Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Onsdag den 10. februar 2010

Bænkpres:

10@20kg

[email protected]

5@50kg

[email protected]

3@60kg

[email protected]

[email protected] rep PR

Trøje - F6 str. 34:

2@80kg til 8/5 cm klods

2@85kg

[email protected] nr. 2 blev klart bedst

2@75kg

Alle løft uden trøje var lette. Okay, sidste på 67.5 kg var en smule tung, men tror, der havde været til en rep mere. I trøjen havde jeg svært ved at få teknikken til at spille. Fik stangen ned for tæt på halsen + veg albuerne indad lige inden presset - begge dele gjorde løftene meget tungere end nødvendigt, hvorfor jeg da også nøjedes med singler på 87.5 kg i stedet for at forsøge med de ellers planlagte dobler. Til samlingen om halvanden uges tid skal jeg finde ud af, om jeg skal bruge denne F6'er eller den med de lidt længere ærmer til DM. Tror evt., den jeg havde på i dag, er en smule strammere over brystet, men til gengæld er ærmerne meget korte og noget løse (og har ikke lyst til at begynde at sy nu, så tæt på DM, for har aldrig tidligere haft held med trøjer, hvor jeg har syet ærmerne ind). I det mindste er rawstyrken noget af det bedste, den nogensinde har været, så der er da håb for, at det også rykker i trøje på et tidspunkt. :smile:

Dødløft:

Halv dragt str. 32:

5@65kg

6@75kg

[email protected]

5@95kg

4@100kg

[email protected] +bælte

[email protected] +bælte

Har to ens 32'ere, som jeg bruger til dødløft. Den ene har jeg dog ikke brugt i et års tid, fordi jeg havde syet den ind i benene, og det var blevet alt for stramt. Det har jeg nu pillet op og i stedet syet dragten ind i hoften. Dog slet ikke nok, så den får lige en cm mere. Så skal den nok blive en god træningsdragt. :devil:

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@45kg

[email protected]

[email protected]

[email protected] +bælte

2x3@75kg +bælte

Godkendt omgang. Var dog ved at være lidt træt efter både bænk og dødløft.

Triceps roll press:

10@5kg +super-miniband

[email protected] +super-miniband

ss:

Standing db hammercurls:

3x8@10kg

+ 6 mobilitetsøvelser som opvarmning, udstrækning og 2 mobilitetsøvelser sammen med udstrækningen. Mave, lænd og rotator kører jeg derhjemme i aften (må hellere logge det, når det er overstået, så det rent faktisk bliver gjort :innocent:).

Morgenvægten ligger i øvrigt stadig lige over 64 kg. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mave, lænd og rotator kører jeg derhjemme i aften (må hellere logge det, når det er overstået, så det rent faktisk bliver gjort :innocent:).

Fik kørt to sæt mave på Swissball (et sæt lige, et sæt skrå), to sæt McKenzie, et sæt scap push-ups og fire sæt rotator med elastik samt en smule udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 12. februar 2010

Squat:

Halv dragt str. 32:

2x8@20kg

4@55kg

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected] +bind og bælte

Fuldt udstyr:

5x2@120kg lagde selv bind på de første tre sæt, og fik lagt nogle løse på de sidste to

Walk-out: (heldragt + bælte, ingen bind)

1@170kg +2 kvarte squats

1@170kg +3 kvarte squats - rigtig godt sæt

Fokus var på teknik. Skar nogle sæt i halvdragt væk, da jeg har svært ved at kontrollere bækkenet i 32'eren som halvdragt i forhold til 36'eren. I fuldt udstyr gik det fint. Fik en del teknisk gode løft. Ville gerne have været højere op i kg, men det fik jeg ikke lov til at Kim. (Sikkert også fornuftigt nok, idet mit bækken er en smule låst igen og min venstre ekstremt spændt. Skal fikses tirsdag. :bigsmile:) Håber at nå i hvert fald to gange mere i fuldt udstyr inden DM, hvoraf den ene gang gerne må være med lidt kg på.

Smal bænkpres:

10@20kg

5@35kg

5@40kg

[email protected]

2x3@45kg

3@50kg

Sjuskede lidt på sidste sæt. :dry: Men alt var meget meget let.

