ÆVL & KÆVL & SL


JAAB
 Share

Recommended Posts

13/3

Ahhh, perfekt dag indtil videre! :4thumbup:

Har stadig ferie og nyder det fuldt ud...

Startede dagen med 1½ time i himlen. En af mine bekendte er igang med kosmetikeruddannelsen og manglede en prøvekanin til ansigtsmassage og -behandling. Fantastisk. Og ansigtsmassagen gik helt ned på brystet, hvilket var en super bonus, for hun tog godt fat og jeg fik løsnet godt op i mine doms'ede pecs. Perfekt optakt til træningen!

Og så afsted ud i centret - virkelig , virkelig god omgang med masser af overskud - på trods af at bænken blev kørt med 2,5 kg ekstra end planlagt og pause på brystet på alle reps. :devil:

Idag var også dagen, hvor der skulle skulderpres - aka DB delts (åbenbart!!)- skulle på programmet igen. Bliver lige nødt til at forklare:

Igår sad jeg og læste i en andens log og da jeg skimmede ned over øvelserne så jeg at der først stod DB delts...okay, pænt mange kg dér, tænkte jeg. Længere nede stod der så DB lateral raises...hmm, tænkte jeg - det er sgu da den samme øvelse...men med SÅ meget mindre vægt? :blink: Og så var det at det gik op for mig, at DB delts jo nok var skulderpres. DOOOH! :4slap: Fordi ifølge mit program skal jeg nemlig også køre DB delts - men jeg har nu i tre måneder kørt lateral raises i stedet....lol, jeg føler mig pænt meget dum! :clap:

Nå, men med skulderpres på programmet fra nu af bliver jeg HELT SIKKERT snart stærk! :smile:

Smolov bænk uge 2, dag 2:

Opv: 5@ 40, 50, 60 - alle reps med lang pause i bunden.

WS: 7x5@ 75 - alle reps med pause i bunden og med pænt meget overskud! Weeeee!

DB delts

6@ 17

6@ 19

3@ 21+3@ 19

Ja ok, ret svagt...men nu har jeg jo heller ikke rigtig lavet andre skulderøvelser end lateral raises i over tre måneder :blahblah:

Triceps DB one arm ext:

3x6/6@ 17 - vol pr

ss

DB biceps curls:

3x6/6@ 17

Facepulls:

8@ 60

2x8@ 65

Omvendt greb end sædvanligt...kostede lige lidt kg.

Een træningsdag tilbage i OBBC før jeg rykker til Jylland. Har endnu ikke helt besluttet mig for om jeg skal træne i Herkules i Struer eller Flex Fitness i Holstebro - måske bliver det begge. Håber jeg får god tid til træningen, men der skal dælme også høvles nogle lektier igennem. Desuden har min søster termin i morgen, så det ku vel også tænkes, at der kommer til at gå lidt tid med babyen...hvis den da har tænkt sig at komme ud mens jeg er hjemme!

Link to comment
Share on other sites

14/3

Idag var dagen hvor jeg endelig fik købt en stempelkande og en kaffekværn....UHHHH, hvor er det en helt anden fornøjelse at drikke kaffe nu :bigsmile:.

Og så var det også dagen hvor jeg tænkte at jeg havde trætte ben - men det viste sig ikke at være tilfældet. Optur!

Smolov backsquat uge 2, dag 3:

Opv: 4@ 40, 50, 60, 80 - uden bælte. Let.

WS: 4@ 97,5 + 8x4@ 100 - overkommeligt, rimelig pæn teknik.

Jow jow, skulle egentlig nøjes med de 97,5, men efter det første sæt tænkte jeg, at jeg sagtens kunne gå på 100. Og det gik jo fint nok.

DL, sumo teknik:

3@ 80

3@ 100

3@ 120

2x3@ 140

1@ 140

Fint nok og alt uden bælte, men pludselig gik jeg HELT død...om det var motivationen eller nervesystemet vides i skrivende stund ikke... (hehe, vurdér selv om jeg er helt ærlig hér...)

BB rows

5x5@ 60

10x5@ 50

Føler at jeg engang bliver ondskabsfuld i denne øvelse! :devil:

+ 5 sæt abwheel + 3 sæt dynamisk mave på bold. BAM!

Nu går turen mod det vestjyske...

Link to comment
Share on other sites

Shit jeg er allerede ved at springe i luften af rastløshed...Vil bare hjem igen!! Og der er kun gået en halv dag...suk!

Nå, men fik trænet:

Smolov bænk uge 2, dag 3.

