Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    11,936
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    96

Gregers TF last won the day on September 5

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 09/12/1969

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

17,733 profile views
  1. Tinapigens log!

    Dobbeltportion fjernhealing sendt Uf, der blev jeg lige mindet om hvorfor jeg ikke tør kaste min gamle (og yderst usmidige) krop ud i bjj el lign. Jeg tror ellers det kunne være hamrende sjovt men jeg er alt for meget kylling til at tage de risici der følger. Ærgerligt at den reminder skulle komme her, hvor jeg ellers læser misundeligt med. Håber du hurtigt kommer rigtigt på benene igen
  2. Langt pokker i MOL

    10 x 6/54 og en stående start. Ikke sært at Henrik snart har kørt det dobbelte, med de små korte pas
  3. Langt pokker i MOL

    En hurtig lille vo2max på diget. 3 x 4/2 og 2 minutter på den sidste da jeg løb tør for dige i medvinden. Jeg har aldrig før set så mange løbere derude (12-14 stykker mod måske en på hver tur normalt), gad vide om det var den fine tid under 2 timer forleden, der pludselig har fået folk i løbeskoene?
  4. Langt pokker i MOL

    Efter arbejde, ned i DSBs lille jernhule. Mine lår er blevet ømme og jeg vil gerne have lidt mere restitutionstid inden jeg - forhåbentlig - skal på cyklen med sædvanlige kollega. Så det blev ganske lidt, bare for at holde gryden i kog. 3 sæt benpres, 2 sæt lårcurl og 2 sæt læg. Venstre forfod kan stadig anes svagt en gang i mellem men lidt forsigtig træning, tror jeg jeg godt den kan holde til. I øvrigt vildt (belastende) så hurtig venstre læg er blevet slatten og den er også allerede synligt mindre. Nuldag i morgen og så må vi se om han gider cykle med mig på søndag.
  5. Langt pokker i MOL

    I dag kom jeg i FW - men jeg sprang bentræningen over, da de var dødtrætte. Dels gik solen hurtigere ned end forventet, så jeg kørte på kanten det meste af vejen hjem fra Køge i går og dels fik jeg ikke spist ret meget bagefter. Morgenvægten i dag således også næsten et kg under hele sidste uge. Det restituerer man ikke godt på. Kropshævninger, neutral greb: 3 x 8 ss Bagskuldermaskine: 3 x 12x34 Bicepcurl: 8x20, 2 x 8x17,5 ss Bænkpres DB: 3 x 10x30 Laterals: 3 x 15x8 ss Tricep pushdowns: 3 x 8x30 Mavemaskine: 3 x 12x80 ss Hyperextensions: 3 x20
  6. Motion i balance™

    Wat - jeg have forestillet mig at en tidligere licensmand sad og spolede ivrigt. På en alm tur, altså ikke noget med DDR-intervaller, så ligger jeg konsekvent på 82-85rpm i snit for turen - har jeg lige se efter. Det må være en ond mølle du moser rundt i.
  7. Langt pokker i MOL

    Planen var egentlig en tur i FW men vejret var jo ganske hæderligt og det skal man jo ikke.lade gå fra sig, så længe vejene ikke er saltede. Det blev de vanlige små 70km om Ll Skensved. Puh, jeg trænger til at få andre ruter i repertoiret - det bliver jeg nødt til at arbejde på til næste år uden så mange rundkørsler og udkørsler. Jeg vill have lagt en lille video op fra dagens tur. Men cykelcomputeren har lige fået en softwareopdatering, så nu kommer data ikke med over på videoen. I guder, hvor er jeg TRÆT af opdateringer, der får noget der før virkede fint, til ikke at virke bagefter. Det var derfor jeg fravalgte Garmin og det er det største irritationsmoment på arbejdet. Og især når der ikke er nye funktioner eller noget andet der er forbedret, så det kun er en forringelse. Hvor var det meget dejligere i gamle dage, da man købte et færdigt produkt der virkede.
  8. Langt pokker i MOL

