Mange kalorier gør mig træt....


henke
 Share

Recommended Posts

Hejsa, jeg dyrker bodybuilding og skal spise kraftigt med kalorier for at nå mit ligevægtsindtag og være i kalorieoverskud....skal op på 4500 kalorier om dagen, hvilket jeg syntes er virkelig svært at få ned!!

Jeg har aldrig haft den vilde appetit og spiser meget mere end min appetit er, men sådan er det nu engang....

Jeg er løbet ind i et problem eller det har sådan set stået på længe...og det er at jeg bliver vildt træt af nogle af mine måltider....jeg spiser mange mælkeprodukter for at få nok kalorier....efter at have kværnet en litter koldskål kan jeg somme tider lægge mig direkte over i sengen og sove!!, må være pga. mit blodsukker bliver påvirket så kraftigt går jeg ud fra.....men er det normalt??

Kan ik se hvordan jeg kan indtage 4500 kalorier over en dag uden man må tordne mange kalorier ned i nogle måltider.....

Håber på svar :smile:

Henke

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Hejsa, jeg dyrker bodybuilding og skal spise kraftigt med kalorier for at nå mit ligevægtsindtag og være i kalorieoverskud....skal op på 4500 kalorier om dagen, hvilket jeg syntes er virkelig svært at få ned!!

Jeg har aldrig haft den vilde appetit og spiser meget mere end min appetit er, men sådan er det nu engang....

Jeg er løbet ind i et problem eller det har sådan set stået på længe...og det er at jeg bliver vildt træt af nogle af mine måltider....jeg spiser mange mælkeprodukter for at få nok kalorier....efter at have kværnet en litter koldskål kan jeg somme tider lægge mig direkte over i sengen og sove!!, må være pga. mit blodsukker bliver påvirket så kraftigt går jeg ud fra.....men er det normalt??

Kan ik se hvordan jeg kan indtage 4500 kalorier over en dag uden man må tordne mange kalorier ned i nogle måltider.....

Håber på svar :smile:

Henke

ja man bliver som regel træt når man indtager så meget, men sov endelig når du kan få tid til det, det er nemlig positivt for din opbygning af muskler og styrke.

hvis du har svært ved at indtage så mange klaorier så prøv at spise mere fedt og evt. drikke sodavand.

tror ikke der er meget at stille op med din træthed. du kan evt. prøve noget opkvikkende. intet ulovligt men jeg har haft positive resultater ved at tage gensing. :4mewantfood:

Edited by mulle
Link to comment
Share on other sites

Hejsa, jeg dyrker bodybuilding og skal spise kraftigt med kalorier for at nå mit ligevægtsindtag og være i kalorieoverskud....skal op på 4500 kalorier om dagen, hvilket jeg syntes er virkelig svært at få ned!!

Jeg har aldrig haft den vilde appetit og spiser meget mere end min appetit er, men sådan er det nu engang....

Jeg er løbet ind i et problem eller det har sådan set stået på længe...og det er at jeg bliver vildt træt af nogle af mine måltider....jeg spiser mange mælkeprodukter for at få nok kalorier....efter at have kværnet en litter koldskål kan jeg somme tider lægge mig direkte over i sengen og sove!!, må være pga. mit blodsukker bliver påvirket så kraftigt går jeg ud fra.....men er det normalt??

Kan ik se hvordan jeg kan indtage 4500 kalorier over en dag uden man må tordne mange kalorier ned i nogle måltider.....

Håber på svar :smile:

Henke

Din krop bruger en masse energi på at forbrænde al den føde - hvis du virkelig vil det, så må du jo sove lidt, når du kan som der skrives - derudover, så indtag lidt "stærkere" shakes end koldskål - der er - hvad 450kacl i en liter - det kan du sagtens gøre bedre - en halv liter letmælk blendet med et par bananer og en god håndfuld cashewnødder - evt rosiner og ind med det.. smæk der har du kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle de fine svar...syntes virkelig der er noget jeg kan bruge, det lyder som om det nok ik er helt mærkeligt man kan blive træt, men problemet er bare at jeg ik kan tage en morfar sådan lige midt på dagen, jeg bliver udelukkende træt fordi jeg lige har fyldt mig med kalorier, er der andre der har samme oplevelser??

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle de fine svar...syntes virkelig der er noget jeg kan bruge, det lyder som om det nok ik er helt mærkeligt man kan blive træt, men problemet er bare at jeg ik kan tage en morfar sådan lige midt på dagen, jeg bliver udelukkende træt fordi jeg lige har fyldt mig med kalorier, er der andre der har samme oplevelser??

