Chin-ups og sports klatring


Bo th
 Share

Recommended Posts

har det seneste tid været lidt træt. :-( så har haft lidt svært ved at kæmpe mig op i volume, på træningerne. så eksempelvis min nattræninger, er det ofte blot blevet til 3-5 set af chin-ups.

men styrkemæssigt ligger jeg dog blot en lille smule under mine rekorder. kan godt klemme 26 chin-ups ud i et set og snupper gerne 1 rep med 45-50kg.

hvor mine rekorder er 30 rep i træk, 10 rep bw+20kg. og 1 rep med 55kg.

i bænkpres løftede jeg i sommers 3 set 10 rep med 70kg. men kan kun lige akuret snuppe 1 set med 10rep af 70kg. pt... :-/

Men min træning har været super fantastisk ustruktureret og så har jeg spis som en mus....

små få dårlige måltider.... ofter spist kun 1 x om dagen( til aften). så har tabt mig lidt siden sommerferien. ligger pt. omkring 63kg. med 11,5% fedt og 56,6kg. Fedtfri masse.

tror mit ugeprogram er lidt for stramt....

har en kone og en søn på 3 år.

dagsrytmen for 90% af mine dage( alle ugen 7 dage) pt:

kl. 23:00: møder på arbejdet

Kl. 00:00-06:00: træner lidt chin-ups med +20kg. i løbet af arbejdsnatten.

kl. 03:00-06:00: spiser ( 2 ud af 7 dage om ugen) 1 skål yourgurt med müsli.

kl.07:15 : får Fri Fra arbejdet.

kl. 08:30-10:00: træner vægttræning.

kl. 11:00-12:00: spiser gerne 2-5 runtenommer rugbrød med pålæg.

kl. 12:00-15:30: Sover.....

kl. 16:00-17:00: hygger med familien og evt. spiser med(aftensmaden), ikke altid jeg når det.

kl. 17:30-18:30: tager med bus/s-tog til træning ( klatring / kampsport).

kl. 21:30-22:00 bruger 1-1½ timer på at komme på arbejde. og spiser nogle gange medbragt pasta med kechup i toget her.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

mandag og tirsdag blot lidt løst vægttræning. med lettere vægte og pænt overskud.

trænede mest teknikken i de forskellige øvelser, og så for blot lige at motionere musklerne lidt.

begge dag lidt blandet bryst, skulder, ryg.

Onsdag - klatrede jeg sammen med 2 venner på reb i kk (kk.klatreforbundet.dk).

det blev til lidt over 3 timer, med lidt mere spiltid end sædvanligt. der man en del andre klatrere.

Men fik da toppet lidt blandet ruter enkelte 5b/c, en del 6a'ere og enkelte 6b'ere. og så blev det til lidt redpointing af pigernes dm semifinale rute. tog den for 2. gang hele vejen til toppen, men med pauser undervejs. Dog færre og kortere pauser end første gang, jeg prøvede(i lørdags). Dette er en overhængende rute med gode positive greb grad 6c.

Link to comment
Share on other sites

hejsa - idag har jeg klatret på reb i kk.klatreforbund.dk. i ca. 3½ time, med et rimligt godt flow.

har klatret: opvarmning: blå, gul, bogstavlegen, gul(fjern væg) og pink, blå-hjørne, blå-slap, rød6a, rød-traverse, grå-abekat+pauser, kort-rød-overhæng, sand+loftx3 uden pause.

De sidste 2 gange jeg har været til klatretræning. Har det lykkedes mig at "klatre" lidt på campusboardet... Det er en positiv overraskelse i min træning. så det skal jeg gøre lidt oftere. nåede blot ikke mere i dag, da jeg i denne uge er i roskilde og arbejde. så næste uge.....

før klatretræningen, var jeg i fitnessdk med en kammerat, og træne lidt. Jeg gjorde dog ikke det store ud af det, da jeg jo skulle klatre lige efter.

Men det blev da til en semi personlig rekord.

6x50kg. - 5x60kg. - 5x70kg. - 4x80kg. - 1x85kg.!!! og 2x1x90kg. med hjælp:-(

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING: lørdag og søndag:

lørdag mest ryg og 4 set bænkpress 5-7 rep 70kg.

ryg:

chin-ups: 20rep, 23rep, 10rep+15kg, 9rep+15kg., 8 rep+15kg.

rows : 50kg. x10rep x2, 55kg x 8 rep, 65kg. x 6 rep.

