DOMS ved ny sport


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Sport, hmmm ja. Det handler om curling. Jeg troede det var som at spille billard men jeg er blevet klogere. Og øm!!!! og det i en sådan grad at det hæmmer mig til den normale træning, hvilket jeg ikke er interesseret i sker for længe.

Hvor lang tid mon der går før jeg ikke bliver smadret? Det er formodentligt mest at at gå rundt på isen og mikrokorrigere fordi der er glat - lår og inderlår er monsterømme hvilket jeg egentlig synes er lidt pinligt når jeg har cykling som primær motion og styrketræning som sekundær.

Og det at feje er skide hårdt, så core og også "mørbraden" i fejesiden er øm.

Hvis ømheden forsvinder nogenlunde hurtigt, vil jeg gerne fortætte med curlig da det er skideskægt, men hvis jeg skal døje med ømhed længe, kan jeg lige så godt stoppe med det samme inden jeg bliver alt for glad for det.

Link to comment
Share on other sites

Sport, hmmm ja. Det handler om curling. Jeg troede det var som at spille billard men jeg er blevet klogere. Og øm!!!! og det i en sådan grad at det hæmmer mig til den normale træning, hvilket jeg ikke er interesseret i sker for længe.

Hvor lang tid mon der går før jeg ikke bliver smadret? Det er formodentligt mest at at gå rundt på isen og mikrokorrigere fordi der er glat - lår og inderlår er monsterømme hvilket jeg egentlig synes er lidt pinligt når jeg har cykling som primær motion og styrketræning som sekundær.

Og det at feje er skide hårdt, så core og også "mørbraden" i fejesiden er øm.

Hvis ømheden forsvinder nogenlunde hurtigt, vil jeg gerne fortætte med curlig da det er skideskægt, men hvis jeg skal døje med ømhed længe, kan jeg lige så godt stoppe med det samme inden jeg bliver alt for glad for det.

Normalt vil ømheden aftage efter nogle uger. Det at du træner meget ved siden af, kan være årsagen til den ekstreme ømhed.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Ømheden kommer vel bare af at du arbejder i en ny position. At mikrokorrigere en nogenlunde statisk dyb "bulgarian split squat(fra glidet)" er ikke helt let, men det er begrænset hvor mange nye bevægelser, du skal vende dig til. Hvor mange gange har du været afsted? Umiddelbart ville jeg skyde på, at fra 3-4 gang er smerterne væsentligt mildere... Medmindre at din teknik bliver bedre fra gang til gang og du derfor kommer dybere og dybere ned, så tager det jo nogle flere gange...

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share