Jeg havde det sådan en overgang fordi, jeg kørte en trænings-kost sammenhængende periode, hvor mit max kacl indtag lå midt på dagen for at spare lacl morgen og aften. Desuden fik jeg meget få kalorier.

Altså fx-

fra kl 06-15 - 200-300kacl - morgen, mellem og frokost måltid - ca 75-100kacl pr måltid

Kl 15.30 - stort måltid på 350kacl - og ja det var stort. + 1-2 l. væske

søvn fra 16.15 - 17.15(45 på en slem dag).

træning 18.30-22.15

kl 23 - væske, væske, væske og 250kacl protein.

søvn igen

ca. 100kacl på væske.

Men der brugte jeg så søvn som "næring" - men det var lige efter mit proteinholdige"store" middagsmåltid, at jeg skulle sove - for generelt at have fordøjet maden inden jeg skulle til træning tre timer senere - jeg var nødt til at tage den time til halvanden, selvom man siger, at man maks må tage 30min normalt - eller det siger "de kloge" jo..

Edit: dertil skal det siges, at jeg kørte en dagligdag således i 3mdr, hvilket for mig var super effektivt - det er det jo ikke for alle, men det fingerede fint, men kørte den over vinterhalvåret, da det er svært at få den rette mængde søvn i varmen.

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

læste i en bog, meget spændende i øvrigt.. Handlede om at kunne yde det optimale. Og selvom den primært koncentrerede sig om den psykiske del, var der også en del om kosten.

Og meget af det, var at forholdsvis store mængder protein og især mættede fedtstoffer øgede mængden af noradrenalin, som har en afslappende effekt. Jeg mener det var noradrenalin i hvert fald.

Mens hvis man indtog en mere kulhydratrig kost, med en moderat energimængde, ville mængden af noradrenalin falde -> bedre præstation.

Hmmm, var også muligt at det forholdt sig præcist omvendt mht noradrenalin nivauet... Hæng mig ikke op på det.

Min rent praktisk erfaring, er faktisk den at jeg træner bedre de dage hvor jeg ikke lige har fået mine 25g protein + 50-70g kulhydrat inden træning. Men måske kun 50g kulhydrat...

Rent anabolt er det måske ikke optimalt, men hvis man skal yde det optimale i et løft eller kamp kan det anbefales.

Link to comment
Share on other sites

'Rest and Digest' som man siger :laugh:

I øvrigt lyder din diæt også forholdsvis voluminøs.

Nogle gange ender jeg også selv med at smide nogle kalorier ned med en masse mælkeprodukter, men jeg synes egentligt det mætter for alt for meget :tongue:

Tag og få fat i nogle gode olier hvis du ikke allerede har det, og spis nogle forskellige nødder :4mewantfood:

Det er en nem måde at få smidt nogle kalorier ned, uden at man behøver at være overmæt hele tiden, og så kan man jo samtidig få dækket sit behov for sunde fedtsyrer

I øvrigt kunne det lyde som om du er insulin ufølsom, og derfor bliver træt efter dine carb måltider, men det er jo lidt forenklet, og svært at sige ud fra det du oplyser.

Massive Eating - Part I

Massive Eating - Part II

Så er der også lidt, i øvrigt glimrende, ferielæsning :wink:

Edited by Shulman
Link to comment
Share on other sites

Det er et tilvænningsspørgsmål, spis meget i lang tid og det går over. Og 4500 er ikke meget. 200 gr nødder er 1200 kcal, en liter kakao før træning er 600 og en liter efter, samt en god skål havregryn til morgenmad og noget kylling til aftensmad burde ikke være alt for svært at konsumerer.

Link to comment
Share on other sites

Hmm...jeg syntes nu det er temmelig mange kalorier, specielt når jeg kunne falde isøvn efter at have kværnet en litter cacao...Det skal siges jeg nok heller ik har den største appetit rent naturligt........tror iøvrigt også det er en meget medvirkende faktor til der er forskel på folks kropsbygning...

Link to comment
Share on other sites

Hmm...jeg syntes nu det er temmelig mange kalorier, specielt når jeg kunne falde isøvn efter at have kværnet en litter cacao...Det skal siges jeg nok heller ik har den største appetit rent naturligt........tror iøvrigt også det er en meget medvirkende faktor til der er forskel på folks kropsbygning...

Det tror jeg også... Ville fandme spise konstant hvis jeg ikke hele tiden lagde bånd på mig selv!

Har været stor trøstespiser, men det er jeg heldigvis vokset fra ha ha :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share