Boksning og maximal muskelvægt (gains)


Sark
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har trænet næsten et år efterhånden, med med forholdsvis store vægt forandring. (tabte mig 10 kg og har fået 5 på igen:)

Og er nu begyndt at bokse (masser af cadio), og ønsker stadig at styrketræne sammen med dette.

Så er det jo at jeg helt ikke vil træne mange timer og vide at jeg intet resultat får pga. min cardio træning.

- Er der en måde hvorved jeg kan kæde disse 2 ting sammen ? (måske noget HST ligende, da jeg er blevet fasineret af det)

/ søren

Link to comment
Share on other sites

Et HST program lyder som en god ide sammen med boksetræningen da det kun er 3 gange om ugen, og hvis du så kan få boksetræningen til at falde på dine fridage går det nok ikke helt galt. Jeg går ud fra at boksetræningen ikke er mere en et par gange om ugen. JEg ved ikke om du vil få problemer med at nå at restituere når du har boksetræning på din off-dag, men det finder du jo nok ud af.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare køre et hst program 3 gange om ugen med basisøvelser.

Du kunne køre med disse øvelser:

Bænkpres, squat, dødløft, pullups, military presses, dips og biceps curl.

Med de øvelser skulle hele kroppen være dækket ind, og hvis du træner samme dag som boksning så vil det være en god ide at drikke fx kakaoskummetmælk eller en proteinshake. I hvert fald inden du går til boksning så dine muskler kan få noget energi

Link to comment
Share on other sites

Synes også basis-HST vil være en ide - DOG skal du være opmærksom på at Brayn Haycock, der (re)lancerer træningsfilosofien går ind for MINIMAL ydelse på "fridagene" - hvorfor du ikke kan være sikker på at opnå det store, da mit kendskab til boksetræning er, at det også er ganske hårdt for kroppen i form af mange reps i forskellige øvelser.

Link to comment
Share on other sites

jeg ville ligge boksning på mine off dage... jeg har selv gået til boksning samtidigt med træning og min erfaring var at det ikke var særligt dejligt at tage til boksning efter træning, desuden burde cardio ikke ligge på samme dag som styrketræning medmindre der er en 8 timer imellem hvilket jeg tvivler på du har

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share