Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tirsdag 30/1 :

Spinning Dit Studie.

60 min.

Kørte en ok time og prøvede formen af det sidste interval.

Havde igen en af de gode dage med fin restitution forinden hvor pulsen var svær at få op.

Synes ikke jeg blev presset nok. :blink: Til sidst i et forsøg på at presse mig selv lidt,

malede jeg siddende og stående til sidst, et interval med 90% belastning og var derude hvor der kom gåsehud på benene. Ved ik om nogen kender den situation, men os der har prøvet det ved at det er fedt og der er en god kraft reserve alligevel selvom der ydes en ret stor effekt. :superman:

Så lige der var 8 grader udenfor da jeg kørte hjem idag. Skal vist have den cykel udenfor nu.

Kan vist ikke trække den længere. :nonono:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Så er der røget 2,7 kg vægttab indtil videre :w00t::superman:

Min diæt er naturligvis med udgangspunkt i den som jeg har listet tidligere i loggen, men jeg har

gået til bunds og fundet alle fødevareprofilerne på de ting jeg spiser og kommet i et regne ark.

Protein indtaget er sat fast til mellem 200-250 gram om dagen, fedt nogenlunde stabilt tal ligeså, men derimod carbs justerer jeg på. Mandag med 200gram carbs, Tirsdag med 120 ca, hvorpå jeg trapper mine carbs ned til 20gram om fredagen. Lørdag har jeg spisedag hvor der skal fyldes carbs på.

Der skal køres +200-400 gram carbs ind lørdag. Da leveren ikke kan nå at lagre så meget fedt på bare lørdagens indtag, kan jeg godt tillade mig at smovse en smule hvis jeg er helt striks søndag igen.

Søndagens indtag svarer til tirsdag. Så man må sige at en cykelbums og cardio nørd og skabs vægt pumper som jeg alligevel kan få en del gavn fra fitness verdenens diæter.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 3. febr :

Landevej 1t 30min + rul af på spinningcykel

Diæten kører fint endnu. Samlet vægttab : 3 kg

Det blæste helt vildt og startede ud med en perfekt lethed i trådet. Dog fik jeg min sag for ude i modvinden, men hvade fine kræfter helt til sidst og gav mig godt den sidste halve time.

Havde en mp3 afspiller med så det var perfekt med musik til motivationen.

Lige et foreløbigt billede :

post-1447-1170516137_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Søndag 4/2 :

Styrketræning og spinning

Lidt let spinning. Har været lidt bombet over weekenden.

Tirsdag 6/2 :

Spinning Dit Studie

Hamrende hårdt interval program men jeg kørte fantastisk. Måske endda en smule over evne.

Skyldes helt sikkert jeg fik mig et solidt måltid mad i aftes med karbonader og kartofler.

Jeg gav mig 112% og vaklede ud i saunaen halvsvimmel og mør :superman:

Samlet vægttab : 3.3 kg

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Ons d.7/2 :

Er totalt flad for kræfter idag. Var pænt mærket efter at have sat resten af spinning salen i aftes fra hjul og kørte mig selv helt ud over sokkeholderne. Udnyttede min fridag til at sove længe. Jeg sov sku også 2 timer op af eftermiddagen. Har sovet minimum 12 timer dette døgn.

Har fået en del god solid føde idag for at fylde depoterne op. Dog ikke carbs og andet der spolerer diæten. :4mewantfood: glæder mig til at præsentere data for mit vægttab når jeg vil være bekendt at offentliggøre det. Men tro mig.. det bliver godt.

Aftenens træning bestod af lidt styrketræning med håndvægte, bænk, trapez, mavetræner osv.

Gik totalt flad på spinningcyklen og måtte opgive efter bare et kvarter. Dinglede helt svimmel i bad.

Vælger at spare på kræfterne og komme til hægterne.

Come on superman :superman::crazy: Op på hesten igen...

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Har været nede med flaget og var syg torsdag og fredag.

