Sign in to follow this  
orhhh

Substitut for pasta/ris?

Recommended Posts

Jeg er en stor pasta-spiser, men kunne godt tænke mig at skifte det ud med et mere proteinrigt alternativ, så er der nogle af jer der har nogle ideer/erfaringer i kan dele med mig? Pasta er jo super nemt at tilberede, så fx tid er også en faktor for mig, da jeg ikke ønsker at skulle koge noget en time i forvejen :)

Nogle der har noget godt/dårlgt at sige omkring sådan noget som linser/bulgur/quinoa osv.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

desværre er der ikke nogen af de nævnte alternativer der smager som pasta, eller kan tilberedes ligeså nemt.

Linser er det mest proteinrige alternativ, men kogetiden er noget længere.

Mvh Andreas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lige sat mig ind i protein-indhold, men bulgur, quinoa og spelt-kerner er mindst lige så nemme at tilberede som pasta og ris er, og jeg synes de alle smager fortrineligt. Couscous er faktisk endnu nemmere at tilberede...

Quinoa indeholder en smule mere protein end pasta men ikke noget af betydning. Bulgur består af hvedekerner ligesom pasta og spelt er blot et navn for en ældre hvedetype, der dog typisk indeholder marginalt mere protein en moderne hvede (pasta laves dog af durumhvede, der også har et højere proteinindhold en andet hvede).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kan også spise kidneybønner. De tager lang tid at lave, men jeg plejer at lave 1 kg ad gangen og fryse dem ned i fem portioner. De indeholder over 20 g protein pr. 100 g og er fulde af kostfibre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kidneybønnerne er en god ide da de også er ret velsmagende. Proteinpaste er jeg ikke tilhænger af da det er sojamel de tilsat, og jeg tror at ikke fermenterede sojaprodukter er ret skadelige at indtage :bigsmile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er en stor pasta-spiser, men kunne godt tænke mig at skifte det ud med et mere proteinrigt alternativ, så er der nogle af jer der har nogle ideer/erfaringer i kan dele med mig? Pasta er jo super nemt at tilberede, så fx tid er også en faktor for mig, da jeg ikke ønsker at skulle koge noget en time i forvejen :)

Nogle der har noget godt/dårlgt at sige omkring sådan noget som linser/bulgur/quinoa osv.?

Spis mere kød til. Og mindre pasta/ris hvis carb indtaget er for højt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg vil anbefale Gryczana(polske navn) knækket boghvede. kan erhverves i kogeposer ligesom ris, og det er fyldt med minelraler og fibre. samme kalorie indhold som i ris/pasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this