Sker der noget ved at fryse proteinpulver?


Danlindberg
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt Promax 85+ proteinpulver, med vanille smag. Hvis man blander det med skummetmælk smaget det meget hen af vanilleis.

Så er mit spørgsmål om der sker noget hvis man fryser protein ned, altså sammen med mælken så det bliver til soft ice:)?

Har det nogen negativ indflydelse på kroppens optagelsen af proteinpulveret eller andet?

M.V.H. Dan

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt Promax 85+ proteinpulver, med vanille smag. Hvis man blander det med skummetmælk smaget det meget hen af vanilleis.

Så er mit spørgsmål om der sker noget hvis man fryser protein ned, altså sammen med mælken så det bliver til soft ice:)?

Har det nogen negativ indflydelse på kroppens optagelsen af proteinpulveret eller andet?

M.V.H. Dan

På forhånd tak!

der skulle ikke være noget i vejen for at fryse proteinet.. ved ikke om smagen ændres lidt ved det.. sandsynligvis ikke..

Link to comment
Share on other sites

Hvis dets egenskaber ændrer sig ved opvarmning, kunne man så ikke forestille sig det samme ved nedfrysning?

Grunden til at proteiner ændrer sig ved opvarmning, er, at de denaturerer og deres struktur ødelægges. Umiddelbart har jeg ingen viden om at det samme skulle gøre sig gældende med nedfrysning, men skal ikke udelukke det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg har selv promax, og når du fryser det, eller når det har været i fryseren i et stykke tid bliver den en hel tyk og klam masse. KAN IKKE ANBEFALES

men smag selv ;)

var det noget du allerede havde blandet? For ellers lyder det lidt spøjst....

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for hjælpen...

Jeg har kigget til det her i morges, og det ligner da is:)

Så, vil jeg smage det her i aften.

Det sker intet ved at fryse proteinpulver.

Du har vel bare fået en stor klump af en protein shake. Det kan vel ikke kaldes soft ice!? :raisebrow:

Du få jo heller ikke vanilie is af at smide mælk+vaniliepulver i fryseren, vel.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share