Lørdag :

1 time landevej plus afrul på spinningcykel.

Herrekoldt men jeg kom da hjem og fik varmen på spinningcyklen.

Søndag :

Spinning 1 time

Mandag :

Spinning 1 time

Styrketræning

Har forbrændt ekstra kcal idag. Arbejdet idag bestod udendøre med at skifte

lysrør på en stor tankstation.. Tja en lygtepæl var jeg også oppe at lege abekat i.

Håber denne uge kan rykke lidt ved diæten da jeg går ude hele ugen inden jeg skal tilbage på skolen igen mandag.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 13/2 :

Spinning Dit Studie 60 min v/ Kasper U

Kom til at sidde på en dårlig cykel så jeg trak skævt på det ene ben.

Ellers kørte det fint. Fine landevejs intervaller og fin styrke idag.

Igen idag følte jeg at jeg ikke blev presset nok. Kørte væsentligt højere belastning end den dikterede for overhovedet at presse pulsen op. Svedte heller ikke helt vildt idag.

Kørte med et par ømme lægge. Kunne godt mærke jeg har været på arbejde igår.

Dog ikke noget der gjorde noget.

Det er svært at tilpasse diæten til mit arbejde. Det er væsentligt nemmere når jeg er på skolen.. Ude i marken som håndværker kan jeg intet hvis jeg ikke får noget at spise.

Må simpelthen æde de fleste af mine kcal i løbet af arbejdsdagen og så ikke spise det store efter jeg har fri. To bananer kl 9 og kl 12 kyllingebryst m/ 150g kartofler og asparges var ikke nok til sådan en arbejdsdag og sukkertrangen er ikke til at holde ud. Jeg tror jeg smørrer et par klap-sammen til den første pause. I dag vold-åd jeg madpakken en halv time før middagspausen fordi jeg ikke kunne arbejde og tænke. Det duer bare ikke at være så meget i underskud. Jeg forbrænder jo væsentligt mere når jeg går ude end inde på skolebænken.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 15/2 :

Spinning Dit Studie v/ P. Robinson

Ret vild time. Vi stod op ca 80% af timen så jeg var helt færdig fredag.

Stående runnings og en masse intervaller.

Det stående strider mod min fysik, men jeg deltager på hans timer fordi det er noget jeg ikke mestrer naturligt som det at tæve watt ud på kæden siddende.

Det giver mig meget at stå op så meget. Synes det leaner benene rigtigt godt.

Lørdag 17/2 :

Styrketræning

Spinning

Fars fødselsdag. Dyreryggen blev trænet væk og forbrændt med en intensiv gang vægttræning og efterfølgende spinning.

I morgen søndag vil jeg klæde mig godt på og vove mig ud på landevejen.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 18/2 :

Landevej 90min (1T 30min) :smile: Afrul på spinningcykel

Det gik okay. Havde fin luft, men det var lidt kold den sidste halve time pga jeg svedte og blev kølet ned. Var ude at prøve nogle bakker osv og synes egentlig jeg kom fint over dem uden at være helt smadret på toppen. Alt i alt synes jeg formen er rigtig god.

Mangler bare 15 graders varme minimum og de lange ture på 2-4 timer.

Klub træningen starter jo først til april så jeg træner alene. Synes bedst om at starte roligt op og langsomt øge mængden så jeg ikke er afhængig af andre rytteres fart og form.

Det er en god måde at lave sit fundament (aerobiske base). Ved at give sig i momenter hvor det bare flyver med efterfølgende roligt jævnt tempo undgår jeg at få de nedture har jeg fundet ud af. Det tager jo tid at opbygge en kondition. Først lidt senere begynder jeg at køre med de andre. Så må vi se hvad det kan holde til. Har dog en god fornemmelse hvor jeg er henne lige pt. :4thumbup: De gamle rotter fra klubben er ved at komme med stikpiller om at jeg ser skarp ud og jeg nok bliver farlig når vi skal rejse til Italien.

