Udførelse af squat


holmerz
 Share

Recommended Posts

Argh det ser sku ikke så sundt ud.. Han svajer godt nok i ryggen

Det er ikke et decideret svej. Han kommer langt forover dog. Kender en del der kan finde på at squatte sådan. :cool: Udpræget usundt vil jeg ikke sige det er, hvis man vel og mærket har en stærk ryg.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

OK han kommer hurtigt ned på det tunge sæt, men ellers ser det meget bedre ud...

Det er helt korrekt at han dykker hurtigt i sine squats, for på den måde for han en bedre kraftudvikling i den koncentriske fase.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lige set klippet engang mere og lagde mærke til at han med de 130 kilo kører med stop i bunden, hvilket jo selvfølgelig betyder at han ikke kan overføre sin fart i den excentriske fase til den koncentriske. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lige set klippet engang mere og lagde mærke til at han med de 130 kilo kører med stop i bunden, hvilket jo selvfølgelig betyder at han ikke kan overføre sin fart i den excentriske fase til den koncentriske. :smile:

Nu har jeg ikke set klippet, men det kan han faktisk godt alligevel. Den forøgede strækrefleks-aktivitet man får ved at udføre en eccentrisk fase før en koncentrisk fase, har faktisk en varighed der betyder man stadigvæk kan udnytte den ved f.eks et bænkpres med stop. Det hele afhænger af HVOR lang pausen er. Har som sagt ikke set klippet, så jeg ved ikke om han sidder og koger i bunden i længere tid :wink:

Ok.... der kan jeg altså ikke lige følge dig.... Hvorfor?

Jo hurtigere eccentrisk fase man laver, jo mere udtalt bliver strækrefleks-aktiviteten, og den oplagrede kinetiske energi i vævet. Så en koncentrisk fase som indledes med en hurtig eccentrisk fase, vil altid være hurtigere og mere eksplosiv end en koncentrisk fase som indledes med en langsom eccentrisk fase.

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Jo hurtigere eccentrisk fase man laver, jo mere udtalt bliver strækrefleks-aktiviteten, og den oplagrede kinetiske energi i vævet. Så en koncentrisk fase som indledes med en hurtig eccentrisk fase, vil altid være hurtigere og mere eksplosiv end en koncentrisk fase som indledes med en langsom eccentrisk fase.

Jah... jeg er med på hele teorien bag...., men han holder bare pause i længere tid, og jeg tror, det er minimalt, hvad han vinder ved det, hvis han overhovedet vinder noget!! Er dog i tvivl, om vi snakker om den samme video, da han heller ikke har en overvældende hurtig excentrisk fase imo...

Kraften, musklen udvikler, vil jo i princippet heller ikke blive større, selvom man udvikle mere kraft samlet set pga. den elastiske energi...!

Link to comment
Share on other sites

Bla bla bla...Jeg synes at folk er blevet lige lovligt forhippede på at knæene ikke må vandre en god tur. Hvis de ikke "måtte" det kunne man godt stryge olympisk vægtløftning fra programmet! :wink:

Rommel

Jeg er nu ikke forhippet, bare interesseret i hvor essentielt det egenligt er. Min egen stil ligner denne herres ganske meget, så hvis hans stil er i orden behøver jeg ikke have dårlig samvittighed over min egen.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share