Military press:

5@25kg

5@30kg

[email protected] tror, det er rep PR

[email protected] der skulle have været 35 kg på :4slap:

Military + push-press:

1+2@35kg

1+2@35kg

Bestemt en godkendt omgang. Overhead press har aldrig været min stærke side, men nu begynder jeg da i det mindste at bevæge mig væk fra pinligt svag.

Træk til bryst - V-greb:

8@40kg

3x6@58kg

Overraskende let. Latstyrken er vist vendt tilbage. :bigsmile:

ss:

Dips:

3x6@bw+5kg i bæltet

Næste gang skal jeg huske at tage albuekogere på aht. venstre albue. Skal ikke til at have problemer med den nu.

Planken:

60sek@bw lige

45sek@bw pr. side skrå

ss:

Hyperextensions:

3x12@bw m. hold i toppen

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning) og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 13. februar 2010

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

[email protected]

[email protected]

[email protected] +bælte

[email protected] +bælte

8@50kg smal - back-off

Blev nødt til at holde kg lidt nede pga. stivhed i bækkenet. Men i det mindste har jeg overhovedet ikke ondt i ryggen. Så nu gælder det bare om at få bækkenet fikset hurtigst muligt, så jeg kan løfte nogle gode kg til DM. :devil:

Gun chins:

3x7@bw

Nice 'n easy.

ss:

Lying leg curls:

3x9@3pl

Seated cable rows:

3x8@42kg m. hold

ss:

Glute bridges:

3x8@bw pr. ben

Hyperextensions:

3x15@bw

ss:

Standing alternating db curls:

3x9@14kg

ss:

Standing face-pulls:

3x11@40kg

Ab-wheel m. blå elastik:

3x10@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 15. februar 2010

Squat:

Halv dragt str. 36:

3x8@20kg

5@45kg

5@55kg

[email protected]

[email protected] +bælte

4@80kg +bælte

3@85kg +bælte

3@90kg +bælte rep PR

[email protected] +bælte PR

2@95kg +bælte PR

Overraskende god omgang squat. Havde ellers fundet knæbindene frem, men behøvede slet ikke at bruge dem.

Bænkpres med middelbredt greb:

10@20kg

6@35kg

[email protected]

4@45kg

[email protected]

3@50kg

[email protected]

[email protected]

8@35kg

Føltes godt nok noget let. :unsure: Men må vel hellere holde mig til kg'ene i programmet fra nu af, så DM ikke ender ligesom ER Open. :blush:

Push-press:

[email protected]

2x3@35kg

[email protected] (billig) PR

Træk til bryst - V-greb:

8@40kg

3x6@59kg

Nu begynder kg'ene at kunne mærkes. Der var dog stadig overskud på alle sæt.

ss:

Lying leg curls:

8@3pl+3kg

6@4pl+1kg PR

4@4pl+1kg

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator og udstrækning. Skulle også have trænet mave og lænd. Men havde igen igen været alt for langsom (:blahblah:) med træningen, så det var efterhånden blevet halvsent, og jeg ville bare hjemad. I morgen har jeg ikke så meget på programmet, så burde nok køre noget ekstra mave dér. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Selvom det ikke er særligt BB skal du alligevel huske svømningen!

Du har ekstremt grande quads i badedragt! BOOM!

Pga. jeres store ros af mine quads, var det faktisk lidt BB alligevel. :innocent: (Jeg har reppet dit indlæg.)

Var ude at svømme med Patkanonen og Guntanamo i dag. Trods det, at jeg ikke har svømmet siden marts sidste år, lykkedes det mig at svømme omkring 1075 m uden at drukne (og i acceptabel stil, synes jeg), inden vi blev enige om, at nu gad vi ikke mere. Derefter drak vi kakao, Patkanonen og Guntanamo roste min quadudvikling, jeg tog 6 UH chins i en tyk træbjælke, bad, sauna, bad, hjem, mad.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 17. februar 2010

Military press:

2x8@20kg

[email protected]

2x3@35kg rep/vol PR?

