lægge


fine-pigen
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 16 år, og jeg syntes mine lægge er for store, altså det er muskler men jeg synes ikke det er pænt at have muskuløse lægge, jeg vil gerne have smalle lige ben. Mit spørgsmål er:

Hvilken slags motion (udover yoga og pilates) kan man lave, for at tone sine ben?

Jeg løber hver dag i ca. 15 min. og har cyklet meget til og fra skole. En gang red jeg også og jeg mistænker lidt det for at have givet mig muskuløse lægge og lår. Jeg spiser nogenlunde sundt og sådan.

Håber I måske har nogle gode råd, det ville hjælpe mig meget.

Knus fine-pigen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en pige på 16 år, og jeg syntes mine lægge er for store, altså det er muskler men jeg synes ikke det er pænt at have muskuløse lægge, jeg vil gerne have smalle lige ben.

Lægmusklen er en af de muskler hvis størrelse afhænger meget af ens genetik = ikke noget du kan gøre så meget ved. Overvægtige har dog tendens til at have forholdsvis store lægmuskler, da de dagligt slæber rundt med en højere vægt. For store lægmuskler hos piger skyldes ofte et for højt fedt lag.

Mit spørgsmål er:

Hvilken slags motion (udover yoga og pilates) kan man lave, for at tone sine ben?

Man kan ikke ”tone sine ben ved træning”. Det skyldes udelukkende ens fedt%, der er afhængig af dit kalorieindtag i forhold til hvor meget du bruger af energi.

Jeg løber hver dag i ca. 15 min. og har cyklet meget til og fra skole

I forhold til at tabe sig er 15 min daglig motion ikke meget. Det giver dog en række positive ændringer i forhold til ens generelle helbred.

En gang red jeg også og jeg mistænker lidt det for at have givet mig muskuløse lægge og lår.

Ridning belaster ikke læg og lår i nogen væsentlig grad, hvilket er ensbetydende med, at det ikke vil kunne bidrage til udviklingen af større muskler.

Håber I måske har nogle gode råd, det ville hjælpe mig meget.

Dit ”problem” skyldes med 99,99% sikkerhed er for stor fedtlag på det nævnte område i forhold til hvordan du ønsker at se ud (Er dit ideelle jeg realistisk?)

Hvis du vil gøre noget ved det, så find dig et fornuftigt træningsprogram (der gerne inkluderer vægte) og sæt dig lidt ind i kosten. Al denne information vil du kunne finde på denne side.

Undskyld, hvis mit indlæg virker lidt hårdt.

Og velkommen til MOL!

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen til MOL

Tone - det er et mærkeligt sammensat begreb.

Når der gælder hvordan du ser ud - også hvordan din læg ser ud - er de to faktorer du kan ændre på.

1. hvor meget fedt der er. Er der for lidt er det om at spise mere og er der for meget skal vægten sænkes. Øvelser hvor man punktforbrænder fedtet fra evt. problemområder findes ikke - det er genetikken der bestemmer rækkefølgen af fedtlagringen.

2 hvor store musklerne er. Musklens facon er som den nu engang er. Det man hører om lange slanke muskler er alene gældende i manuskripterne til TV3 reklameshows.

Så hvis dine muskler er for veludviklede så må du enten dyrke ingen motion (kan nu ikke anbefales :wink: ) eller en motionsform som ikke vil bidrage til muskelvækst.

Min påstand er så at lige præcis lægmuskler er en mærkelig størrelse. Store muskuløse fyre kan kæmpe i timevis i motionscentret og alligevel rende rundt med nogle ynkelige tynde lægge. Og andre kan ikke røre en negl bortfra fra at lette sig fra sofaen og gå ud til bilen og alligevel være udstyret med par solide køller. Naturligvis har man selv en vis indflydelse, men lige præcis her vil jeg mene at den er ret begrænset.

