, der ikke har behov for at komme op på et specifikt tidspunkt men blot tidligere end at vågne af sig selv, men som også gerne vil op uden man skal være smadret de første timer.
  4. Det er godt nok blevet dyrt. Og så er selve cyklingen OGSÅ stukket af i pris, både med tøj og udstyr. Det er ikke længere en sport for de “fattige” arbejdere, som i før i tiden.
  5. Jeg fik ikke madpakke med på arbejde i går, så købte mad i 7-11. Kantinen har jo lukket i weekenden, når det administrative personale har fri Jeg brugte lige så mange penge som på 1-2 normale måneder og har selvfølgelig også taget lidt på. Oppe tidligt nok til en lille ruller på Skrumlet. Først en halv time i zone 2 med bot Maria. Herefter 4 x 2/2. Eftersom der ikke er meget at træde med, så vil jeg hellere bakke lidt af på ambitionerne og gennemføre, end at blive irriteret over at ikke at kunne det jeg gerne vil. Eftersom jeg ikke kan gøre noget ved dåbsattesten, så er det vist måden ikke at blive ALT for sur på cyklen. Og man kan jo stadig håbe, at sommeren kaster et par positive overraskelser af sig. 50 minutter i alt. Jeg missede toget igen-igen men sigtede heldigvis efter en afgang for tidligt, så når det alligevel. Havde tid til 30 hop på stedet, i håb om at give akillessenen noget stød-træning, så jeg ikke får ondt i den af at spurte. Starter stille for ikke at overanstrenge den.
  6. Ej pis, nu kommer jeg jo for sent. Var sikker på at jeg skulle med toget 11:17 fra Avedøre. Men jeg skulle møde på Hovedbanen 11:15 Det er aaaaalt for tidligt at være mig, før kl 12
  7. 92,3 kg efter 2900 kcal. Den nye vægt er taget i brug og sad i går og dykkede ned i de mange data den spytter ud. Om de er rigtige er ikke til at vide, men den sætter muskelmassen i lortearmen 10% under i den gode arm og det passer nok ret godt, efter spejlet. Uanset hvad, så fint med lidt inspiration. Undlod også at spise i nat da jeg vågnede, selvom jeg var mere end almindelig sulten. Akillessenen tog det fint i går, så 4 x stående læg i dag - stadig bw for ikke at stramme skruen for hurtigt. Dertil 2 sæt mavebøjninger og 2 sæt vipers. Jeg skal heldigvis på arbejde om lidt. Overboen tramper rundt i træsko/sikkerhedssko/cykelsko og naboens kæreste? flyttede ind i går, hvor de bar møbler fra 23 til 0:30. De fiser nu ind og ud og smadrer hoveddøren i med brag, hver gang. Og hygger sig også med borehammeren - det sidste er fair nok, men sammen med resten at støjen, så bliver det sgu dejligt at sidde i et hyggeligt tog, i stedet. Dagens NL er et ord der er lidt høhø når man er dansker: Skat, altså det man betaler til samfundet, hedder belasting. Altså belastning uden n.
  8. Fin tur i sommerhuset og slet ikke så farligt at skulle i poolen - irriterende at jeg altid “panikker” over den slags. Som altid når jeg over ude, havde jeg store kvaler med at sove. Vil tro at den blev to - det blev ikke lettere af at jeg sov hvor hunden også sover og jeg er ikke vant til at høre “hundelyde” kl 3 vækket af trælse hundelyde: opkast: fra mit værelse og nærmest gennem hele huset Vi havde tidligere talt om at et sommerhus med olierede gulve var fjollet, nu det er så sart, så mig op og tørre op. Der var blod i - ikke godt. De havde også set en smule blodig opkast, da de gik tur tidligere. Da de hørte det, besluttede de at rydde op og pakke sammen og komme hjem til dyrlægen, så en fortravlet formiddag. Jeg KUNNE jo nå at cykle men var træt. Lagde mig på sengen kl 17 og vågnede omtumlet k. 20. Ikke cykle! Frygtede at have ødelagt nattesøvnen, men gik i seng 22:45 (absurd tidligt for mig) og sov indtil lidt i otte i morges. En tur på Skrumlet. Lidt for hårdt, så måtte lægge en pause ind og stoppe to minutter før tid. 2 sæt kropshævninger - bicepgreb 1 sæt dips 2 sæt stående læg bw Hunden har fået medicin men jeg har ikke hørt noget om hvordan det går med den.