1+1 [email protected] PR

1+1 [email protected] vol PR :tongue:

Den første på 37.5 kg var ret tung i begge sæt (estimeret 1 RM ~38 kg), så derfor blev 2. rep push-press. Glæder mig til at kunne military-presse 40 kg. :devil:

Seated cable rows:

4x9@42kg m. hold

ss:

Triceps roll press:

[email protected] (pr. db) + super-miniband

[email protected] + super-miniband

Var vist lige rigeligt konservativ/tøset i de første to sæt. :blush:

Lying leg curls:

3x10@3pl

ss:

Standing alternating db curls:

[email protected] det MÅ være en PR af en art :tongue:

10@14kg

Er faktisk ikke 100 % sikker på, hvad vores db's vejer. :unsure: Har medregnet stangens vægt, som jeg har gættet til 1.5 kg.

ss:

Standing face-pulls:

3x12@40kg

Hyperextensions:

3x12@bw m. hold i toppen

3x15@bw

ss. med først:

Planken:

60sek@bw lige

50sek pr. side@bw skrå

og derefter med:

Crunches med tv-shop-dims:

15@bw lige

15 pr. side@bw skrå

+ 8 mobilitetsøvelser, 2 sæt rotator og udstrækning

Fin fin og for en gangs skyld hurtig træning. Ivan havde bagt drømmekage. Det er jo altid godt at carbe up med kage (og kakao) undervejs i træningen. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 19. februar 2010

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@45kg

[email protected]

[email protected]

[email protected]

2x4@65kg

2x4@70kg

2x3@75kg

Speed:

5x3@60kg +bælte

God omgang squat. :smile:

Rumænsk dødløft:

[email protected]

2x6@50kg

2x5@55kg

Easy as usual...

Standing alternating db curls:

8@10kg

4x8@14kg

:4flex:

Crunches med tv-shop-dims:

15@bw lige

15@bw skrå pr. side

15@bw lige

ss:

Hyperextensions:

3x12@bw m. hold i toppen

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning) og udstrækning. Desuden et stykke nougattærte og den sædvanlige liter kakao undervejs. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 19. februar 2010

Crunches med tv-shop-dims:

15@bw lige

15@bw skrå pr. side

15@bw lige

Hej i loggen Kategorina. Mht chrunches er det ikke en skidegod maveøvelse da skadespotentialet faktisk er til at få øje på.

Kilde: Stuart McGill, Low Back Disorders (Dr. Stuart M. McGill is a professor of spine biomechanics at the University of Waterloo)

Jeg siger det kun fordi jeg ved at du tidligere har haft bøvl med ryggen. Jeg tror at du vil have god gavn af at læse hans bøger. Jeg har selv Low Back Disorders og den er ret nizzle :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej i loggen Kategorina. Mht chrunches er det ikke en skidegod maveøvelse da skadespotentialet faktisk er til at få øje på.

Kilde: Stuart McGill, Low Back Disorders (Dr. Stuart M. McGill is a professor of spine biomechanics at the University of Waterloo)

Jeg siger det kun fordi jeg ved at du tidligere har haft bøvl med ryggen. Jeg tror at du vil have god gavn af at læse hans bøger. Jeg har selv Low Back Disorders og den er ret nizzle :smile:

Hej Thomas

Tak for det. :smile: Gælder det crunches generelt? Jeg kan godt forestille mig, hvordan de der albuer-op-til-knæene mavebøjninger, som man lavede i folkeskolen, kan være skadelige for ryggen. Jeg laver dem, hvor man holder lænden i gulvet og kun lige løfter lidt, mens man holder spændet og "suger navlen ind".

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 20. februar 2010 - Landsholdssamling i Horsens

Startede med at få kontrolvejningen overstået. Blev som altid vejet i træningstøj, uden sko. Vægten sagde 65.4 kg, hvilket er +1 kg siden sidste samling. :w00t: Målet er, at det skal være min indvejningsvægt til DM. :4mewantfood:

Dødløft:

Halv dragt str. 28:

2x5@60kg

3@80kg

1@100kg

2x1@120kg +bælte - fik overbalance på den første, så tog lige en til med det samme

1@130kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@140kg let

1@160kg ca. ligeså let

Halv dragt - speed:

3x3@100kg - igen balanceproblemer på de første to sæt, men tredje sæt, hvor jeg fik fokuseret på at sætte mig tilbage og trække bagud, blev rigtig godt.