    Banecykling - helt analogt uden hverken sensorer eller computeren på. Opvarmning, der var plads i den langsommeste gruppe, så det blev opvarmning-opvarmning. I stedet for pointløb (hvor de hurtigste får spurtet og de langsomme bruger krudtet på at køre op til de forreste og få lukket hullet) kørte man “spurt” når der blev fløjtet. De var for lange og pauserne alt for korte til min fysik - men som 20/40 intervaller udemærket. Gik over i linieløb på 10 omgange. Fik rodet mig i udbrud der var for hurigt og kyllingede ud med nok lidt for stor margin i forhold til at eksplodere men kunne ikke overskue 4 omgange i det tempo.. Derefter skulle vi “tage en omgang”. 2 gange alene og 2 gange med makker. Gik over i linieløb på 6 omgange. Feltet suverænt hurtigste mand (2 klasser bedre end os andre) kørte væk med 3 omgange tilbage og jeg sad på hjul af nummer 2 som ikke slog ud og så kunne jeg bade mig hjem som treer - syntes det var unfair at prøve at tage andenpladsen, nu jeg bare havde siddet på hjul. Italiensk forfølgelsesløb. Jeg sad 3 af 5 men skulle nok have siddet 4. De forreste to første hver 4 omgange og resten førte 3. Til sidst inden afrulning, øvelsen med at intervaller i tilfældig længde. Inspireret af KK, skiftede jeg til gear 51-15 og det var sgu dejligt at kunne sidde med hvor det er sjovt men også at kunne mærke at benene havde noget at trykke på.
  9. Got legs?

    Du cykler vel stadig lidt Du har formodentlig også hørt om styr der knækker fordi de er blevet medtaget af sved, når cyklen har siddet i turbotræneren. Har du stadig sommercyklen i turbo´en? Nogle særlige forholdsregler? Hvad sker der egentlig med træningen, hvis man må spørge?
  10. Langt pokker i MOL

    Banecykling. Opvarmning. Missede første interval pga noget internt fnidder om sexchikane hvor man vil bruge mig som bisidder, når parterne skal mødes. Fåk noget lort!!!!! at blive rodet ind i men jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe de personer der er involveret. 20 omgange progressivt - på lånt hjul, da jeg var punkteret 20 omgange - igen på lånt hjul Droppede resten for at få arrangeret pålægning af ny ring
  11. Langt pokker i MOL

    Planen var FW men puha, det gode vejr lokkede og især da jeg så at Henrik havde været på langtur. Men tiden gik og det tog beslutningen, som så ofte før og det forblev FW. Når jeg fremover skriver 4/3 x et eller andet, så er det 4 sæt med venstre ben og 3 sæt med højre ben. Det højre er vokset markant mere end venstre og eftersom det også er stærkere, så vil det gerne overtage styringen i to-bens øvelser og jeg kan ikke undertrykke det, når det begynder at blive tungt. Hacksquatten har derfor også fået pillet vægtene af, så jeg laver den med et ben ad gangen. I det hele taget tager kroppen ret godt imod - nok fordi jeg i år IKKE er i kalorieunderskud. Alligevel er der lidt bedre indkig til mavemullerne. Armene er vokset ret hurtigt og jeg er meget tæt på igen at ville køre i skjorte og slips på arbejde, da ærmerne i polotrøjerne strammer. Det har jeg levet med før men nu er det blevet irriterende. Nå men.... Hexbarsquat: 2 x 15x60, 3 x 12x100, mine kontorfingre har snart brug for kalk Bulgarsk split squat: 10, 4/3 x 10x24 ss Kropshævninger bredt neutralt greb: 3 x 8 Hacksquat 15 Hacksquat et ben: 4/3 x 8, det var sgu hårdt og jeg sejlede rundt som i en herrebrandert bagefter Læg i benpres: 20x110, 20x150, stadig lidt knas med forfoden Siddende lårcurl: 3 x 9x60 Jumpsquat: 2 x 8 Bicepcurl: 3 x 7x20 Bænkpres DB: 3 x 10x30 Upper back: 3 x 10x45 ss Laterals: 3 x 9x9 Tricep pushdowns: 3 x 10x30 Hyperextension: 3 x 20 ss Mavemaskine: 20x80, 10x90, 15x85, noget rod Mens jeg kører sidste sæt mave, bliver centeret invaderet af 6 indvandrerdrenge der råber og skriger og løber rundt mellem udstyret. Heldigvis var jeg færdig, så jeg slap for “festen”. I dag slutter min sommerferie men har kun en enkelt arbejdsdag og så mine tre sædvanlige fridage. Herefter bliver det vist godt at komme ind i fast rytme og mere fornuftige sengetider i stedet for 02 - 9:30-ish.
  12. Langt pokker i MOL

    KMest fordi der en del der kører 50-15 og jeg ville prøve at køre lidt lavere end det.... for tilvæninngens skyld. Og hvis der nu kom en mulighed for at skyde en flyvende 200meter af, så er 53-13 et godt gear og så er det kun bagerst der skal skiftes tandhjul. Men nu må vi se.... jeg havde faktisk ikke forventet at det ville føles SÅ meget anderledes. Det får 2-3 ture mere og så vurderer jeg om det føles lige håbløst eller der er fremgang. Min cykelcomputer kan jo optage video. Jeg havde håbet at bruge det lidt mere men har ikke fundet en løsning så der kan linkes fra MOL, uden jeg skal belemre andre med det. Dertil er lyden så elendig at den må klippes væk og telemetrien reagerer både langsomt og er et par sekunder efter billedet. Og kommer man over 1000w, så mangler det forreste et-tal, så det var ikke så godt og nemt som først forventet. Nå men alligevel det ene af dagens 6/54-intervaller ude fra diget.
  13. Langt pokker i MOL