SØNDAG: bryst

bænkpres:10x50kg. - 6x60kg - 5x65kg - 5x 70kg - 5x75kg - 2x2x80kg - 5x5-7rep 70kg - 13x60kg, - 8x 60kg.

et let forsøg på 1rm i pulldown=117kg. x1

Link to comment
Share on other sites

d. 4.12.07: chin-ups: 20 rep bw x 1 /derefter +20kg: 8, 7, 7, 7, 7, 7 rep

d. 5.12.07: chin-ups: 20 rep bw x 1 / derefter +20kg: 7, 7, 7, 8, 8, 7, 8, 8, 7, 7 rep

d. 6.12.07: chin-ups: 20 rep x 1

d. 7.12.07: chin-ups: bw. 15, 16, 20, 22, 16, 18, 19, 15,

derudover har jeg trænet vægttræning i fitness dk. 2 dage. men har ikke noteret noget ned. Dog erindrer jeg:

5.12: bænkpres 3 set af 12 rep 60kg. - ringe.... i sommers rep'ede jeg 3x10rep a 70kg!!

rygttræningen i centret bestod blot af forskellige rows øvelser. og 3-5 set af 10-13 rep a 50-60kg. træk til bryst /bredt greb.

Torsdag d. 6.12.07

klatrede i kk.klartreforbund.dk fra kl. 1800 - 2200. Gik ok.

prøvede et ½hjertet forsøg på en lodret 6c uden overhæng. nåede dog også kun 3 meter op :-(

er væsentligt bedre til de overhængende ruter. hvor jeg er nogenlunde stabil på 6b!

pink 6a? x2 1 ført og derefter uden pause 1 bestigning på topreb.

rød 6a i hjørnet: x 2: 1ført og 1 på toprep uden pause.

bl.a. klatrede jeg "satans trevers"(rød 6b ved indgangen), 2 gange i træk - uden pause! ud over ca. 30 sek. som det tog at hive rebet ned.

Sluttede af med sandfarvet 6a x 4 uden pause ( 1 ført og 3 på topreb.) inkl. loft.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

klatrede ca. 2½-3 timer Mandag aften d. 10.12

gik ok, men var lidt træt, min makker holdt pause i ca.½time, midtvejs. Så da klatrede jeg vist nok 4 ruter i træk uden nævneværdig pause. og derefter gik jeg desværre lidt kold. og kom ikke rigtig igang igen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 12.12.07 KLatring:

klatrede i KK.klatreforbund.dk

ca. 2½ Time.

opvarmende lidt med griptrainer i bussen på vej til træning.

boulderede ca. 5 min. ( travaserede ).

Klatrede på reb:

blå let 5c, gul a 5b, rød 6a i hjørnet, sandfarvet 6a x2, grøn 6c topreb +30sek. pause, gul 5c ved campus, pinkcrimp 6a, , egen pink rute 6a, grå 6a let overhængt, rød 6b(6a+)let overhængt, sandfarvet 6a x 3 toprep,

er ikke helt sikker på rækkefølgen og om jeg har glemt noget. men mener det var det det blev til.

Næste træning på væggen er søndag d. 16.12

om natten er jeg begyndt at "campus" hænge lidt i dørkarmene på mit arbejde, og hver 2. gang tager jeg 1-2 armhævninger i karmen/listen.

Har lige bestilt dette her sæt fra england

http://www.pullum-sports.co.uk/strength/cr...s/prod_371.html

(100,150 og 200lbs.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har ikke fået lavet så meget vægttræning, men har givet den gas i klatrekluben.

vægttræning:

2-3 dage siden ryg træning:

Bl.a. 6-9 set af box deadlift: sluttede på 6 x 120kg.

HAR KLATRET (redpoint) 6C :nissegrin:

en sportsrute bygget indendørs, fin, med et lille crux af 4 små crimps.

og får stille og roligt udbygget "cv'et" med flere og flere 6b'ere. se evt. log på 8a.nu fra denne dato.

i dag bl.a. pullups 6x bw+28kg. efter 5 timer i KK....

lukkede i morges heavy-gripperen 100lbs. 20 gange i træk...

og snupper gerne 5-8 set af 10-12 rep.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

De sidste 2 uger har vægttræningen stået lidt stille...

arbejdet, søvnen, familien og klatringen har taget de fleste af timerne til rådighed.

i sidste uge hang jeg på klatrevæggen 5gange, så det har taget tid.

