Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12,672
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    161

Gregers TF last won the day on May 10

Gregers TF had the most liked content!

About Gregers TF

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Avedøre

Recent Profile Visitors

24,611 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Jeg droppede morgenturen med HvidovreCK, da der var regn på vej på radaren. Dels gad jeg ikke igen blive våd når det er “koldt”. Dels bremser de nye hjul elendigt når det regner, så sikkerheden ved klubkørsel synes jeg ikke jeg kan stå inde for - jeg må indrømme at dér har skivebremser sin berettigelse Jeg prøvede at sove videre men kunne ikke. Kollega meldte sig klar til at køre 15:30. I dag var han tændt og så kører han faktisk ret godt. Bedre end de fleste af Hvidovre motionister, trods han næppe endnu har kørt 500km i år. Som vanligt var der også masser af plads til hygge og side-by-side-hyggesnak. Jeg fik en håndfuld godkendte spurter i bogen. På turen troede jeg at min pulsmåler var færdig pga alder men pulsen reagerer faktisk korrekt. Den er bare MEGET under norm og sådan synes jeg ikke Garmins pulsmålinger plejer at være, når enten sender eller bælte er slidt. Jeg tror omvendt JEG er slidt og dropper turen i morgen. I dag måtte jeg skifte slange ude i det fri. Det slap jeg ellers for på sommercyklen både sidste og forrige år men det kan jo ikke blive ved at gå godt. Tydeligt at jeg er godt rusten i slangeskift og det blev ikke bedre af, at vi ikke kunne finde stenen og brugte tid på st søge forgæves. ... Jeg tror vi skal have et analogt tema. Lige så glad jeg er for musik som jeg egentlig er over 30 år for gammel til, lige så meget sætter jeg pris på de harmonier og akkord-overgange, som man (desværre) slet ikke dyrker mere. Vi starter dog X-gammelt men særdeles prægtigt i sin simpelthed:
  2. Langt pokker i MOL

    Overraskende træt i stængerne efter i går. Fik til morgen styrketrænet overkrop og lægge i små tre kvarter. Fik hentet vinterged og Wahoo Speedplay. Det var desværre ikke Zero-modellen men den let klikbare. Men tænkte at det nok gik an alligevel. Inden jeg spurter sammen med andre, ville jeg dog sikre mig at jeg ikke får klikket ud ved en fejl, så fik kørt lidt antrit og en lang spurt. Og også justeret sadlen i forhold til ... hedder det stackhøjde eller er det mon noget andet? Nok ikke den bedste idé at spurte med kvaste stænger men så fik jeg genintroduceret mig til selvmassage, inden jeg hoppede i trykbukserne. Det er nu ikke så tosset, faktisk. Håber jeg når at blive kæk til i morgen, når jeg skal køre med Hvidovre. Når dette er skrevet, skal jeg op i stuen og finde mit nem-ID. Har lige fået SMS med tilbud om Covid-vaccination. Det kan kun gå for langsomt!
  3. Langt pokker i MOL

    55 km roligt med lidt fartleg ind i mellem. Planen var ellers små 110km oppe omkring Ganløse med en håndfuld kolleger. De første 38km kørt socialt, så ikke-dedikerede MAMILs også kunne være med. Dem var der ingen af, så den del af turen blev droppet. Vi startede fra Farum Station. Jeg og en kollega, jeg ikke har kørt med før, trak ud af byen. Han havde krudt i røven og der blev råbt “to ned” et par gange på de første 10 minutter. Hans evner ligger mere i “Århus-København” end bakkespurter, så de tæv jeg sad og håbede på kom aldrig, så jeg legede fartleg med mig selv. Men! Det er stadig tifold bedre at være sammen med andre end alene også selvom de hænger 10-20 sekunder bagved. Det gør bare “noget”. Desværre begyndte det at lyne og buldre. Og så kom regnen og der var meget af den. Vi søgte ly ved et lille indkøbscenter, hvor der i forvejen stod et par toptrimmede unge gutter, så der var ikke kun alderskomforten der gjorde det. Regnen blev ved og ved og vi pisse frøs. Til sidst opgav vi og kørte den korteste vej mod Farum St. Regnen aftog. Den forsvandt. Solen tittede frem og da vi nåede vores biler var der masser af huller med blå himmel. De andre gad desværre ikke fortsætte og jeg kan ikke finde rundt deroppe, så det blev ikke til mere. Lidt ærgerligt, for jeg var super tændt. Dertil af skod: Jeg har fået den vildeste Bilkabule i bilen - jeg har aldrig set noget så stort, uden man er båttet sammen med nogen. Da jeg skulle til Farum og lægge cyklen i bilen, faldt håndtaget til bagklappen af og hang kun i ledningen til kontakten. En kollega havde gaffa, så nu holder det fint indtil en “driftig ung mand” synes det er sjovt at rive tapen af. Er gået tilbage til at bakke ind i båsen og holde helt oppe i hækken, så det ikke inviterer til det. Indtil jeg kom i tanke om at der er helligdag, havde jeg også regnet med at hente mine nye Speedplay pedaler og vintercyklen. Positivt dog: Venstre skiftegreb er blevet skiftet uden beregning. Den her er vist yderst tæt på at fylde 40 år, hvis det ikke lige er sket. Det var egentlig også en god film, dengang
  4. Langt pokker i MOL

