Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Tillykke med resultatet :4thumbup:

Godt at høre, at ryggen holdt :smile:

Tak for det. :smile: Resultatet som sådan er jeg ikke tilfreds med - det kan man vel aldrig være med 25 kg under PR, når man ovenikøbet er blevet tungere i mellemtiden. :blush: Men det så heldigvis ikke så slemt ud styrkemæssigt i squat og dødløft som frygtet. Og bedre ud stilmæssigt end håbet (bænk undtaget). Og ja, det var bare super dejligt, at ryggen holdt, så nu kan jeg starte op på mit masse/grundstyrkeprogram, som jeg vil køre de næste otte uger. Derefter bliver der en uges deload, og så et 12-ugers stævneprogram frem mod DM A. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det ene kg, jeg har taget på, har vist i øvrigt sat sig på benene, for både squat og dødløftdragten var noget sværere at få på og af end normalt, og i dødløft havde jeg ekstremt svært ved at komme ned til stangen i mit opvarmningsløft på 130 kg.

Jeg tror nu at ½ kg har sat sig på armene i form af rå power, men ja, ellers lyder det plausibelt.

Synes det er et flot resultat den sidste stykke tids mange skavanker taget i betragtning. :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu at ½ kg har sat sig på armene i form af rå power, men ja, ellers lyder det plausibelt.

Synes det er et flot resultat den sidste stykke tids mange skavanker taget i betragtning. :thumb:

Tusind tak for en meget BB kommentar. :blush: Vi må foretage kontrolmålinger i dag til BB! :4flex: Jeg er der kl. BB som sædvanlig. :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Burde nok have hvilet en ekstra dag. Men ovenpå tæt på total inaktivitet i går, kunne jeg ikke holde mig i ro længere, og valgte at starte på mit nye program i dag. Har valgt at køre en omgang norsk mængdetræning (dog lettere modificeret, idet jeg skifter nogle få øvelser ud med andre). De første uger er jo heldigvis ikke tunge, så forhåbentlig når jeg at vænne mig til at køre lidt flere reps end normalt, inden det bliver rigtig tungt. :tongue:

Mandag den 19. oktober 2009

Overhead squat:

2x8@20kg

Squat:

8@20kg

8@40kg

8@55kg

[email protected]

[email protected] :smile:

Det gik ganske fint, og uden behov for bæltet. Men det der high bar squat er altså lidt hårdt. Men nu giver jeg det en chance af hensyn til min lænd.

Lying leg curls:

15@2pl

12@2pl

3x8@3pl

ss:

Pinky grip incline bænk:

8@20kg

[email protected]

6@35kg

2x7@35kg

RE/DE super-miniband bænkpres:

5x7@30kg

Valgte at holde den ret let af hensyn til venstre skulder, hvor almindelig bænk stadig kan mærkes en anelse. Der står i øvrigt dips eller push-ups med vægt i programmet, men det er en af de øvelser, jeg har valgt at skifte ud, da jeg gerne vil have en bænkøvelse med bands med. Kører den evt. med smalt greb næste gang.

Smal dødløft:

3x8@60kg m. sko

Skulle have været 3x8@70 kg stivbenet dødløft stående på skive, men mærkede antydningen af krampe, da jeg prøvede, så tog konventionel dødløft og lidt færre kg.

Push-press:

8@20kg

[email protected]

6@30kg

5@30kg

Skulle have været military press, men har valgt at køre push-press i stedet for military press og military press i stedet for nakkepres, da jeg for det første ikke bryder mig om pres bag nakken, og da jeg for det andet er så svag i overhead-øvelser, at det passer bedre med kg'ene i programmet. :blush:

Goodmornings:

10@20kg

3x10@45kg

Meget let, men alligevel hårdt at komme igang med den øvelse igen pga. de mange reps. :chicken:

Mave på gulv:

2x15@mig lige

8 pr. side@mig skrå

ss:

Hyperextensions:

2x15@mig m. hold i toppen

+ udstrækning og rotator hjemme

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 21. oktober 2009

Overhead squat:

6@20kg

2x6@25kg

Box squat - bred stand:

10@25kg

10@40kg

[email protected]

[email protected]

Utroligt så tungt, det bliver, når der står en box under. :blink: Og det kunne da også mærkes i maven til sidst med alle de reps, selvom kg'ene var små. :blush: Synes heldigvis, det er en smule bedre for underarmene at have stangen liggende high bar. :smile: (Men har faktisk doms i underarmene efter mandagens træning...)

