Vægttab 1,5 pr uge


Lone16
 Share

Recommended Posts

Jeg undrer mig bare lidt - hvis man skal tabe sig 1,5 kg (ved godt I sikkert vil svare at det er for meget, men vær søde at hjælpe mig med, hvad mit spørgsmålm går ud på istedet).

Hvor mange kcal. skal man så have om dagen ? Eller hvor stort underskud ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg undrer mig bare lidt - hvis man skal tabe sig 1,5 kg (ved godt I sikkert vil svare at det er for meget, men vær søde at hjælpe mig med, hvad mit spørgsmålm går ud på istedet).

Hvor mange kcal. skal man så have om dagen ? Eller hvor stort underskud ?

1500 kcal underkud

Link to comment
Share on other sites

Jeg undrer mig bare lidt - hvis man skal tabe sig 1,5 kg (ved godt I sikkert vil svare at det er for meget, men vær søde at hjælpe mig med, hvad mit spørgsmålm går ud på istedet).

Hvor mange kcal. skal man så have om dagen ? Eller hvor stort underskud ?

Det her er hugget herinde i tidernes morgen:

1kg vægttab (læs: fedttab) om ugen kræver et dagligt energiunderskud på 1000kcal, da 1kg fedtvæv indeholder ca 7000kcal (rent fedt er 9kcal/gram men fedtvæv indeholder også væske). De 1000kcal kan både nås ved at skære i kosten eller ved at dyrke motion.

Link to comment
Share on other sites

Det her er hugget herinde i tidernes morgen:

1kg vægttab (læs: fedttab) om ugen kræver et dagligt energiunderskud på 1000kcal, da 1kg fedtvæv indeholder ca 7000kcal (rent fedt er 9kcal/gram men fedtvæv indeholder også væske). De 1000kcal kan både nås ved at skære i kosten eller ved at dyrke motion.

Okay .. Bliver helt forvildet, jeg ved slet ikke, hvor mange kcal jeg så skal indtage? Jeg er ca. 163 cm og 68 kg og pige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke, hvad mit ligevægtsindtag er, og jeg ved ikke hvirdan jeg præcist regner det ud. Jeg prøvede engang noget på iform.dk, og der skulle man vælge om man var meget, lidt, mellem - eller deromkring, i aktivitetsniveau, og det synts jeg altså er svært at vurdere. Men ihverfald løber jeg 30 min. ca .om dagen (løber 2-6 km) og jeg cykler i minimum 20 minutter. Og så lidt på motionscykel foran fjerneren.

Plus at jeg har 3 heste...

Hvad vil I tro

-- OG mange TAK for i resoekterer, at min vægttab gerne skal gå lidt tjeps. Jeg skulle jo gerne kunne være i bikinien til sommer. :)

Hvad er egentlig maks jeg kan tabe på en måned?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke, hvad mit ligevægtsindtag er, og jeg ved ikke hvirdan jeg præcist regner det ud. Jeg prøvede engang noget på iform.dk, og der skulle man vælge om man var meget, lidt, mellem - eller deromkring, i aktivitetsniveau, og det synts jeg altså er svært at vurdere. Men ihverfald løber jeg 30 min. ca .om dagen (løber 2-6 km) og jeg cykler i minimum 20 minutter. Og så lidt på motionscykel foran fjerneren.

Plus at jeg har 3 heste...

Hvad vil I tro

-- OG mange TAK for i resoekterer, at min vægttab gerne skal gå lidt tjeps. Jeg skulle jo gerne kunne være i bikinien til sommer. :)

Hvad er egentlig maks jeg kan tabe på en måned?

Mht. ligevægtsindtag så kan energiberegneren give dig en idé om hvor du ligger. Du skal dog være forberedt på at den kan ramme lidt ved siden af - vær virkelig opmærksom på at du ikke overvurderer dit eget aktivitetsniveau når du bruger den - én ting mange (næsten alle) gør.

