Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Hej venner !

For tiden ligger jeg vandret i fitness centret og synes virkelig der sker noget med kroppen. Jeg får strammet godt op. Min kost er optimal og jeg har fredag eller lørdag som min ugentlige guffe-dag afhængigt hvordan det passer ind. Man kan sige at cyklingen i sig selv ikke har været optimal, men som jeg skrev forleden, har jeg valgt at komme til bunds med fedtet, hvilket altså medfører jeg får en større overkrop, men det kan jeg heldigvis godt leve med på mit niveau. Hvis jeg reelt skal blive en bedre cykelrytter er jeg nødt til at tage den beslutning nu og få bygget den komplette fysik op.

Jeg bygger lidt masse og vil derefter prøve at smide lidt mere kropsfedt. Det er lettest hvis man har lidt masse at stå imod med.

Jeg har bestilt rejsen til Andrea Tafi i Toscana i uge 17 2008 så jeg har en hel vinter og et forår til at smide lidt flere kg. Mit mål vil være 95kg inden jul og 90kg inden jeg rejser.

Konditionsmessigt har jeg som skrevet i loggen gået meget powerwalk og gået amok på crosstraineren.

Spinning starter igen i morgen så jeg skal nok komme i form. Vi (klubben) har en amatør MTB rytter som intruktør på vores power spinning. Fullbody 3 gange om ugen kombineret med spinning og landevej i weekenden skal nok give pote.

Det er helt sikkert at jeg bliver nødt til at komme ud på landevejen selvom det er koldt i vintermånederne. Det giver en voldsom form i forhold til indendørs kørsel.

Jeg havde min bedste sæson da jeg styrketrænede samtidig, så jeg er gået tilbage til udgangspunktet men bibeholder min nye livsstil med kosten, som jeg omsider har indset betyder stort set alt. Det er så uhyggelig vigtigt at være konsekvent med kosten ligesom det er det i træningen. Det gør det også meget lettere for mig at overholde når min kæreste også støtter op omkring det og hun har faktisk tabt sig 16kg her over sommeren. Det siger i sig selv noget synes jeg.

Håber jeg har gode ben i morgen. De har fået tæv i fitness i dag :cry:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onsdag 3/10 :

Spinning Dit Studie... *RALLE*

Knaldgodt at komme igang igen. Nye bikes fra Pedan i neon-grøn :wub:

Kasper U Gav den gas på sit plateau og vi kørte Tourmalet fra bunden og op.

Følte mig sku godt nok stor blandt de små myg men det overflødige bliver jo rippet ned over vinteren.

Vejer mindre end sidste år på denne tid og har holdt vægten ok fra i foråret. God stil der og ikke så meget sat over styr i år som jeg ikke kan nå at indhente. Nu er det bare kosten der skal være den alt dominerende faktor !!

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 4/10 :

Styrketræning, ergoracer

Søndag 7/10 :

Styrketræning, ergoracer

Mandag 8/10 :

Landevej ca. 1½ time.

Er du gal for en fart jeg kunne holde. Det hele spillede bare. Var overrasket over det gik SÅ godt. Synes det var lidt urealistisk jeg kunne banke 40-42 km/t op i mod vinden uden manden med hammeren kom :crazy: Ham kan jeg ikke lide ! Ganske rigtigt gik jeg lidt tom for kræfter til sidst. Men nu er jeg fra start. Hård Spinning onsdag som fast dag og landevej 2 gange om ugen 1½-2 timer plus styrketræning 2-3 gange ugentligt her i vinter sammen med en god grund-kost så skal det nok spille max.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 10/10 :

Spinning Dit Studie

50min aktiv spin og obligatorisk opvarm/nedkøl

Super fedt pas med et par gode belastnings-spidser :wub::bigsmile:

Kasper U gav den gaz og så var vi alle glade.

Vægten står lidt stille, men stabil diæt. Må blot være den øgede træningsmængde der giver lidt muller eller væske.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 11/10 :

Wow svedigt .. :superman:

Var i fitness idag og løftede tungt og eksplosivt.

Der var en hørm af død gnu omkring mig og drak godt med vand :crazy:

Fik virkelig hamret igennem. Kunne næsten ikke holde på

crosstraineren fordi mine arme var følelsesløse.

Fik kørt et godt full body program og sluttede på crosstrainer.