Fin fin omgang dødløft. Dragten føltes overraskende "løs" i forhold til, at jeg har taget små 2 kg på siden sidst, jeg havde den på. Men tror, jeg har taget ret jævnt på over det hele, så det er nok derfor. Glæder mig HELT VILDT til at se, hvad der er i dødløften til DM. :devil:

Lying leg curls:

12@3pl

12@4pl

3x8@5pl

Meget mere behagelig maskine end den, vi har i TSK. Fik som altid godt pump på baglårene, og havde også lidt doms dagen efter. :cool:

+ Planken, McKenzie, ca. 5 mobilitetsøvler samt udstrækning

---Frokost---

Bænkpres:

2x8@20kg

[email protected]

3@50kg

[email protected]

[email protected]

2@65kg

1@70kg der var nok til en 2'er også :smile:

Trøje:

3@80kg til 9 cm klods

[email protected] til bryst - super godt løft!

Miss på 90 og 95 kg - fik sænket helt forkert med stangen for tæt på halsen og albuerne for meget indad. :4slap:

2x1@80kg fokus på at ramme lidt længere nede på brystet

4@50kg u. trøje

Rawstyrken fejler i hvert fald intet for tiden. Lidt irriterende, at jeg har problemer med at få trøjen til at fungere p.t. Men har én gang mere i trøje inden DM til at få det til at virke. :4whip:

Pull-ups:

3x8@bw straps på sidste sæt

ss:

Dips:

3x8@bw

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Tak for det. :smile: Gælder det crunches generelt? Jeg kan godt forestille mig, hvordan de der albuer-op-til-knæene mavebøjninger, som man lavede i folkeskolen, kan være skadelige for ryggen. Jeg laver dem, hvor man holder lænden i gulvet og kun lige løfter lidt, mens man holder spændet og "suger navlen ind".

Så lidt. Generelt er fleksion af columna med mange gentagelser ikke anbefalelsesværdigt og slet ikke samtidig med rotation. Men uden lige at kunne forsvare det så tror jeg at det du nævner ikke er ligeså slemt som hvis fleksionen foregik primært lumbalt.

Desuden burde du da efterhånden være i stand til at lave dragonflags, bare igang :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så lidt. Generelt er fleksion af columna med mange gentagelser ikke anbefalelsesværdigt og slet ikke samtidig med rotation. Men uden lige at kunne forsvare det så tror jeg at det du nævner ikke er ligeså slemt som hvis fleksionen foregik primært lumbalt.

Hov, jeg tænkte kun på de lige crunches, da jeg skrev det, jeg skrev tidligere. Ved skrå plejer jeg at lægge mig nærmest på siden og så crunche lige op og ned uden twist. I hvert fald, når jeg bruger den der tv-shop-dims. :4disguise:

Desuden burde du da efterhånden være i stand til at lave dragonflags, bare igang :tongue:

Må jeg bruge dragt? :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 22. februar 2010

Squat:

Halv dragt str. 32:

2x8@20kg

5@50kg

[email protected]

[email protected]

2@85kg +bælte

2@90kg +bælte

2@95kg +bælte

1@100kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@120kg

[email protected] relativt let, selvom jeg selv havde lagt bind

miss@140kg manglende balance og alt for tøvende i nedgangen, så klaskede bare totalt sammen i bunden

2@120kg

Ved ikke helt, hvad jeg skal synes om denne omgang squat. Alt føltes tungt at gå ud med, men relativt nemt at squatte (altså undtagen de 140 kg). Var vist nede på de 132.5 kg og på den sidste rep på 120 kg. Stilen føltes faktisk også rigtig fin. På de 140 kg fik jeg Claus til at lægge bind. Ved ikke, hvorfor jeg koksede sådan i hovedet og ødelagde løftet for mig selv. :unhappy:

Bænkpres med middelbredt greb:

8@20kg

7@35kg

[email protected]

5@45kg

[email protected]

2x3@50kg

Føltes fint nemt trods gode DOMS i pecs fra i lørdags.

Rumænsk dødløft:

[email protected]

4@50kg

[email protected]

[email protected]

2x2@65kg

Nemt og fint.

Træk til bryst - V-greb:

8@40kg

3x6@60kg

ss:

Lying leg curls:

8@3pl+4kg

6@4pl+1kg

4@4pl+2kg PR

Ab-wheel med blå elastik:

3x10@bw

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share