NATURLIGT proteinrigt mad!


Melisen
 Share

Recommended Posts

Inspireret af bannerreklamen så kunne det være interessant at liste de madvarer, som indeholder højt proteinindhold end alternativerne. F.eks. hvilken type rugbrød, leverpostej etc. der indeholder mere protein end alternativerne.

Et eksempel: Fromage Fraise, i stedet for yougurt. Det indeholder 11 gr protein per 100gr. Bland lidt frugt eller syltetøj (syltetøj svarer til det man tilsætter neutral yougurt for at få det med frugtsmag) og man ender med måske 9gr/100gr, næsten tre gange så meget som i almindeligt yougurt.

Andre?

Link to comment
Share on other sites

Inspireret af bannerreklamen så kunne det være interessant at liste de madvarer, som indeholder højt proteinindhold end alternativerne. F.eks. hvilken type rugbrød, leverpostej etc. der indeholder mere protein end alternativerne.

Andre?

Der er vist en bannerreklame jeg misser? Går ikke ud fra at du hverken mener Skanderborg-festival eller Unicef??

Jeg kan erfaringsmæssigt berette at der ihvertfald ikke er meget protein og komme efter på Skanderborg :tongue: Men hyggeligt! Det er det sgu.... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikke bare gå ind på www.vom.dk

der er et mad leksikon med alt hvad der er værd at vide om nærringsindholdet i div fødevare samt forholdet mellem mættet og umættet fedtsyre i hver enkelt vare.

Det er ikke det generelle indhold jeg er efter, men de mere "ukendte" forskelle imellem forskellige udgaver af det samme eller næsten det samme produkt.

Et andet eksempel er fetaost, hvor forholdet imellem protein og fedtindhold kan varierer helt vildt...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke det generelle indhold jeg er efter, men de mere "ukendte" forskelle imellem forskellige udgaver af det samme eller næsten det samme produkt.

Et andet eksempel er fetaost, hvor forholdet imellem protein og fedtindhold kan varierer helt vildt...

hvorfor holder du dig ikke bare til de traditionelle proteinkilder, kød, æg, mælkeprodukter osv og så få kulhydraterne fra ris og kartofler osv. istedet for at finde alternative veje. det er da lidt nemmere er det ikke? :wink:

Link to comment
Share on other sites

hvorfor holder du dig ikke bare til de traditionelle proteinkilder, kød, æg, mælkeprodukter osv og så få kulhydraterne fra ris og kartofler osv. istedet for at finde alternative veje. det er da lidt nemmere er det ikke? :wink:

kommer lige med en lille indskydelse her...

tror at det der menes med denne tråd er at man har to "ens" produkter hvor der er meget mere protein i det end i det andet.. fx. har jeg lige fået af vide at der er meget protein i cheasy 6% ost i forhold til fedt så den vil jeg lige prøve næste gang...

jeg bruger også meget fromage fraish i stedet for yogurt da da sammensætningen er bedre...

- men ellers har jeg ikke nogle super tips...

miss female

Link to comment
Share on other sites

kommer lige med en lille indskydelse her...

tror at det der menes med denne tråd er at man har to "ens" produkter hvor der er meget mere protein i det end i det andet.. fx. har jeg lige fået af vide at der er meget protein i cheasy 6% ost i forhold til fedt så den vil jeg lige prøve næste gang...

Præcist. Og tak.

Hvis man uden at ændre hvilken type mad man spiser, men alene hvilket produkt man spiser og "vinde" X antal procent protein, så er det da værd at tage med, selv om man har optimeret kost ved at spise de rigtige ting.

Et tænkt eksempel: Man får i dag 150 gr protein i kosten og man ændrer lidt:

200 gr fromage fraise til morgenmad istedet for youghurt og 10% optimering af resten af kosten. 30 gr protein mere om dagen eller det samme som en god proteinshake.

Link to comment
Share on other sites

Rent smagsmæssigt vil man nu aldrig få en Fromage Frais til at smage henaf yoghurt, uanset hvor meget syltetøj det røres op med. Det skyldes at produkterne er syrnet med vidt forskelige kulturer.

Ellers kan man jo anvende Ymer eller Ylette for at få mere protein. Ellers er Kvark et godt mejeriprodukt, såfremt man ønsker et højt proteinindhold. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rent smagsmæssigt vil man nu aldrig få en Fromage Frais til at smage henaf yoghurt, uanset hvor meget syltetøj det røres op med. Det skyldes at produkterne er syrnet med vidt forskelige kulturer.

Ellers kan man jo anvende Ymer eller Ylette for at få mere protein. Ellers er Kvark et godt mejeriprodukt, såfremt man ønsker et højt proteinindhold. :smile:

Eller Skyr fra Irma, indeholder 11g Protein/100g og smager afsindigt godt med sirup eller frugt. Er dog lidt dyrt, idet 400g koster 12,50kr men det smager dejligt. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Eller Skyr fra Irma, indeholder 11g Protein/100g og smager afsindigt godt med sirup eller frugt. Er dog lidt dyrt, idet 400g koster 12,50kr men det smager dejligt. :4mewantfood:

Er meget enig med ovenstående. Den almindelige kvark kan godt gå hen og blive en anelse for tyk og syrlig at klemme ned. Den islandske Skyr er næsten som youghurt og slet ikke så "sur". Gid den bare var billigere (stram op Alfred Josefsen! :4whip: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt tosset med fromage frais + flydende sød + vanille. Det er virkelig godt. (Vanilie kan evt. erstattes med kanel).

Kan desuden anbefale:

DDV spegepølse, den smager knald godt imo og har en god sammensætning ift. andre spegepølser:

100 g, energi, p, k, f: 510 kJ, 25 g, 0,5 g 2g

Det eneste der er lidt pebret ved den er prisen, men kan man overkomme sig den engang imellem er den god :smile:

Ellers laver "cheasy" og "minimum" ofte gode produktalternativer ift. andre, da de ofte har lavt fedt/energiindhold (og ofte det samme prot. indhold).

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share