Armene vil ikke vokse


Keler
 Share

Recommended Posts

jeg har trænet regelmæssigt de sidste 4-5 år vel, og det går fint nok bortset fra ét sted - Mine arme. Det er primært biceps tror jeg, der ikke vil vokse. De siger 38,5 cm pt, og vil godt lige ha smækket en 3-4 stykker mere på. Men hvad gør jeg galt? de reagerer ikke på noget som helst.

Jeg har kørt større arme på 12 uger uden resultat. Jeg har kørt programmer uden desideret arm træning uden der skete noget. Ligeledes har jeg kørt programmer med lidt arme uden der skete noget, og pt. træner jeg fullbody 3 gange i ugen hvor jeg træner biceps og triceps mandag og fredag a 8 sæt til henholdsvis biceps og triceps med progression.

Syntes efterhånden jeg har prøvet det hele - Stor volumen, lille volumen, høj og lav træningsfrekvens, progression osv osv, men lige lidt sker der - Jeg tager på i mine træningsperioder og æder som en gal.

Er lidt lost mht. hvad der kan være galt - Er der nogen der kan hjælpe? Evt. et program som folk har haft gode resultater ved..

Keler

Link to comment
Share on other sites

Vi reagere alle så forskelligt så det er svært at sige, men negativer på preacher curls plejer at sparke god gang i mine biceps og ellers generelt bare at køre basis øvelserne tungt og straffe triceps og biceps til failure und beyond med isolerings øvelser.

…og synthol! Glem aldrig synthol! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Vi reagere alle så forskelligt så det er svært at sige, men negativer på preacher curls plejer at sparke god gang i mine biceps og ellers generelt bare at køre basis øvelserne tungt og straffe triceps og biceps til failure und beyond med isolerings øvelser.

…og synthol! Glem aldrig synthol! :tongue:

Så du sys jeg skal prøve failure træning? hvad med volumen? høj?

Ved ikke lige ha du mener med beyond iso? mange eller slet ikke? hehe..

Ja for saten - Masser af olie i armene. Passer os perfekt - Har lige hentet jomfru olie i fakta :w00t:

PS: lidt svært at køre negativer når man træner alene :dry:

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Måske kunne du satse på styrkeøgning i nogle arm-relaterede compound øvelser, som: cg. bench og small grip pullups (håndfladerne mod dig selv). Altså, virkelig prøve at få 5 kg ekstra på i begge de øvelser. Det er ihvertfald min erfaring at styrke og størrelse følges rigtigt godt ad.

Link to comment
Share on other sites

Måske kunne du satse på styrkeøgning i nogle arm-relaterede compound øvelser, som: cg. bench og small grip pullups (håndfladerne mod dig selv). Altså, virkelig prøve at få 5 kg ekstra på i begge de øvelser. Det er ihvertfald min erfaring at styrke og størrelse følges rigtigt godt ad.

Det sjovt du sir det, for har godt overvejet at skifte til noget mere styrkebasseret og se hva der ville ske ved det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Superset øvelser til de små muskel grupper, det virker godt for mig... Der er mange forskellige måder man kan gøre det på når det gælder biceps fx først BB curls close grib og bagefter wide grib. Andre gode øvelser er incline db curls og preacher curls, som de andre også siger :smile:

Når det gælder triceps øvelser vil jeg, i modsætningen til de fleste andre, ikke anbefale dips. Det kan sagtens være du får gode resultater ved dips og så skal du selvfølgelig blive ved med det. Men efter min mening findes der bedre øvelser når det gælder masse, fx skullcrushers og rope pulldown, gerne som superset :wink:

Link to comment
Share on other sites

Superset øvelser til de små muskel grupper, det virker godt for mig... Der er mange forskellige måder man kan gøre det på når det gælder biceps fx først BB curls close grib og bagefter wide grib. Andre gode øvelser er incline db curls og preacher curls, som de andre også siger :smile:

Når det gælder triceps øvelser vil jeg, i modsætningen til de fleste andre, ikke anbefale dips. Det kan sagtens være du får gode resultater ved dips og så skal du selvfølgelig blive ved med det. Men efter min mening findes der bedre øvelser når det gælder masse, fx skullcrushers og rope pulldown, gerne som superset :wink:

Jeg kørte supersæt i 12 uger da jeg kørte større arme på 12 uger, og der skete som sagt ingenting. 0 cm gainede jeg. Det er simpelthen ufatteligt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte supersæt i 12 uger da jeg kørte større arme på 12 uger, og der skete som sagt ingenting. 0 cm gainede jeg. Det er simpelthen ufatteligt..

Hvor tit og hvor meget træner du arme normalt? Havde selv problemer med min arme tidligere, men det hjalp da jeg gik over til 2-split program og fokuserede mere på triceps...

Link to comment
Share on other sites

ja okay dén havde jeg ikke tænkt over :smile:

hva mener du med "eller kører ekstension på den negative del til bryst/hals med en stang og alm. pres op igen"?

også i dips eller?

Skulle negativer være specielt godt til masse?

Negativer er endnu en værktøj i værktøjskassen, det skal dog bruges med omhu.

