Proteinpulver og kalorierne?


GirlieOdense
 Share

Recommended Posts

Okay, nu har jeg forhørt mig ad lidt nede i centeret angående proteinpulver.. og blev faktisk lidt overrrasket...

For det første koster det 260 kr for 865 g. (Maxpower mener jeg det hed)

For det andet.... Alle de kcal!! :blink: pr. 100 g er der jo 1600 kcal i!? Det er eddermame meget?

Er det sådan med alt protein?

nu snakkede hun noget om, at der var stor forskel på hvad protein man tager, og at der også er forskel på protein fra kød og mælkeprodukter, at ikke alt var lige godt osv?

Er der en der kan fortælle mig lidt dybere om alt det her?

Er meget forvirret lige pt hvad angår det :blush:

altså.. hvis jeg nu spiser det der svarer til 25 i pulver, så giver det mig ca 400 kcal og 21 g. protein...

Hvis jeg drikker 500 ml. cacao, så får jeg 292,5 kcal og 17,5 g. protein...

Er proteinet i cacaoen lige så nyttig som pulverproteinet? Mener.. får jo faktisk færre kalorier ved at få proteinen fra cacao?

Hjælp :xmas:

Link to comment
Share on other sites

DEt lyder da også helt i skoven. Tjekkede du selv tallene på bøtten?

Har lige tjekket mit, som er et af de mærker man kan købe til rimelig pris på nettet vha en af reklamebannerne, og det har 120kcal pr 30g. Og det kostede ikke i nærheden af det du snakker om der

-Camilla

jepper, tjekkede selv tallene - og hun læste dem op os, så er helt sikker på de var på 1600 kcal. pr 100 g :blink:

120 kcal pr. 100 g. er os meget mere i retning af hvad det var jeg regnede med - har slet ikke plads i mit kalorieregnskab til at spise protein der skal give så mange kcal :bigsmile:

Kan du evt. fortælle mig hvor du køber dit, evt i en pb?

Har ikke så meget tid lige pt, så har ikke de store muligheder for at hoppe rundt i butikker - har ellers fået anbefalet at hente noget ca 7 km fra hvor jeg bor - men har ingen cykel - har svært ved at cykle hvis jeg kunne låne en og tiden er knap, så postdanmark er nemmest lige pt ;o)

Link to comment
Share on other sites

jepper, tjekkede selv tallene - og hun læste dem op os, så er helt sikker på de var på 1600 kcal. pr 100 g :blink:

120 kcal pr. 100 g. er os meget mere i retning af hvad det var jeg regnede med - har slet ikke plads i mit kalorieregnskab til at spise protein der skal give så mange kcal :bigsmile:

Kan du evt. fortælle mig hvor du køber dit, evt i en pb?

Har ikke så meget tid lige pt, så har ikke de store muligheder for at hoppe rundt i butikker - har ellers fået anbefalet at hente noget ca 7 km fra hvor jeg bor - men har ingen cykel - har svært ved at cykle hvis jeg kunne låne en og tiden er knap, så postdanmark er nemmest lige pt ;o)

:nissegrin:

Done!

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke tager meget fejl 1gr. protein = 4kalorier altså 100gr. ren protein vil aldrig kunne give mere end 400kcal.

Ja var os meget undrende, men garanterer dig for, at det var 1600 kcal.. det var helt vildt.. Sagde os til hende damen der flere gange, at det undrede mig meget, men.. det var altså rigtig nok... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mht priserne kan det vist bedst svare sig at købe pulver på nettet - der fås det ofte til omkring 100kr pr kg (sidst jeg tjekkede).

Er du sikker på du har brug for proteinpulver dog ?

Hej Elvirus :bigsmile:

Har lige købt på nettet faktisk til en pris på 255 for 2 kg :xmas:

Jaa.. vil mene jeg har brug for det.. skal i gang med ret meget styrketræning nu her, og har nogen dage hvor jeg kan have lidt svært ved at få nok protein osv, plus at når styrketræningen skal i gang, så skal jeg have endnu mere protein end nu :wink:

Får pt. ca 110 g. om dagen - vejer 70 kg - og vil gerne op og have imellem 140 og 160 g. om dagen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Elvirus :bigsmile:

Har lige købt på nettet faktisk til en pris på 255 for 2 kg :xmas:

Jaa.. vil mene jeg har brug for det.. skal i gang med ret meget styrketræning nu her, og har nogen dage hvor jeg kan have lidt svært ved at få nok protein osv, plus at når styrketræningen skal i gang, så skal jeg have endnu mere protein end nu :wink:

Får pt. ca 110 g. om dagen - vejer 70 kg - og vil gerne op og have imellem 140 og 160 g. om dagen :wink:

Ingen grund til at diskutere mængder kontro kropsvægt, det er gjort så ofte før herinde, DOG vil jeg påpege, at INTET tyder på at du har brug for mere end de 110gram du allerede får i øjeblikket. Ydermere eftersom du er kvinde, og formentlig har en knap så stor fedtfri masse som en mand ved samme kropsvægt, er det yderligere med til at underbygge at de 110gram er rigeligt for dig.

En ting du derimod kan bruge dit pulver til er muligvis til at få opbygget et såkaldt anabolt miljø omkring din styrketræning, hvilket blandt andet denne forside artikel også underbygger HER (hermed ikke sagt at samme ikke kunne gøres med din normale diæt)

Andre indirekte faktorer som større motivation og "indstillingen" til træningen, kan muligvis også bedres nu der er kosttilskud i spil, men det er blot spekulationer.

Link to comment
Share on other sites

Ingen grund til at diskutere mængder kontro kropsvægt, det er gjort så ofte før herinde, DOG vil jeg påpege, at INTET tyder på at du har brug for mere end de 110gram du allerede får i øjeblikket. Ydermere eftersom du er kvinde, og formentlig har en knap så stor fedtfri masse som en mand ved samme kropsvægt, er det yderligere med til at underbygge at de 110gram er rigeligt for dig.

En ting du derimod kan bruge dit pulver til er muligvis til at få opbygget et såkaldt anabolt miljø omkring din styrketræning, hvilket blandt andet denne forside artikel også underbygger HER (hermed ikke sagt at samme ikke kunne gøres med din normale diæt)

Andre indirekte faktorer som større motivation og "indstillingen" til træningen, kan muligvis også bedres nu der er kosttilskud i spil, men det er blot spekulationer.

Smiler.. tror helt sikkert du har ret i at det kan have en psykologisk effekt! :wink:

Jaa.. måske er det nok protein jeg får allerede nu.. men.. er det ikk bedre med en lille smule for meget, end for lidt? Plus det er nemmere for mig at indtage det før og efter træning :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share