Gregers TF

Medlemmer
  • Posts

    12,901
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    186

Everything posted by Gregers TF

  1. Der er blevet trænet lidt lægge og jeg var 20 minutter på skrumlet i dag - i zone 2 med en lille spurt i midten. Så er benene forhåbentlig klar til morgen, hvor det underligt nok ser ud til at blive godt vejr. Overvejer lidt om jeg skulle køre det første stykke i bil, for at komme lidt væk… … Jeg fik den geniale ide i går, at leje en hytte på Terrassen Camping i Laven ved Silkeborg, tage cyklen med og trille nogle ture i det midtjyske Det er dér jeg et par gange har været på endagstur og er min barndoms ferieområde, så mentalt har jeg ingen udfordringer. Jeg har ferie til og med torsdag, så det er tirs-tors hvis det er. Mandagen ser ret våd ud men derefter er der en lille tendens til at regnmængderne bliver mindre og mindre i vejrudsigten som tiden går, så… jeg vasker tøj i morgen, så jeg kan rykke med kort varsel. Sidder i skrivende stund på altanen med plaider for at dække for solen. Hører vinden få træerne til at rasle og suse i bygningen. Fuglefløjt. Lidt legede børn. Ja, lidt lyden af campingplads, faktisk og ikke den vanlige Avedøre-støj. Jeg udelukker ikke at jeg falder i søvn om lidt
  2. Fandens til vind. Nå men så kan man jo styrketræne i stedet - en del supersættet og flettet for at spare tid, da jeg i skrivende stund er i toget på vej på arbejde: Kropshævninger:7, 7, 7 - lidt lange pauser Tåhævninger på et ben: 25, 22, 18, 16 Bicepcurl: 6x16/18, 6x16/18, 6x16/18 Siddende læg: 20, 25 Dips belastning fra elastik: 8, 8, 8 Bulgarsk splitsquat: 10, 8x26, 8x26, 8x26 Arnold pres: 12x13, 12x13 Tricep pushdowns: 15 x elastik, 15x elastik Laterals: 10x9, 10x9 Skateboardsquat: 15, 15Xbw+18, 15x bw+18 Rumænsk DL: 20x18, 20x18 Mavebøjninger: 30, 30 Vores motionscenter på arbejde er igen utilgængeligt - nu har de brækket gulvet op, så der er ingen hyperextensions på programmet lige foreløbigt. …. Ferien var lidt for hyggeligt og jeg holdt op med at tælle kalorier - nu alt alligevel skulle gå i vasken til konfirmationen. Jeg har ferie igen i næste uge og er begyndt at tælle, så det ikke skrider igen. I forsøg på at få det hollandske op og køre, er jeg begyndt heeeelt forfra. Har også radiodutter i ørene når jeg kører tog - kan godt mærke at jeg er blevet rusten, så det er på tide at stramme op, hvis det stadig skal være let at få det genopfrisket. Beklager slåfejl - der er ikke tid til korrektur
  3. Ret sent i går fik jeg nusset mig sammen til at komme på skrumlet og lige få bevæget benene. En halv time i zone 2 med 3 små “spurter” på hhv 5, 5 og 10 sek. Jeg forsøgte med bremsegrebene og det er rigtigt nok, at så reagerer belastningen med det samme. Med “alm” kadence laver med ca 700w med et enkelt greb inde (prøvede begge to) og ca 1000 med begge greb. 3 x20 tåhævninger på et ben. I dag skulle jeg først møde 14:08 og havde tid til en længere tur. Jeg trak tiden for at få lidt varme i luften men det var først rigtigt hyggeligt da jeg var ved at være hjemme - stadig længe ærmer og læse knæ. To spurter og en masse arbejde omkring FTP eller 30-40watt over. De sidste intervaller blev kørt i frihånd. Super, super fed tur hvor det efterhånden begyndte at nive i lårbasserne, når jeg pressede watt ud. Jeg undlod at køre mig helt i hegnet, da jeg også skal møde nogenlunde sent i morgen og håber at kunne finde lidt watt i skuffen i igen. Der var heldigvis tid til at være i “isbukserne” i 10-12 minutter, før jeg måtte i bad og med toget. Om de virker kan jeg ikke gennemskue men det er BARE lækkert at trække i dem. På en varm sommerdag må det være endnu mere lækkert.
