Peter på nye eventyr... i Danmark


pesaol
 Share

Recommended Posts

Træning mandag + tirsdag

I går, mandag, tog jeg en gang styrke for ben, ryg & biceps. Kan godt mærke at styrketræningen har haltet her på det sidste, og har mistet lidt i styrke. Ikke fordi jeg kunne løfte vanvittigt meget før, men har stået i stampe på den samme vægt et stykke tid.

Jeg var lidt forsigtig med benene pga. skavankerne, så det blev kun til en gang benpres i maskine (3x8*110 kg.) + leg extension (1x8*45 kg. + 2x8*50 kg.). Rygøvelserne hed Træk til bryst (3x8*45 kg.) samt rowing/siddende kabeltræk (3x8*35 kg.). Barbel curl for biceps (3x8*17 kg.). Det var det, orkede ikke noget cardio i går.

Fortsatte i dag med en lille 5 km. løbetur. Benene føltes tunge, men heldigvis kunne jeg sige at det ikke var pga. skader, men mere benpres fra i går der især havde sat sig godt på baldemusklerne. Ellers var det en fin løbetur i dejligt klart og koldt vintervejr :smile:

Link to comment
Share on other sites

Alt flasker sig...

Mit humør har været lidt svingende her de sidste par uger. På trods af at jeg glæder mig til at komme til Norge og starte på arbejde har der selvfølgelig været en masse arbejde og forberedelser der skulle være i orden. Her tænker jeg specielt på økonomi og bolig m.m.

Min bankrådgiver var en sur k..... og der var ikke rigtig nogen der svarede på mine henvendelser omkring bolig, udover det er det norske administrationsapparat mindst lige så langsommeligt som det danske, så jeg har generelt gået med en masse bekymringer om hvordan og hvorledes det hele skulle ordne sig.

Men som Jaaaanie har skrevet i min log burde der ikke være noget der hedder "forhindringer", snarere udfordringer og en bankskifte, en venlig dansker i Haugesund samt generelt bare at tingene har flasket sig har betydet at mit humør er gået fra :unhappy: til :4thumbup:

Jeg har fået lejlighed i Norge fra midten af marts, endda mange kvm. i forhold til den pris jeg betaler. Økonomien er der også ved at være styr på, så alt flasker sig for mig lige nu. At jeg så oven i købet mærker mere og mindre til lyske/hoftebøjere gør bare at humøret får endnu et hak opad :smile:

Gårsdagens træning stod på en gang styrke for bryst, skulder og triceps. Bænkpres kørte ad helvedes til, men de øvrige øvelser gik fint. Efterfølgende tog jeg 45 min. jævnt/lettere hårdt arbejde på crosstrainer.

Senere i dag står den på en 5 km. løbetur, og senere i aften vil jeg kaste mig ud i indisk madkunst med en omgang hjemmelavet Dahl med ris og brød til.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til en gang styrke her fredag eftermiddag for ben, ryg og biceps.

Squat i Smith stativ: 3x8*20 kg. - har ikke lavet squat i et stykke tid så tog det forsigtigt, men det virker som om mine ben havde en udmærket respons på det.

Leg extension: 3x8*50 kg.

Calf raise: taget siddende i benpres maskine - 3x12*110 kg.

Træk til bryst: 3x8*45 kg.

Rowing: 3x8*30 kg.

Barbel curls: 3x8*17 kg.

Afsluttede med en gang mave/lænd øvelser inkl. øvelser for de skrå mavemuskler, som jeg har forsømt en del.

Min hjemmelavede dahl gik for resten helt fint. Smager fantastisk selvom det ikke ser ud af meget, dog skal jeg have noget mere chili i næste gang. Der var rester fra i går som jeg spiste her til aften, og hold da op hvor det mætter skønt. Kan mærke at det er lidt mere proteinholdigt end hvad jeg ellers plejer at få til aften. Er blevet helt hooked på de små røde sataner og planlægger at lave linsebøffer til mig selv i morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 4

Mandag: Styrketræning for ben, ryg & biceps

Tirsdag: Ca. 5 km. løb

Onsdag: Styrketræning for bryst, skylder & triceps + 30 min. på crosstrainer

Torsdag: 5,4 km. løb

Fredag: Styrketræning for ben, ryg & biceps + 45 min. på crosstrainer

Lørdag: ingen træning...

