Godt tilbud......


atomnissen
 Share

Recommended Posts

Til alle jer der skriver 5,75 ... Ja i behøves jo ikke at gentage den pris jeg allerede har skrevet :mellow: :huh: :o <_< :unsure::raisebrow: :sneaky: :nahnah:

Ang. Lille Lise vs Mathilde, så er jeg da overrasket over det er samme producent (hvis det altså ER det?), da jeg synes smagen er meget forskellig, jeg kan meget bedre lide Lille Lise smagen.. Hmm.. Jeg må nok heller forsøge mig med en blinde test. :drool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har arbejdet i Netto, og der fik vi at vide at Dansk Supermarked ofte laver en aftale med producenten og derefter sætter deres eget mærke på. Derved kan de differentiere deres produkt, samtidig med at Matilde ikke mister deres lidt "eksklusive" image. Det er Netto kytume... men som sagt så er jeg ikke 100 % sikker...

Link to comment
Share on other sites

MATILDE er i Danmark et traditionsrigt og velkendt mærke inden for cacaomælk og det er ikke så underligt. Dels er MATILDE det allerstørste mærke inden for cacaomælk, dels har MATILDE logo'et - med det karakteristiske pigeansigt - eksisteret lige siden 1970.

MATILDE sortimentet bestod fra starten af langtidsholdbar mælk, suppleret med forskellige specialprodukter, men op igennem 80 erne begyndte man for alvor at satse på cacaomælk.

MATILDE produkterne fremstilles på Esbjerg Mejeri og består foruden cacaomælk også af forskellige milkshakes.

Matilde fremstilles på Esbjerg Mejeri.

På Lille Lise kartonen står der følgende:

Produceret af Esbjerg Mejeri for Dansk Supermarked i/s.

Esbjerg Mejeri høre under arlafoods. Vi kan derfor konstatere

1. At Lille Lise og Matilde bliver produceret af en og samme producent.

2. Varedeklerationen er 100 % identiske.

3. De smager ens. (he he Thomas J. Det synes jeg)

Jeg kan på baggrund af de 2 første punkter konkludere at min mistanke om at Lille Lise og Matilde er et og samme podukt er blevet styrket markant!

:lol: :D :lol:

Thomas J. ->> Er du sikker på at dine smagsløj ikke har bundet dig noget på ærmet?

:D :lol: :D

Link to comment
Share on other sites

Matilde fremstilles på Esbjerg Mejeri.

På Lille Lise kartonen står der følgende:

Produceret af Esbjerg Mejeri for Dansk Supermarked i/s.

Esbjerg Mejeri høre under arlafoods. Vi kan derfor konstatere

1. At Lille Lise og Matilde bliver produceret af en og samme producent.

2. Varedeklerationen er 100 % identiske.

3. De smager ens. (he he Thomas J. Det synes jeg)

Hvorvidt Lille Lise og Matilde er samme produkt skal jeg ikke kunne sige. Men du kan ikke konkludere at fordi det er samme producent er det også samme produkt. Som DiabloRex nævner er det meget almindeligt at en producent, producere forskellige mærker (såmænd også konkurrende mærker!). Dette er ikke ensbetydende med, at der er brugt de samme råvarer, eller produktionsmetoder, til de forskellige mærker!!!

Link to comment
Share on other sites

Carlsberg havde jo en overgang både tapning af Coca Cola og produktion af Jolly uden at det gav forvirring hos kunderne omkring smagen. :)

Ligesom de i en årrække har kunnet tappe forskelligt øl på forskellige flasker uden der var nogen der kunne bevise at det hele smagte ens.

Kort sagt, det kan lade sig gøre at producere samme slags produkt med forskellig smag, samme sted. :)

Jeg ligner heller ikke min bror, selvom vi er produceret samme sted. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Ideen fra producentens side mht. at lave samme produkt med flere navne er at kunne sælge et produkt til forskellige priser til forskellige markeder. Dvs. at der hovedsageligt kun er forskel i indpakningen og ikke i andet. Det bedste eksempel på dette er nok eksport markedet, hvor der eksporteres vare til en pris, men her i landet bliver de solgt til en helt anden pris.

Et handelsmærke som lille lise kakao mælk har ikke noget med producenten at gøre. Det er nettokæden der køber et tilstrækkeligt stor mængde som de så selv kan give navn, og derved i forhold til forbrugeren have monopol på dette mærke. Hvis netto finder et andet sted hvor de kan købe billigere kakao mælk så skifter de producent, men behøver ikke skifte mærke. Kunden opdager ikke ændringen og vil derfor ikke være utilfreds med noget. Præcis som diabloRex skrev om cirkel kaffe som netop er et handelsmærke, hvor brugsen køber den billigste kaffe og kommer(eller får andre firmaer til det) i deres egen indpakning.

Ovenstående er hvordan jeg har forstået at markedet fungere og jeg er ret sikker på at matilde kakao mælk og lille lise er samme produkt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share