  4. Det VAR en god tur - det bliver det, når man kommer syd/vest for Roskilde. Det er virkelig meget mere lækkert end at køre tættere på Kbh. 90 tåhævninger i går og en masse DOMS i baller og især i quads. Og så var jeg bare træt! Jeg kom desværre ikke tidligt nok op i dag men nåede da på diget og køre 5 “blide” vo2max´er med 2,5 minuts pause imellem. Havnevejsspurten var wobly. Ikke så meget fordi lårene stadig var ømme men ballerne…. Det føles altså sært at spurte med DOMSede baller
  5. .. og trods de 9 dl der vist er i en SodaStream-flaske, vågnede jeg tørstig. Og til lortevejr. Ergo en omgang hjemmestyrk. Fin mental tænding, så både sjovt og hårdt idet jeg fik presset godt med TUT ind. Udover lidt specifik opvarming: Kropshævninger: 6, 6, 6 ss Tåhævninger på et ben: 25, 22(fail), 17(fail) Bicepcurl: 10x13/16, 10x13/16, 10x13/16 Siddende læg (skal jo holdes vedlige): 20, 20, kun venstre: 16(fail) Dibs med ekstra belastning fra elastik, 6, 7, 8 Arnold pres: 12x13, 12x13 ss Knæbøjninger: 20, 20 Bulgarsk split squat: 10, 10+14kg, 10+14kg ss Laterals: 10x7, 10x7 Skateboard-squat: 20, 20+14kg, 20+14kg - faldt på trappen da jeg ville op i køkkenet og have en tår vand, da lårene “slukkede” under mig trippelsættet med Fransk pres: 15x9, 15x9 og Mavebøjninger: 30, 30 Nu på arbejde
  6. Aaargg, har lige haft krampe i højre quad. Ikke den helt vilde, hvor man ikke kan trække vejret og tårerne triller. Det gjorde “kun” alm ondt men det tog et par minutter før den slap. Jeg vågnede lidt i 2 og det lykkedes først at komme ud af sengen og op i stuen 2:17. Tyller vand og håber det virker…..
  7. Det stod hurtigt klart at vejret SLET ikke ville blive som de sidste par dage havde lagt op til. Sikkert derfor, gad jeg ikke rigtigt køre. 3-4 gange i timen var jeg ved telefonen for at se om ikke kollegaen skulle have sendt en SMS. Efter frokost “plinger” en app som sladrer, når noget man er tilknyttet går på Zwift. Og så var håbet “lissom” ude. Men så kom der alligevel et pip om at han have misset at jeg havde fridag. Vi fik hurtig arrangeret at vi begge kom på cyklen. Om det var hans hårde intervaller i går eller den nye rollefordeling, ved jeg ikke. Men han var meget mere afdæmpet i kørslen end normalt og det passede mig fint at køre moderat og krydre med en gang skiltespurter. Desværre er hans gear i udu og hænger tit mellem to gear, så nogle af spurterne blev ret amputerede, eftersom jeg jo er flink og venter til han er færdig med at “skære tænder”. Tempostyringen deltes vi pænt om. Jeg fik sat tempoet (og pulsen) ned efter spurterne, hvor han plejer at holde kæden stram, så det tager lang tid. Flere at bakkerne fik vi også kørt med “tilløb”, i stedet for at skulle smide 6-800 watt i dem. Resten var som det plejer - jeg overvejede om jeg skulle tømme tanken på hjemturen men min udholdenhed er bedre end hans og han var flad, så gemmer bare krudtet til de næste dage. 85 tåhævninger.
  8. Det lyder super dejligt. Tillykke - lidt på forhånd. Sjælland har flere fine områder. Omkring Kbh er der ikke så meget at byde på men kommer man lidt væk….