Det jeg mente før var at du kan lave negativer for triceps ved at lave den negative del af en liggende barbell extension, og når stangen så er nede hvor du nu har sænket den til (ikke over hovedet), fører du stangen tilbage til brystet og presser den op. Fordi du kan presse mere end du kan tage i extensions kan du lave den selv.

Link to comment
Share on other sites

Negativer er endnu en værktøj i værktøjskassen, det skal dog bruges med omhu.

Det jeg mente før var at du kan lave negativer for triceps ved at lave den negative del af en liggende barbell extension, og når stangen så er nede hvor du nu har sænket den til (ikke over hovedet), fører du stangen tilbage til brystet og presser den op. Fordi du kan presse mere end du kan tage i extensions kan du lave den selv.

Okay - Tak for det :smile:

Hvordan ville det typisk se ud i et program? altså med sæt/reps og øvelsesvalg?

Man skal vel stadig have "normale" øvelser med..

Link to comment
Share on other sites

Træner du så triceps og biceps samme dag? Du gir dem ikke fór mange tæsk vel? :wink:

Ja det gør jeg nu, for at prøve noget nyt, men ser ikke ud til det virker heller. Skulle gerne være sket lidt på 2 måneder og det er der ikke..

Ved ikke om det er for meget. 8 sæt biceps og 8 sæt triceps hver gang, to gange i ugen. Men der skete jo heller ikke noget ved 4 sæt af hver..

Link to comment
Share on other sites

Ja det gør jeg nu, for at prøve noget nyt, men ser ikke ud til det virker heller. Skulle gerne være sket lidt på 2 måneder og det er der ikke..

Ved ikke om det er for meget. 8 sæt biceps og 8 sæt triceps hver gang, to gange i ugen. Men der skete jo heller ikke noget ved 4 sæt af hver..

Det vil jeg slet ikke mene er for meget... Har du prøvet at gå lidt ned i reps? Altså at køre 6 reps i en periode og så gå op til 10 reps efter det? Det vil jo hjælpe på styrken og det skulle også give musklerne et slags chok, fordi man begynder at tage flere reps igen.

Link to comment
Share on other sites

Så du sys jeg skal prøve failure træning? hvad med volumen? høj?

Ved ikke lige ha du mener med beyond iso? mange eller slet ikke? hehe..

Ja for saten - Masser af olie i armene. Passer os perfekt - Har lige hentet jomfru olie i fakta :w00t:

PS: lidt svært at køre negativer når man træner alene :dry:

Failure und beyond = FORCED!

(jeg er bare i et røvet arbejdspresfredagshumør hvorfor jeg prøver at piske min egen stemning op ved at skrive trendysk og uforståeligt :4slap:)

Jeg vil altid foreslå at holde volumen lav og frekvensen høj. Derudover tror jeg ikke på det store systemiske stress og efterfølgende overtræning ved isolation af små (ubetydelige :wink: ) muskler som biceps, så det er bare at give los og spise godt (masser af olie).

Link to comment
Share on other sites

Anders L - (Og andre) >>>>>

Okay okay.. Så en idé kunne være at træne biceps og triceps igennem to gange om ugen og lave 4-5 sæt negativer til biceps og triceps og derefter 4-5 sæt normale sæt af en øvelse - Gerne til failure og bruf ag forced?

Hva med progression, det skal jeg så helt glemme?

Link to comment
Share on other sites

Anders L - (Og andre) >>>>>

Okay okay.. Så en idé kunne være at træne biceps og triceps igennem to gange om ugen og lave 4-5 sæt negativer til biceps og triceps og derefter 4-5 sæt normale sæt af en øvelse - Gerne til failure og bruf ag forced?

Hva med progression, det skal jeg så helt glemme?

Ellers skal du springe over i en hel anden grøft og træne decideret powerlifting. Køre en masse lockouts, chain/bands, eksplosiv træning. Det var der jeg ville sætte mine penge hvis jeg var dig...

Link to comment
Share on other sites

Der er kun en logisk konklusion hvis biceps er det eneste sted du ikke vokser.

Så er dine rygstykker nogle små ynkelige størrelser relativt til din overarm ;) .. glem armen at klå på dorsi .. der er fremragende aktivering af biceps gennem rygarbejdet også, så glem de 1000 biceps curl og fokuser på V formen .. så kommer bicepsen heeelt af sig selv når tiden er inde.

Link to comment
Share on other sites

Ellers skal du springe over i en hel anden grøft og træne decideret powerlifting. Køre en masse lockouts, chain/bands, eksplosiv træning. Det var der jeg ville sætte mine penge hvis jeg var dig...

Jeg er bare skadet i min lænd pt, så dødløft og squat er ikke noget jeg kan køre ligenu. Det må blive senere, men det lyder spændende og kan også være jeg gør det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er kun en logisk konklusion hvis biceps er det eneste sted du ikke vokser.

Så er dine rygstykker nogle små ynkelige størrelser relativt til din overarm ;) .. glem armen at klå på dorsi .. der er fremragende aktivering af biceps gennem rygarbejdet også, så glem de 1000 biceps curl og fokuser på V formen .. så kommer bicepsen heeelt af sig selv når tiden er inde.

Heh, ryggen er nu fin :smile: Jeg har som sagt prøvet at skippe alle arm øvelser og køre på med død, squat, mili, bænk osv..

Noting happened..

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share