Ingen fremskridt i BB curl


SSdk2
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har ikke trænet så længe, så hvis tålmodighed er svaret på mit problem, så er det jo en hurtig løsning :)

Omend jeg fatter det stadig ikke.

Jeg startede på TJs's fundament i december 2005 og her til den 20. januar i år startede jeg så at øge vægtene stille og rolig i mit eget fundament fullbody program der trænes 3 gange om ugen.

Jeg vedhæfter et billede af min træning, håber den siger det meste.

(de fede markeret overskrift er de øvelser jeg primært bruger, de grå overskrift er nogle stand-in øvelser jeg tar når jeg synes det kører)

B-Press = Bench Press

M-Press = Mili

Rows = BB Rows (overhåndsgreb)

Jeg æder selvfølgelig godt og alt det der, og kan tydeligt se fremskridt på både vægten men også når jeg ser mig selv i spejlet eller på billeder.

Den eneste måling jeg har er at min overarm ved start var 33,5cm nu er den cirka 35cm. (Jeg bruger selvtaget billeder til sammenligning istedet for målebåndet)

Men hvorfor stiger jeg ikke i BBcurl? Her idag var den da helt galt:

1 x 7

1 x 6

1 x 5

med 35kg.

Man skal have albuerne ind til kroppen, ikke? Og så er det ellers kun biceps der skal gøre arbejdet?

Måske jeg skulle skrue lidt ned for kiloerne i den øvelser og så bygge op fra bunden igen.

stats:

20 år

Mand

180cm

84kg (cirka)

post-10492-1140802703_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det må da være masse, det tyder hans program + placering af tråden da på...

Jo armene ind til siden, mange kommer dog til at løfte med ryggen istedet for armene...

Du er steget 5kg på en måned - det er ~15% det er sq da en fin fremgang - så tålmodighed.

Edited by HenrikJ
Link to comment
Share on other sites

Det må da være masse, det tyder hans program + placering af tråden da på...

Jo armene ind til siden, mange kommer dog til at løfte med ryggen istedet for armene...

Du er steget 5kg på en måned - det er ~15% det er sq da en fin fremgang - så tålmodighed.

Du har ret, når jeg tænker mig om så løfte jeg nok de fleste reps med ryggen.

Hvis jeg absolut ikke måtte snyde, mht. til at bruge ryggen som hjælp, ville jeg nok max kunne tage 4 reps i de hver sæt. Altså 3x4 - og så må jeg stoppe.

Men i følge TJ's fundament artikel skriver han jo at jeg bare skal blive ved og ved og ved.

Men når jeg nu har snydt mig selv, skal jeg så gå et par kilo ned, og så bygge op fofra UDEN ryggen til hjælp og så derved starte en ny progression når dette tillader sig?

Eller skal jeg bare kører de 3 sæt så godt jeg kan? Også selvom en træningsdag så kunne se sådan ud:

BBCurl 1 x 4

BBCurl 1 x 3

BBCurl 1 x 3

?

Link to comment
Share on other sites

Du har ret, når jeg tænker mig om så løfte jeg nok de fleste reps med ryggen.

Hvis jeg absolut ikke måtte snyde, mht. til at bruge ryggen som hjælp, ville jeg nok max kunne tage 4 reps i de hver sæt. Altså 3x4 - og så må jeg stoppe.

Men i følge TJ's fundament artikel skriver han jo at jeg bare skal blive ved og ved og ved.

Men når jeg nu har snydt mig selv, skal jeg så gå et par kilo ned, og så bygge op fofra UDEN ryggen til hjælp og så derved starte en ny progression når dette tillader sig?

Eller skal jeg bare kører de 3 sæt så godt jeg kan? Også selvom en træningsdag så kunne se sådan ud:

BBCurl 1 x 4

BBCurl 1 x 3

BBCurl 1 x 3

?

Sæt dig evt. på en bænk når du curler så du ikke bruger ryggen for meget.

3x4 reps vil ikke give nok til biceps - så hvis du da vil have noget ud af din biceps træning skal du sætte vægten ned.

Ville foreslå minimum 3x8 evt. gerne 3x10

og ang. progression ja, start forfra og øg når du kan tage 3x12

Edited by HenrikJ
Link to comment
Share on other sites

Sæt dig evt. på en bænk når du curler så du ikke bruger ryggen for meget.

3x4 reps vil ikke give nok til biceps - så hvis du da vil have noget ud af din biceps træning skal du sætte vægten ned.

Ville foreslå minimum 3x8 evt. gerne 3x10

og ang. progression ja, start forfra og øg når du kan tage 3x12

Bænk? Jeg har en Hammer bænk der kan sættes op så man sidder næsten lodret med ryggen.

Men sidde med barbell curl? Det har jeg ikke set før? Dumbbell curl og hammer kan jeg forstå det.

Jeg vil i hvertfald starte forfra med BBcurlen.

Men håber du lige vil svare på at barbbell curle siddende på bænk?

Link to comment
Share on other sites

Bænk? Jeg har en Hammer bænk der kan sættes op så man sidder næsten lodret med ryggen.

Men sidde med barbell curl? Det har jeg ikke set før? Dumbbell curl og hammer kan jeg forstå det.

Jeg vil i hvertfald starte forfra med BBcurlen.

Men håber du lige vil svare på at barbbell curle siddende på bænk?

Så slet ikke det var bb-curl :D

Jeg kører altid kun db-curl.

Så din bb-curl bliver du nød til at lave stående :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kør dine BB-curls med ryggen op ad en væg/stativ dvs. du står lænet op ad væggen/stativet, det skal nok isolere bedre end at du står og svinger med kroppen, men jo stærkere du bliver i maven og ryggen jo bedre vil du også kunne holde spændet så du kun bruger biceps til at hive vægten op med

Link to comment
Share on other sites

Noget kunne tyde på at han bare ikke er stærk nok endnu til at køre med 35 kg. Når man kører db curls og hammer curls med 12,5 så kunne det godt indikerer at han ikke er stærk nok endnu.

Jeg kører selv med 35 kg ret strict.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Noget kunne tyde på at han bare ikke er stærk nok endnu til at køre med 35 kg. Når man kører db curls og hammer curls med 12,5 så kunne det godt indikerer at han ikke er stærk nok endnu.

Jeg kører selv med 35 kg ret strict.

Ja jeg er enig.

Jeg vil bringe vægten ned i BBcurl og fremover stå op af væggen så jeg ikke snyder mere :innocent:

Tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Siddende på bænk med BB hedder preacher curl. http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachi...eacherCurl.html

Men de der one-and-a-half's ku jeg godt tænke mig at høre hva var. :bigsmile:

Jeg kunne os godt tænke mig at vide hvad one and a half er. :blush:

Der er os en del der laver den stående og løfter med ryggen i mit center. Jeg har os selv gjort det engang :innocent:

Eller også kører de den kun 30-40% af fuld rom.

Men så kom der en flink mand og gav mig nogle visdomsord. Heller gøre det rigtig, en forkert og så undgår man også skader.

Jeg kører den altid med ryggen og bagskuldrende presset op mod en væg. Eller også slår jeg sæddet på stolen helt ned, så jeg ikke kan bruge ryggen til at løfte den.

Men det er for de fleste en øvelse der tager lang tid at have progression i.. Har selv kørt den i 3 måneder og er ca steget 5-8 KG i rep kræft.

Edited by T-Skovbo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share