City Fitness vs Fitness DK på amager.


LEEDAIGAR
 Share

Recommended Posts

Da jeg højst sandsyneligt flytter til amager (nærmere bestemt Tietgenkollegiet) så skal jeg finde mig et nyt center at træne i. Jeg er nået frem til at de to muligheder som ligger nærmest er City Fitness på artillerivej og Fitness dk på sas hotellet. Rent prismæssigt så er det billigere at træne i city fitness - men jeg lægger nu også vægt på en god/hyggelig men samtidig også seriøs atmosfære uden al for mange smarte disco-pumpere. Jeg vil derfor høre hvad folk herinde kan anbefale (hvis I altså træner et af stederne).

En vigtig faktor er selvfølgelig også at udstyret er ordenligt og at alt det nødvendige er til stede. Pt kører jeg fullbody tre gange om ugen med squat, dødløft, bænk, chin/pull ups, rows osv. Men jeg varierer gerne med kropsvægt øvelser - så et godt dips stativ og en smith maskine (til div. kropshævninger) er også et must.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg højst sandsyneligt flytter til amager (nærmere bestemt Tietgenkollegiet) så skal jeg finde mig et nyt center at træne i. Jeg er nået frem til at de to muligheder som ligger nærmest er City Fitness på artillerivej og Fitness dk på sas hotellet. Rent prismæssigt så er det billigere at træne i city fitness - men jeg lægger nu også vægt på en god/hyggelig men samtidig også seriøs atmosfære uden al for mange smarte disco-pumpere. Jeg vil derfor høre hvad folk herinde kan anbefale (hvis I altså træner et af stederne).

En vigtig faktor er selvfølgelig også at udstyret er ordenligt og at alt det nødvendige er til stede. Pt kører jeg fullbody tre gange om ugen med squat, dødløft, bænk, chin/pull ups, rows osv. Men jeg varierer gerne med kropsvægt øvelser - så et godt dips stativ og en smith maskine (til div. kropshævninger) er også et must.

På forhånd tak.

Jeg mener ikke, der er mulighed for squat i den Fdk, der ligger i sas-hotellet, men jeg har faktisk aldrig været der. Jeg har bare hørt, at det er ret lille og derfor har jeg brugt de andre Fdk's i nærheden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej, personligt har jeg prøvet Fitness DK SAS-hotellet et par gange, hvor jeg alligvel har været der for at spille squash. Det er bestemt ikke et center jeg vil anbefale til andre end hotellets gæster. Ikke særlig imponerende ifht de andre Fitness DK jeg har været i. (er ikke tilhænger i Fitness DK overhoved)

Kender ikke CityFitness, men hvis jeg husker rigtig er de udstyret med særdeles tunge vægte og store brød.

Junker

Link to comment
Share on other sites

City Fitness er, hands down, et bedre alternativ end noget fitness.dk med de træningspræferencer du har. Der er squat-rack, power-rack, mange tons med skiver, håndvægte til 72 kg og en masse andet, rigtig fedt udstyr. Stemningen er bestemt seriøs, men det er ligeledes blevet et noget pænere sted, efter det er flyttet fra Kigkurren til Artillerivej. Der kommer så en del Ama'r-knægte, men dem lærer man at holde af. :tongue:

Træner selv i City Fitness, og jeg er ret glad for det. Men jeg er så også kommet derude i en del efterhånden, så jeg er nok lidt "farvet".

Skriv bare en PM, hvis der er mere du vil vide. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Okay, Fitness Dk lyder ikke særlig holdbart. Jeg googlede lige City Fitness, og der kom da godt nok også nogle billeder frem af nogle relativ store fyre.. hehe. Nogen der træner i City Fitness der kan fortælle om der også kommer andre derude end konkurrence folk og kæmpe BB'ere? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor på Tietgen :D

Vi burde får snart (på kollegiet) en mindre træningslokale, hvor der er mulighed for træning, men jeg tror hovedsagligt det pige-venligt gøgl.

Jeg træner selv i AK Thor. Det tager omkring 5 mins på cykel at komme derhen. CF og FDK ligger lidt tættere på. Så vidt jeg ved kan man godt squatte ved FDK - en veninde på gangen træner der.

AK Thor er en VL klub, hvor du har mulighed for at få nøgle. 300kr per kvartal. Og man må råbe og prutte og dumpe vægten på jorden. Vi har nogenlunde mulighed for dips, men ingen Smith. Hvordan kører man i øvrigt kropshævningen på en Smith? Men vi har 2 stænger til kropshævninger.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tager du ikke Fitnessworld i Lyongade, de har alt i udstyr.

Jeg har trænet der siden de åbnede, og er ikke blevet skuffet.

Det koster kun 199 pr. måned og er velnok et af de bedste steder man kan træne i KBH....