Opv: 4@ 40, 50, 60, 70

Ws: 8x4@ 79,5

2 kg over hvad jeg skulle løfte fordi 20 kg-skiverne faktisk vejer 21 kg. Det var lidt tungt. Har heller ikke sovet så godt i nat...

DB skulderpres:

6x6 @20

Ku' godt mærkes;-)

+ noget triceps/biceps-whatever...

Udemærket :-D

Link to comment
Share on other sites

16/3

HOLD NU KÆFT jeg følte mig svag idag! Det handler nok lidt om fokus; det er sgu altid svært når jeg er hjemme, pis os...

og så er der jo stadig liiige det med vægtskiverne, der højst sandsynligt er tungere end de giver udtryk for :nonono:

Desuden har jeg psykopat-doms i maven efter i forgårs at have lavet den ledeste statiske maveøvelse, jeg nogensinde har været udsat for!

...nå, men jeg bliver vel stærk af det. :4thumbup:

Smolov backsquat uge 2, dag 3

Opv: 3@ 20, 40, 50, 60, 70, 80

WS: 10x3@ et eller andet sted mellem 102,5 og 106,5kg - nok tættest på det sidste.

FØJ siger jeg bare!

BB rows:

5@ 50, 60, 65, 65, 65

10@ 50, 52.5, 52.5, 52.5, 52.5

Let, men motivationen var ikke tilstede.

RDL:

3x10@ 100

Så var tiden væk - nåede ikke mave + lats...det går nok :smile:

Kedelig, kedelig træning...savner mine smukke, awsome, swole OBBC-fwiends :blush:

Link to comment
Share on other sites

Stadig stuck i vestjylland...

Smolov bænk uge 2, dag 3:

Opv: 5@ 40, 50, 60, 70 - med pause på bryst

Ws: 10x3@ 82,5...OG DET VAR LET!!!!! :-D

Wtf?? Men ok, har både sovet godt i nat og er tanket op med rigelige mængder af carbs...

+ noget lol med db delts, triceps exts + biceps curls.

Min søster har stadig ikke født sin unge...nu må hun lige ta' sig sammen, jeg vil snart hjem igen...;-)

Link to comment
Share on other sites

Stadig stuck i vestjylland...

Smolov bænk uge 2, dag 3:

Opv: 5@ 40, 50, 60, 70 - med pause på bryst

Ws: 10x3@ 82,5...OG DET VAR LET!!!!! :-D

Wtf?? Men ok, har både sovet godt i nat og er tanket op med rigelige mængder af carbs...

+ noget lol med db delts, triceps exts + biceps curls.

Min søster har stadig ikke født sin unge...nu må hun lige ta' sig sammen, jeg vil snart hjem igen...;-)

Nu?

Link to comment
Share on other sites

Nu?

Blah...nej. Så der er overhængende fare for at jeg befinder mig i vestjylland igen allerede næste weekend. Sucks!

Nå, pyt - fra nu af kommer det ikke til at gøre mig HELT så meget at skulle på besøg herovre. For idag besluttede jeg mig nemlig for at afprøve endnu et andet center, og fantastisk nok, jeg mødte sgu en anden styrkeløfter!!! Wuhuuuu, hvor var det dejligt at støde på en ligesindet! Så der blev trænet kæwe og drukket kaffe i stor stil...majet, majet hyggeligt! :smile:

Smolov squat, uge 3, dag 1:

Opv. med supermansquat: 3-5@ 20, 40, 50, 60 + backsquat: 3@ 80

WS, backsquat: 6x6@ 90 - Fint overkommeligt. Fokus på ikke at tabe øvre ryg - det er sgu svært på de sidste reps i sættene. Men det bliver heldigvis hele tiden bedre. :bigsmile: :bigsmile:

Sumo DL teknik:

3@ 90

3@ 110

3@ 130

2@ 140

Pænt og let.

Rows:

5@ 50

4x5@ 65

5x10@ 55

BB! :superman: :superman:

Og så var centret ved at lukke - den havde jeg ikke lige set komme - klokken var kun 15!!

Ok, en hurtig gang mave:

Statisk bold-rul-rundt-halløj

3x8/8@ bw

Føj, føj, FØJ, den er led! :devil:

I øvrigt lækkert at træne i et center, hvor musikken i højttalerne var Nirvana, RATM, Papa Roach og videre i den dur...det er sgu en sjældenhed at opleve efterhånden. Desværre!

