guitarrist og bodybuilder: skader i finger og håndled


sundstrup
 Share

Recommended Posts

hej alle sammen

jeg spiller en masse guitar samt træner jeg også. derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der har fået skader i finger og håndled ved træning med høj belastning.

desuden kunne jeg også godt tænke mig at få at vide, hvilke ting man kan gøre i øvelser som scaut, bænkpres og dødløft osv. for at undgå skader når man har høj belastning på.

vil lige sige at jeg har trænet i 5 måneder og har ikke haft problemer med noget men som guitarrist vil jeg gerne være på den sikre side

Link to comment
Share on other sites

hej alle sammen

jeg spiller en masse guitar samt træner jeg også. derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der har fået skader i finger og håndled ved træning med høj belastning.

desuden kunne jeg også godt tænke mig at få at vide, hvilke ting man kan gøre i øvelser som scaut, bænkpres og dødløft osv. for at undgå skader når man har høj belastning på.

vil lige sige at jeg har trænet i 5 måneder og har ikke haft problemer med noget men som guitarrist vil jeg gerne være på den sikre side

Jeg har aldrig hørt om folk der er kommet til skade med håndled eller fingre ved squat, bænkpres eller dødløft. Dit håndled er positioneret ret statisk i alle 3 øvelser, så der burde næppe være risiko for skader.

Link to comment
Share on other sites

hej alle sammen

jeg spiller en masse guitar samt træner jeg også. derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der har fået skader i finger og håndled ved træning med høj belastning.

desuden kunne jeg også godt tænke mig at få at vide, hvilke ting man kan gøre i øvelser som scaut, bænkpres og dødløft osv. for at undgå skader når man har høj belastning på.

vil lige sige at jeg har trænet i 5 måneder og har ikke haft problemer med noget men som guitarrist vil jeg gerne være på den sikre side

Jeg er guitarist og har aldrig haft problemer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har på et tidspunkt haft ømme håndled af bænkpres. Ikke noget der forhindrede mig i at spille, men med et par støttebind der holdt håndledene "på plads", hvis man kan udtrykke det sådan, og tilpas varme gik det ret hurtigt væk og blev aldrig alvorligt.

....og hvis du ikke smider vægtene over din egen hånd burde der ikke ske noget med dine fingre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu styrketrænet i 12år og har aldrig oplevet at jeg ikke har kunnet spille guitar pga. min træning. Kender også en professionelle guitarister der styrketræner ved siden af, så træn du bare løs.

Men vil selvfølgelig holde mig fra at træner underarme langt ind i helvede hvis man ved man skal ud at spille et job bagefter. Men det siger jo sig selv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu styrketrænet i 12år og har aldrig oplevet at jeg ikke har kunnet spille guitar pga. min træning. Kender også en professionelle guitarister der styrketræner ved siden af, så træn du bare løs.

Men vil selvfølgelig holde mig fra at træner underarme langt ind i helvede hvis man ved man skal ud at spille et job bagefter. Men det siger jo sig selv :smile:

Der var engang en der spurgte Yngwie Malmsteen om det samme inde på Yngwies forum- Yngwie begyndte at udtale sig om diverse træningsprogrammer osv.. Ha ha han er så fed at han blir forpustet bare af at tage tøj på :laugh: (Han er dog stadig gud, tag ikke fejl af det)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share