Har tabt min styke i Bænk


Lunk
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg har desværre tabt min styrke i bænk, jeg har haft rundet 100kg.

10x50 (opvarming)

8x70

8x80

6x90 (fik lidt hjælp til sidst her)

4x100 (tog 2 selv, fik jeg til de sidste 2)

så ville vi prøve at tage bænk med håndvægte i stedet, det var også sjovt nok, men nu har jeg bar ikk styken mere :(

jeg kan tage 90kg 3gange nu, med hjælp i de 2 sidste.

Og det værste er, nu skal jeg ind til mili, så mister jeg sikkert endnu mere styrke? Jeg går dog stadig STÆRKT udfra at jeg kan træne der inde som jeg træner nu, eller håber det hvertfald..

når ja. vejer 75kg, men var nok på 80 for 1 måned siden da jeg tog de kilo der..

Er der nogen logisk forklaring? eller har jeg bar været heldig den dag?

Hvad med inde i mili?

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige om du kan træne som du gør nu, når du skal ind til mili. Hvis du skrev hvordan du trænede nu, ville det være væsentligt nemmere at svare på.

At være ved mili's HBU er et 7-4job, så der er masser af tid til at træne i. Og ofte gode "centre"

Link to comment
Share on other sites

Og det værste er, nu skal jeg ind til mili, så mister jeg sikkert endnu mere styrke? Jeg går dog stadig STÆRKT udfra at jeg kan træne der inde som jeg træner nu, eller håber det hvertfald..

jamen det skal du slet ikke regne med at du får tid til, når du endelig har fritid, så vil du hellere slappe af og hænge ud med de nye kammerater.!

Link to comment
Share on other sites

jamen det skal du slet ikke regne med at du får tid til, når du endelig har fritid, så vil du hellere slappe af og hænge ud med de nye kammerater.!

Der er altså masser af tid til at træne i under HBU'en. Du har en 37-40 timers uge, hvor der en sjælden gang vil være lidt øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa det kommer vist an på hvor du bliver placert. Eller hvilken gruppeføre man får :devil:

Nej der ligger en helt fast plan som beskriver hvor mange timer man skal have inden for bestemte områder. Feks almen militær uddannelse, små styrkers kamp, hjælp til den øvrige del af samfundet og så videre.

Samlet set giver denne plan hvis man udligner den over 4 mdr, en uge på omkring 38t/uge - mener jeg

Link to comment
Share on other sites

Nej der ligger en helt fast plan som beskriver hvor mange timer man skal have inden for bestemte områder. Feks almen militær uddannelse, små styrkers kamp, hjælp til den øvrige del af samfundet og så videre.

Samlet set giver denne plan hvis man udligner den over 4 mdr, en uge på omkring 38t/uge - mener jeg

En ting er hvad der står på papiret, nogle gange er det noget helt andet der foregår i praksis :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har desværre tabt min styrke i bænk, jeg har haft rundet 100kg.

10x50 (opvarming)

8x70

8x80

6x90 (fik lidt hjælp til sidst her)

4x100 (tog 2 selv, fik jeg til de sidste 2)

så ville vi prøve at tage bænk med håndvægte i stedet, det var også sjovt nok, men nu har jeg bar ikk styken mere :(

jeg kan tage 90kg 3gange nu, med hjælp i de 2 sidste.

Og det værste er, nu skal jeg ind til mili, så mister jeg sikkert endnu mere styrke? Jeg går dog stadig STÆRKT udfra at jeg kan træne der inde som jeg træner nu, eller håber det hvertfald..

når ja. vejer 75kg, men var nok på 80 for 1 måned siden da jeg tog de kilo der..

Er der nogen logisk forklaring? eller har jeg bar været heldig den dag?

Hvad med inde i mili?

Måske var spotteren træt på dagen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En ting er hvad der står på papiret, nogle gange er det noget helt andet der foregår i praksis :wink:

Men så er du i din gode ret til at tage kontakt til ledelsen, og bede om en forklaring!

Da jeg var inde overholdte de planen, og vi havde derfro ofte en typpisk arbejdsuge.

Link to comment
Share on other sites

Men så er du i din gode ret til at tage kontakt til ledelsen, og bede om en forklaring!

Da jeg var inde overholdte de planen, og vi havde derfro ofte en typpisk arbejdsuge.

Det kommer igen an på hvor du er henne ... jeg var værnepligtig sergent hos MP, så mit udgangspunkt er nok lidt atypisk, men selv om jeg var talsmand der oppe, så troppede man ikke bare op og forlangte hos lederstaben, hvis man var intereseret i 1. at blive der og 2. at blive der under forhold man kunne leve med. Jeg tror såmen også det findes andre steder, til trods for værnepligsrådets arbejde med at stå på sin ret.

Link to comment
Share on other sites

Denne her tråd er kommet til at handle om noget helt andet end det lunk spurgte om:

For mig at se ligger problemet i alle de forced reps du kører. Hvis dit primære mål er at øge din styrke skal du ikke køre forced reps. Se i stedet på nogle af de bænkpresprogrammer, der ligger her på mol. Vel at mærke de som har til formål at øge bænkpresstyrken.

Jeg vil desuden råde dig til at skifte mellem alternative bænkpresøvelser. WSB-fyrerne bruger kun almindeligt bænkpres til at teste deres fremgang. I stedet for varierer de imellem øvelser som skrå bænkpres, smal bænkpres, floor press, board press etc. Du kan køre den samme hovedøvelse 2 måske 3 uger i træk, så skal du skifte til en anden for ikke at svække nervesystemet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bestemt ikke nødvendigvis, du skal lægge så meget i det. Som Maxpower også er inde på, så er dagsformen altså en tricky størrelse; der kan være GANSKE STOR forskel på, hvad jeg kan løfte en dag, hvor motivationen er der, og det hele kører kontra en dag, hvor intet går, som det skal!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share