Jarvig's træning


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Indtil kl 18 havde jeg indtaget 1.800 kj. Det giver en god buffer til resten af aftenen. Det var også nødvendigt, da der røg en del af den gode mad ind og ikke så lidt alkohol. Det var trods alt en musikalsk (og landskampsmæssigt) festdag, der varede over 12 timer. :bigsmile: Mit rimelige gæt lyder på, at jeg samlet for dagen nåede op på 15.000 kj indtag.

Gårsdagens tal

33. dag - 70 dage tilbage (dage tilbage røg lige et par dage op, da sådan bombe påvirker gennemsnitsberegningen)

Forbrug: 17.900 kj

Indtag: 15.000 kj

Aktivitet

Spinning: 0:50 time

Gang: 2:40 timer

Gå/stå: 2:00 time (og det er lavt sat, jeg tror tre timer er mere korrekt, men vil beregne det, da jeg ikke tog tid på alt det jeg nørklede med inden gæsterne kom)

Puha, formentlig sidste aften i lang tid, hvor jeg både blev presset på maden og alkoholen på samme tid. I dag er jeg lettere smadret for gårsdagens fornøjelser og orker ikke meget. Forhåbentligt bliver jeg lidt friskere senere på aftenen og får gået lidt. Men indtil videre skal jeg bare blive frisk igen.

Link to comment
Share on other sites

Var træt igår. Kun lette tømmermænd indtil aftenen. Men gennemlytningen af vores musik sluttede først kl. 6:30 om morgenen og jeg nægtede at sove længere end til kl 12. Derfor kun lidt over 5 timers søvn. Fik kun gået en time ud på aftenen.

Så to dage lidt udenfor planen. Men så man jo improvisere psykologisk. Jeg påstår at lørdag var refueldag og at igår var restitutionsdag. :4smartass: Så er jeg igen i dag klar til at køre diæten benhårdt videre.

Gårsdagens tal

34. dag - 70 dage tilbage

Forbrug: 12.900 kj

Indtag: 6.500 kj

Aktivitet

Gang: 1:00 time

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Kunne mærke 1 dag med meget energi og 1 dag med restitution. Jeg er frisk i benene og i kroppen i dag.

Spinning: Meget fint. Grundet min gode ben lagde jeg dog lidt for hårdt ud og var allerede forpustet i opvarmingen. :laugh: Det hævnede sig resten af timen. Dog ikke mere end at det all in all gik glimrende. Godt at mærke at vejrtrækningen nu ligeså ofte som benene er det som bestemmer, hvornår man bare ikke kan klare mere.

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 97,3 kg

Ligesom igår var jeg frisk i dag. Frisk under al min travning og frisk til ST.

ST

Dødløft

2*8*75

Fint. Kun lidt tungt.

Bænkpres

2*9*47,5

Fint, fint, kun sidste rep var lidt tung.

Pulldowns

9*50

8*50

Tungt

Mave

2*10 reps

Yes, endelig. Ingen problemer i dag. Selv sidste rep var kun medium tung. Alle de andre dage var de sidste 2-3 reps i sidste set vild kamp. I dag ingen problemer.

Military

9*27,5

7*27,5

Fint. Tungt, men det vidste jeg.

Curls

2*10*10

Fint.

Link to comment
Share on other sites

Til dem der måske ikke er med på, hvad min diæt er, så er den nedenfor.

Jeg ved at min diæt ernæringsmæssigt ikke er perfekt. Udover at energiindtaget er meget lavt, så er den også for ensformig. Jeg får dog nok proteiner og formentlig også fedt nok (omend i underkanten). Ligeledes spiser jeg multivitaminpiller hver dag for dog at være sikker på nok vitaminer og mineraler.

Langt, langt de fleste dage, hvor jeg selv styrer maden over hele dagen, da er den meget enslydende. Både for at nå et ernæringsmål og for at komme ind i fast rytme med at spise stabilt hver dag.

Dagens forløb er nogenlunde således:

Om morgenen laver jeg dagens mad. Den består af

- 2 hele æg

- 425-450 g æggehvider (fra dunk)

- 225-250 g magert kød skåret i små stykker (typisk skinke uden fedtkant, hamburgryg uden festkant, fedtfattige dele af kylling eller kalkun, fedtfattige fisk eller pudset oksekød der er stegt så al fedt der kan afsmeltes er afsmeltet)

Disse dele røres sammen og der laves omelet af det. Kagen skæres i fire stykker. To ret store stykker og to ret små. De store spises til morgenmad og aftensmad. De små til frokost og til sen aftenmad (kl. 21-22). Til hver omgang lægger jeg en tomatskive og et par agurkeskiver på.