    48 km i zone 2 - det kan der ikke koges meget suppe på.
  5. Langt pokker i MOL

    Planen var at rulle en stille tur i dag. Vejret bliver bare SÅ meget bedre i morgen før jeg skal på arbejde, så jeg besluttede at vente. I stedet blev det til tre kvarters styrketræning af overkroppen. Ellers har det været en dejligt afslappende fridag, hvor jeg ikke engang har brugt energi på at starte robotstøvsugeren.
  6. Motion i balance™

    Tillykke med den og et hjem uden en cykel.... det går da virkelig ikke Jeg blev btw lidt klogere, da jeg måtte google det med stelnummeret.
  7. Langt pokker i MOL

    Op ved vækkeur og på DMI konstatere, at det var pi... koldt ude ved diget men sommerlunt inde i landet. Varmt nok til korte rør, så udover at cyklen skulle have fjernet det værste sand fra sidste regnvejr, så skulle stængerne også afpelses - det tager lidt ekstra tid når de er groet til De jeg er ude ved busvejen, er der ikke ret meget tid før jeg skal hjem, så jeg kan nå på arbejde. Fik kørt en håndfuld antrit og en lille smule 30/30. Jeg fik i stedet lidt fartleg på hjemturen, de steder der ikke var sideveje, indkørsler mm. Så det er fint nok og suuuuuper dejligt at køre i kort/kort. 19 en halv kropshævninger med overhåndsgreb da jeg kom hjem - jeg kunne ikke komme længere end halvt op på den sidste. Men pyt.
  8. Got legs?

    Hvis du ikke gider at slæbe to slanger med rundt, så overvej evt selvklæbende lapper. De vejer kun få gram, fylder næsten intet og det tager kun få sekunder at sætte dem på og være klar igen. De klæber på både butyl og latex. Er det meget varmt kan det måske knibe. Ved 27-28 grader og hvor solen bager på trøjelommen, går limen i opløsning på reserveslangen, hvis den er lappet med sådan en. Jeg kan ikke udelukke at det også kan ske, hvis man holder bagerstop og lappen vender mod solen. Jeg er for nærig til at smide de grønne latexslanger ud, fordi de kører med en lap, så har kørt et par sæsoner med lappede slanger uden problemer. Og man kan i hvert fald komme hjem. Formoder du kender tricket med at lade håndfladen fjerne sten mens man kører men uden handsker er det nok ikke rart
  9. Langt pokker i MOL

    En tidseffektiv omgang, inden jeg skal på arbejde. Jeg møder moderat tidligt men skal bruge lidt over tre kvarter i stedet for 14 minutter pga togbus Ud på diget og køre 5 x 3/2. Fjerde interval var på 120% af FTP og de andre lidt over. Da jeg kom hjem, havde cykelcomputeren hævet min FTP med en enkelt watt. Min vo2max hævet til en tangering af sidste års bedste. Det lyder liiiiiidt mystisk her først på sæsonen..... Der er blevet taget en solid spand kropshævninger og også ok med dibs og mave. I morgen skal jeg møde endnu tidligere og igen med togbus, så det bliver en nuldag. Jeg er egentlig også træt i stængerne, nu.
  10. Langt pokker i MOL