Håber jeg sku.... gruer lidt for de bjerge :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 24/2 :

Spinning event, 2t 20min hos :bowdown:Julie :wub: og Brian :bowdown: :bike: i Equinox, Scan. :4thumbup:

Se evt Julie aka Danfanatikers log for detaljeret korrekt gennemgang.

Her er min version :

Vågnede kl 05.30 halvsløj og skidt. Sprang op og kørte noget pasta ned for overhovet at stå imod med noget. Dernæst en ordentlig omgang grovvalset havre og musli kl 10.

Åd en banan og fik væske på vej i bilen. I øvrigt sindssygt føre, men jeg nåede frem ca 12.30.

De første 45 min bestod af hurtig speed og et agressivt tempo, hvilket gjorde pænt nas i stængerne. Var som at få en lussing. Hårdt og kontant. Vi skulle rykke i nogle 3 min. intervaller stående. Mine fødder var ved at springe i luften og jeg skal seriøst have kigget på nogle sports indlæg. Det ødelagde mit fokus lidt for det var mere fødderne der gjorde ondt end i selve benene. Var faktisk nødt til at sætte mig ned et par gange i løbet af eventet af den grund. Har sikkert set underligt ud for jeg sprang fint op igen med fine kræfter så snart fødderne havde fået lidt ro.

Da Julie kom til var det meget rart at skifte stil og rytme til enkelttakten og den tunge belastning. Derpå atter Brian med et tempofyldt pas som dog ikke nappede så hårdt som de første 45 min og Julie sluttede eventet med et 30 minutters pas hvor vi skulle op og yde max. Det tog jeg som sædvanligt bogstaveligt og trådte watt ud i pedalerne med alt jeg havde i mig. Der var ikke mere i mig efter det event. Jeg var tømt for kræfter men fortsatte. Følte jeg sku stoppe flere gange, men fortsatte. Feberen var væk (den er dog kommet lidt igen til aften) men i løbet af sådan 2½ time gennemgår man utroligt mange smerte og lidelses momenter. Det er som et ocean der bølger. Går op og ned med præstationen og psyken. Tror sku det gør dig stærkere mentalt. Til sidst havde jeg overstået det værste og havde noget at køre med til sidst.

Jeg var mør og dejlig færdig i kroppen. Havde lidt men også fået noget ud af det på en dejlig måde. Var alligevel rart jeg havde valgt at gennemføre dagen selvom jeg var skidt fra morgenstunden. Dog ku det have været fedt med de ekstra kræfter, men at gennemføre i den tilstand gjorde mig tilfreds med min egen indsats.

Følte egentlig aldrig benene lige fik et øjebliks pause. Det var lige på og hårdt stortset hele eventet, bortset fra de små indlagte breaks hvor der kunne fyldes vand på.

Som vanligt kørte jeg med hvad der var og det måtte holde så længe det kunne.

Mit varemærke er altid at komme meget stærkt igen hen mod slutningen af et løb og det gjorde jeg også til eventet. Fandt mig selv igen og fik ny luft. Desuden var alt jo bedøvet fra de sindssygt mange stående minutter.

Begge instruktører synes jeg spillede noget genialt musik. Både Julie og Brian fangede mig i nogle øjeblikke hvor det hele gik op i en højere enhed.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Søndag 25/2 :

Som det fremgår af det forrige indlæg lykkedes det mig at forlade Århus og fødselsdag med ølsmagning, en seriøs omgang Trivial Pursuit og god mad ret tidligt. Havde planlagt dagen med spinning og fødseldag.

Har en regel med mig selv der siger jeg ikke vil drikke før til maj. De år jeg har været konsekvent og taget 4-5 mdr sobert har jeg fået bedst resultat. Dog synes jeg ikke der sker noget ved at nyde en øl eller et glas vin til maden.

Så selvom der var mange slags øl fik jeg ikke mere end jeg kunne køre hjem.

