Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12,303
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    127

Gregers TF last won the day on July 1

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

20,521 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    91,1kg - godt hjulpet af en laaang nattesøvn, for jeg indtog 3950kcal i går. I dag banecykling. For anden gang i træk, ender jeg i kløerne på et hurtigt fruentimmer - i dag værre end sidst og det var da kun fordi hun var træt i stængerne efter hendes træning i går, hun ikke krøllede mig helt sammen. Når hun har været til tirsdagstræningerne, ligger hun med de hurtigste. Vi begynder med moderat opvarmning to og to omkring den blå streg, før vi blev sendt ned på den sorte til 35 omganges progressivt. Efter min føring med 12 omgange tilbage udgår jeg, da jeg tvivler på at holde til min næste føring og det igen er “let” at slå væk.. Jeg ender på hold 3 af 4. Første interval er 16 omgange progressivt. Vi smider en mand til sidst men ellers OK Han rykker et hold ned og vi er 3 mand til 15 omgange i næste interval, ergo 5 føringer til hver. De første tre skal være moderate, den næste med lidt bid i og på den sidste kører man all-out og udgår. Hende den hurtige sætter sig med det samme på sidste (hurtigste) føring og jeg sidder i midten og rækkefølgen passede fint. Så et løb over 10 omgange med handikap. Vi er kun seks tilbage og svageste mand får 110m, så 90, 70, 50, jeg får 20 og hun starter bagerst. Eftersom jeg ikke ved hvordan de kører og jeg gerne vil på hjul ASAP, starter jeg med en spurt. Det gik lidt for let eller jeg spurtede for hårdt. Masser af iltgæld men med 3 omgange tilbage, sidder alle og kigger på hinanden og det er jo der jeg har en chance. Jeg er en kæmpe idiot og åbner ikke spurten men venter til en anden gør det (ret sent) og selvom jeg blæser forbi alt og alle, når jeg akkurat ikke at overhale ham der vinder. Det gav også en løftet pegefinger fra træneren. Han er skarp til at læse løbene og kommentere når man dummer sig i forhold til de evner man har, det er ret imponerende. Så udskilning - stadig 6 M/K og en ud hver anden omgang. De første to sidder jeg og hygger i inderporet og ved nr 2 er jeg heldig, at dem bagved ikke spurter bedre. Jeg lægger mig bagerst og har så meget styr på det, at jeg ikke gider lukke folk inde, som jeg ellers er fæl nok til. Til sidst er der hende med mig på hjul. Hun vælger (meget oplagt skal det vise sig i næste interval) at køre den sidste udskilning som en regulær sprintmatch og vi er langt nede i fart. Jeg fanger hende på taktikken og et solidt antrit og hun opgiver ret hurtigt. Til sidst tre intervaller på 1 minut med 1 minuts pause, kørt som par og jeg får hende som makker. Første interval er OK - jeg havde ellers frygtet at blive revet rundt. Vi indhenter holdet foran men overhaler ikke. Hun fører an i pausen og da intervallet går i gang, flækker hun til den for at komme foran de andre. Jeg har godt nok ikke wattmåler på banecyklen men det føltes som 1300-1400 watt for at følge med hendes acceleration. Givetvis derfor hun bød op til sprint. I den sidste pause overhaler hun holdet foran, så de ikke skal køre i vejen. De overhaler så tilbage og da intervallet starter, er det hidsigt par-cykelløb det minut det varer. Det andet hold taber btw, da de smider den ene mand og vi er to. Men den var sgu led og bare glad for hun ikke holdt det tempo i alle tre intervaller, for så var jeg også blevet smidt af. Dejlig træning og med lidt mere bid i end sidst, hvor jeg bare blev tromlet over. Det funker bedre når modspillet matcher bedre. Det er selvfølgelig lidt plat men sådan en gang “preuser-pop” sætter altså lidt liv i kludene, selvom opvarmningen her var færdig. Falken (træneren) gider også at sætte musik på, når intervallerne strammer til. Det er faktisk ret fedt.
  2. Langt pokker i MOL

