kahlua-kalv

Medlemmer
  • Content count

    3,864
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    48

kahlua-kalv last won the day on December 2

kahlua-kalv had the most liked content!

About kahlua-kalv

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 04/12/1972

Contact Methods

  • MSN
    Kahlua-kalv
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Sjælland

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Funktionel styrke, kondition, sundhed, fedttab og muskelvækst

Recent Profile Visitors

3,565 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Ser fedt ud! Giver en bedre fornemmelse af fart og 'virvar' på banen når kameraet er onboard :-) Cool hvis du gider smide flere op i loggen !!!
  2. Langt pokker i MOL

    hmm, jeg er stadig ikke på Zwift. Umiddelbart kræver det vist en halv dyr trainer (direct-drive) og så skal jeg også have en ny skærm for at afvikle software, men det er nu ret inspirerende at læse om dine træninger, så overvejer stadig... Debuterede i øvrigt i parløbskonkurrencen lørdag (med lillebror). En ok 5. plads. Der var lidt forskelligt +-, så god erfaring til fremtidige stævner! Vi bliver vilde hvis vi begynder med semistruktureret træning ;-)
  3. Langt pokker i MOL

    Mon dog Jeg kalder da mange af mine elever alt muligt forskelligt, men det kræver jo at det er med et glimt i øjet, eller omhandler en konkret handling.
  4. Træningselastik

    ala den her: https://www.trithon.dk/traeningudstyr/crossfit-udstyr/strength-band-elastik/strength-band-traeningselastik-orange-heavy.html ?
  5. Træningselastik

    Webshops... Du kan jo give lidt økonomisk støtte til MOL og trykke på linket i dit eget indlæg og derfra ud i verden :-) Alternativt bruge en cykelslange af latex.
  6. Langt pokker i MOL

    Har du styr på hvordan man billigst kan komme på swift, men stadig på en trainer der er til at holde ud? overvejer denne: https://www.mantel.com/dk/tacx-blue-motion-t2600-bundle-home-trainer
  7. Overrevet knæskalssene

    Jeg tænker det må minde en del om en overrivning af achillessene og måske til dels om korsbånd. Er senen syet sammen under operationen? Gætter på 12 måneder med recovery-->genoptræning Held og lykke! Lyder stramt
  8. Motion i balance™

    Smart med pumpen :-) Tror jeg også jeg vil have. Er flyttet i lejlighed og er blevet lidt udfordret på cykelvask og vedligehold. Uden værksted i garagen er det bare lidt sværere... Jeg ved bare jeg havde samme tendens til lav kadence før jeg begyndte på banecykling. Nu vil jeg helst ligge på 90 når der skal arbejdes igennem over længere distancer. Hvis du skal til at køre længere bjergstykker er det også smartere at kunne køre med et 'let' tråd.
  9. Motion i balance™

    Hvad gør du for at øge kadencen? Prøv at køre nogle segmenter med 100. Det føles sikkert voldsomt, men efter noget tilvænning går det bedre og tror det kan hjælpe med at hæve din naturlige trang til at ligge lavt.
  10. Motion i balance™

    Jeg mangler stadig sidste kapitel i den bog... Skriv lige om det er læsningen værd når du er færdig :-)
  11. Motion i balance™

    Ture? eller ure? Håber lidt det første for dig :-)
  12. Motion i balance™

    Link 1 er mest interessant ;) og pubmed referencen er her: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20847225 Interessante tal, omend nogle givetvis skyldes styrt og intensitet, så er træningsmængden helt sikkert en medspillende faktor.
  13. Motion i balance™

    og med lidt evidens... https://videnskab.dk/krop-sundhed/cykelryttere-faar-ogsaa-ondt-i-ryggen og knæet Årsager som: https://cykelmotion-online.dk/far-du-ondt-i-knaeet-nar-du-cykler/ og fra en praktiker, dog uden kvantificerering af problematik https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/knogler-muskler-og-led/sygdomme/sportsmedicin/udholdenhedsidraet-skader/
  14. Motion i balance™

    Nej, det mener jeg bestemt ikke. Udfra et fysiologisk synspunkt ville det også være mærkeligt hvis man ikke kunne fremprovokere skader af et monotomt bevægelsesmønster med ekstremt mange gentagelser. Jeg ligger ikke lige inde med forskning der kan kvantificere skadeshistorik, men overbelastningsskader forekommer jo. Jeg skal fx være lidt forsigtig, da mit venstre knæ kan 'øffe' lidt, når jeg kører mange kilometer (Typisk 300+ om ugen). Derudover er det oså min erfaring at megen banetræning, hvor en del af træningen er ved lav kadance (pga det faste gear), kan provokere knæet. Derudover er der jo nogle belastningsskader der relatere til position på cyklen; fx udvikler nogle nakkeproblemer, eller sågar rygproblemer pga den noget fastlåste stilling.
  15. Motion i balance™

    Man kan nu også få overbelastningsskader i cykling, men sandt, det kræver mere. Fx kan man træde for tunge gear