Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Hey T

Nu skriver du elektrisk stød, hmmmmm lyder ikke godt. hvordan har du båret dig ad med det.

Det er da noget vildt, nå du sådan har været ude af balance i flere dage.

Arbejder selv et sted hvor vi laver styringer til vindmøller, og er sikkerhedsrep. samme sted.

God bedring til dig. :bigsmile:

:hehe: / T

Hej Tantor arbejder som elektriker og fik stød i en landbrugs installation der var overgang i. Jeg afledte ihvertfald jorden gennem mig, eller det vil sige gennem hjertet. Mit hjerte har lissom slået et ekstra slag hele tiden og der er en del uro i hjertet. Det slår ikke specielt godt. Dog er der intet at mærke når jeg cykler, men enormt ubehageligt i hvile.

Fik stød i efteråret hvor jeg døjede med det samme en måned ca. Så gik det i sig selv igen.

Det var noget af et stød. Har fået stød mange gange men det her har jeg aldrig oplevet før.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey T

Håber snart du er ovenpå igen. Du skal jo være klar til Italy... :smile:

Kramz og god weekend

Hej kære Julle og tak for hilsen. Du er en skat :blush:

Synes da selv formen er ok nu men fortsat uro i hjerterytmen.

Har fået kørt på landevejen de sidste 3 dage.. - gode lange ture og i morgen og søndag skal jeg også ud at rulle.

Link to comment
Share on other sites

Hej kære Julle og tak for hilsen. Du er en skat :blush:

Synes da selv formen er ok nu men fortsat uro i hjerterytmen.

Har fået kørt på landevejen de sidste 3 dage.. - gode lange ture og i morgen og søndag skal jeg også ud at rulle.

Anytime. :cheer:

Der har virkelig også været vejr til at rulle ude.. :alright: .. og er slet ikke i tvivl om, at du når dit mål. Nu har jeg jo haft fornøjelsen af at møde dig et par gange + selv se din egen form og udvikling, så målet er bestemt overkommeligt nu.

Rigtig god mandag til dig og undgå nu alle de ubehagelige stikkontakter. Jeg får sgu selv statiske stød hele tiden, når jeg har et gummisålesko på (så kan jeg lære det). Fik lige et rap over fingrene for to min siden autjjjjjj :eh:

:sun:

Edit ja så landbrugsinstallationer da.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Anytime. :cheer:

Der har virkelig også været vejr til at rulle ude.. :alright: .. og er slet ikke i tvivl om, at du når dit mål. Nu har jeg jo haft fornøjelsen af at møde dig et par gange + selv se din egen form og udvikling, så målet er bestemt overkommeligt nu.

Rigtig god mandag til dig og undgå nu alle de ubehagelige stikkontakter. Jeg får sgu selv statiske stød hele tiden, når jeg har et gummisålesko på (så kan jeg lære det). Fik lige et rap over fingrene for to min siden autjjjjjj :eh:

:sun:

Edit ja så landbrugsinstallationer da.

YES SIR så er jeg tilbage med et af de sidste indlæg inden afrejse.

Stemningsrapport billeder af cyklen i atomer på terrassen - jow jow.. :bigsmile:

Jeg har cyklet helt vildt her lørdag søndag og mine damer og herrer - JEG ER KLAR !

Ihvertfald har jeg da nået de mål jeg satte mig før jul. Om jeg så ikke kan følge de garvede rotter helt til dørs i støvlelandet rager mig en høstblomst for jeg har virkelig kæmpet for det i år og gjort en ekstra indsats for at mønstret fra forrige år ikke skulle gentage sig.

Overkroppen er mere i bund med fedtet end sidst, men desværre (?!) er det på bekostning af biceps og bryst, mens mave og talje er kommet helt kanon ind.

Tror aldrig mine ben har været så skarpe og jeg aner vener alle steder og huden er helt papirstynd. Tænk sig at jeg skulle opleve det... :4thumbup:

Jeg der i en alder af 20 vejede 135kg rent blæver.

Jeg har rykket 14 kg af kampvægten siden nytårsaften og beholdt det meste af muskelmassen så jeg er ovenud tilfreds. Der er et enormt drive på trådet når jeg fyrer den af. Kan virkelig mærke jeg har mindre overflødigt fedt at slæbe på.

Dog har jeg realistiske forventninger til stigningerne omkring Lucca og omkring Tafi's vingård. Men jeg vil gøre alt for at få den cykeloplevelse jeg ikke føler jeg fik sidste år.

Her den sidste måned har jeg fulgt diæten men stadig givet mig selv lov at tage for mig til frokoster og hvis jeg ville have en is. Alligevel har jeg tabt mig. Helt perfekt !

Nok har jeg været pinligt berørt over min vægt før jul og har også lovet at offentliggøre de konkrete tal og mål som virkeligt sætter min indsats i år i perspektiv i forhold til andre år.