Søndag: 6,6 km. løb

Den første uge i lang, lang tid uden en spinning time. Hvis jeg skulle savne noget ved det er det følelsen af at få presset pulsen helt op i det røde felt, det kan jeg dog trods alt ikke ved løb endnu, og crosstrainer føles lidt flad i den sammenhæng. Derfor har jeg også meldt mig til Jespers timer i morgen, og jeg satser på det bliver de eneste spinning timer i den kommende uge.

Ellers skal der fortsættes i samme stil med styrketræning og gradvis længere og længere løbeture. Mht. styrketræningen ændrer jeg en smule så der kommer flere sæt, men med færre gentagelser. Jeg er sat lidt fast i mange øvelser og det er en måde jeg kan komme lidt videre på.

Løbeturene går, som jeg også tidligere har skrevet helt fint, og der er fremgang at spore og vigtigts af alt: jeg mærker intet til hverken lyske elle hoftebøjere. Dagens tur var vist den første rigtige vintertur med sne på fortovene og minusgrader. Det var ingenting i forhold til sidste år, men hele turen foregik på asfalt og i et behersket tempo.

Hvis man skal tro vejrprofeterne kan temperaturen snige sig ned på -8 grader i den kommende uge :crazy: Derfor har jeg overvejet at tage et par ture på løbebåndet i mine FiveFingers for at se hvad ben og fødder siger til det, og om jeg kan mærke en signifikant forskel på det og så almindelige løbesko.

Link to comment
Share on other sites

Dobbelttræning mandag

Startede dagen i dag kl. ca. 9 med en gang styrketræning for bryst, skulder & triceps. Fra denne uge går jeg over til at køre 2x8 og 2x6 gentagelser. Det er for at komme videre i styrketræningen, og jeg fortsætter denne metode frem til Norge flytningen. Ellers er øvelserne fuldstændig de samme.

Bænkpres: 2x8*20 kg. 1x6*25 kg. 1x6*30 kg.

DB incline flyers: 2x8*9 kg. 2x6*12 kg.

DB skulder pres: 2x8*9 kg. 2x6*10 kg. (ny øvelse i stedet for maskine, lidt hårdere end forventet...)

Lateral raises: 2x8*6 kg. 2x6*7 kg. (kunne lige akkurat tage sidste gentagelse her)

Triceps push down: 1x8*15 kg. 1x8*17,5 kg 2x6*20 kg.

Til sidste lidt øvelser for mave/lænd.

Her til aften/eftermiddag havde jeg så meldt mig til begge Jespers timer på FW Fasanvej. Syntes jeg var lidt tung i lårene, og selvom timerne, som sædvanlig, var fremragende har det bekræftet mig i at jeg nok skal holde mig helt fra spinning og da slet ikke tage dobbelttimer.

Første time var en "energy" med en lang serie på 27 min. (3x9) og en kort serie til sidst med blandet arbejde. Endte med et snit på 83% og et max på 97%

Anden time var en "Fatburner", dvs. udholdenhedstræning. Var rimelig ristet efter første time så jeg bestræb mig på at ligge mellem 80-85% efter opvarmningen, og det lykkedes faktisk helt fint. Jesper lagde egentlig op til højere intensitet nogle gange, men udover en pulsstigning til sidst var det jævnt, sejt arbejde. Et snit på 81% og et max på 91%

I øvrigt pudsigt at se hvor hurtigt nytårsfortsætterne udløber. De første par gange var der lange ventelister på at komme til timerne, specielt den Katja har inden Jespers timer. I dag var der flere tomme cykler på alle timer. Troede dog trods alt at de fleste holdt til omkring marts... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det har været en anelse koldt i dag...ikke fordi jeg normalt er en pivskid i forhold til at løbe i koldt vejr. Men som jeg har sagt før ville jeg benytte lejligheden til at trække indendørs for at prøve at løbe i VFF igen.