    Vægten 100 gram ned efter 3725kcal i går og en elendig nattesøvn, hvor jeg vågnede mange gange Blæsten så ikke rar ud, så jeg overvejede at “vække” benene på turbotræneren men til sidst tog jeg mig sammen. Det var godt, for det var nu ikke så slemt alligevel, nu jeg holdt mig på Roskildevej og var nogenlunde dækket ind af bebyggelse. Det var både ganske hyggeligt og gik overraskende hurtigt. De fleste andre cykeltosser havde nok kørt fællestræning i morges, for jeg så næsten ingen - og SÅ meget blæste det heller ikke (på gadeniveau). Men dog alligevel nok til at Roskildevej var lige spændende nok med huller, sideveje og kryds, da jeg fik medvind. Og jeg tog mig også i at sidde og “gå i stå” på en bakke hvor jeg stadig kørte 40 i timen På hjemturen fik jeg indhentet en gut Hvidovre-tøj og vi lå og småsnakkede lidt, indtil jeg nåede Glostrup og drejede fra, så jeg kunne rulle af inden cykelbanen i morgen. Det er rigtig godt at jeg skal ud og blive revet rundt. Igen i dag gik over standart, så jeg trænger til blive hevet tilbage til virkeligheden
  3. Langt pokker i MOL

    Ja, det er ret underligt, nu jeg ellers ikke er glad for “besværligt vejr”. Jeg ar prøvet det få gange før (det er ikke SÅ tit det regner og er vindstille samtidigt) og det er mega hyggeligt 91,7kg efter 3800kcal For ikke at blive alt for slidt igen, ville jeg give cyklen en fridag men ender med at rende rundt som en løve i et lille bur, så jeg styrketræner for at få brugt kroppen: 3 sæt kropshævninger 2 sæt bicepcurl 2 sæt skulderpres 2 sæt bagskulder 2 sæt laterals 3 sæt rotator cuff 2 sæt dips 1 sæt knæbøjninger (bw, +50kg) - jeg er stadig DOMS´et fra sidst, så jeg burde jo nok lave lidt flere af dem 2 sæt siddende læg (med den store elastik lagt dobbelt) 2 sæt mavebøjninger Jeg kom i tanke om et bælte med kæde til vægte, som jeg havde liggende i bunden af et skab og jeg fandt frem. Man kan også få håndvægte til at hænge i kæden, støttet af kroppen, så de ikke faldet på gulvet. Kropshævninger blev droppet, da skruerne loftet til bøjlerne knirkede og knagede lidt for voldsomt - jeg gider ikke at de arbejder sig løs. Men jeg fik lavet 4 sæt dips og også med lidt statisk gøgl ind over. Ganske sjovt men måske ikke så sundt for låsemekanismen i håndvægtene, så jeg har lagt bæltet i skabet igen. Jeg satser på en rolig cykeldag i morgen og en tur på cykelbanen mandag. Det er lækkert at kunne det med den ekstra ferie og jeg er generelt mere glad for den end forventet. Det var jeg vist også sidst jeg havde ferie, så jeg er måske begyndt at lære at holde af at have ferie Indtil videre har jeg leget mig gennem det hollandsk og kun lært hvad jeg tilfældigvis kunne huske. Eftersom det stadig er sjovt, så har jeg de sidste dage været noget mere obs på ny viden aka grammatik og fra i morgen begynder jeg med noter og lave små opgaver til mig selv. I aften skal jeg finde de sidste grammatik-afsnit frem på youtube og sat dem i mappe, så jeg ved hvor jeg kan finde tingene.
  4. Tinapigens log!