  9. 11 + 9 minutters sweet spot på tricyklen. …. Da jeg skal vende efter diget (der er en lidt bred plads, hvor stierne på hhv forsiden og bagsiden af diget mødes) indhenter jeg et ældre på par min alder, på kæmpe elcykler og med gigantiske fuglekikkerter. De har hørt mig og begynder at gøre plads men da jeg jo skal vende, råber jeg noget med at de kan fortsætte osv… De fatter hat og efter lidt mere snakken råber de “hollande”, idet de vender og tager den anden sti retur. Den kom lidt uventet men efter en hvad-fanden-var-nu-det-tænkepause får jeg råbt “MOOIE RIJD”. De slingrer lidt ekstra, den ene rækker en vinkende arm i vejret og så vender de sig begge to om og glor. Og har sikkert tænkt “hvad fanden hvad nu det? Pudsigt nok kommer det efter jeg i går for første gang i evigheder havde lærebogen fremme. Jeg regner med at træne lægge og lidt statisk kropshævning mens jeg roder med vasketøj efter fyraften.
  10. Miin udfordring med ukendt terræn er at jeg aldrig når derud. Jeg har svært ved at holde wattene nede, så jeg er holdbar nok. Også lidt derfor jeg kører så mange korte intervaller - det falder mig mere naturligt. De gange jeg har villet køre sweet spot på turboen, er jeg oftest endt med stram kæde lige over FTP. Men ja, jeg må lige fordele det bedre. Lange bakker har vi intet af men modvind kan jo også bruges. Det gode er dog, at min kollega ikke længere er fredet i klasse A. Jeg har mange gange skrevet at jeg gerne ville noget mere men ikke ville gøre det, når han ikke kunne følge med. Men hvorfor sidde og fedte i modvinden med x watt når jeg nu ved, at han let kan holde 50 mere? Hvis han så ikke gider, må det være hans sag og er han velkommen til at gå på hjul. Små cykelløb til nærmeste T-kryds eller lign må også kunne lade sig gøre nu. Men han gider sikkert slet ikke - heller ikke når han burde kunne vinde (det ved jeg så godt at man ikke kan kæde sammen med en bedre FPT men….). Jeg kan godt savne klubtræningen og at blive presset lidt. Uformelt og bare for sjov, altså. De planlagte “løb” på cykelbanen onsdag aften, har jeg slet ikke savnet. i øvrigt fedt input, det med 6x3 og 3x5. Sådan noget har jeg altid tænkt som vo2max og endt med sidde med tungen ud af munden - dårlig vane når jeg har, når jeg er helt ude og skide. Det er også lettere at styre end at finde strækning på 15-20 minutter. Men jeg ville jo nok kunne køre noget mere, hvis jeg ikke gik i hegnet så tit. Lige nu kan jeg ikke restituere mig ud af mere end det jeg laver. 100% nuldag i dag - selv læggene får ro. Vinden er hidsig og stængerne slidte. Det er jo oplagt at koble sammen.
  11. Det er satme belastende. Kollegaen har lige postet et skærmdump af dagens nye fpt-værdi. Den er højere end min - ikke kun i w/kg men helt reelt. I betragtning af hvor lidt og hvor ikke-trænings-agtigt han kører, så er det godt og vel irriterende. Men ikke overraskende, da han har kunnet køre fra de fleste mosjoer med 2-3000km årligt.