Energiberegner

Du kan tage udgangspunkt i det beregneren siger og så prøve dig frem. Hvis du holder et stabilt kalorieunderskud på f.eks. 1000kcal om dagen, så skulle du gerne have tabt dig ca. 1kg efter en uge.

En ting du måske nok skal være opmærksom på er at hvis du har for stort kalorieunderskud, så risikerer du at din krop nedjusterer stofskiftet.

Hvor meget er det da du gerne vil nå at tabe inden sommeren siden du vil så SÅ stort et underskud hver dag? Du skal nok forvente at føle dig sulten det meste af tiden hvis du kører med et underskud på 1500kcal.

MLP

Link to comment
Share on other sites

'Minimum 10-12 kg..

Mht. ligevægtsindtag så kan energiberegneren give dig en idé om hvor du ligger. Du skal dog være forberedt på at den kan ramme lidt ved siden af - vær virkelig opmærksom på at du ikke overvurderer dit eget aktivitetsniveau når du bruger den - én ting mange (næsten alle) gør.

Energiberegner

Du kan tage udgangspunkt i det beregneren siger og så prøve dig frem. Hvis du holder et stabilt kalorieunderskud på f.eks. 1000kcal om dagen, så skulle du gerne have tabt dig ca. 1kg efter en uge.

En ting du måske nok skal være opmærksom på er at hvis du har for stort kalorieunderskud, så risikerer du at din krop nedjusterer stofskiftet.

Hvor meget er det da du gerne vil nå at tabe inden sommeren siden du vil så SÅ stort et underskud hver dag? Du skal nok forvente at føle dig sulten det meste af tiden hvis du kører med et underskud på 1500kcal.

MLP

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tillade mig at være lidt lyseslukker, nu hvor jeg kan huske din anden vægttabstråd.

Jeg har et mål der hedder at jeg skal ned på 50 kg til d 18. februar, da jeg har skal hoppe ned i den kjole jeg sidste år kunne passe, da jeg vejede 50 kg. Min vægt pt er 66 kg, og jeg er 162 cm høj. Kan dette lade sig gøre?

Ellere rettere.. Det skal kunne lade sig gøre, men hvordan? Jeg ved det bliver hårdt, men thats life..

Nej, er skam ikke død af sult.. Har tabt mig 10 kg på en måned.. Er der nogen tabel man så kan regne ud hvor mange kcal jeg har indtaget hver dag? har nemlig ikke helt styr på det..
Okay .. Bliver helt forvildet, jeg ved slet ikke, hvor mange kcal jeg så skal indtage? Jeg er ca. 163 cm og 68 kg og pige.

Altså 15januar vejede du 66kg, så gik du på din ekstremdiæt og havnede på 56kg d. 16 februar. Nu vejer du 68kg, og har så taget 12kg på på ½ måned (hvis dine indlæg passer).

Dette burde få en alarmklokke til at ringe, som siger at din fremgangsmåde med vægttab er 1 skridt frem og 2 tilbage.

Så du burde tænke lidt mere langsigtet, eller får du endnu større problemer med at passe bikinien næste år.

Link to comment
Share on other sites

Men en vægt på 56 kg - det ville sku være dejligt :P

Jeg undrede mig også en så kraftig yoyo-vægt, derfor skrev jeg i parantes "Hvis indlægget passer" , selvom jeg på længere sigt er sikker på, at det er hvad du opnår med en sultekur.

Men indlægget er skam skrevet med din profil i denne tråd

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

1500 kcal underkud

De tal holder ikke - overhovedet - jeg er godt klar over det bliver bragt op herinde hver gang - men det er et estimat - og for nogle passer det ok - for andre passer det ikke overhovedet - netop fordi det er umuligt at vurdere fordi metabolismen tilpasser sig efter fødevareindtaget - når man kører de -500kalorier om dagen kører det måske rundt - men nu har jeg skåret 1500-2000kcal ned om dagen de sidste 2 måneder - og hvis du følger min log vil du se at vi ikke snakker et 12kg's vægttab - overhovedet - heller ikke mine drukture taget i betragtning - og jeg skriver alt hvad jeg kører ind - minutiøst ind - efter jeg har vejet det.