    Et par ord om NM. Jeg kan jo ikke løbe fra at jeg var misundelig over at se de andre køre 200-300 meter fra lav puls, så der er overskud til at bralre igennem. Omvendt må jeg også indse, at omstændighederne ville mit hoved ikke kunne lide. Bare at rende rundt og finde en at rive ud af egne gøremål for at være “holder”, altså at holde mig og cyklen inden start, ville stresse ret vildt. Så alt ialt fint at jeg ikke var med alligevel.. ... Dejligt klart vejr på dagens tur, omend noget køligt. Det blev først til en serie 6/54 med lidt utidig pause, da der var trafik på diget. Herefter et interval på hhv 7 og 3 minutter. Umiddelbart føltes det let at holde wattene lige over sidste års PR-tur men jeg må sgu nok indse at jeg ikke er helt deroppe når minutterne går, så kyllingerne ud efter 7 minutter. Nu gider jeg ikke prøve mere i år.
  14. Langt pokker i MOL

    God solid tur i FW. Jeg satser på at det volumenmæssigt bliver noget i denne her stil, i hvert fald de næste måneder. Forhåbentlig kan der kan der også skrues op for antallet af sæt for benene, uden det bliver et DOMS-helvede. Modsat sidste år hvor jeg satsede på at det skulle være tungt og menisken flækkede, så er jeg tilbage på den mere pensionistvenlige model med flere sæt og med mere luft til fail. Hexbar-squat: 15x60, 3 x 10x100 Frontsquat: 8x40, 3 x 6x70 Bulgarsk split squat: 10, 3 x 10x20, egentlig også ret nice efter de andre øvelser. Jeg tror jeg har knækket koden til den Tåhævninger på et ben: 30, 25, fik ikke ondt i forfoden men den driller stadig lidt Siddende lårcurl: 3 x 9x60 Jumpsquat: 2 x 8 Kropshævninger med bredt neutralt greb: 3 x 7 Bænkpres DB: 3 x 8x30 Bicepcurl: 3 x 7x20 Upper back: 3 x 10x45 Laterals: 3 x 8x9 Tricep pushdowns: 3 x 8x30 Hyperextensions: 3 x 20 Mavebøjninger: 3x20 Kondicykel: 5 minutter let belastning. Progressive spinups på 20sek hvert minut, de sidste 5 sek all-out - med kun få øvelser der blev supersættet tog det 1t 45 minutter. Kan jeg få plads i vaskekælderen i aften, så kører jeg til Odense i morgen og ser NM i sprint. Nu jeg spilder en hulens masse feriedage fordi jeg skulle have kørt med, kan jeg så i det mindste kigge på.
  15. Langt pokker i MOL

    Banecykling - Dejlig moderat opvarmning - Efter en lidt for lang pause blev det til et dobbeltinterval. Først et pointløb med 4 spurter. Kort op til barrieren og 20 omganges linieløb. Lidt under halvvejs gik jeg med i et udbrud hvor de kørte alt for hurtigt til mig. Efter at have taget min føring ville jeg ned i feltet men det var helt opløst. Kørte lidt med par andre men det blev lidt for hyggeligt. - Så italiensk forfølgelsesløb. Jeg sad som 5 af 7 og det passede ret godt. - Til sidst delte vi i fire grupper fordelt jævnt på banen. Vi kørte indtil først hold var indhentet. Hård uden at være uoverskueligt. - Udskilningsløb med meget irriterende hurtig start: feltet knækkede lidt foran mig og det gik så hurtigt for at få lukket hullet, at mine spurter var lukket ned og jeg røg alt for hurtigt ud. Tja, da jeg udgik, havde jeg faktisk opgivet på forhånd. - Meget rolig afrulning. De sidste år kørte jeg i gear 51-15. Nu jeg hørt to sprintertrænere fortælle mig at min svaghed er, at jeg ikke kan få benene hurtig nok rundt, så ville jeg træne det lidt og har sat en lidt lavere gearing på nu: 53-16. Enten gør det stor forskel eller også er banebenene helt væk. Det føles ganske rædsomt at træde huller i luften. Det får et par chancer mere men bliver det ved at være sådan at jeg ikke har “rpm-overskud” til at køre reelt med i spurter, udskilningsløb mm, så skifter jeg til 51-15 igen, så jeg ikke går glip af den del af træningen, Men dejligt at være “rigtigt” på velodromen igen