Pinky grip bænkpres:

8@20kg

8@40kg

7@50kg

6@50kg

[email protected]

Stadig en smule ondt i venstre skulder, hvilket desværre hæmmede en del, da jeg følte rigtig meget på vægten både ned og op. Men det bliver bedre og bedre med den skulder, og nu mærker jeg faktisk stort set intet til den andet end ved bænkpres (det er så også irriterende nok :dry:).

ss:

Standing EZ-curls:

[email protected]

ss:

Yates rows:

5x8@50kg

Hmm... følte mig svag hér. :dry:

Smal dødløft stående på 4 cm skive + sko:

7@55kg

[email protected]

Nemt nok. Men næste gang tager jeg nok to skiver og så af med skoene. For der var for meget hæl på dem, så vinklen blev uhensigtsmæssig i startpositionen.

Military press:

3x6@25kg

Nemt nok - skønt!

Goodmornings:

12@25kg

3x8@50kg sidste sæt blev bedst

Rumænsk dødløft:

Sprang jeg over, da jeg var temmeligt træt i lænden på dette tidspunkt. Skulle have kørt 3x8 på 72.5 kg (og det skulle faktisk have været stivbenet dødløft fra hæng, men det er jo næsten det samme som rumænsk dødløft).

Mave på Swissball:

15@bw lige

2x15@bw skrå

ss:

Hyperextensions:

2x1@bw m. hold i toppen

+ 4 sæt rotator og udstrækning

Har doms i nærmest hele kroppen fra mandagens træning. Endda i lats, som jeg ikke engang trænede. :blink: Værst er det i hamstrings og pecs. Det er sgu lidt hårdt med alle de reps. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Pinky grip bænkpres:

8@20kg

8@40kg

7@50kg

6@50kg

[email protected]

Stadig en smule ondt i venstre skulder, hvilket desværre hæmmede en del, da jeg følte rigtig meget på vægten både ned og op. Men det bliver bedre og bedre med den skulder, og nu mærker jeg faktisk stort set intet til den andet end ved bænkpres (det er så også irriterende nok :dry:).

Fin omgang på 52.5 kg. Er det mon dine skuldre og stabilisering, der ryger på den sidste - der var jo markant forskel på nr. 4 og 5 i hvert sæt. Og du havde stadig ikke problemer med at presse 5'eren op - den var bare ikke nær så pæn som de andre...

Link to comment
Share on other sites

Fin omgang på 52.5 kg. Er det mon dine skuldre og stabilisering, der ryger på den sidste - der var jo markant forskel på nr. 4 og 5 i hvert sæt. Og du havde stadig ikke problemer med at presse 5'eren op - den var bare ikke nær så pæn som de andre...

Skulderen gjorde jo lidt ondt, så prøvede virkelig at koncentrere mig om at spænde. Men trykket og farten blev ikke så gode, fordi jeg var alt for forsigtig/følte jeg blev nødt til at være forsigtig. Men mon ikke, det bliver bedre næste gang. Skulderen føles i hvert fald bedre i dag, end den gjorde i onsdags. Skal bænke lidt i eftermiddag til samling - så må vi se, hvad skulderen siger til det...

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 23. oktober 2009

Overhead squat:

6@20kg

6@25kg

[email protected]

Front squat:

[email protected]

[email protected]

6@45kg

4x5@45kg

Meget let og overkommeligt. :smile: (I programmet står der knæbøj nakke med stop, men jeg har valgt at køre front squat med de samme kg i stedet, da jeg tror, det er en bedre øvelse for mig.)

Chin-ups (UH):

3x8@bw

Intet problem for skulderen. Kunne mærke en lille bitte smule, når jeg bare hang udstrakt, men ikke noget, jeg vil sige gjorde ondt. Godt med overskud i første sæt - der var nok til 3-4 reps mere, i andet sæt 1-2 reps mere, og sidste sæt 0-1 reps mere.

Stående V-grip rows:

15@20kg

2x10@23kg

Mave på Swissball:

15@bw lige

2x15@bw skrå

ss:

Hyperextensions:

12@bw m. hold i toppen

12@bw+5kg m. hold i toppen

+udstrækning

Sprang smal bænk, dødløft og rumænsk dødløfter over. Sidder nemlig lige nu i toget på vej til træningssamling i Horsens. Der har jeg tænkt mig at køre noget ultralet dødløft i dragt (test af min lille Velocity) samt noget let bænk i trøje (test af min langærmede Fury).

Super træning. Både god fart og godt med overskud (sidstnævnte er selvfølgelig også klart, når jeg springer de tre hårdeste øvelser over :tongue:). Efterfølgende tog Mette og jeg "hjem" til kollegiet og spiste risengrød og hjemmebagte boller med pålægschokolade. :biggrin:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 24. oktober 2009 - Træningssamling i Horsens

Dødløft:

Halv dragt str. 28:

3x2@60kg

2x2@80kg

1@100kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@120kg

5@120kg - ville bare have kørt 5 singler i alt, men Johan blev ved med at sige én til og én til, så det måtte jeg jo tage, indtil han var tilfreds

Halv dragt:

7@85kg

6@90kg

3x5@95kg med mellembredt greb

Bare lidt tekniktræning i dragten. Det føltes godt. Glæder mig til at prøve med flere kg. Derefter kørte jeg den omgang dødløft, jeg skulle have kørt i går (dog med halvdragt + glemte det mellembrede greb på de første to sæt).