Link to comment
Share on other sites

Sortiarius

Forstår ikke helt, hvad du mener ? Mener du, at jeg sagtens kan nå at tabe 12 kg eller mener du at det er helt umuligt? Er ikke helt med.

Nåh ja, det indlæg kan jeg godt huske. Vi er 3 veninder med et par kg for meget på sidebenene, der har oprettet profilen her, og artiklen må helt sikkert have været lone. Ja, og hun skulle til galla i februar mener jeg, og tabte sig meget, hvilket hun holder pænt. Men humøret svingede en del. Så ud fra hende kan jeg da se, at det er muligt at tabe sig hurtigt. men ikke lige min type kur.

Men ang de 1,5 kg - hvad siger i folkens ?

Link to comment
Share on other sites

Sortiarius

Forstår ikke helt, hvad du mener ? Mener du, at jeg sagtens kan nå at tabe 12 kg eller mener du at det er helt umuligt? Er ikke helt med.

Nåh ja, det indlæg kan jeg godt huske. Vi er 3 veninder med et par kg for meget på sidebenene, der har oprettet profilen her, og artiklen må helt sikkert have været lone. Ja, og hun skulle til galla i februar mener jeg, og tabte sig meget, hvilket hun holder pænt. Men humøret svingede en del. Så ud fra hende kan jeg da se, at det er muligt at tabe sig hurtigt. men ikke lige min type kur.

Men ang de 1,5 kg - hvad siger i folkens ?

Tæl kcal et par uger, går vægtabet ikke hurtigt nok så skru endnu mere ned.

Set i lyset af at du vil tabe dig meget hurtigt TROR jeg at 1000 kcal/dag er fint at starte ud med. Men du skal selv lave en del arbejde, vej ALT mad, og opskriv ALT, og regn sammen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skal prøve :) Jeg vil tro, at jeg har holdt mig ihvertfald under 1500 her de sidste 4 dage eller deromkring og ved det har jeg tabt mig ca. 2 kg, men det er vel meget normalt med væske osv? Går ikke ud fra det er fedtet,d er er røget ..

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skal prøve :) Jeg vil tro, at jeg har holdt mig ihvertfald under 1500 her de sidste 4 dage eller deromkring og ved det har jeg tabt mig ca. 2 kg, men det er vel meget normalt med væske osv? Går ikke ud fra det er fedtet,d er er røget ..

Vægten kan i hvert fald svinge en hel del bare i løbet af dagen. Min egen vægt kan svinge op til 3kg fra morgen til aften. Også selvom du tager morgenvægtet efter de tre S'er, så kan vægten svinge en del :smile:

MLP

Link to comment
Share on other sites

500 kcal? Er det ikke under overlevelsesgrænsen? :cool:

Hva snakker vi om :blink: ?

- Hvis man blot indtager under 500kcal er det under basalstofskiftet jo, men et underskud på 500kcal er fint i vægttabssammenhæng :smile: ....

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Vægten kan i hvert fald svinge en hel del bare i løbet af dagen. Min egen vægt kan svinge op til 3kg fra morgen til aften. Også selvom du tager morgenvægtet efter de tre S'er, så kan vægten svinge en del :smile:

MLP

Er man en smule grovæder :devil:

.. Du mener, at du tager 3kg på i løbet af en dag ikke? :smile:

Lone - som der skrives i tråden: Du skulle have været hurtigere ude! Ellers skal sætte dig mindre og mere realistiske mål. Tænk på at blive slank på en sund måde - det holder desuden længere. Så kan det være, at du ikke behøver gå på kur efterfølgende. Det handler mere om at finde en livsstil, som du kan holde - eller det er i al fald min teori, når det ikke kommer til bb'ere, som skal bulke og cutte for at øge muskelmasse.

Men held og lykke med det.

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share