Hvad spiser i om morgen?


trexxert
 Share

Recommended Posts

Hver dag

Havregryn

Cornflakes

Rosiner

Skummetmælk

Kaffe - en dårlig morgenvane der holder ved til jeg går i seng :D

Når der skal kæles lidt ekstra

Pandekager med højt protein indhold - bestående af:

2-3 æggevider

3-4 spsk. havregryn

2-3 tsk. sukker

1 tsk. honning

Ca. 2 dl. skummetmælk

Ca. 2 dl. hvedemel

De kan med fordel laves aftnen før som post exercise meal og (hvis man er viljestærk) gemme et par stykker til morgnen efter :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Der er en ting der undrer mig når jeg læser disse indlæg. :unsure:

Hvordan kan det være, at morgenmaden ser MEGET ens ud hos mange..?? Havregryn, mælk og whey..

Hvis man stillede en madplan op for en hel dag(hvilket jo er gjort før)ville det straks være anderledes. Folk er åbenbart bedst til at planlægge morgenmaden, men glemmer vist resten af dagen, tror jeg...

Det er da lidt ærgeligt, for mange ville helt sikkert få bedre resultater, hvis resten af dagen også var planlagt ordentligt. Det er da tilfældet for mig...

Link to comment
Share on other sites

Hvis man stillede en madplan op for en hel dag(hvilket jo er gjort før)ville det straks være anderledes. Folk er åbenbart bedst til at planlægge morgenmaden, men glemmer vist resten af dagen, tror jeg...

Det hænger jo nok sammen med at morgnen for os alle er lagt i rimeligt faste rammer.

Ydermere er havregryn, cornflakes, rosiner, proteinpulver mv. meget let at opbevare og købe ind i store mængder, så man altid har det hjemme.

Det er straks noget andet med frokosten, mellemmåltider og aftensmad, som jo skal tilpasses 1.000 andre ting. Men du har da helt ret i, at alle måltider burde være lige så gennemtænkte som vores morgenmad (og nogle kan da også planlægge det). Det ville være optimalt ligegyldigt hvilket mål man har med træningen.

Link to comment
Share on other sites

150 g havregryn med ca. 300 ml skummetmælk

300 g ymer m. cheerios

1 glas Appelsinjuce

Multivitaminpille

+ lidt frugt når jeg har det

Spiser du det på et måltid? :o

Det er meget mad, synes jeg :lol:

Jeg kan lige med nød og næppe hælde 100 g havregryn og 0,3L skummet i ædespalten, og så har jeg godt nok ikke plads til mere... :retard:

Link to comment
Share on other sites

Spiser du det på et måltid?   :o  

Det er meget mad, synes jeg   :lol:

Det føles ikke af ret meget når man har vænnet sig til det. Ymer har forøvrigt rimelig meget protein i forhold til andre mælkeprodukter, jeg tror det er ca. 6g pr 100 g. Mit morgenmåltid er selvfølgelig stadig ikke det store proteinorgie, men det fungerer fint for mig :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share