Edited by JAAB
Link to comment
Share on other sites

19/3

Alt for lidt søvn i nat, så det blev en temmeligt umotiveret omgang zombietræning idag.

Smolov bænk, uge 3, dag 1

Opv - op til 70 kg m. stop på bryst

WS: 6x6@ 75 Alle reps med pause på brystet - nogle længere end andre :tongue:

DB flad bænk:

3x6@ 30

Gad ik mere...

Forsøgte mig herefter med en gang db biceps/triceps...det gad jeg heller ikke.

Sidste krampetrækning: Smal bænk

5 x5 @ 40, 50, 60, 70, 70

Nå ja, hver dag kan ikke være lige god, Jeg må tidligt i seng i aften..

Link to comment
Share on other sites

20/3

Søvn-situ som igår - det er skidt.

ADD var massivt tilstede i centret idag - sjovt nok var centret samtidig pakket med mennesker. Det plejer ikke at være tilfældet, synes jeg.

Må snart til at blive så stærk, at de gider at teste mig.. :superman:

Smolov backsquat uge 3, dag 2

opv + 7x5@ 95

På 1. sæt var jeg seriøst forundret over at det var så let. På de efterfølgende kunne jeg overhovedet ikke koncentrere mig og keglede rundt i teknikken. Crap. Men let var det!!

RDL

8@60

2x8@ 80

+ BB rows, det sædvanlige

Selv om det var ret let, så var det en virkelig nedern omgang fordi det slet ikke lykkedes at holde fokus.

Link to comment
Share on other sites

21/3:

Åhhhh, mine arme er ved at falde af...:laugh:

Træningen startede ellers super let - bænken som burde være temmelig tung kørte som smurt. Men pludselig omkring 5. sæt, så var jeg bare træt og armene rystede. Weird! Ah well, tog mig sammen og kom igennem det sidste...

Smolov bænk, uge 3, dag 2

Opv: 5@ 50, 60, 70 - med stop på brystet.

WS: 7x5@ 80

Som sagt var de første fem sæt nemme, mens kræfterne var ved at være væk på de sidste to sæt. Klarede dog det hele i pæn stil og uden at have behov for udløft.

Hvor der er vilje, er der vej.

Åbenbart.

Av.

DB Skulderpres:

6@ 19

2x6@ 20

4x7@ 21

Der er til mange flere kg her, jeg er bare stadig lidt udfordret balancemæssigt.

Og så 4 omgange i armsupersettingshelvedet sammen med Pernille. Dét gav store arme!!! Og trætte arme.

Shit jeg glæder mig til at deloade i nmæste uge... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hihihih, ja vi får se!

Ehm, ja det ved jeg godt at jeg har sagt før - hvorefter der så går to dage og jeg er ved at gå til af rastløshed og indestængt energi.

Men altså denne gang...! Har kørt 4 runder smolov i træk (bænk OG squat samtidig), det sætter sgu alligevel sine spor.

Jeg har trods alt også fået meget ud af det. Vildt meget, faktisk! Det hænger dog også sammen med at min "kur" er faldet på gulvet og jeg har spist lige hvad jeg har haft lyst til siden engang i begyndelsen af februar, tror jeg. Har godt vidst i nogle måneder, at den var ved at være gal. Øv. :crazy:

Men at få noget mere mad, har været godt for styrken, i det mindste. :smile:

Dog må der være en ende på galskaben, og jeg er derfor også hoppet op på hesten igen...dog lidt mere moderat end sidst. Jeg må erkende at jeg har svært ved at styre det, uden pludselig at være fanget i bulimien igen og skal jeg være ærlig overfor mig selv(det er vist på tide), så bliver jeg nok aldrig helt "rask". Ikke med mindre jeg kan affinde mig med en noget højere vægt end nuværende - og det kommer nok ikke til at ske! Men hvis jeg bare kan ligge i -84, så må og vil jeg være tilfreds. Hold mig lige fast på det, hvis jeg begynder at ændre mening...

Link to comment
Share on other sites

22/3:

Næstsidste squatdag - troede ærligt talt ikke meget på mine ben-evner før jeg kom ned i træningssalen. Valgte at hanke op i mig selv...og det virkede sgu :-)

Smolov Backsquat, uge 3, dag 3:

Opv: supermansquat op til 60 kg og backsquat op til 80 kg

WS: 8x4@ 102,5

Det gik så meget bedre end forventet. Jaja, noget presset var jeg da, og det kunne nok have været pænere udført, men det er satme fremgang at spore på teknikken i forhold til for ikke så længe siden. :smile: :smile: :smile:

Sumo DL teknik:

3@ 60, 80, 100, 120

Bare let - med de næste tre dages program, skulle jeg ikke nyde noget af at træne min ryg i smadder!! :crazy:

BB rows:

5@ 60

2x5@ 70

3x5@ 60

5x10@ 55

ss

Statisk mave på bold - 3 sæt.