    Vi må have lidt Mylle
  11. Langt pokker i MOL

    Først i går mente TrainingPeaks at jeg var klar til at cykle igen. I forgårs trænede jeg lidt overkrop men har ellers holdt fri. Det har været godt. I morges skulle jeg have kørt intervaller med kollegaen men vi var enige om at vejret var for skod. Han ville køre i eftermiddag og jeg ville finde turboen frem. Kl 12 var vejene tørre og en klump byger med kurs mod Pestegnen gik i opløsning. En SMS og en halv time senere mødtes jeg med kollegaen. Han havde slået sin fod da han skulle klikke i, så intervallerne gik i vasken. Det starter som sidste år men han taler ellers meget om at ville intervallerne i år... vi ser, men han får naturligvis chancen. I stedet bare den vanlige korte tur - dog en rute uden den forpulede vej, hvor jeg blev kørt ned. Spurter de sædvanlige to steder og lidt en tredje, hvor jeg kun kørte 90%. Jeg skal lige håndtere at mit nye hjulsæt er ekstremt vindfølsomt og så skal jeg genlære at spurte på flad vej. Opad går det fint men jeg løfter baghjulet fra asfalten, når der er fladt. Udover en god følelse på vej ned til kollegaen, så var kamelbakkespurten en solid understregning. Ret tæt på en all-time-PR i peakpower og femtebedste over 5 sek. Det er meget dejligt nu jeg har et år mere på dåbsattesten og også 5kg mindre at flytte rundt på. Hjem fra kollegaen ville jeg have kørt vo2max mellem lyskrydsene men havde ekstrem medvind, så turde ikke fyre den af på Gl Køge landevej, andet end mellem sidevejene, så det blev mere over i noget tabata. Efter turen blev min FTP skrevet 4 watt op. Planen for sommeren er at dele træningen op i to-ugers-blokke. Det er nok lidt kort men jeg har fri hver anden weekend og det sætter rammerne. I friweekenden skal der hældes lange ture på kontoen. Helst med klubben, så jeg både får kørt nogle “intervaller” som jeg ikke får kørt alene samt krydset klinger med folk, der er hurtigere end jeg selv. Øvrige dage fyldes op med passende DDR-træninger før jeg skal møde og leverpostejs-ture, alt efter hvad jeg kan restituere mig ud af. Styrketræning for overkroppen holdes i gang i moderat omfang. Må se om jeg kan holde til at træne ben men ellers må jeg være ekstra flittig med mine antrit i stedet for.
  12. Motion i balance™

    Heldige asen. Hvordan er det med at finde tider - skal man stadig være heldig eller er de til at få fat på?
  13. Langt pokker i MOL

    Det med kulturen har du ret i. ABC og Greve Trim kørte også yderst “bilistvenligt”, da jeg kørte med. Det kan også være OK at skære gennem rundkørsler. Helst hvis ingen ser det men i hvert fald skal der ikke være nogen tæt på. I går måtte biler bagfra holde stille for os og det bliver man næppe populær på. Continental har lige søsat en kampagne for at dæmpe hadet i forbindelse med de ekstra mamil’er der kommer på vejene, nu Touren nærmer sig dansk jord. Kommentarsporet var gennemsyret af had til cykelryttere og vi er kun i starten af maj og har ikke nået at køre meget i vejen endnu. Nå..... Det kom jeg heller ikke til i dag. Der var ellers meningen men så begyndte det at regne og der var også hvidt i nedbøren. Eftersom min ATL i går var 114 og min form i dag er minus 55, så gør det ikke noget med lidt nuldage. Kan man få dem lagt i forbindelse med dårligt vejr, så er det blot god planlægning. I stedet en god solid styrketræning. Jeg var mentalt sat op på at køre mig i hegnet, så det var god energi. Jeg havde også spist solid morgenmad, så da der kom pump i mullerne, så det helt anstændigt ud. 1 time og 25 minutter og jeg kom alt igennem. Også benene, selvom planen jo var at vente på genåbningen men jeg brugte okklusionselastikkerne og så gik det fint med at trætte quadsene ud. Tænke at jeg hellere måtte lade benene lave lidt, for jeg tror ikke at motionscentrene åbner i denne omgang. Både de og skolerne skulle efter sigende drive en del smitte, så mon ikke man i stedet lader ungerne komme i skole ved næste åbning, så man ikke snyder dem to gange i træk? Men vi må se, hvis de finder på... Tilføjet. Jeg skal heldigvis først møde kl 14 og må hellere tage af sted i god tid. Det “fine” nye signalsystem er brækket ned og S-banen er tiltet totalt. Det bliver interessant om halvandet år, når alle stækninger kører med det, for så kører der bare slet ingen tog, når det sker. Allerede nu er der for mange strækninger til at man kan skaffe togbusser, når det sker. Metro M3 og M4 stod også helt stille forleden. De bruger det samme signalsystem og lider også under at det er noget elendigt lort. Ufatteligt, at man stadig kan skaffe nye kunder. De må kunne nogle tricks, de folk der skal afsætte det.
  14. Langt pokker i MOL

