Håndledsbind, handsker med håndledsbind


darkdevil
 Share

Recommended Posts

Hej

Min kæreste og jeg træner 3-4 gange om ugen. Og vi bruger begge to træningshandsker. Min kæreste klager dog ofte og det gør ondt i hendes håndled, når vi træner. Vi træner meget med frivægte. Vil det så være bedst at købe nogle handsker med håndledsbind eller bare supplere med nogle håndledsbind.

Jeg står også snart selv og skal have nye handsker, men har ikke problemer med håndledet. Er det skadeligt at bruge handsker med håndledsbind eller får man mindre ud af sin træning?

mvh

Kim

Link to comment
Share on other sites

køb en powerball istedet og så træn håndleddet EOD.

handsker og wristwraps er dødens pølse, og formodenligt grunden til at håndleddet er ømt til at starte med, og binde håndleddene yderligere ind vil bare gøre dem mere svage i længden.

Link to comment
Share on other sites

køb en powerball istedet og så træn håndleddet EOD.

handsker og wristwraps er dødens pølse, og formodenligt grunden til at håndleddet er ømt til at starte med, og binde håndleddene yderligere ind vil bare gøre dem mere svage i længden.

Medium stramme håndledsbind vil alle dage give positiv støtte samt varme håndleddet. Det kan ikke diskuteres. At det så er muligt at smadre håndleddet ved fuldstændig at udkneppe sine håndledsbind, og aldrig træne nogen muskler i underarmen, er da helt korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde samme problem, med ømme håndled, i starten da jeg trænede. Købte derfor et par Sheik handsker med håndledsstøtte, hvor jeg gradvist gjorde støtten løsere og løsere - nu bruger jeg slet ikke håndledsstøtten.

Uanset hvad folk siger er pænt eller ej - så er BB tøj GRIMT! og handsker der bruges i et center bør man kunne abstrahere fra da der trods alt er et formål med galskaben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problem med håndledene. Jeg formoder at det er fordi jeg træner for tungt???

Jeg har derfor også fået mig et par handsker med håndledsstøtte, men jeg har samme problem med albuerne. Der får jeg de samme smerter. Findes der også støttere til albuerne, eller skal løsningen findes et andet sted??

Hilsen Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde samme problem, med ømme håndled, i starten da jeg trænede. Købte derfor et par Sheik handsker med håndledsstøtte, hvor jeg gradvist gjorde støtten løsere og løsere - nu bruger jeg slet ikke håndledsstøtten.

Uanset hvad folk siger er pænt eller ej - så er BB tøj GRIMT! og handsker der bruges i et center bør man kunne abstrahere fra da der trods alt er et formål med galskaben.

Og hvad er formålet med handskerne?

Der er ikke nogen seriøse atleter der hvor jeg træner som bruger dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problem med håndledene. Jeg formoder at det er fordi jeg træner for tungt???

Jeg har derfor også fået mig et par handsker med håndledsstøtte, men jeg har samme problem med albuerne. Der får jeg de samme smerter. Findes der også støttere til albuerne, eller skal løsningen findes et andet sted??

Hilsen Morten

Hvor længe har du trænet? måske træner du for hårdt i forhold til hvad dine led kan klare - hvis du ikke har gjort dem stærke ved en progressiv træning fra begynder og frem. . .

Og hvad er formålet med handskerne?

Der er ikke nogen seriøse atleter der hvor jeg træner som bruger dem.

Tjaa, har du vel ret i. Men at lade være med at bruge handsker hvis man føler det er bedst, udelukkende af den grund at prof. ppl træner uden, er da fjollet.

Hver sin smag.

Link to comment
Share on other sites

Medium stramme håndledsbind vil alle dage give positiv støtte samt varme håndleddet. Det kan ikke diskuteres. At det så er muligt at smadre håndleddet ved fuldstændig at udkneppe sine håndledsbind, og aldrig træne nogen muskler i underarmen, er da helt korrekt.

det lyder som noget vi ville kunne debaterre længe, men kort sagt så mener jeg at ved at prøve at aflaste dem så overhaler de andre ting bare yderligere håndleddene, og det kan kun gøre tingene værre, varmen er god ingen tvivl om det.

men jeg ville lægge fokus på at få håndleddet stærkere end resten af armen inden at man yderligere går efter progration i diverse øvelser, eventuelt tage 1-2 uger off, og så starte stille og roligt igen, men en masse fokus på håndleddene, og korekte bevægelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share