Huden på mine fingre har nogle dage været ret øm, så har disse dage skånet hænderne.

dette er dog på bekostning af motionscenteret...

er så småt ved at planlægge at skulle på en lille klatretur sydpå, til påske :-) min første tur.

Så nu skal den sku have endnu mere gas ;-)

grebs-træner status 100lbs. 20 rep eller flere set af 12 rep.

150lbs. 10 rep x 1, begge hænder.

150lbs. 5-6 rep x 1, med fjederen nedad.

200lbs 0,0 rep x 0......

Link to comment
Share on other sites

Klatretræning i www.kk.klatreforbund.dk

d. 27.12 kl. 1700-2030 ca.

Dagens træning gik rimlig godt nogenlunde form, dog blev huden godt slidt og øm i slutningen.

klatrede:

Gul 5a A, Gul 5a B, Blå diedre 5b, sandfarvet 6a, bogstavleg 5b, gul/blå blandingsrute 5c, Rød diedre 6b - 1 forsøg og 1 gennemført 100%, blå 6a let overhængt, Grøn 6c crimpy, pink crimp 5c, sort 6a let overhængt, Blå slap 6a, 2 mislykkede forsøg på "iskold Blå 6b+" - kom dog helt op hver gang med flere pauser og fald,

Har sjældent været så træt som jeg var idag! efter træningen. der var slet ikke noget tilbage i mine hænder og arme. efter sidste ruteforsøg. virkelig træt.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

HAR KLATRET:

KK.

roligt tempo idag. Men klatrede nye ruter.

de første 2-3 ruter blev klatret x 3: 1ført 2 topreb. men stoppede da det var for kedeligt...

klatrede i dag:ellers

grøn 6c, sort 6a let overhængt, grå ris 6b, blå uden riss x2 + 1 fald på nr. 1., blå 6a let overhængt,

Tog så på kinesisk restaurent bagefter

og da jeg kom hjem

4 set af 20 armhævninger med 3-5 minutters pause.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

var til vægttræning idag: prøvede mit nye fullbody 1dg/uge

chin-ups 8 - 7 rep med bw + ekstra vægt ca. 15kg

Squat 2 x 6: 60kg. 70kg. gik let, har dog ondt i indersiden af lyskenen.

BoR 2 x 6 60kg.

bænkpres 3 x 6-8 rep / 26kg. 28kg. håndvægte - da bænkpressen var optaget.

Row 2 x 8 60kg og 65 kg.

Dragonflyes 2x 4

DeadLift 10 rep 80 kg. 3 rep 110kg. manglede strabs'ne

Skulderpres 2 x 10 rep: 14kg - 16kg.

virker som et spinkelt program når man er vandt til flere set med flere rep. Men jeg er nød til at finde et program som er FULLBODY og kun 2 dages træning pr. uge. Da jeg klatrer minimum 3 gange af 3-5 timer pr. uge.

skal også se familien

Link to comment
Share on other sites

rolig dag:

ingen klatring før onsdag.. heller ingen vægte idag... dog lidt chin-ups

har taget følgende set :15, 20, 20..

føler det ret "let" at tage 20 rep, så vil satse på at slå min rekord på 30 rep, om 1 eller 2 uger når jeg lige har trænet "mange rep i træk" 1-2 uger.

Chin-ups i nat, imens jeg er på arbejde(fra 2315-0715) chin-ups med vægt:

10xbw - 5xbw+20kg. 8xbw+20kg. 8xbw+20kg. 8xbw+20kg. 5xbw+20kg. ca. 1 minuts pause.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

onsdag d. 2.1.2008

Trænede vægttræning om morgenen: fulgte næsten det Fullbody program som jeg har lagt - dog uden dødløft og rackpull.

løftede lidt færre rep end i mandags, men sikkert pga. rygttræningen igår og i nat!!!

onsdag aften.... Skidt!!!

