Smerter under ribbenene


lakaka
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har gennem en måneds tid haft smerter ved mine nederste ribben (primært inde mod centrum af maven, og fra begge sider af). Det mest ømme område når man trykker er faktisk helt ude i i den modsatte ende i begge sider (under armhulen, og videre ned langs ribbenene er der ømt. Der er umidelbart intet at mærke efter ribbenene stopper).

Det er altid svært at beskrive, men er der nogen bud på hvad dette kan skyldes - og om man skal gøre noget ved det?

Jeg dyrkede en del løb/cykling umidelbart inden disse smerter begyndt, så ved ikke om det kan være noget intercostales overbelastning, og om dette er normalt at vare en måned (samme smerte stort set hele perioden) og om det også er normalt at ramme begge sidder lige hårdt samtidigt?

Jeg kan mærke det hele tiden, lidt kraftigere under motion - det er dog ikke decideret smertefuldt på noget tidspunkt.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Link to comment
Share on other sites

Besøg en doktor ASAP (hmm kan nok vente til mandag, nu du har gået med det en måned). Som jeg forstår din beskrivelse er du øm i brystmuskulaturen og det er ikke normalt at den er "betændt"... men svært at sige udfra din beskrivelse. Igen, søg læge!!!

Tak for dit svar.

Jeg har aflagt doktoren et enkelt visit, for 2 ugers tid siden (efter knap 3 uger med det). Hun trykkede lidt, og mente at de steder jeg reagerede på det, alle var steder med muskler, og jeg bare skulle give det nogle uger mere, og se om ikke det gik over. Men intet er umidelbart ændret, og det ligner vidst, desværre, endnu et besøg hos lægen - så må der vel en scanning til kunne jeg forestille mig :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar.

Jeg har aflagt doktoren et enkelt visit, for 2 ugers tid siden (efter knap 3 uger med det). Hun trykkede lidt, og mente at de steder jeg reagerede på det, alle var steder med muskler, og jeg bare skulle give det nogle uger mere, og se om ikke det gik over. Men intet er umidelbart ændret, og det ligner vidst, desværre, endnu et besøg hos lægen - så må der vel en scanning til kunne jeg forestille mig :unhappy:

Synes du skal tage forbi en kiropraktor, osteopat eller en fysioterapeut der kan manipulere ("knække"). Det kan være et blokeret ribben eller hvirvel i ryggen der skaber dine symptomer. Hvis ikke der er effekt inden for 3-4 gange må du tilbage til lægen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share