Rumænsk dødløft:

[email protected]

Nice and easy. Tror, jeg får en stor røv af det her program. :unsure::tongue:

---Frokostpause---

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

3@60kg

Trøje (Fury str. 34 m. lange ærmer):

2@80kg til 8.5 cm board

2@80kg til 4.5 cm board

2@80kg til 2 cm board - godt sæt

2@80kg til bryst - okay sæt

1@80kg til bryst - missede nr. to, da jeg pressede ud over maven

Har ikke prøvet en Fury i årevis. Det var ikke umiddelbart nogen succes. Banen føltes meget underlig. Og tror ikke kun, det skyldtes, at jeg ikke havde særligt mange kg på. Det positive er, at jeg kun mærkede meget lidt til skulderen under opvarmningen, og intet i trøjen. Var dog stadig lidt forsigtig og søgende.

---En halv times massage---

Smal bænkpres:

8@20kg

8@35kg

7@45kg

[email protected]

Så fik jeg også taget den smalle bænk, som stod i gårsdagens program. Skulle have været smal bænk uden stop med fødderne på bænken. Men at køre med fødderne på bænken føltes ikke godt i skulderen (prøvede på de 20 og 35 kg), så tog den i stedet på normal vis, men dog med stop. :smile: Godkendt omgang - de fire første i hvert sæt var meget nemme, de næste to en smule langsom, og den sidste ret langsom.

Triceps roll press:

12@8kg

Kunne mærkes en lille smule i venstre albue, og havde glemt at få mine albuekogere med, så valgte at køre push-downs i stedet, som min tricepsøvelse (ligeledes fra gårsdagens program).

Triceps pushwdown:

5 sæt (12-6 reps]@random vægt

+udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Begge dele går jo som bekendt lige i gunz. :biggrin: :4flex:

Hell yeah!

Dødløft:

Fuldt udstyr:

1@120kg

5@120kg - ville bare have kørt 5 singler i alt, men Johan blev ved med at sige én til og én til, så det måtte jeg jo tage, indtil han var tilfreds

BB! til SL-samling - det er BB!

Bænkpres:

Det positive er, at jeg kun mærkede meget lidt til skulderen under opvarmningen, og intet i trøjen. Var dog stadig lidt forsigtig og søgende.

:thumb:

Jeg ville have savnet dig i dag, hvis det ikke var fordi JJ var der til at vikariere. Vi spillede høj musik i dag, fordi du ikke var der. Så sagde Spøer: "Mon Kathrine ringer om lidt og siger at vi skal skrue ned?" Så grinede vi. Hihi :smile:

JJ var i dén grad godt selskab i dag! Men hans numza er ikke helt på højde med Doktorens :thumb_down:

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Hej veninde

Jeg ville have savnet dig i dag, hvis det ikke var fordi JJ var der til at vikariere. Vi spillede høj musik i dag, fordi du ikke var der. Så sagde Spøer: "Mon Kathrine ringer om lidt og siger at vi skal skrue ned?" Så grinede vi. Hihi :smile:

Hej ven :smile:

Det var tæt på, at jeg gjorde. Hihi. :smile:

Hell yeah!

BB! til SL-samling - det er BB!

:thumb:

JJ var i dén grad godt selskab i dag! Men hans numza er ikke helt på højde med Doktorens :thumb_down:

Så ville jeg også blive ked af det, hvis I sagde, at den er. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg også fået trænet en smule. Det er blevet til 5 sæt af Planken (3 sæt lige à ca. 45 sek, 2 sæt skrå pr. side à ca. 30 sek), 5 sæt biceps (med Henrik Sørensen - det må automatisk give et par mm på hver gun), 3 sæt standing face-pulls, 1 sæt rotator samt en hel del udstrækning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 26. oktober 2009

Modificeret Dietmar-program uge 2, dag 1

Overhead squat:

3x8@20kg

Det passede lige med, at Mette var færdig med at bænke, da jeg var færdig med mine OH squats, så vi kunne tage vores squattræning sammen. :biggrin:

Squat:

8@20kg

5@45kg

3@55kg

[email protected]

5@65kg --> [email protected]

5@65kg --> [email protected]

5@65kg --> [email protected]

Pilen angiver, at de 57.5 kg blev taget direkte efter de 65 kg. Ikke overvældende tungt at trykke, men ret udmattede. Og av, hvor gjorde mine underarme ondt efter hvert sæt. :chicken: Tre gange af denne slags ondskab tilbage i programmet...