Powerwalk med rovdyret bagefter og kosten ok.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sikkert at jeg bliver nødt til at komme ud på landevejen selvom det er koldt i vintermånederne. Det giver en voldsom form i forhold til indendørs kørsel.

Det er du ikke den første i denne verden, der har erfaret :laugh:

Grunden til at det giver så meget at komme ud i elementerne er bl.a., at man i 99 ud af 100 tilfælde samtidig øger sin træningsmængde. At erstatte en spinningtime med et par timer eller 3 i kulden giver rigtig god mening. Mange har også den oplevelse, at tiden går hurtige udenfor og en given gennemsnitsintensitet opleves ofte mindre hårdt udenfor end indenfor, hvor man jo også kan "snyde" sig til et lidt "lettere" terræn.

Når det er sagt, så er jeg en stor fortaler for indendørs cykling om vinteren - og meget gerne home trainer, hvor man selv kan sammensætte sit program. Men en god omgang klubspinning er bestemt heller ikke dårligt.

Klø på!

Z

Link to comment
Share on other sites

Det er du ikke den første i denne verden, der har erfaret :laugh:

Grunden til at det giver så meget at komme ud i elementerne er bl.a., at man i 99 ud af 100 tilfælde samtidig øger sin træningsmængde. At erstatte en spinningtime med et par timer eller 3 i kulden giver rigtig god mening. Mange har også den oplevelse, at tiden går hurtige udenfor og en given gennemsnitsintensitet opleves ofte mindre hårdt udenfor end indenfor, hvor man jo også kan "snyde" sig til et lidt "lettere" terræn.

Når det er sagt, så er jeg en stor fortaler for indendørs cykling om vinteren - og meget gerne home trainer, hvor man selv kan sammensætte sit program. Men en god omgang klubspinning er bestemt heller ikke dårligt.

Klø på!

Z

Kan ikke være mere enig Ziggymund :4thumbup:

Jeg ved jo også hvad der skal til og konditionen plejer ikke at være mit problem.

Det er nærmere muskelsmerter og sådan som skyldes at mine muskler skal slæbe kropsvægten.

Men det er nu alligevel indlæg som dit der får mig til at fortsætte den rette vej :superman:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Mandag 15/10 :

Stines føsda :superman: Hurraaa... Klap klap..

Men vi fejrer dagen med kyllingebryst men ovnkartofler... Uwwww... kan i høre suset.. :tongue:

Landevej 1 time...

Nøøj en skøn tur. Fik løsnet de ømme stænger op fra i går.

Havde et par enkelte bakkespurter men ellers fokus på lange "rul" efter mine spidser. Ok bid og bund i trådet opad ellers.. :4thumbup: Men jeg nærede mig og holdt lidt igen.

Der er nu ikke noget som en tur på landet mens cyklen bare ruller under dig... Ben musklerne arbejder i en fast rytme og dit åndetræt kører fokuseret men du slapper af i skuldre og håndled. Det er sku ren opium for sjælen .. aaaarh !

Skal træne lidt overkrop i aften for at løsne skuldre og arme op. Jeg har kun 90kg på min bænk herhjemme men det er tilstrækkeligt til ren vedligeholdelse af overkroppen. Jeg løfter tungere når jeg er i centret.

Har lige smidt et andet avatar på .. Selveste Andrea Tafi og jeg. Hvad siger du så Ziggymund ?

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 17/10 :

Spinning Dit Studie

En eller anden vikar instruktør..

Jeg åd sku "rotterne" i dag i stående spurt :devil: Oh jeeear.. the raw power...

Der var en god fornemmelse af overskud og råpower i benene.

Skal lige have undersøgt min fodstilling om jeg træder skævt eller jeg skal have indlæg i mine sko.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Fredag 19/10 :

Træning i fitness

Fullbody (Arme, skuldre, leg-extensions, baglår, læg, seated cable rows, cable cross over, bryst)

Gik totalt kold i går og fik hvilet ud.

Der er fælleskørsel fra klubben i morgen på landevejen kl 13.

Satser på jeg kan få mig fedtet afsted... Ziggymund pisk mig lige..

Link to comment
Share on other sites

Søndag 21/10 :

Træning i fitness.