Fedt at kunne kombinere festivitas på den måde og så alligevel komme hjem i sin egen seng og få noget ud af søndagen.

Spinning

Med en del seriøse muskelsmerter i lår og "dråben" fik jeg alligevel kørt en time.

Rart at få kørt igennem i stille og roligt tempo uden den vilde belastning.

Nu står den vist bare på en gang kødsauce med grøntsager, Håndbold og "forbrydelsen" i tossekassen. :bigsmile:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 24/2 :

Spinning event, 2t 20min hos :bowdown:Julie :wub: og Brian :bowdown: :bike: i Equinox, Scan. :4thumbup:

Se evt Julie aka Danfanatikers log for detaljeret korrekt gennemgang.

Her er min version :

Vågnede kl 05.30 halvsløj og skidt. Sprang op og kørte noget pasta ned for overhovet at stå imod med noget. Dernæst en ordentlig omgang grovvalset havre og musli kl 10.

Åd en banan og fik væske på vej i bilen. I øvrigt sindssygt føre, men jeg nåede frem ca 12.30.

De første 45 min bestod af hurtig speed og et agressivt tempo, hvilket gjorde pænt nas i stængerne. Var som at få en lussing. Hårdt og kontant. Vi skulle rykke i nogle 3 min. intervaller stående. Mine fødder var ved at springe i luften og jeg skal seriøst have kigget på nogle sports indlæg. Det ødelagde mit fokus lidt for det var mere fødderne der gjorde ondt end i selve benene. Var faktisk nødt til at sætte mig ned et par gange i løbet af eventet af den grund. Har sikkert set underligt ud for jeg sprang fint op igen med fine kræfter så snart fødderne havde fået lidt ro.

Da Julie kom til var det meget rart at skifte stil og rytme til enkelttakten og den tunge belastning. Derpå atter Brian med et tempofyldt pas som dog ikke nappede så hårdt som de første 45 min og Julie sluttede eventet med et 30 minutters pas hvor vi skulle op og yde max. Det tog jeg som sædvanligt bogstaveligt og trådte watt ud i pedalerne med alt jeg havde i mig. Der var ikke mere i mig efter det event. Jeg var tømt for kræfter men fortsatte. Følte jeg sku stoppe flere gange, men fortsatte. Feberen var væk (den er dog kommet lidt igen til aften) men i løbet af sådan 2½ time gennemgår man utroligt mange smerte og lidelses momenter. Det er som et ocean der bølger. Går op og ned med præstationen og psyken. Tror sku det gør dig stærkere mentalt. Til sidst havde jeg overstået det værste og havde noget at køre med til sidst.

Jeg var mør og dejlig færdig i kroppen. Havde lidt men også fået noget ud af det på en dejlig måde. Var alligevel rart jeg havde valgt at gennemføre dagen selvom jeg var skidt fra morgenstunden. Dog ku det have været fedt med de ekstra kræfter, men at gennemføre i den tilstand gjorde mig tilfreds med min egen indsats.

Følte egentlig aldrig benene lige fik et øjebliks pause. Det var lige på og hårdt stortset hele eventet, bortset fra de små indlagte breaks hvor der kunne fyldes vand på.

Som vanligt kørte jeg med hvad der var og det måtte holde så længe det kunne.

Mit varemærke er altid at komme meget stærkt igen hen mod slutningen af et løb og det gjorde jeg også til eventet. Fandt mig selv igen og fik ny luft. Desuden var alt jo bedøvet fra de sindssygt mange stående minutter.

Begge instruktører synes jeg spillede noget genialt musik. Både Julie og Brian fangede mig i nogle øjeblikke hvor det hele gik op i en højere enhed.