Jeg gik i år 2000 ned fra 135kg til 110kg, dernæst tabte jeg mig til 90kg men det sad aldrig godt og jeg havde ufatteligt meget fedt. De mange års træning efterfølgende flyttede rundt på det hele og det gav altså vægt i muskler så jeg her før jul i 2006 vejede 108kg ! Og nu i april 2007 har jeg fået smidt en ordentlig omgang fedt og med den gode diæt holdt på så meget masse jeg nu kunne. Så de sidste 4-5 måneder har jeg flyttet en stor milepæl igen i min krops sammensætning. Det har været det hele værd.

Træning for weekenden :

Har ikke konkrete data, men adskillige timer på landevejen er det blevet til.

føler mig klar ! Denne uge skal jeg bare lade op og rulle nogle små ture + en mellem distance og lidt spinning. Derudover skal jeg bare æde igennem i solid føde og fylde depoterne helt op.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Så er "lågen" snart færdig.

Mangler kun at montere pedalerne (gør jeg dernede) og klippe gear kablerne til samt at justere gearet. Jeg har 53/39 forgear og en 12-27 Ultegra kassete på baghjulet.

Ny kæde, nye kabler, renoveret Dura Ace hjulsæt med Vittoria dæk og gode slanger.

Deda styr/frempind/sadelpind og fittings, Fiziik Arione sadel.

Ellers bare den gamle klassiske Cannondale Caad 4 ramme. Den har holdt godt og er da også ret fed endnu. Men vil gerne snart have mig en anden racer (når økonomien tillader det).

post-1447-1176886309_thumb.jpg

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Update !

Så blev cyklerne læsset på lastbilen som køres af to medlemmer fra klubben, der havde afgang kl 0500 til morgen. De kører mod Italien og er dernede når vi når frem fredag til midnat. Vi skal først flyve sidst på aftenen fra Billund.

Humøret er højt og kan mærke jeg glæder mig til at fyre den af dernede !

Vil prøve om jeg kan holde loggen opdateret fra Italien.

Lidt komik til de kaffelystne Mol'ere :

bottom.gif

___________________________________________________________________________

goodcoffee.gif

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Update !

Så blev cyklerne læsset på lastbilen som køres af to medlemmer fra klubben, der havde afgang kl 0500 til morgen. De kører mod Italien og er dernede når vi når frem fredag til midnat. Vi skal først flyve sidst på aftenen fra Billund.

Humøret er højt og kan mærke jeg glæder mig til at fyre den af dernede !

Vil prøve om jeg kan holde loggen opdateret fra Italien.

Lidt komik til de kaffelystne Mol'ere :

bottom.gif

___________________________________________________________________________

goodcoffee.gif

Hvor får du dog dem fra. :laugh: Har lige sluttet den første kop. Bunden er lagt. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 21/4 :

90 km i kuperet terræn.

Jeg er super godt kørende og lå faktisk i spidsen af gruppen samtlige km.

Søndag 22/4 :

Alto Montecatini, 155 km.

Hold da op en tur ! 2 skrappe stigninger mod Abetone.

Igen trækker jeg meget oppe foran. Mærker ikke speciel træthed ved at ligge og føre.

Vi kørte gennem Lucca idag, men dagen var præget af forvirring omkring kort/ruten.

Vi kørte forkert mange gange. Der var endda nogle som tog en taxa hjem fordi det blev mørkt !

Jeg anslår mit kalorieforbrug til minimum 7000 kcal idag. Helt uhørt. Drak 6 flasker plus cola og løse vand.

Barer og diverse slog end ikke til, så jeg gik ned på den sidste stigning. Måtte kravle op i lavt gear.

På toppen fik jeg en is og lidt chokolade så jeg trak død og salte kritte hjemad.

Vi kørte fra Tafi's gård kl 10.00 og var først hjemme hen af kl 20 !

Reel køretid var 6,5-7 timers pinsel i sadlen.

Jeg skal bare i seng nu. Er helt tom for kræfter.

Tafi kørte os ind på en restaurant så vi fik aftensmad 21.30.

Iøvrigt er Tafi en ganske sympatisk fyr. Ikke så meget pjat der. Vi har naturligvis været oppe og klappe

hans "Paris-Roubaix" - brosten. Den er godt nok tung. Han er noget større end jeg lige regnede med.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg er super godt kørende og lå faktisk i spidsen af gruppen samtlige km.

:hippy: :4thumbup: :superman:

Ser rigtig godt ud Thomas. Fortsat god tur og pas godt på hjertet :1112:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: :4thumbup: :superman:

Ser rigtig godt ud Thomas. Fortsat god tur og pas godt på hjertet :1112:

Hej sild !