Har dyrket vægte siden 1986, og har prøvet de fleste steder i kbh. og kan anbefale Fitnessworld

Mvh.

BaywatchKnuden

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tager du ikke Fitnessworld i Lyongade, de har alt i udstyr.

Jeg har trænet der siden de åbnede, og er ikke blevet skuffet.

Det koster kun 199 pr. måned og er velnok et af de bedste steder man kan træne i KBH....

Har dyrket vægte siden 1986, og har prøvet de fleste steder i kbh. og kan anbefale Fitnessworld

Mvh.

BaywatchKnuden

Er der ikke noget med, at man ikke må dødløfte deroppe, pga. Posthuset nedenunder?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tager du ikke Fitnessworld i Lyongade, de har alt i udstyr.

Jeg har trænet der siden de åbnede, og er ikke blevet skuffet.

Det koster kun 199 pr. måned og er velnok et af de bedste steder man kan træne i KBH....

Har dyrket vægte siden 1986, og har prøvet de fleste steder i kbh. og kan anbefale Fitnessworld

Mvh.

BaywatchKnuden

Arbejder du der?

Link to comment
Share on other sites

Hej King Henry II.

Hvis du en gang skulle få lyst til at dyrke lidt motion, så vil jeg stædigt anbefale Fitnessworld.

Prøv det, eller et andet sted, det behøver ikke at være i nævnte center.

Du kan også træne hjemme hvis du ikke er til centre. Hvad med at powerwalke eller at svømme.

Held og lykke med træningen !

Link to comment
Share on other sites

Hej King Henry II.

Hvis du en gang skulle få lyst til at dyrke lidt motion, så vil jeg stædigt anbefale Fitnessworld.

Prøv det, eller et andet sted, det behøver ikke at være i nævnte center.

Du kan også træne hjemme hvis du ikke er til centre. Hvad med at powerwalke eller at svømme.

Held og lykke med træningen !

Hej Nyt Medlem

Du er da en værre fjollerik, mon ikke du skulle drikke noget limonade og se paradise hotel i stedet? :smile:

Hilsen Mig

Link to comment
Share on other sites

Lamotta. Rolig med riven, det er kun for sjov, du ved at det med træning er meget forskelligt.

Med mere end 3000 indlæg, så kunne du også få gavn af at træne i et center, eller at powerwalke, eller

måske at svømme. det er rigtigt godt som suplement til styrketræning.

Det giver ikke det store at sidde ved computeren, du skal ud og få lidt sved på panden.

På med vanten, de griner ikke af dine sko i fitnessworld !!

Link to comment
Share on other sites

Lamotta. Rolig med riven, det er kun for sjov, du ved at det med træning er meget forskelligt.

Med mere end 3000 indlæg, så kunne du også få gavn af at træne i et center, eller at powerwalke, eller

måske at svømme. det er rigtigt godt som suplement til styrketræning.

Det giver ikke det store at sidde ved computeren, du skal ud og få lidt sved på panden.

På med vanten, de griner ikke af dine sko i fitnessworld !!

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lamotta. Rolig med riven, det er kun for sjov, du ved at det med træning er meget forskelligt.

Med mere end 3000 indlæg, så kunne du også få gavn af at træne i et center, eller at powerwalke, eller

måske at svømme. det er rigtigt godt som suplement til styrketræning.

Det giver ikke det store at sidde ved computeren, du skal ud og få lidt sved på panden.

På med vanten, de griner ikke af dine sko i fitnessworld !!

:lolabove:

Fuck et sjovt indlæg :bowdown:

Tag den lamotta :rofl2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg træner i City Fitness, og det er virkelig et fedt sted at træne.

Jeg var for ikke så lang tid siden oppe og træne for hyggens skyld med min kammerat i hans center, FitnessWorld i Lyongade, og det er efter min mening SLET ikke noget sammenlignet med City Fitness :-)

Link to comment
Share on other sites

Fitnessworld i Lyongade - Mage til lorte center skal man lede længe efter.

plus+Billigt abonnement , piger man kan kigge på ;)

minus-Sur stemning, Overfyldt (Diskopumpere), dårlig instruktør vs medlem forhold = dårlig vejledning, ens trænnings pas tager lang tid fordi det er overfyldt.

(Værste motions center jeg har været i)

Har ikke prøvet Fitness DK nævnte sted.

Syntes de generelt er løddige nok centre. Nogen bedre end andre.

Har trænnet i City Fitness siden september.

plus+God stemning, tunge vægte (72 kg),God instruktør vs medlem forhold = god vejledning.

minus- Mangler måske noget cardio gøgl, ikke mange piger man kan kigge på ;)

(Et af de bedste motions center jeg har været i)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share