Skæv fordeling af muskler?


hanberg
 Share

Recommended Posts

Jeg er i gang med HST program og er 4 uger henne, så starter med 5 reps og højbelastning nu.

Før jeg begyndte på programmet har jeg ikke trænet seriøst..

Jeg har længe haft et større venstrebryst end mit højre og min højre biceps har altid været større end den venstre.

Det er ikke noget man lægger mærke til ved brystet, men det kan ses ved sammenligning ved armene.

Jeg træner bænk med stang, incline med dumbells og preacher curls med stang. Jeg fokusere meget på at have balance, så jeg stræber efter at både venstre og højre arme blive belastet ligemeget, ved især preacher curls.

Men sagen er den at jeg nu efter de 4 uger stadig synes forskellen på massen er der.

Skal jeg skifte øvelser?

Eller skal jeg bare vente noget mere?

Link to comment
Share on other sites

Altså nu sker der sjældent de helt store ting på 4 uger... men hvis du virkeligt ser det som et problem, så gå over til håndvægte i de relevante øvelser og start med den svageste arm. Hvis det er helt galt (spydkastere fra Asterix) så nøjes med at træne venstre arm.

Link to comment
Share on other sites

Har selv spillet en del håndbold og min højrearm har altid været større end min venstre fordi det er min skud arm. Det kunne måske tænkes at det også er noget med at du er højrehåndet?? ... jeg vil ik ligge særligt meget i det ... er det ik kun dig der kan se det anyways?

Kid A

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share