Crossfit kan slå dig ihjel


armamix
 Share

Recommended Posts

Crossfit medfører rhabdomyolysis

I mine fem år med crossfit har jeg oplevet tre til fire udøvere, der har haft svært ved at strække armene efter at have taget mange armbøjninger, hvilket er et udtryk for en mild form for rhabdomyolysis ...

Uha, det lyder godt nok voldsomt. Men det er jo ikke noget nyt:

Fitnesscentre skjuler blodige dødsfald

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Crossfit medfører rhabdomyolysis

I mine fem år med crossfit har jeg oplevet tre til fire udøvere, der har haft svært ved at strække armene efter at have taget mange armbøjninger, hvilket er et udtryk for en mild form for rhabdomyolysis ...

Uha, det lyder godt nok voldsomt. Men det er jo ikke noget nyt:

Fitnesscentre skjuler blodige dødsfald

:tongue:

Haha... ja det er sjovt som det er CrossFit der bliver hængt ud som at være farligt, når alm styrketræning eller fitness koster flere skader om året...

Hvade selv lige et medlem der ikke kunne push press'e pga af en skade... han havde tabt en håndvægt på sin skulder, da han lavede sine famøse skulder øvelser i sit fitness center... :)

Link to comment
Share on other sites

det var sku langt ud historie fra rokokoposten

Jep.

Det med at de smider ligene i containere og gemmer dem væk, får mig til at tænke på det som en aprilsnar. Vi mister ikke bare personer på den måde her i Danmark, slet ikke da dem der går i fitness formodes at være en del af samfundet (modsat hjemløse, ulovlige indvandrere etc. der ikke er fast tilknyttet arbejde, venner og systemet etc på samme måde)

Link to comment
Share on other sites

Jep.

Det med at de smider ligene i containere og gemmer dem væk, får mig til at tænke på det som en aprilsnar. Vi mister ikke bare personer på den måde her i Danmark, slet ikke da dem der går i fitness formodes at være en del af samfundet (modsat hjemløse, ulovlige indvandrere etc. der ikke er fast tilknyttet arbejde, venner og systemet etc på samme måde)

Du er total ignorant, selvfølgelig sker det! Det skete også igår, der mistede jeg min onkel.

Og alle mulige andre.

Imorgen er det måske din tur.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Henrik Duer har tilsyneladende godt gang en i hør-mig-spee pt.

Kan selvfølgelig også bare være et tilfælde, at han mere eller mindre har været forfatter til de seneste medie-trænings-historier, jeg har læst...

Jeg synes det er ærgerligt historien ikke rigtigt melder noget ud om den egentlige sansynlighed/risiko.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share