Mange mange tak for dejlig deltagelse T... :smile: Du fik kørt igennem på bagerste række. Det kunne vi godt spotte :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mange mange tak for dejlig deltagelse T... :smile: Du fik kørt igennem på bagerste række. Det kunne vi godt spotte :superman:

Det er jo mig i en nøddeskal... Jeg kører mig helt ud og HAR jo ikke kræfterne hehe :4thumbup:

Også mit problem på landevejen. Hvis jeg føler det kører flyvende har jeg enormt svært ved at lade være at gå op og sætte tempo. Det ender altid med de gamle "rotter" i feltet råber op efter mig fordi farten øges og så kan jeg jo så sidde med krampe en halv time efter.

Flot Thomas ! Hvad kan jeg så lære af det ? Hmm.. tror ikke jeg lærer det. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.28/2 :

Spinning intervalprogram Ergoracer 45min

Vægttræning (Håndvægte, Bænk, Mave, Ryg, Trapez, Skuldre)

Som nævnt træner jeg ikke et split program men et vedligehold af overkroppen 2-3 gange om ugen. Derudover træner jeg ben 1-2 gange om ugen. Resten er kondition.

Huha diæten kører fint synes jeg. Det går stille og roligt ned af med vægten og beholder det meste af massen. Da jeg har samme mål om arme, lår, bryst osv men svinder i taljen og om maven kan jeg konkludere det er minimalt muskelmasse der er tabt.

Har kunnet overholde diæten fint nok pga. den ædedag jeg har om lørdagen.

Dog er der ikke meget at køre med til de lange spinning pas.

Bliver bedre når vi kommer på landevejen og vægten bare skal vedligeholdes.

Så kan der køres lidt pasta ind efter behov til de lange ture.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 3/3 :

Spinning 13-15 i Equinox ved Julie

Super godt film maraton. Jullen var klædt ud som en Darth Wader skumling med sort kappe og laser sværd !

Vi kørte ikke helt to timer pga fugtigheden. Aircondition var defekt så der var mega fugtigt. Jullen leverede som sædvanligt en perfekt præstation til trods for at mange ting glippede og programmet måtte ændres og pauser indsættes. Synes jeg var godt klaret. Tror jeg selv ville have kludret i det hvis det var min time.

Synes jeg havde gode ben. Glimtede i momenter og var godt tilfreds.

Bunden blev lagt med omelet (4æg + 1 løg+krydderier) og havregrød. Proteinshake.

Bum det lå tungt i maven.

I morgen går det løs igen med 2,5 timers spinning ved Jullen igen.

Må hellere få sovet lidt for der er jo en times kørsel derud i morgen.

Jeg skal allerede op at spise ved 6.30 tiden for at det har lagt sig til spinningen starter.

De 5 kg vægttab kan virkelig godt mærkes på cyklen. Selvom jeg er tung og robust bygget, føles tingene meget nemmere. Skal bare blive ved med de weekender her med så meget træning op til Toscana ugen. Det rykker virkeligt hver gang. Formen bliver super i år ! :smile:

Godnat MOL

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 3/3 :

Spinning 13-15 i Equinox ved Julie

Super godt film maraton. Jullen var klædt ud som en Darth Wader skumling med sort kappe og laser sværd !

Uh ja det var interessant :innocent::bigsmile: Vi kom igennem...med masser af sved til trods for, at det ikke blev som undertegnede ønskede.

Pøj pøj med diæten og tak for skiver, har endnu ikke tjekket om de virker, men ser lige på det imorgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uh ja det var interessant :innocent::bigsmile: Vi kom igennem...med masser af sved til trods for, at det ikke blev som undertegnede ønskede.

Pøj pøj med diæten og tak for skiver, har endnu ikke tjekket om de virker, men ser lige på det imorgen :smile:

Jo men som vi snakkede om i sofa hjørnet..

Det var sku ikke så dårligt du ik kunne være det bekendt. Det var jo ikke din skyld at air-con drillede så du var nødt til at lave breaks.

Meget prof. lavet Julie. både lørdag og søndag.

Ja håber da skiverne er fjong ellers finder vi på noget.

Diæten... tja tror det kører idag også. Har spist godt her bagefter.

Chili con carne og grøntsager. Det du'r ! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share