    Ja, man er svært på spanden når man mangler sit plastik. Og super heldigt at der ikke blev bøvl med nøgler og den slags. Og selvfølgelig dejligt at det går fremad med anklen - det har godt nok også været en lang omgang.
  5. Langt pokker i MOL

    92,7kg efter lidt over 4000kcal i går Kollegaen forblev tavs. Om det så var konen eller udsigt til regn der holdt ham hjemme, er ikke til at vide. Den vanlige slendrian når jeg ikke “skal ud”, så tiden gik. Jeg var også “forvirret” af radarkortet, der meldte nedbør men her var tørt. Til sidst troede jeg på tørvejr, gik i bad og smuttede i cykelklunset. Da jeg er i køkkenet for at tage en tår vand som det sidste inden jeg kører, begynder det at regne og inden jeg er nået langt væk, er det ret vådt. Men det blæser stadig ikke og temperaturen holder, så jeg kører på Amager som planlagt. Diget er dejligt tomt og TADAAA - næsten vindstille Jeg er normalt ikke glad for regnvejr. Eller blæst. Eller kulde eller varme. Men når det er vindstille, regnen siler ned uden det er koldt, så sker der mystiske ting i mit hoved, for jeg elsker at cykle under de forhold. Jeg er skide ræd for at punktere men jeg kører langt over evne og det gjorde jeg også i dag. Så jeg droppede bykørslen og snuppede 3 runder på “Lille Tonser” før jeg vendte snuden hjem, så jeg kunne holde kæden stram og bare rå-nyde at alt gik op i en højere enhed. Var jeg ikke begyndt at blive sulten på runde 3, så havde jeg nok kørt 5 men jeg besluttede at sætte pris på at komme hjem med overskud og ikke ærgre mig over en lidt kort tur. Bortset fra de allermest vellykkede at turene med HvidovreCKs fredagstog, så er det den tur med størst herlighedsværdi jeg har haft, mens jeg har boet i Avedøre. Og den lille bonus: Det regnede så meget at cyklen ikke var snavset da jeg kom hjem, så eneste rengøring var bremsefladerne på fælgene - ellers var det blot aftørring og smøring af kæden. Så alt var perfekt Jeg fik btw lige snuppet to sæt tåhævninger på hvert ben til fail og så 100 på begge.
  6. Langt pokker i MOL

    Vægten steget 100gram efter 3775kcal og kun 6,5 times søvn - men jeg kom op ved ni-tiden og håber at være træt nok til at sove omkring midnat i aften. Planen var en leverpostejstur på et par timer, plus. Da jeg kom ud, var lår og baller for medtagede til at jeg kunne overskue turen. Ret hurtigt vendte jeg rundt og smuttede ud på diget, hvor det blæste ret heftigt. Men det er ligegyldigt når man kører intervaller, så jeg startede med 10 x 30/30. Så et lille smut på Amager, hvor jeg fik kørt 4 antrit og 3 minutters vo2max. Hjem over diget fik jeg tilføjet 3 x 2/1. Min lange spurt på Avedøre Havnevej gik i vasken, da der kørte en på cykelstien og jeg buldrer altså ikke forbi med 60 i timen. Så hellere håbe på et par spurter i morgen - min kollega får vistnok lov at komme ud og få lidt motion, så hvis det holder tørt..... Ellers en godkendt tur, hvor jeg nok ikke kunne presse meget mere ud lårene. De var alt for DOMSede til at jeg kunne mærke trætheden efter i går men det var en af de sjældne dage, hvor de og ikke kondien satte begrænsningerne. De har også kunnet mærkes siden jeg kom hjem!
  7. Langt pokker i MOL

    92,2kg efter 3375kcal. Jeg var i LIDL i morges og Friheden Butikscenter (Hvidovre Øst) i går. Jeg så ikke en eneste der brugte håndsprit. To gange fik jeg dem bag mig i køen til at gå foran, fobi de åndede mig i nakken, så vi fik holdt afstand. Og en enkelt gang stod jeg ud af elevatoren før jeg nåede op, da person 3 og 4 steg ind - vi kører med max 2 personer for at reducere smitterisiko. Er jeg lige hysterisk nok? Muligvis. Men det er ikke noget jeg forventer af andre og det forsinker ingen andre end mig selv, så det bør ikke genere nogen, at jeg er forsigtig når andre ikke glemmer det. Men i hvert fald - det GIK altså bedre i det jyske DOMS mange steder i kroppen og et eller sted også sært tilfredsstillede igen at tisse grønt. Ben og baller lidt for ømme i forhold til at skulle cykle i dag men det er vist mest en komfort-ting, så det er bare trist Tiden begyndte at skride - vejret er ikke just indbydende. I stedet hoppede jeg på turbotræneren og fandt mine hadeintervaller frem: 4/2 Det var ikke sjovt men forhåbentlig gør de noget godt..
  8. Langt pokker i MOL