Lidt af hvert.

ryg, bryst, skuldre, læg, baglår, triceps, biceps, nakke

Generelt en ok uge med fin kondition og styrke. Kosten stabil, på nær på min spisedag hvor jeg fik for meget og blev faktisk lidt dårlig af det så jeg tror bare jeg spiser de ting jeg normalt får og så bare tillader lidt mere af det på spisedagen. Kan se tydelig forskel i spejlet.

Kan i øvrigt tilføje, jeg skulle ud at købe nye arbedsbukser.. nå ja 686 kr for en gang mascot bukser... hmm.. men det fede var at jeg sidste år skulle have str. 104 i livvidde hvor jeg nu kunne klemme mig ned i en str. 93 og endda have plads til en hånd ved buksekanten. Det er sku en hel stroplængde jeg er svundet ind. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 21/10 :

Kan i øvrigt tilføje, jeg skulle ud at købe nye arbedsbukser.. nå ja 686 kr for en gang mascot bukser... hmm.. men det fede var at jeg sidste år skulle have str. 104 i livvidde hvor jeg nu kunne klemme mig ned i en str. 93 og endda have plads til en hånd ved buksekanten. Det er sku en hel stroplængde jeg er svundet ind. :bigsmile:

Hey Thomas - der er intet som målbare resultater til at motivere. Keep 'em coming :devil:

Tjek lige ham hér. Nykåret VM på bane for vetaraner, hvor han stillede til start og vandt i klassen for herrer, der er 70 eller ældre. 46 km/t i snit på en 500 meter med stående start. Cykling er en fantastisk sport - også at blive ældre i (gammel ville vist være et forkert ord at bruge i denne sammenhæng)

Z

post-1239-1193004064_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas - der er intet som målbare resultater til at motivere. Keep 'em coming :devil:

46 km/t i snit på en 500 meter med stående start. Cykling er en fantastisk sport - også at blive ældre i (gammel ville vist være et forkert ord at bruge i denne sammenhæng)

Z

Ja det er så forbandet hårdt og smukt på samme tid og kan være ligeså smertefyldt og uden håb, men til trods for det sætter man sig op næste dag og cykler videre og har glemt alt om hvor ondt det gjorde.

Tirsdag 23/10 :

Fitness - Der var ingen kraft i suppen og jeg havde ingen krummer i musklerne.

Tog en runde og løftede lidt lette vægte. Kroppen ville intet :nonono:

Onsdag 24/10 :

Spining - Dit Studie

En okay time, men jeg sku presse mig selv MEGET hårdt for at jeg kom til at svede og følte ikke smerte i benene selvom belastningen var helt oppe. Underligt.

Tror jeg tager denne uge som en lidt rolig uge, dog uden at springe over, men med lidt lavere intensitet. Kroppen har kørt fuld power med få hviledage en måned. Måske velfortjent med en restitutions uge.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 31/10 :

Spinning Dit Studie

Jeg smutter lige på skejby. Skal måske brændes i hjertet pga nogle rytmeforstyrrelser.

Håber ikke de indlægger mig for jeg kan ikke mærke noget. Var kun i mine teenage år jeg mærkede til det.

Men jeg tager nu alligevel ud og lader dem undersøge mig blot for en sikkerheds skyld.

Det var i forbindelse med jeg fik stød i foråret.

Jep... så når jeg kommer tilbage skal der trænes igen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg hjemvendt fra skejby... De brændte det område som gav problemerne og jeg har grønt lys til at dyrke sport igen på fuldt niveau :tongue: Jeg er meget træt nu og er helt blå og sort i lysken. Skal holde mig i ro 5-7 dage. Så får den gas igen med træningen !!

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Mandag 5/10 :

Trodsede alle odds og sprang på ergoraceren en halv time

Nøøøj det var godt at få svedt lidt. Det trængte jeg til.

Med risiko for at pulsåren i lysken sprang op kørte jeg alligevel. Såret har lukket sig men jeg er stadig helt blå og sort dernede. :dry:

Løftede også lidt vægte men passede jo på.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Hey Buddy...

Brændes i hjertet??? :crazy: Lyder sgu ikke rart, men godt at du kom vel ud igen... Jeg kører mine sidste timer i Scandinavian center den 25. november.. Du er selvfølgelig velkommen til at komme og sige adios.... Vel at mærke UDEN computer problemer denne gang.. :nonono:

Håber du er alright, men det kan jeg jo se, at du er....

Krams

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share