Var i kk.klatreforbund.dk og klatre fra kl. 17-2120. kunne mærke at jeg hurtigere blev træt og syrede til i underarmene. helt sikkert pga. træningen i morges, i nat og i går... i sommers trænede jeg heller ikke vægte samme dage som jeg klatrede. (oftest).

gik hurtigt igang med at arbejde på at finde en lettere løsning end den jeg har brugt. på en "blå rute" 6b+(den ved riss). men det var nok verdens dårligste disponering! kørte mig helt flad og gik død som en sild resten af aftenen var snot.

Bl.a. var jeg ved at tabe min makker! han styrtede i toppen af en rute, sikret i sidste sikring inden topankeret. faldet sluttede først 1½ meter over gulvet!!!!!!!!!!!!!!

jeg kiggede på rebet og bremsen, da jeg formodede at han skulle til at hive reb ud for at klikke sig ind i ankeret. så jeg begyndte at løsne på rebet/bremsen, men samtidigt faldt han... :-( dette resulterede i at rebet blot gled/kørte igennem min hånd som ikke holdt stramt nok om rebet. der gik kun et meget kort øjeblik før min undebevidsthed fandt ud af at noget var galt og jeg begyndte at bremse. men lang tid nok til at min makker faldt 7-9meter for at blive bremset ca. 1½meter over gulvet!

Lærdom! Jeg skal være meget mere opmærksom på det der er vigtigt! min makker og hans sikkerhed! og ikke tage noget for givet. der kan hurtigt ske uforudsette ting: klatrefejl(træt, fod der glider osv.), løse greb, forkert(backclipping) sikret og så videre. så derfor skal jeg holde lidt bedre diciplin og koncentration om opgaven.

Link to comment
Share on other sites

Natten til Fredag d. 4.1.2008

på vej på arbejde. trænede med heavy grippers:

2 set af inverted grip af 10 -12 rep begge hænder med 100lbs.

derefter 3 set af 10 rep med 150lbs. med normalt grib

og 2-3 set af inverted grip 150lbs. ve.hånd 5-10 rep, højre 7-10rep.

Chin-ups:

10xbw - derefter bw+20kg: 6, 6, 6, 7, 7. med 1-2 minutters pause.

senere:

push-ups: 20, 20, 35, 40.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Fredag:

morgen: arbejdede lidt med Heavy grippers, men kunne godt mærke trætheden fra torsdag. men lidt træning med 100 og 150lbs. blev det til.

Aften:

klatrede fra kl. 1815 - 21:40, lidt rolig dag men med positivt og hyggelig klatring.

Bl.a. hårdt arbejde med at klatre "Grå med Riss" 6b, har ikke helt lært sekvenserne endnu. så bruger meget tid undervejs, der koster energi, på at læse næste bevægelse.

fik klatret "Blå overhængt" 6b på toprebet uden fald og pauser! plejer normalt at føre ruten med 1fald/pause.

klatrede også sandfarvet let 6a-2 gange, Rød travers(loft) 6b, det ½ af rød abekat(dame semi), Blå 6a - dame kval- men faldt sku på toppen :-( var for træt til sidst. klatrede også "pink crimp" men var lidt presset pga. trætheden.

klatrede rød hjørne-diedre 6b-på topreb(under opvarmningen som nr. 3 rute, blå diedre,

11 ruter i alt.

Natten til Lørdag: 2 x 20 rep chin-ups, gad ikke mere idag.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Træning:

lørdag 1 set af 20 rep chin-ups morgen og igen 1 set 20 rep chin-ups aften.

Natten til søndag:

en nogle set med lange pauser( er jo på arbejde) med heavygripperen 100lbs.

Hø.hånd 10 rep/fjederen ned, supersettet med 10 rep /fjederen op.

ve.hånd er lidt svag, varierer meget efter hvor udvilet den er. men oftest imellem 5-10 rep :-(

Højre hånd satte rekord i nat..... 30 Rep 100% lukkede i 1 set(i træk) med 100lbs.

og samtidigt i løbet af natten: Chin-ups

20 rep bw. bw+20kg.: 5, 6, 7, 8, 8, 8, 8, 8.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

har været inde i www.kk.klatreforbund.dk og klatre mandag og onsdag i denne uge.

gået ok inden for den sidste uge, er det lykkedes at:

redpointe: blå rute på det korte overhæng ved depotet - Graderet 6b. Den pumper underarmene rimlig hårdt. men er ikke så lang eller teknisk. ingen crimps :-) tror jeg har prøvet den 5-6x før det lykkedes.

de 2 ruter ved riss'et: onsightede den Grå med riss i første forsøg - 6b.