For at forkæle mig selv lidt spiser jeg tit om aftenen et lille skive franskbrød med skrabet 6 % miracle whip på (vejning siger 5 g) og 25 g 6% ost (ummmm, det smager godt når man på en så hård diæt).

Udover masser af vand, så drikkes typisk omkring 3 dl skummetmælk over dagen.

Ovenstående holder mig omkring 4.000 kj og hvor der er et pænt stykke over 100 g protein om dagen. De koagulerede æggehvider og det generelt høje proteinindhold sørger for, at jeg næsten aldrig føler mig sulten.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Du har ikke overvejet at tilføje 200g broccoli fx? Med det antal kostfibre må du være et springvand, når du skal på toilettet. :bigsmile:

Jeg vil overveje broccoli. :smile: Men nej, jeg er ikke vild når jeg tisser. Jeg tisser kun normalt meget og farven er oftest mellemgul (tyndere end normalt, men ikke over i det klare). Det er nok heller ikke så underligt. Selvom jeg drikker meget, så høvler jeg også væske af med al den aktivitet jeg har.

Idag startede tungt. Kunne af uransaglige grunde ikke falde i søvn i nat og skulle tidligt op til spinning. Det var kun 5 timers søvn. Så jeg var godt nok morgengnaven, dorsk og træt.

Spinning: Var stadig morgentræt ved opvarmingen. Men efter en 10 min var jeg rimelig frisk. Fin træning efter de første 10 min.

På vejen hjem var jeg stadig rimelig frisk. Kun det sidste kvarter af turen på 2:10 timer var jeg lidt flad. Kastede mig straks over æggekage og vand da jeg kom hjem. Det hjalp.

Link to comment
Share on other sites

Dagens tal

37. dag - 65 dage tilbage

Forbrug: 18.600 kj (kort nattesøvn på 5 timer....betyder en del for, hvor højt forbrug man får for dagen)

Indtag: 4.500 kj (fik en dåse classic øl til landskampen)

Aktivitet

Spinning: 0:50 time

Gang: 3:40 timer (noget længere end beregnet, da jeg for en gang skyld for vild i en skov (sker meget sjældent) på dagens lange gåtur. Gjorde jeg brugte en ½ time mere end beregnet)

Gå/stå: 0:10 time

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Ahh, det var godt at få sovet ud. For mig er det i øjeblikket 8 timer. Vågnede af mig selv og var frisk. Havde en travl dag, hvor dagens aktiviteter har været presset ned. Men jeg var nu ret frisk.

ST'en var præget af at vægtene blev sat op i mange øvelser (squat, bænkpres, mave og curls), så selvom jeg var frisk, så var det tuuuungt. :bigsmile:

ST

Squat

2*8*75

Tuuungt. Kunne ikke havde taget en eneste rep mere. Men teknikken var fin. Ryggen er ved at finde rytmen i øvelsen. Kun to af de 16 reps var lidt ringe teknisk set.

Bænkpres

8*50

7*50

Tuuungt. Regnede ikke med problemer i første set, så jeg turde ikke mere end 8 reps, selvom jeg måske ville havde kunnet min 9. I andet set fandt jeg en spotter og ved 7 reps kunne jeg se, at jeg var færdig. Så ingen spotter var nødvendig.

Pulldowns

2*9*50

Lidt tungt. Men fint.

Mave

2*10*+2,5 kg

Den mave er underlig. I sidste uge kunne jeg intet. Nu glider det?!? Fint, fint.

Military

9*27,5

8*27,5

Fint.

Curls

8*12

7*12

Uha hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Lidt mindre frisk end de andre dage, men stadig over middel.

Spinning: Anderledes træning i dag. Ikke mange små pyramider hvor pulsen kommer op og ned. Kun meget lange set lige over og lige under syregrænsen og med afsluttende peaks nær max. Ikke rar træning. Gør konstant ondt i lårbasserne. Men altid godt med lidt variation. Fin træning.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Thomas ->

Jeg havde ikke en food processor (kun blender). Men nu har jeg købt én. Ligeledes har jeg købt broccoli. Har aldrig brudt mig om konsistensen af broccoli, mens jeg faktisk synes smagen er god. Med den nye processor så skal broccoli og løg snittes fint og bages med i æggekagen. Bliver super. Food processoren kommer formentlig på mandag.

Dagens tal

39. dag - 62 dage tilbage

Forbrug: 16.800 kj

Indtag: 4.000 kj

Aktivitet

Spinning: 0:50 time

Gang: 2:45 timer (lidt sløv dag....ville gerne havde været ude på en halvtimes tur sent på aftenen, men det regnede/regner)

Gå/stå: 0:10 time

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil overveje broccoli. :smile: Men nej, jeg er ikke vild når jeg tisser. Jeg tisser kun normalt meget og farven er oftest mellemgul (tyndere end normalt, men ikke over i det klare). Det er nok heller ikke så underligt. Selvom jeg drikker meget, så høvler jeg også væske af med al den aktivitet jeg har.