Kasper og jeg var så stærke og smukke, at vi lokkede Stefan i uføre, så han lavede pr's i både squat og DL... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ehm, ja det ved jeg godt at jeg har sagt før - hvorefter der så går to dage og jeg er ved at gå til af rastløshed og indestængt energi.

Men altså denne gang...! Har kørt 4 runder smolov i træk (bænk OG squat samtidig), det sætter sgu alligevel sine spor.

Jeg har trods alt også fået meget ud af det. Vildt meget, faktisk! Det hænger dog også sammen med at min "kur" er faldet på gulvet og jeg har spist lige hvad jeg har haft lyst til siden engang i begyndelsen af februar, tror jeg. Har godt vidst i nogle måneder, at den var ved at være gal. Øv. :crazy:

Men at få noget mere mad, har været godt for styrken, i det mindste. :smile:

Dog må der være en ende på galskaben, og jeg er derfor også hoppet op på hesten igen...dog lidt mere moderat end sidst. Jeg må erkende at jeg har svært ved at styre det, uden pludselig at være fanget i bulimien igen og skal jeg være ærlig overfor mig selv(det er vist på tide), så bliver jeg nok aldrig helt "rask". Ikke med mindre jeg kan affinde mig med en noget højere vægt end nuværende - og det kommer nok ikke til at ske! Men hvis jeg bare kan ligge i -84, så må og vil jeg være tilfreds. Hold mig lige fast på det, hvis jeg begynder at ændre mening...

Vi har jo alle sammen vores kampe at kæmpe, og i sidste ende synes jeg de endeløse kategorier af lidelser og forstyrrelser bliver unyttige og virker fremmedgørrende. Jeg tror at jeg snakker for flere end mig selv når jeg siger at du er et dejligt menneske og en inspiration uden lige på dette forum. Uanset om filmen til tider knækker i perioder hvor du er presset, eller ej.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Vi har jo alle sammen vores kampe at kæmpe, og i sidste ende synes jeg de endeløse kategorier af lidelser og forstyrrelser bliver unyttige og virker fremmedgørrende. Jeg tror at jeg snakker for flere end mig selv når jeg siger at du er et dejligt menneske og en inspiration uden lige på dette forum. Uanset om filmen til tider knækker i perioder hvor du er presset, eller ej.

:wub: ÅHR...Tak Jannie, det var sødt skrevet :wub:

Link to comment
Share on other sites

23/3

Jeg var helt forvirret idag. Dagen startede ellers perfekt med at jeg vågnede frisk og udhvilet, havde go tid før jeg skulle på arbejde. Tilmed blev der spillet et fantastisk Foo Fighters-nummer i radioen mens jeg sad og nød min elskede morgenkaffe og da jeg cyklede afsted på arbejde skinnede solen, som skulle den aldrig skinne igen. Great! Ja, og så og så er det jo fredag hvilket både betyder tidligt fri OG weekend. Armen altså...! eusa_dance.gif

Og så skulle der bænkes.

Smolov bænk, uge 3, dag 3:

Opv: 5@ 40, 50, 60, 70 - åhåh, armene var lidt trætte.

WS:

2x3@ 82,5

4x4@ 82,5

2x3@ 82,5

Det blev jo ikke helt som planlagt, af flere årsager:

1) Fra start havde jeg af en eller anden grund fået ind i hovedet, at jeg skulle lave 10x3 - Efter 2. sæt kom jeg så i tanker om, at det var 8x4 idag. eusa_doh.gif

2) På de sidste to sæt var der ikke så meget tilbage i armene. Da jeg fik kigget i programmet, kunne jeg også se, at jeg kun skulle have haft 80 kg på stangen idag. Så det antal reps jeg trods alt fik med 82,5 idag, er jeg nu meget godt tilfreds med.

Kern og Jacob var i lollehumør - hvorfor skal det altid gå ud over mig?? De har i øvrigt overtalt mig til at prøve at løfte i udstyr - de er af en eller anden årsag meget entusiastiske og insisterende, når det kommer til at skulle hjælpe mig i en bænkprestrøje... eusa_think.gificon_lol.gif

Så var jeg træt, men der var jo også liiige hjælpeøvelserne:

DB flad bænk:

xx@ 22 - fokus på ordentlig aktivering af pecs.