  12. Sikke en kaosdag i går. Driften var knapt rettet op efter den nævnte påkørsel, da en ung gut tager med skateboard over en personaleovergang - også ved Hovedbanen. Som vanligt når de unge mennesker laver noget de ikke må, så søger de øjenkontakt med den togmand der evt er i nærheden - måske provekerer med et fingertegn el lign. Men når man ser så grundigt på en ting, så opdager men ikke det tog der kommer kørende og smasker en ned. Det nye signalsystem lavede herefter kluddermor med togene så ingen kunne køre, før folk havde været i skærverne for at gå i den anden ende at toget og flytte det. Systemet har nemlig blokeret for at vi kan bakke, så den lette løsning var væk. Men styr på kosten og er allerede under 92kg igen som før ferien. Stadig træt i stængerne men ikke mere at at det kunne trædes væk. 8 x 40/20 god pause 2 x 3/2 Og hjem. Fin dag og fremgang i wattene, så havde årets første tre-minutters på 350W. Så skal der bare flere intervaller på Tåhævninger på et ben: 3 x 20
  13. Planen var intervaller. Hovedet havde helt vildt lyst men benene var trætte. Håbede at de ville løsne op men det gjorde ikke - i stedet meldte cykelcomputeren min dagsform til minus fire. Droppede det også kørte lidt 6/54 i stedet. Nr 3 blev de fesen da jeg begyndte med at have en gut på hjul. Det vidste jeg ikke men opdagede det jeg vendte mig om inden første antrit - lige for at sikre at der ikke kommer en tricykel eller cykel-45 udenom lige mens jeg jeg åbner spurten. At jeg kiggede mig tilbage, så han som et tegn til at overhale Nr 3 var der jeg skulle overhale tilbage. Efter 6stk havde jeg så stor iltgæld at jeg holdt en lille pause før de sidste 4. Vel hjemme: Lidt opvarmingslæg Siddende læg kun venstre: 20, 15 fail Stående læg: 75 Kropshævninger: 8,8 Bicepcurl: 10x13/16 , 10x13/16 Arnold pres: 15x13, 10x13 nærfail Mavebøjninger: 30, 30 Nu første arbejdsdag efter ferie. Der har været personpåkørsel på Hovedbanegården og i hvet fald “min” toglinie sejler bigtime, så må se hvad der er at lave når jeg møder ind.
  14. Det kommer ikke til at ske Jeg har een gang kørt over 200km (211 eller 214, så hut jeg hvisker) og det gør jeg ALDRIG igen. Ideen om mål er god nok - de skal bare ikke være alt for målrettede. Om jeg er for selvdestruktiv eller hvilken diagnose en psyk vil sætte på ved jeg ikke. Men det duer ikke for mig. Dengang jeg ville køre licens, holdt cyklingen op med at være sjov. Da Coronaen forsvandt, så jeg rent faktisk nu let kan komme til Holland, holdt det op med at være sjovt at lære sproget. Sproget er nu fedt nok og jeg vil også gerne bruge hovedet lidt, så det skal jeg have arbejdet på. Men jeg har vel brugt en halv time på det siden aftenskolen sluttede. Jeg skal finde vejen tilbage til at det skal læres uforpligtende. Det skrevet, har jeg alligevel nogle “mål” eller i hvert fald nogle forhåbninger som jeg går efter efter. Der er nogle tal på wattmåleren, som kommer til at udløse stor jubel, hvis jeg får dem at se igen. Dem holder jeg for mig selv, indtil hvis det skulle lykkes - så skal jeg helt sikkert nok braldre ud med det … Der er også blevet trænet - hvis der er siddeplads i toget, håber jeg at skrive det ind om lidt og ellers bliver det i aften
  15. Sent i går: 70 stående tåhævninger og siddende 20+11(fail) kun for venstre ben. Ja, det lyder helt tosset men min højre soleus behøver ikke bliver større. I hver fald ikke når resten af læggen ikke er større end den er, så ser det underligt ud. Turen med kollegaen blev ikke til intervaller men en tonsertur. Normalt ville det nok kede mig lidt men eftersom jeg er i lidt dårligere form end normalt og han i markante bedre, så var det sgu lidt hårdt. Min FTP er kun ganske få watt højere end hans (min w/kg er lavere ) og med en tur næsten uden stilstand og pauser, var jeg på udebane da jeg jo ellers laver mere eller mindre fartleg ud af mine ture alene. Bagefter tåhævninger på et ben: 25, 20. Det var mens jeg havde min fryser-kolde overtræksben på. De første gange var de ikke rare men nu har jeg vænnet mig til kulden og det er faktisk helt vildt rart. Jeg hiver dem på som noget af det første når jeg er kommet hjem. Om det gør noget godt eller kun føles rart aner jeg ikke. Efter bad og tøjvask faldt jeg i søvn i kompressionsbukserne. Det var også svært hyggeligt
  16. Det kan være at der er penge i squat-muffins? Folk køber mange underlige tilskud, så med lidt fancy reklamer på FB og insta
  17. Vindstød på 15m/s - DET gider jeg altså ikke cykle i, så jeg gik på skrumlet. Tydeligt at ude-trådet er anderledes uden en masse små pauser, så der var sgu ret hårdt. Men kvarters opvarming med let par korte intervaller og en 20-minuttersblok på en snas over FTP. Kollegaen var vist indset at der skal arbejdes for det, for han har kørt intervaller på turboen i dag og har spurgt om vi skulle køre intervaller udendørs i morgen. Håber det holder, for ellers havde jeg lavet noget andet i dag end den ene blok. Pulsen gik i ged igen. Mystisk det sker når jeg kører på Skrumlet men ikke udendørs.