Idag startede tungt. Kunne af uransaglige grunde ikke falde i søvn i nat og skulle tidligt op til spinning. Det var kun 5 timers søvn. Så jeg var godt nok morgengnaven, dorsk og træt.

Spinning: Var stadig morgentræt ved opvarmingen. Men efter en 10 min var jeg rimelig frisk. Fin træning efter de første 10 min.

På vejen hjem var jeg stadig rimelig frisk. Kun det sidste kvarter af turen på 2:10 timer var jeg lidt flad. Kastede mig straks over æggekage og vand da jeg kom hjem. Det hjalp.

Han snakker om tyndskid.

Link to comment
Share on other sites

Han snakker om tyndskid.

He, det tænkte jeg også på bagefter. :laugh:

Afføring: Hmmm, der er enkelte dage, hvor det er meget tyndt. Men de fleste dage er afføringen ganske normal i konsistens, omend i den lidt "klistrede ende" :laugh: - blot er der ikke så meget af den. Er noget mindre på toilettet end normalt og der kommer ikke så meget. Men det kan jo ikke undre.

------

Vægten siger her til morgen 96,0 kg

Fint, fint.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

He, det tænkte jeg også på bagefter. :laugh:

Afføring: Hmmm, der er enkelte dage, hvor det er meget tyndt. Men de fleste dage er afføringen ganske normal i konsistens, omend i den lidt "klistrede ende" :laugh: - blot er der ikke så meget af den. Er noget mindre på toilettet end normalt og der kommer ikke så meget. Men det kan jo ikke undre.

------

Vægten siger her til morgen 96,0 kg

Fint, fint.

Din analytiske reflekteren over de mindste detaljer er pudsig og ulækker.

Link to comment
Share on other sites

Din analytiske reflekteren over de mindste detaljer er pudsig og ulækker.

Tjaa, jeg blev jo spurgt. Ville jo ikke selv være kommet ind på det. :smile:

--------

Også relativ frisk idag. Kan dog godt mærke at der ikke er meget guf at give af i ST. Alle træninger er hårde og fremgangen går laaaaangsomt. Men fair, jeg træner jo pt ikke for at blive stærkere, men bare for at bevare muskelmassen. Men lidt hårdt er det da med den langsomme fremgang og endog sporadiske tilbagegang. Men indtil videre er der dog løbende fremgang, så jeg er da ikke ved at "knække" endnu.

ST

Dødløft

2*8*80

Hårdt. Min teknik har aldrig være god i dødløft. Skal vi sige ukøn teknik. Men jeg har aldrig haft rygproblemer af mine dødløft. Formentlig fordi jeg aldrig har trænet med rigtigt tunge vægte i øvelsen. Men i dag syntes jeg teknikken var lige lovligt ringe. Kræfterne var der skam i både ben og ryg. Men stilen for ringe. Jeg vil lige bruge et par træninger på at få teknikken lidt bedre og vil derfor ikke sætte vægten op i den tid.

Bænkpres

9*50

8*50

Fint, men tungt.

Pulldowns

2*9*50

Fint, men tungt.

Mave

10*+5 kg

9*+5 kg

Meget fint.

Military

9*27,5

7*27,5

Æv, lidt tilbagegang.

Curls

9*12

8*12

Fint, men hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Var bange for ikke at få gået nok i dag med både Le Mans og landskamp. Men jeg valgte at gå en stor tur op til en af mine venner, hvor vi var et par stykker der skulle se kampen. Det gav lige en gåtur på 3½ time som varmede i det samlede regnskab.

Dagens tal

41. dag - 60 dage tilbage

Forbrug: 16.900 kj (det høje tal skyldes bla. at jeg ikke fik sovet meget i nat, da jeg fulgte intenst med i Le Mans)

Indtag: 3.900 kj

Aktivitet

Gang: 3:50 timer

Gå/stå: 0:30 time

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Ingen en dag, hvor jeg var ret frisk. Spinningen var dog så hård, at jeg den sidste ½ time at den længere gå-hjemtur var ret flad. Et tjek på iforms ruteplan viser dog at min hastighed kun faldt marginalt. Så næsten holdt tempo selvom jeg var flad. Glimrende automatik i gåapperatet at holde den kørende.

Spinning: Meget hårdt. Men dejligt og godt.

Min foodprocessor er ankommet, så nu skal der eksperimenteres med forskellige masede, revne, skårne, blende grøntsager for at se, hvilke variationer der smager godt i en så neutral og "sart" ret som æggekage. Specielt er det konsistensen jeg er obs på. Kan faktisk lide næsten alle grøntsager, men at skulle gnaske sig igennem dem, det har jeg aldrig nydt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share