Hård træning forbrænder mavefedtet


Projac
 Share

Recommended Posts

Nej det lyder fornuftigt. Hård interval øger forbrændingen og nedpriorioter fedtmetabolismen til fordel for at fylde musklernes glycogen lagrene op. Så selvom man har kunne mål at der blevet forbrændt lige meget energi, så har de hormonelle processer en signifikant betydning for om de taber sig. Der har tidligere været postet et link på MOL omkring det.

Selvom du spiser de samme antal kcal på en dag, vil det gøre en forskel om de kcal du indtager er rent glykose eller rent protein. Igen de hormonelle processer har en betydning.

At det lige er på maven de har tabt sig, kan jeg ikke forklarer. Udover at de hormonelle processer også har en betydning for hvor fedtet sætter sig. et par forklaring kan være, men jeg er langt fra sikker:

Jeg mener at insulin følsomheden kan have en betydning for hvordan fedtet sætter sig.. men jeg ved det ikke.

Jeg mener at have læst at hård træning har en positiv effekt insulin følsomheden.

Efter en crossfit time vil man have meget mælksyre i blodet. Der er et næsten lineært sammenhæng imellem produktion af vækst hormon. Vækst hormon har en positiv effekt i forhold til fedt metabolismen... måske prioritere den mere subcutant abdominalt fedt..

Du må endelig ikke forveklse dette med punktforbrændingsmyten. Kort fortalt går punktforbrændingmyten ud på at man ved at træne musklerne der ligger umiddelbart i nærheden af fedtlagrene kan tabe sig der. Det er selvfølgelig ikke korrekt. eller jo... men mildest talt ineffektivt. I forsøget der referes til trænes der ikke punktforbrænding men konditionstræning hvor de store musklegrupper arbejder og der forbrændes en betydelig mængde energi til forskel fra punktforbrænding.

Artiklen er lavet i sammenhæng med en crossfit træning... under en crossfit træning vil der være en stor efterforbrænding. Både til at fylde musklernes glycogenlagre men også pågrund af den øget protein syntese fra styrketræningen

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share