  18. Det blev det - for mig. Især når rygerene var ude og pulse, så vi var 2-4 sammen - om jeg blev inde eller gik med ud. I de flestes øjne var det nu FOR stille, da der ikke var andet alkohol end hvad der følger til mad, dessert og kaffe. Så alle var ædru og det passer ikke ind i dansk drukkultur, så mange tog hjem næsten med det samme efter maden. Det havde ikke generet mig at blive længere men da dem jeg havde lånt pænt tøj af kørte hjem, smuttede jeg også og lavede en omklædning på P-pladsen, så de kunne få tøjet med hjem. Desuden var det første gang i langt, langt over et år, jeg har kørt bil i andet end nærområdet eller på motorvej. Det var VIRKELIG hyggeligt at være “på tur”. Trods min gamle blikspand, holder jeg stadig meget af at køre.
  19. I går gik jeg som en løve i bur, nu jeg ikke “måtte” træne. Det var helt tosset nu hviledagen var SÅ tiltrængt. Har stadig DOMS hist og her. Jeg får dog ikke trænet i dg, for om lidt triller jeg til Møn, hvor den yngste af ex´ens unger (der bor hos sin biologiske far) skal konfirmeres. Har mega kriller i maven over at skulle være sammen med 35 mennesker som jeg sjældent ser. Og så under pænere omstændigheder. Jeg er nok mere nervøs end inden jeg skal til tandlæge
  20. Hjemme: Læg på hug: 22 (fik overbalance), 30 Stående på et ben: 25, 20 ss Kropshævninger: 6, 6, 6 Bicepcurl: 10x13/16, 10x13/16, 10x13/16 DSB: Bænkpres DB: 10x30, 10x30, 10x30 Benpres: en del opv, 12x200, 12x200 Leg extensions 1 ben: 12x30,12x35 (syrede max til i lænden), 2 ben: 12x85 Lårcurl: 12x50, 12x65, 12x70 Arnold pres: 10x14, 10x14, 10x14 Tricep pushdown: 15x25, 15x25 Hyperextensions: 25, 20 Mave: 20, 15 … For Gud og Allah ved hvilken gang, har jeg igen fået mail fra forsikringen, om at de har brug for flere oplysninger. Denne gang gik der over tre måneder siden sidste kontakt. Det imponerer altså ikke - især ikke da det f eks er “hvor meget vægt var der på stangen” “hvordan havde du trænet lige inden” “hvem er din læge, da vi skal vide om du havde problemer med armen inden ulykken”. Det kunne de have spurgt om for over et halvt år siden. Det lugter efterhånden ret meget af, at de leder efter en måde at sno sig udenom at skulle udbetale noget.
  21. Benene føltes OK inden jeg besteg cyklen men da jeg sad der, blev de hurtigt trætte når de skulle lave noget. Kamelbakkespurten var kort nok til at jeg kunne tangerere min peakpower-PR fra sidste år Det tyndede så også ud i den halvtomme æske tændstikker. Men dejligt at komme ud og periodevis blive blæst igennem. Om lidt står den på hjemmestyrk og jeg tager nok også lige ind på arbejde og runder DSBs lille jernhule, så jeg kommer hele vejen rundt. Herefter to nuldage - eller tre.