    5500kcal fik vægten til at stige en del men er dog stadig under 88kg. Til gengæld vågnede jeg uden at være særligt hærget efter i går. I dag 75km med hyggeholdet. En enkelt, dog lang, bakkespurt og et lille “cykelløb” på 3 minutter - ellers resten nede i zone 2 og under. Brugsens hanekam i Ll Skensved var ikke vildt ophidsende men jeg er sgu blevet så gammel/mosjo, at jeg faktisk synes det er hyggeligt med bagerstop. Det er absolut en forandring. I går kom jeg kvast hjem - formodentlig derfor jeg spiste latterligt meget. Det sker næppe i dag. Jeg kan i hvert fald ikke give cyklingen skylden.
  15. Langt pokker i MOL

    Enig - fint nummer. Fra en svunden tid, hvor musikere ikke behøvede en sideløbende karriere i fitnesscenteret, for at komme frem i verden. Kors, jeg tabte sutten i går og gik i “madpanik” over dagens tur med klubben. Jeg fik hældt omkring 4500kcal i skuffen og dertil bællet over tre liter vand fra jeg fik fri fra arbejde. Det fortsætte lidt i morges, da jeg også spiste mere morgenmad end normalt. Gad egentlig vide.... hvor meget plejer folk at spise, inden de tager ud på en tre-timers morgentur (med klubben)? Jeg fik smagt romkuglen fra Lejrebageren og jep, den kan anbefales. Ellers skete der ikke alverden på turen, Jeg er mentalt MEGET udfordret ved, at der bliver kørt langt ud over mine adfærdsgrænser. Hurtigt gennem småbyer og forbi andre bløde trafikanter. På vejen i stedet for cykelsti og ind mod midter-øerne i rundkørslerne. Det er givetvis normal klubadfærd, for jeg har jo observeret det før. Jeg er bare ikke vant til den endnu. Eller til de tre gange vi fik hornet af en bilist, hvor de to af dem var meget fortjent. Ærgerligt at det skal være sådan, så snart man kommer ud over hyggeniveau. Men.. det er nok kun mig der ikke kan lide det, for ellers kørte man jo ikke sådan. Det var fri leg på Frederiksborgvejsbakken op til Roskilde Domkirke. Det var lidt for tidligt på turen, til at jeg turde køre mig ud og der var faktisk kun to, der lukkede rigtigt op gassen. Så var der Stærkende-spurten på vej hjem Det passede desværre med vi kørte paradekørsel og jeg havde kørt mine to føringer i pisse modvind, den sidste sammen med en af turens hurtigste og jeg var ret klar til at skifte og komme i læ. Så bliver den givet fri og ja... så holdt vi bare fronten. Efter noget tid, slår min sidemand væk. Jeg letter gassen lidt men ingen kommer forbi og så kunne jeg lige så godt bare køre leadouten til den bitre ende. Det er helt fint med tanke på alle de gange jeg har hoppet fra hjul til hjul, at jeg så også tager vinden for de andre. Da vi er næsten retur, drejer jeg fra og snupper en omgang på diget og lander på 110km. Jeg havde egentlig tanker om hele Amagerrunden men mine triceps begynder at stå af og lænden piver også. Min popo... den er glad for at der færre kg der maser den i sadlen. Det er faktisk helt vildt så stor forskel vægttabet gør, lige med det.