8@ 30

6@ 32

4@ 34 - ahr altså, min spotter fyrede en joke af lige inden jeg løftede...så røg koncentrationen. Jeg har lidt for let til latter...

Biceps curls, DB:

6/6@ 17

6/6@ 18 - rep pr

Biceps curls, kabel(lbs):

8@ 60

6@ 65

Triceps DB one arm ext:

2x6/6@ 17

Triceps OH ext, reb:

10@ 45

8@ 50

8@ 55

10@ 45

2 dage tilbage på smolov. Suverænt, at de hårdeste dage falder i en weekend, så der er mulighed for at komme frisk til træning. Win - jeg skal være latterligt stærk!!

Her er sangen der kickstartede min dag:

Link to comment
Share on other sites

24/3

Igår aftes begyndte jeg at få DOMS i knæene...eller, altså quads selvfølgelig...det sad bare så langt nede, at knæene blev helt stive. Åh-åh, tænkte jeg, med idags hårde squatprogram i tankerne. I morges var det nærmest væk. Mystisk. Men godt!

Sidste squatdag på smolov idag :4thumbup: Det er godt, for jeg er som sagt ved at være lidt brugt... :4disguise:

Smolov squat, uge 3, dag 4

Opv: 5@ 40, 50, 60 + 3@ 70, 80

WS: 10x3@ 105

Der var faktisk ret meget overskud - i hvert fald i forhold til hvad jeg havde forestillet mig! På 7. eller 8. sæt mistede jeg fokus på 2. rep, og kom til at blive siddende i bunden i ½ - 1 sekund. Fuck, tænkte jeg :crazy: - kommer aldrig op igen (havde ingen spotter)...men det gjorde jeg sgu. Optur!

Hjælpeøvelserne blev droppet idag :blush: - bænken i morgen bliver rigtig, rigtig slem, og jeg bliver nødt til at spare nogle kræfter op. Men jeg glæder mig...

Link to comment
Share on other sites

Og så er det jeg mindes den "klassiske" aften i DSBs primitive jernhule for år tilbage.

Squatstativ var der intet af. Men man kunne balance stangen på to bænkes ryglæn og så kravle under. Det gik fint indtil jeg også pludselig sad i bunden, dog uden at kunne komme op. Mutters alene og måtte jo til sidst bare smide stangen bagover og kaste mig selv fremad.

Så squattede jeg ikke de næste par år :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Og så er det jeg mindes den "klassiske" aften i DSBs primitive jernhule for år tilbage.

Squatstativ var der intet af. Men man kunne balance stangen på to bænkes ryglæn og så kravle under. Det gik fint indtil jeg også pludselig sad i bunden, dog uden at kunne komme op. Mutters alene og måtte jo til sidst bare smide stangen bagover og kaste mig selv fremad.

Så squattede jeg ikke de næste par år :laugh:

Hehe, ja det er ret nedern - jeg var også ret lettet over at det ikke skete idag. Meen, mon ikke jeg også snart kommer til at faile i squatten - det er lidt vildt at jeg bare bliver ved med at gå fremad!

Jeg havde overvejet lidt at lave en ny maxtest efter en lille uges deload. Men i mellemtiden er der sket det, at jeg er blevet overtalt/udfordret - kald det hvad I vil - til at prøve at løfte i udstyr. Så det skal jeg altså på fredag. Wee, jeg glæder mig til at få mange kg på stangen. Herefter skal der lige deloades lidt mere, og så skal jeg igang med en gang Russian Squat Routine - også i både bænk og squat. Så sætter jeg mit gamle max + 2,5 kg som nyt estimeret max til udregningen af programmet. Det bliver min peaking frem til Thy Raw d. 19/5.

:devil: GRRRRRRR, jeg vil være EVIL! :devil: er SÅ tændt på at komme til stævne igen...SNART!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Haha! Jeg glæder mig til at høre hvad for nogle vægte du bikser rundt med når du får udstyr på. Er der en tommelfingerregel for hvor mange kilo/procent man stiger?

Jeg glæder mig også. Men det bliver nok et værre cirkus - masser af lol og gøgl

:tongue:

Nej, der er ingen tommelfingerregel,; for nogle fungerer det og for andre gør det bare ikke. Men jeg har et håb om 20 kg i hvert løft som minimum. Det kan godt være at det er optimistisk, men hellere sigte højt end slet ikke at sigte :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share