  22. Uj, den anderledes lægtræning gav solid DOMS. Igen-igen Op ved vækkeur for at køre med kollegaen. 9,4km ned til ham. 73km sammen (superfed rute) og så snørklede jeg lidt rundt for at komme op på 100km. Lige Umiddelbart har jeg jo forventet at han ville kunne give mig baghjul. Men de høje tal han har disket op med på Zwift, var vi ikke tæt på. Efter 50 km gik gassen af og de skiltespurter vi skulle køre “i sikkerhed uden at brænde sammen” på hjemturen, orkede han ikke men ville gerne. Det var tarveligt at køre dem når han havde lysten, så jeg undlod også. Jeg havde kalkuleret med en nuldag i morgen men nu det blev stille og roligt, virker det ikke nødvendigt. Så jeg hiver cykelklunset i vaskekælderen og giver det en centrifugering, så det kan være tørt i morgen. Hvis nu. 2 x 30 tåhævninger på hug og 65 stående - nu må de tage sig sammen.
  23. I går på arbejde: 2x20 hypers og 15x30kg (DB) i bænkpres ind i mellem. I dag 40/20 ud over diget og 30/30 hjem - de vanlige udfordringer i medvinden ved passage af andre - i dag et par “flyvske” fiskestænger og en el-kørestol. Jeg KAN bare ikke få mig selv til at suse forbi med +50 i timen - eller bare 40 ved mindre vind. Jeg er sikker på at jeg selv vil tænke manden var idiot, hvis jeg blev overhalet sådan. Det mangler lidt guf i 40/20´erne men det skal nok komme. 30/30 kørte derimod overraskende fint. 10 kropshævninger i bøjlerne, det er hvad dagsformen rækker til, samt elastik-rotation Læggene blev mega ømme, efter jeg sidst havde en ekstra (ufrivillig) snoning på elastikken, så de er først blevet trænet i dag. 25 + 20 stående på et ben 30 + 30 mens jeg sad på hug. Ved ikke lige om det rammer soleus ligesom ved 90 grader men jeg giver det et skud. 20 minutter med is-benene på (incl massageprogram) og 40 minutters lymfedræn. Det er lang tid men hold da op det føles fedt i stængerne bagefter. De første fem minutter med is-benene er til gengæld ikke behagelige men det er rigtige isbade jo nok heller ikke. Nu ud og jagt efter en postkasse. Det var blevet tid for den hver-anden-årlige prøvetagning for tarmkræft og tosset ikke at tage imod den, når den bliver serveret i postkassen helt af sig selv.
  24. I går i seng allerede omkring 23:30. Naturligvis vågnede jeg ved 2-tiden og sov først igen efter kl 4 Men jeg kom op ved vækkeur, så jeg kunne nå cyklen før arbejde, trods jeg skal møde allerede 11:30. Det blev til 5 x 3/3 og den vanlige spurt på “Havnevej”. Jeg lagde forsigtigt ud - eller rettere. Jeg troede jeg lagde optimistisk ud men de sidste tre blev kørt i modvind og der er det bare lettere at mose watt i. Men jeg var også ude i årets første tur med “fokusblik” og tungen ude af den ene side af munden. Det ser givetvis latterligt ud på en tyk, gammel nar men det giver altså noget mental tænding. Vel hjemme: 2 x 20 siddende læg + 70 stående. Både i går og i dag har armenværet overraske venligt anlagt og det er kun når jeg strækker armen max ud, det strammer ned i hånden. Det er sgu lidt underligt, synes jeg.
  25. Heldigvis er benDOMSen ikke vanvittig i dag. Lidt hjemmetræning før arbejde: Siddende læg: 20, 20 Stående læg: 60 Kropshævninger: 6, 6,6 Skulderpres: 15x13,5 , 12x13,5 Bicepcurl v: 10x13,5, 10x13,5 Bicepcurl h: 10x16, 10x16 Mavebøjninger: 30, 30 Armstrækkere: 25, 25 Fransk pres: 10x9, 10x9 Kropshævninger, skulderpres og bicepcurl lidt hurtigere end ellers for at få alle reps i hus - omvendt med armstrækkerne der blev kørt langsommere. Jeg tager ind på arbejde så jeg er der 10 minutter før normalt og snupper lidt hyperextensions.