Læggene bruges stort set i al træning da ikke meget sport undgår benene. Mit gæt er at svømning nok vil være et godt bud. Og skak :laugh:

Eller endnu bedre (nemt at skrive og det er ikke det du efterlyser, ved det godt :innocent: ): accepter din krop med den muskeludvikling dine sportslige aktiviterer kaster af sig.

Tilføjet - æv, for langsom.....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er en pige på 16 år, og jeg syntes mine lægge er for store, altså det er muskler men jeg synes ikke det er pænt at have muskuløse lægge, jeg vil gerne have smalle lige ben. Mit spørgsmål er:

Hvilken slags motion (udover yoga og pilates) kan man lave, for at tone sine ben?

Jeg løber hver dag i ca. 15 min. og har cyklet meget til og fra skole. En gang red jeg også og jeg mistænker lidt det for at have givet mig muskuløse lægge og lår. Jeg spiser nogenlunde sundt og sådan.

Håber I måske har nogle gode råd, det ville hjælpe mig meget.

Knus fine-pigen :bigsmile:

Man hører rigtig ofte at piger synes deres lægge er alt for store, men det er en gang vås i mine øre. En kraftig læg på en pige er rigtig flot. Langt pænere end en smal læg.

Tror der er mange der deler samme mening, som mig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Man hører rigtig ofte at piger synes deres lægge er alt for store, men det er en gang vås i mine øre. En kraftig læg på en pige er rigtig flot. Langt pænere end en smal læg.

Tror der er mange der deler samme mening, som mig. :smile:

Lår i skoene er da nederen...?

-men en velformet læg er ikke at kimse af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en pige på 16 år, og jeg syntes mine lægge er for store, altså det er muskler men jeg synes ikke det er pænt at have muskuløse lægge, jeg vil gerne have smalle lige ben. Mit spørgsmål er:

Hvilken slags motion (udover yoga og pilates) kan man lave, for at tone sine ben?

Jeg løber hver dag i ca. 15 min. og har cyklet meget til og fra skole. En gang red jeg også og jeg mistænker lidt det for at have givet mig muskuløse lægge og lår. Jeg spiser nogenlunde sundt og sådan.

Håber I måske har nogle gode råd, det ville hjælpe mig meget.

Knus fine-pigen :bigsmile:

udover de ting som allerede er nævnt vil jeg tro at de "smalle lige ben" du eftertragter er produktet af for mange modemagasiner og anorektiske fotomodeller. Det er ikke menignen at man skal have smalle lige ben. Mellem knæet og foden sidder to muskler, som på normale, sunde raske mennesker skal bule ud. Der findes bare nogle homoseksuelle designere i paris, som har valgt nogle fotomodeller og dermed været med til at præge et kropsideal, der kun er opnåeligt ved totalt fravær af træning og grænsende til sygelig undervægt.

Så med andre ord: De "smalle, lige ben" er ikke et tegn på noget som helst godt. Desuden synes de fleste mænd heller ikke at cigaretben er pænt......

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Man hører rigtig ofte at piger synes deres lægge er alt for store, men det er en gang vås i mine øre. En kraftig læg på en pige er rigtig flot. Langt pænere end en smal læg.

Tror der er mange der deler samme mening, som mig. :smile:

Jeg har godt nok ikke. Det eneste der skal være kraftigt på en pige er hendes bryster.

K

Link to comment
Share on other sites

udover de ting som allerede er nævnt vil jeg tro at de "smalle lige ben" du eftertragter er produktet af for mange modemagasiner og anorektiske fotomodeller. Det er ikke menignen at man skal have smalle lige ben. Mellem knæet og foden sidder to muskler, som på normale, sunde raske mennesker skal bule ud. Der findes bare nogle homoseksuelle designere i paris, som har valgt nogle fotomodeller og dermed været med til at præge et kropsideal, der kun er opnåeligt ved totalt fravær af træning og grænsende til sygelig undervægt.

Så med andre ord: De "smalle, lige ben" er ikke et tegn på noget som helst godt. Desuden synes de fleste mænd heller ikke at cigaretben er pænt......