    92,4kg efter 3175kcal. Kom i seng 1:30 og op 9:40 - det kan blive bedre! Lårene var trætte efter i går men så kan man jo træne lidt overkrop. Jeg kom også til at give benene lidt men forhåbentlig så lidt, at det ikke ødelægger cyklingen. 2 sæt kropshævninger 2 sæt bicepcurl 2 sæt skulderpres 2 sæt bagskulder 2 sæt laterals 2 sæt rotator cuff 3 sæt tåhævninger på et ben (bw, +20, +20) 3 sæt knæbøjninger (bw, +30, +40) 3 sæt floorpres 2 sæt mavebøjninger 1 sæt dips 2 sæt bulgarsk split squat Efter halvanden times tid: Zwift 25 minutter. Det første kvarter i zone 2 og resten med ca 80 watt
  9. Langt pokker i MOL

    Det blev banecykling med “Falken”. Få minutter inde i opvarmningen punkterer jeg på forhjulet - den er 10 sekunder om at slippe luften og jeg ligger stadig med min egen basisopvarmning, så det var let at komme af banen uden kaos. Mekanikeren var ved at lukke ned men jeg nåede akkurat at få bestilt en ny ring samt låne et hjul, så jeg kunne køre videre. De andre var i gang med første øvelse, så jeg kørte lidt rundt på boldbanen og de de var færdige, nogle få omgange på selve banen. Jeg blev sat på næstdårligste hold og det var fint nok. Vi var fire. De to andre mænd faldt noget igennem og det kvindelige indslag ligger tæt på mit tempo - antrit undtaget. Først kørte vI 25 omgange progressivt, hvor hun flåede de to andre i stykker og vi kørte de sidste 7 omgange alene. Heldigvis dæmpede hun sig lidt, da vi kun var to. Så 15 omgange progressivt, hvor hun ikke satte farten vildt op i føringerne, så der kom vi tre hjem. Løb på ubekendt distance. På et tidspunkt knækker den og hun, jeg og en tredje prøver at få lukket hullet. Efter nogle omgange hvor vi sidder og ikke kommer nærmere, lader jeg mig falde ned til bagtroppen og kommer moderat i mål. Pointløb: 15 omgange med spurt på hver tredje. Ved tredje spurt sidder jeg så godt at jeg bliver nødt til at gå efter den. Ham foran får samme ide et splitsekund før mig og vi lander i omkring 250 meter all-out, Jeg ved ikke hvem der kom først - så tæt var den men vi sejlede begge to ned gennem feltet og humpede sårede rundt, resten af løbet. Afrulning - for hurtigt til min smag. Kollegaens kone har brækket foden tre steder og skal under kniven. Med hund og tre børn, får han nok ikke meget til til at cykle og vejret er heller ikke så godt, så jeg gætter på at den nærmeste fremtid byder på en del soloture.
  10. Langt pokker i MOL