Faldt i første forsøg på den blå rute uden riss, men snuppede den i andet forsøg - 6b+.

gav et forsøg på: sandfarvet rute 6C, lige til højre for dame kvalifikations ruten. dog er denne sandfarvede uden overhæng. men har nogle hårde små greb i starten.

faldt/pausede ca. 2-4x undervejs, men fik lavet alle bevægelserne og nåede toppen. :-)

satser på at redpointe denne rute efter 1-3 forsøg mere.

Link to comment
Share on other sites

Træningen Fredag d. 11 januar.

Trænede lidt ryg i fitness Dk - dog lidt ensporet træning idag ... :-)

varmede lidt op, imens smidt stativet blev ledigt.

2 set af 15-20 armhævninger med (varieret)grebskifte undervejs.

2 set af triceps pushdown.

Chin-ups med vægt: (kropsvægt uden tøj ca. 63,5kg.)

skulderbredt greb og underhånd(som jeg normalt altid træner den)

1 set 3 rep 15kg.

1 set 3 rep 30kg.

1 set af 1 rep 45kg.

1 mislykket set af 55kg.

1 set af 1 rep 50kg.

2 set af 2 rep 45kg.

2 set af 3 rep 35kg.

1 set af 5-6 rep 30kg.

1½Time efter for der en djævel i mig, og det blev til 3 set af 20 chin-ups med bredt overhånds greb. imens jeg lavede en omgang knor lassagne :-)

samt nogle set med grebtrænerene på 100/150lbs.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bo

Det ser godt ud med træningen.

Kan du fortælle mig hvordan det står til med ruterne fra DM? Eksisterer de alle endnu?

Jeg spørger fordi jeg godt kunne tænke mig at besøge KK en dag og prøve nogle af ruterne (både dame og herre). Jeg deltog desværre ikke selv i år, da jeg synes niveauet lød til at blive for svært (introrute 6c) for mig.

Hilsen Søren

Link to comment
Share on other sites

Hej søren

Dame dm: kvalifikationen 6a bevaret, semifinalen er ændret let grad 6c, den er meget overhængende men rigtig god. det er kun lige i starten den er ændret, samt 1 greb så den er 6c kontinuerligt.

finalen er ubevaret, kender ikke grad men gætter 7a. er bevaret 100'%

Herre: kvalifikationen bevaret 100% grad 6c+/7a mener nogle, semifinalen er ændret i starten, da der sad en makro på et lille overhæng, det blev vurderet at den var for farlig at lade blive efter dm. hvis man falder ned på den. men ellers uændret. grad 7a ca.

Finalen er markant ændret de første ca. 2m. men ellers bevaret tror jeg - grad tja mulighvis 7b-c?

Prøv endelig at kigge ud, vi kan da godt aftale at jeg er at finde derude og kan guide lidt.

Jeg håber selv på at kunne deltage til dm, men målet er dog blot at kunne klare kval'en.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Træning Mandag morgen efter arbejde:

Pulldown: Styrkebetonet:

1. 6-8rep af 55kg.

2. 5-6 rep af 60kg.

3. 5-6 rep af 65kg.

4. 5 rep af 70 kg.

5. 3-4 rep af 80kg.

6. 3 rep af 85kg.

7. 3 rep af 90kg.

8. 3 rep af 95kg. x 2 set

9. 2 rep af 100kg. x 2 set

10. 3 rep af 90kg. x 2

................

4 set af maskin-bænkpres ca. 10 rep og 45-60kg.

................

Mandag aften:

Boulderede lidt rundt solo i KK ca. 1½ time. og snuppede en enkelt rute af Kamin klatring på Topreb.

.............................................................................

Træning Mandag, natten til Tirsdag....:

chin-ups med vægt - massere af dem :-)

20 set af 5 rep med 20kg. ekstra - 5 minutters pause mellem settene. Derefter(stadig 5min. pause)

10 set af 2, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 4 rep med 30kg. ekstra - total vægt her 96,2kg. :-)

DET MÅ NÆSTEN VÆRE NOK FOR RYG OG ARME I DAG :-)

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share