Tilføjelse: Mandens jagtinstinkt "trickes" ved synet af et par spændte lægge...

Link to comment
Share on other sites

:sleeping:.... bla bla bla - kraftige kvinder - om det så er deres læg eller noget 3 - siger mig nada.

K

fat nu noget, dreng. Det handler ikke om fede lægge men om at fravær af lægge (som iøvrigt ofte ledsages af fravær af røv, og facon i det hele taget) er ufedt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ha ha, ro på gutter :smile:. Mon ikke i trænger til en tur væk fra skærmen? I øvrigt er det vidst en ret hjemmelavet tese, at slanke lægge medfører flad røv :laugh:. Den holder sgu ikke.

K

Link to comment
Share on other sites

medfører? hvor kom den fra?

Pointen er den at man kan ikke have flade lægge med mindre man dyrker meget lidt eller ingen motion eller er meget afmagret. Hvis man ikke dyrker motion og er slank, har man som regel heller ingen røv (med mindre man er neger, men det er en helt anden historie)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kom lidt ud fra træningslokalet :tongue:... Det vrimler med tøser, der alle kan fremvise gode røve uden at lave 40 squats om ugen :smile:.

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Kom lidt ud fra træningslokalet :tongue:... Det vrimler med tøser, der alle kan fremvise gode røve uden at lave 40 squats om ugen :smile:.

K

Jeg tror du misforstår noget. Der snakkes om de modeller der render rundt på catwalks (de modeller du ser på forsiden af FHM er langt fra udsultede nok til at være supermodeller). De har ingen læg, men en lige pind der går ned i deres sko.

Et rigtigt ben skal sgu have form, ligesom resten af kroppen skal have form. En pige uden hofter, men som er helt lige fra hofteskål til skulder er heller ikke særlig æstetisk. Minimal fedtprocent (dog uden det bliver usundt) med synlige (eller tonede?) muskler (dog uden at være pumpet), er efter min (og efter hvad jeg høre i omklædningsrummet) og mange andre mænds mening om hvordan en kvinde skal være drejet.

Link to comment
Share on other sites

SaintPauli - ridning kan da have en ganske muskelveludviklende effekt på stængerne, skulle jeg hilse og sige. 700 kg krikke, der vil den anden vej og skal holdes tilbage med underbenet, dét er træning der vil noget.

Fine-pigen: Nu aner jeg selvfølgelig ikke hvor store dine lægge er, eller hvordan du ser ud - men med mindre du er meget tynd, så ser det da bare godt og sundt ud med nogle muskler på benene - selv er jeg ikke lillebitte, men mine lægge er lige nu som indtørrede tændstikker (dovne hund) og det ser simpelthen tosset ud. Så ikke slanke lægge for enhver pris, de skal da passe til dig :smile:

Og hey, ens lår ser bare større ud når læggene er tynde :tongue:

Link to comment
Share on other sites

SaintPauli - ridning kan da have en ganske muskelveludviklende effekt på stængerne, skulle jeg hilse og sige. 700 kg krikke, der vil den anden vej og skal holdes tilbage med underbenet, dét er træning der vil noget.

Fine-pigen: Nu aner jeg selvfølgelig ikke hvor store dine lægge er, eller hvordan du ser ud - men med mindre du er meget tynd, så ser det da bare godt og sundt ud med nogle muskler på benene - selv er jeg ikke lillebitte, men mine lægge er lige nu som indtørrede tændstikker (dovne hund) og det ser simpelthen tosset ud. Så ikke slanke lægge for enhver pris, de skal da passe til dig :smile:

Og hey, ens lår ser bare større ud når læggene er tynde :tongue:

nu kan man rent faktisk ikke holde en hest med benene på nogen som helst måde, når man sidder på den.... Hvilket måske understreges at ryttere generelt ikke er præget af en kraftfuld fysik.... Det hedder bevægeanalyse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share