    Det kan være at det er bedre på dine breddegrader - det vil jeg både tro og håbe. På Hovedbanegården er folk generelt fortravlede. Det ER naturligvis lettere at miste fokus på det med med Covid, når man er i panik for at nå toget hjem. Mine indkøb foregår primært i Avedøre, det siger vel alt Vestegnen ligger jo også højt på smittetal og selvom læger mm prøver at være diplomatiske, ved at forklare det det med befolkningstæthed mm, så køber jeg den ikke. Majoriteten af folk er generelt ret ligeglade og især en befolkningsgruppe er total ligeglad med stort set alle retningslinjer - dog giver de hinanden væsentlig færre håndtryk end for et halvt år siden. Den klassiske situation er, at når der kun er få mennesker, så går det ret fint med afstanden. Når der er mere en 4-6 i køen så skrider det og er der flere, er det måske 1-2 af 10 der holder afstand (og lige så mange der prøver at smutte ind i hullet i køen). Håndspritten er der aldrig mange der bruger. Jeg har to kolleger, der desværre er begyndt på det med håndtryk. “Dumt”, når det er ved afløsning af tog og alle kan se, at vi altså ikke overholder en af de mest basale regler. Lederne er heldigvis ikke begyndt på det endnu, når de møder os. Helt personligt kan jeg godt undvære det ritual. Hvis man har kunder eller skal forhandle aftaler o. lign. er det sikkert fint med et håndtryk men jeg er ikke et sted i erhvervslivet, hvor jeg ser det som en fordel. Den største af ungerne ovre i Jylland havde fået ny kæreste og vi gav da hånd. Vi skulle alligevel dele bolig i nogle dage og sidde i samme bil, så vi ville jo nok smitte hinanden alligevel men instinktivt var det ret sært Morgenvægt 93,0kg - uha-uha. Jeg håber ikke jeg skal begynde helt forfra. Jeg vågnede 10:50, så min døgnrytme skal også have et eftersyn. Min cykelkollegas kone er blevet revet rundt af hunden da hun gik tur med den og sidder på skadestuen med mulig brækket fod. Gad vide hvor meget det vil påvirke vores ture sammen.
  11. Langt pokker i MOL

    Tilbage fra det jyske. Dejligt med selskab. Men puha en masse usund mad, chips, is osv. Nå pyt. Det var skide hyggeligt og det er det vigtigste! Jeg kom for sent hjem i dag til at jeg fik cyklet. Ved stadig ikke hvad jeg vil i morgen - sprint, alm bane eller evt bare køre selv. Ellers interessant at færdes i Esbjergs butikker og Kolding Storcenter. Hold da op, hvor er adfærden markant anderledes mht at holde afstand, gå den rigtige side af gangene i centrene og især med at bruge håndsprit. Det er der jo stort set ingen mere der gør her syd for København og på Hovedbanegården, mens langt over halvdelen sprittede af og kun ganske få gik mod ensretningen. Og så selvfølgelig land vs by... Der var jo helt stille stille og ingen knallertfræs, råben og slåssen eller noget larm efter “sent eller bare halvsent.
  12. Langt pokker i MOL

    91,0kg efter 3700kcal. Kollegaen skulle møde tidligt, så jeg måtte ud alene. Det gik pludseligt hurtigt, for det var meningen at jeg skulle over til ex´en i morgen + weekend. Da hun ringede for at høre hvad tid, fik jeg nævnt at jeg er blevet sendt på tvangsferie og pludselig skal jeg så derover i dag. Men ud på diget og køre en serie antrit. Efter noget rulleri (det er da vist et hjemmelavet ord?) kørte jeg næsten fem stk 3/2 - jeg løb tør for dige, så den sidste blev kun på 2 minutter. Et par gange var jeg ved at køre lidt sur i wattene men da jeg kom forbi “punktet”, så var det ikke så febrilsk at holde dem tiden ud alligevel. Fine watt (for mig) i betragtning af antrittene først. Men altså... mere restitution nu, selvom jeg ikke trænger. Det er dog så sjældent at jeg er væk hjemmefra, så det skal jeg vist ikke lade mig gå på af. Da jeg kom hjem fik jeg lavet to sæt tåhævninger på hvert ben til fail med 14kg. Derefter 100 rep på begge ben med BW. Snart til Esbjerg og håbe jeg kan finde en tempo 100-bus og ligge på hjul af. Der er piv modvind derover og min lille bil er ikke ligefrem økonomisk på motorvej, ellers.
  13. Langt pokker i MOL