Hjertet var intet problem. Det som de mener jeg fejler er wpw som er nogle ekstra rytmeforstyrrelser pga af et "lednings"-bundt for meget. De kan fjerne det på skejby ved at brænde mig. Man fører et kateter op i lysken og brænder trådene over.

Faktisk var det slet ikke min kondition og puls jeg gik ned på men kramper, muskelsmerter og et ømt knæ. Jeg er jo en tung fyr i bjergene og med min intensitet fik jeg alstå voldsomme knæsmerter onsdag hvor jeg kørte med A holdet. Må have overbelastet det på grund af det opskruede tempo. Som sagt kunne jeg fint sidde med rent pulsmæssigt. Måtte vende om halvvejs og kørte 2,5 time hjem med ondt i knæet.

Netop hjemvendt, træt som et helt alderdomshjem kan jeg berette om mange timer i sadlen og godt 600km på landevejen. En god træningsuge.

Vi så Rolf Sørensens hus ved Montecatini Terme på vores tur med Tafi og en masse andet fedt jeg vil skrive om herunder.

post-1447-1177769579_thumb.jpg

Her med drikketaske monteret.

Link to comment
Share on other sites

Ca 600 km kørt på træningsugen.

Jeg har ikke endnu konkrete data for ugen men vi kørte hver dag minimum 3 timer og 7 timer som max.

I det terræn kører man forholdsvis flere timer i forhold til kørte km.

En lille billed update for ugen :

post-1447-1177769877_thumb.jpg

På besøg hos Tafi's mekaniker, som idag fungerer som mekaniker for protour holdet Saunier Duval. Jeg fik justeret mit gear (har aldrig kørt bedre) og nye bremser på.

post-1447-1177770021_thumb.jpg

post-1447-1177770229_thumb.jpg

post-1447-1177770369_thumb.jpg

post-1447-1177770101_thumb.jpg

post-1447-1177770611_thumb.jpg

post-1447-1177770421_thumb.jpg

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

En af de helt store oplevelser var da Tafi kørte med os på turen og inviterede nogle få af os med hjem i privaten. Et 800 kvm stort bongalow hus i tre plan med fæstning for vinduerne mod tyveri og hele grunden indhegnet.

Konen og Andrea viste os rundt i det store hus og vi fik lov at se han trofæer fra Flandern rundt og Paris-Roubaix.

post-1447-1177771999_thumb.jpg

post-1447-1177771904_thumb.jpg

post-1447-1177771854_thumb.jpg

post-1447-1177771779_thumb.jpg

post-1447-1177771647_thumb.jpg

post-1447-1177771602_thumb.jpg

post-1447-1177771452_thumb.jpg

post-1447-1177771484_thumb.jpg

post-1447-1177772088_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige fået læst hele loggen (det er jo nogle lange indlæg/beretninger) du får fyret af :wink:

Men sikke nogle fremskidt du har opnået (i forhold til dit udgangspunkt), rigtigt flot at du har fået livet på rette spor - og du resultater du har opnået :1356:

Og din tur til Toscana - nøj en masse kilometer, men det "nye" træningsopgivelser, må være en rigtig fed oplevelse.

Nå ikke så mange kloge ord herfra :tongue: Men ville bare lige lægge en hilsen

/Candygirl :icecream:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige fået læst hele loggen (det er jo nogle lange indlæg/beretninger) du får fyret af :wink:

Men sikke nogle fremskidt du har opnået (i forhold til dit udgangspunkt), rigtigt flot at du har fået livet på rette spor - og du resultater du har opnået :1356:

Og din tur til Toscana - nøj en masse kilometer, men det "nye" træningsopgivelser, må være en rigtig fed oplevelse.

Nå ikke så mange kloge ord herfra :tongue: Men ville bare lige lægge en hilsen

/Candygirl :icecream:

Tak og velkommen i min log. Jeg prøver jo hele tiden at blive bedre og tabe fedt.

Har dog overvejet at sadle om til fitnessbums pga min kropsbygning hvor jeg ikke fokuserer mest på cyklingen. Men igen.. det er svært det projekt jeg har gang i og det er nok også udfordringen der driver værket. Jeg har en enorm kapacitet på cyklen men vægten hæmmer mig i at nå helt op og køre licensløb. Måske lidt en drøm jeg altid har haft. Kan stadig nå det og måske køre nogle år der hvis jeg kan tabe 15kg mere minimum.

Altid rart med nye ansigter. Må hellere lure din log også.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har fået kørt lidt spinning og løftet vægte efter jeg kom hjem.

Nu vil jeg ud og rulle en god lang tur. Er pænt smadret i kroppen og sover meget.

Bliver godt når træningsturen til Italien begynder at vise sig i benene.

post-1447-1178028550_thumb.jpg

Mig godt solbrændt

post-1447-1178028563_thumb.jpg

Tafi og jeg..

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share