Lying leg curls:

15@2pl

12@2pl+2kg

3x8@3pl+1kg

ss:

Pinky grip skrå bænkpres:

8@20kg

[email protected]

3x6@35kg

Ret nemt.

Super-miniband RE/DE smal bænkpres:

8@20kg

7@25kg

[email protected]

Havde sat elastiken noget strammere end i sidste uge. Så det passede vist ganske fint med de 27.5 kg. De første fire reps i hvert sæt var der rigtig god fart i, hvorefter repsene blev langsommere.

ss:

Smal dødløft: (m. sko)

7@60kg

[email protected]

Har besluttet at køre almindelig smal dødløft i stedet for stivbenet dødløft. Det tror jeg, er bedre i forhold til min lænd. Måske det bliver til stivbenet igen i slutningen af programmet, når min krop forhåbentlig er lidt bedre konditioneret til den høje volumen.

Push-press:

6@20kg

6@30kg

[email protected]

[email protected] :dry: skulle have været 5-6 reps, men havde for kort pause inden sættet, så den gik ikke i dag

Sjovt, at det lige pludselig bliver tungt fra rep nr. fire, for de første tre var temmeligt nemme i alle sæt. Fed øvelse ellers. :bigsmile:

Goodmornings:

10@20kg

3x10@45kg

Hyperextensions:

12@bw m. hold i toppen

Så fik jeg mulighed for et lift hjemad. Det var temmeligt tiltalende i forhold til 40 min gang i regnvejr med døde ben, så jeg tog resten af træningen, da jeg kom hjem:

Mave på Swissball:

15@bw lige

2x16@bw skrå (8 pr. side)

+ 1 sæt McKenzie, 3 sæt rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Jeg var heldigere end Mette - jeg nåede at opdage den sjaskvåde bademåtte og ditto gulv i omklædningsrummet, inden jeg joggede på det med strømpefødder. :unsure:

Onsdag den 28. oktober 2009

Modificeret Dietmar-program uge 2, dag 2

Overhead squat:

6@20kg

6@25kg

6@30kg det må næsten være en PR :smile:

Bred box squat:

8@30kg

[email protected]

8@45kg

3x6@45kg

Burde nok køre denne øvelse med bands, for den er ekstremt tung i bunden og ekstremt let i toppen. Men der er nok ingen tvivl om, at det er en udmærket øvelse for mig, når nu jeg er så svag i bunden. :blush:

Pinky grip bænkpres:

10@20kg

8@40kg

[email protected]

[email protected]

3x5@55kg det kan nok godt være rep PR med pinky grip (bedste er [email protected] kg med comp grip)

Mærkede kun meget lidt til skulderen i dag. Og det, jeg mærkede, var nok mest fordi, jeg lå skævt på bænken. :4slap: Synes godt nok, jeg har mistet lidt eksplosivitet, men måske det "bare" skyldes de relativt høje reps samt det lidt smallere greb (er normalt markant stærkest med comp grip). Hvis jeg skal gennemføre de fire sæt på 57.5 kg næste gang med pinky grip som foreskrevet, bliver jeg nok nødt til at droppe at supersette bænk med curls og rows, som programmet ellers også foreskriver. :blush: Må jo nok også tilstå, at jeg har sat både ønsket max og træningsprocenten ret højt i bænk. :4whistling:

ss:

Standing EZ-curls:

5x8@25kg

Pyha, det var hårdt! :blush:

ss:

Lying rows:

8@stang

8@stang+30kg

5x8@stang+35kg

Kan ikke helt finde ud af, hvilken row-øvelse, jeg vil køre i dette program. Men den liggende føltes i hvert fald markant bedre for lænden i forhold til Yates rows sidst.

Smal dødløft stående på 4 cm skive:

7@55kg

[email protected]

[email protected]

Skulle have haft et sæt mere. Og det var faktisk også ret let. Men har haft mange spændinger i min venstre balle siden søndag/mandag, og det resulterede i dag i, at jeg trak skævt, så fik lidt ondt i lænden, især i venstre side, i løbet af de sidste to sæt.

Military press:

6@20kg

6@25kg

[email protected]

Ganske overkommeligt.

Goodmornings:

Droppet pga. ballen/lænden. Kunne nok godt have kørt den, men valgt at spare mig for forhåbentlig at blive klar til sumo'en i morgen.

Rumænsk dødløft:

Også droppet af samme årsag.

Planken med fødderne på vippebræt:

3x45sek@bw

ss:

Hyperextensions:

2x12@bw+5kg m. hold i toppen

+ udstrækning - ville have kørt rotator derhjemme, men glemte det :blush:

Så hjem at spise, få is på lænd/balle og skulder, hvorefter jeg faldt i søvn på sofaen. Vågnede kl. 3 - op at spise noget mere, så i seng igen. :sleeping:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share