    90,9kg efter 3500kcal i går De sædvanlige 47-ish km med kollega. De vanlige to spurter men ellers fredeligt. Omsider føles benene super friske og kunne lave lidt watt uden at pive.
  14. Langt pokker i MOL

    Stadig 90,4kg efter 3450kcal i går Jeg vågnede for tidligt, helt sikkert fordi jeg havde sat mig op til en gang morgenintervaller, hvis jeg kunne nå ud før det blev regn. Jeg kunne mærke at jeg var tændt. Efter kig på radarkortet kunne jeg ikke falde ned igen og endte med at stå op. I virkeligheden er det også smartere at vente til i morgen og lade benene få restitutionstid, så det blev styrketræning i stedet, for at få brugt energien: 2 sæt kropshævninger ss 2 sæt tåhævninger på et ben 2 sæt bicepcurl 10 knæbøjninger, 10 knæbøjninger + 50kg 2 sæt laterals ss 2 sæt mavebøjninger 2 sæt rows (hænger i ringene nederst på trappen med fødderne på et højere trin, således jeg er ca. vandret) ss 2 sæt baglår (samme opstilling men bøjer benene - ikke vildt hårdt men det må gå an, indtil jeg finder på noget bedre) 2 sæt rotator cuff Det er dejligt at cykle men det ER altså også dejligt at give mullerne noget rigtigt belastning, selvom det er lidt “klippe-klistre”. Håber på intervaltræning i morgen før arbejde - den sidste dag før jeg skal gå hjemme to en halv uge. Det må godt blive bedre cykelvejr mens jeg er hjemme
  15. Langt pokker i MOL

    90,4kg efter 3700kcal i går men intet vækkeur Benene sært trætte - muligvis for meget hvile? Kompressionsbukserne tog det værste. Kl 16 ud på cykelbanen til sprinttræning. De to andre gamle var der ikke. De unge gad hverken hilse eller sige rend mig i røven. Jeg ved godt at de er totalt indspiste men man føler sig ikke ret velkommen: Nok især ikke, når det i forvejen er svært, det med andre. Træneren dukkede ikke op, så 16:20 daffede jeg hjem igen - han var dog inde hos mekanikeren, fik jeg spottet på vejen ud. I stedet til Falkens træning kl 19. Træneren fra før var på vej hjem og havde åbenbart også spottet mig og undrede sig over at jeg kørt igen. Han fortalte at jeg sagtens kan træne med men.... inden de andre varmede op, fik de lige sendt en sviner til en eller anden gut der snegler rundt i mit tempo, så jeg ved sgu ikke lige..... Nå men træningen... lige så hård den var sidst, lige så overskuelig var den i dag. Lidt let fri opvarming gik over i 40 omganges progressivt med stram kæde fra start - jeg stod af med 7-8 omgange tilbage, mens jeg havde liv i benene. 40 omgange er lige langt nok til min fysik. Første interval var et løb på kun 10 omgange. Efter min føring lukkede de op ude foran og feltet knækkede. Da vi havde lukket hullet, lukkede de op igen og den knækkede længere fremme og gassen gik af bagtroppen. Så et holdløb. Jeg blev sat i langsommeste gruppe og havde lidt overskud. Ville sætte farten 2-3 i timen op og tage en dobbeltføring men smed de andre af. Fandt på hjul og kom ikke i front igen. Så lidt “parløbsintro”, hvor vi skulle køre med een hånd på styret for at mærke hvordan det føles. Jeg skal ikke køre parløb og kørte bare med rundt. Direkte videre til udskilningsløb. En længere affære: Vi var mange og der blev udskilt hver anden omgang. Jeg holdt næstforrest fra start og sad og “hyggede” mig i indersporet, indtil jeg blev spærret inde og udskilt uden noget der minder om en spurt. Det er faren ved at satse på at gemme krudtet. Til sidst 8 x 30/30. Den første var lidt sløj, men så fik jeg lukket OK op. ... og så lidt afrulning. Hyggeligt og underholdende men ikke noget der virkelig satte skroget på overarbejde.