  9. Sjovt nok går det bedre med at få gennemført træningen, jo mere udfordret jeg er. Når jeg har fri, som i dag, så sejler det ofte. Også i dag. Men OK. Jeg var væsentlig med ramt af DOMS end normalt. Samtidigt bliver de næste dage i sommerhus, afløst af to (for mig) tidlige vagter, hvor jeg ikke får trænet. Så jeg har været ret indstillet på pause. Og så er jeg hverken vant til at sove i hus med kollegaen & familie eller rende rundt i næsten ingenting for at kunne gå i poolen. Det bliver HELT bestemt hyggeligt men jeg er ude af komfortzonen, allerede ved tanken om det. Men jeg fik kørt en halv time med bot Maria i zone 2 og lidt oppe i 3, da vi lå små 10 watt over hvad det plejer at ligge på. Hen og fylde drikkedunken og vælge en gruppe der lagde mig op i zone 4, i en halv time. Min FB har flydt over med reklamer for en badevægt fra Scanfit, som ikke kun måler i fødderne men også har et håndtag. Det er ikke så tit køber noget jeg har i forvejen, men jeg har købt en og fået den hentet i dag. Jeg kan nok ikke overskue det i morgen men nu ser vi… Fire nuldage på trapperne
  10. 3100 kcal vægten steget 300 gram til 92,4 kg Da jeg lå i sengen, forestillede jeg mig at en lille rolig tur på Skrumlet kunne være fint. Men da jeg stod op, kunne jeg godt mærke at jeg var blevet mere øm end normalt - både i ben og overkrop. Alligevel havde jeg trykket på “træningsknappen”, så jeg endte med 3 sæt i loftbøjlerne og et enkelt sæt dips. Skal vi have dagens klamme? Ved endestationerne på S-banen, der man ofte at der ligger små plastikposer i sporet. Det er egentlig affaldsposer men også vores uofficielle mobile toiletter - der ligger tomme poser i en skuffe i førerrummet. Det er ikke fedt men sådan det er. Enkelte gange, bliver posen glemt og ligger på gulvet til den næste kollega - det bliver der øffet ret meget over. Men nu er den trumfet. I stedet for urin, så var det en mindre mængde men mere tyktflydende væske (for at skære det ud i pap, så var den brugt som gokkesok). For at gøre det fuldstændig tosset, så var posen lagt tilbage i skuffen. En kollega havde fornøjelse af at stikke hånden ned i posen - hun var ikke så glad som ham der fyldte indhold i posen. I dag har jeg 10 timers rådighed - indtil videre intet på programmet. Må gerne spise lidt ekstra i dag, så har lidt snolder med ind på arbejde.
  11. Lav energi - sikkert pga. både dårlig søvn i nat og jeg spiser mindre end jeg plejer. Men i jernkælderen. Planen er fra nu, at dæmpe volumen og satse på vedligehold eller kontrolleret afvikling. Og så forhåbentlig have mere energi til cyklingen - hvis jeg ellers kommer tidligt nok op Nåja, også at det ikke stresser kroppen, så jeg bliver ukontrolleret sulten. Der er kun 6-8 uger til man skal udstilles i stramt grimt lycra Benpres: 3 x 10 x fullstack - skulle kun have haft 2 sæt men det var så overraskende “let”, at jeg blev fristet til 1 sæt mere. Men 2 sæt Arnold, bænk, triceps pushdown, mavebænk, hypers og en ballerøvelse jeg ikke ved hvad hedder.
  12. Det med vægt er irriterende. Eneste trøst er at vi er mange, der ikke vejer hvad vi har lyst til og det efterhånden bliver mere og accepteret, at det ikke bare “er lige”.
  13. Fine planer om mindst en time i pseudo-zone 2 før arbejde. Jeg kunne dog ikke falde i søvn og sov så let, at jeg vågnede når overboen var oppe og tisse. Og kl 4 med kløende ben, så oppe og drikke en halv liter vand. Var voldsomt sulten og kunne ikke falde i søvn, så også en skive rugbrød Landede på 3550 kcal og 100 gram lettere end i går - dog først kl. 9:40 Kunne ike rigtigt vågne, så det endte med kun 20 minutter på Skrumlet. Så jeg gav den gas med 6 x 15 sekunder “på minuttet” Derefter 4 sæt kropshævninger - 2 med hvert sit greb. Jeg har samme vagt i dag som sidst jeg styrketrænede. Den er ret genial. De første 6 timer kører jeg rundt på Ringbanen, med et af de tog der skal tages ud, når vi går til aftendrift. Det kører jeg ud på et parkeringsspor og holder ca 10 minutter, indtil det passer med en “kanal” ind til Hovedbanegården, hvor der står en rangist klar, og kører det til klargøring. De 10 minutter, slukker jeg lyset, stripper uniformen af og hopper i træningstøjet og tager det yderste uniform på igen. Så har jeg plads til at pakke posen med det rene tøj, som jeg tager på efter træning (og afkøling og en bid bad), så alt ligger i den rigtige rækkefølge. Jeg har endda droppet madkassen og pakket mine “klemmer” i poser, så den ikke fylder. Aktionen starter klokken 18:24 (jeg har lige set efter )
  14. Altså, det hele er jo sjovt. Men kængurustylterne var ved at koste, at jeg spruttede kaffe ud over det hele. Jeg har ikke set dem før, så jeg takker og bukker for et godt grin. Vi skal lige have en søndags-NL: Sidste uge så vi, at maar kunne betyde både men og kun. Der er også en tredje betydning som svarer til please på engelsk. Kom maar Doe mij maar een kopje koffie - gør mig men en kop kaffe = jeg vil gerne bede om en kop kaffe Og i bagedysten: Bakkers klaar - bakken maar = bagere klar - bag
  15. …. til sidst kunne jeg ikke huske hvad jeg havde spist og måtte droppe at tælle kalorier i går. Alligevel 92,2 kg til formiddag. De sidste dage er jeg vågnet mellen 7 og 8 men har puttet dutter i ørerne og sovet videre. I dag ville jeg stå op og cykle, før regnen nåede København. Men jeg vågnede før overboen og først lidt over 9. Jeg tror ellers, at jeg fik styr på wattpedalerne - de kunne hvert fald kalibreres. I stedet på Skrumlet. Jeg er ikke særlig energisk, så fandt bare en “sikker” tur på Swift. 5 x 30/30 og 10 minuttters sweet spot. 5 min pause og en tur mere. 50 minutter Desperat panik for at nå toget på arbejde, så jeg har ingen kurve. Til gengæld kom jeg til at tage toget 10 minutter før planlagt Min højre akillessene blev øm i løbet i går aftes. Formoder at den ikke var glad for at køre antrit i virkeligheden. Jeg mærkede det heldigvis ikke på Skrumlet og ellers var jeg også stoppet. Lægtræning er dog sat på pause indtil den er god igen. Måske skulle jeg lave nogle små hop, til den tid, så der kommer lidt mere “akut” belastning på den. Mere at den ikke falder af