Som sagt så gjort. Tog dagens løbetur på løbebåndet i FW Fasanvej, og det blev til i alt 5,5 km. på godt 34 min. Ikke det mest imponerende tempo, men jeg har altid af en eller anden årsag at haft svært ved at løbe lige så hurtigt på løbebånd som udendørs. Desuden var jeg længe om at komme op i omdrejninger, da jeg lige skulle vænne mig til at løbe "barfodet" igen.

Hvad fik jeg så ud af det? Først og fremmest en lækker stor vabel på min ene storetå :crazy: Må være pga. den manglende tilvænning, havde ikke det problem da jeg sidst løb i VFF. Ellers kan jeg mærke at der ikke er den store forskel på at løbe i VFF og så almindelige sko, i hvert fald når jeg løber uden at tænke over for meget på teknikken. Man lander helt klart anderledes med foden med VFF, længere fremme på foden (og måske derfor vablen???). Alt i alt var det dejligt at mærke den frie fornemmelse igen.

Udover det blev jeg bekræftet i at det erdødens pølse at løbe på løbebånd :blush: hvis jeg skal gøre det igen, tror jeg at jeg er nødt til at have noget musik med for at holde motivationen. Ifølge vejrprofeterne bliver det jo ikke ligefrem varmere de næste dage, tværtimod. Det skal også lige siges at min hud er ekstremt følsom over for minusgrader og vind. Sidste år led jeg svært af frostbid i ansigtet hvilket jeg IKKE har lyst til at opleve igen.

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt pudsigt at se hvor hurtigt nytårsfortsætterne udløber. De første par gange var der lange ventelister på at komme til timerne, specielt den Katja har inden Jespers timer. I dag var der flere tomme cykler på alle timer. Troede dog trods alt at de fleste holdt til omkring marts...

Ha, haaa, ja, korrekt observation. Der bliver godt svedt overalt i centrene og på løbestierne i januar, hvorefter det tynder ud, og ting vender tilbage til det normale :laugh:

Jeg boede en del år lige ved Trianglen, og det var aldrig til at sparke sig frem for løbere omkring Søerne i januar. Hen i februar/marts var de fleste væk igen.

Selv har jeg aldrig forstået konceptet med nytårsforsætter. Hvis du vil ændre noget, så gør det nu. Eller som Nike siger: Just do it. (det slogan ville jeg gerne have fundet på).

Link to comment
Share on other sites

Ha, haaa, ja, korrekt observation. Der bliver godt svedt overalt i centrene og på løbestierne i januar, hvorefter det tynder ud, og ting vender tilbage til det normale :laugh:

Jeg boede en del år lige ved Trianglen, og det var aldrig til at sparke sig frem for løbere omkring Søerne i januar. Hen i februar/marts var de fleste væk igen.

Selv har jeg aldrig forstået konceptet med nytårsforsætter. Hvis du vil ændre noget, så gør det nu. Eller som Nike siger: Just do it. (det slogan ville jeg gerne have fundet på).

Har heller aldrig været den store tilhænger af nytårsfortsætter. Men for sådan nogle som os der er aktive hele året er der jo heller ikke de store grunde til det :cool:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning fredag:

Den stod på bryst, skulder & triceps i dag, og jeg kunne stort set lave en copy/paste fra i mandags, men anyway...

Bænkpres: 2x8*20 kg. 2x6*30 kg.

DB incline Flyes: 2x8*9 kg. 2x6*12 kg.

DB skulderpres: 2x8*9 kg. 2x6*10 kg.

Lateral raises: 2x8*5 kg. 2x6*7 kg.

Triceps push down: 2x8*17,5 kg. 2x6*20 kg.

Til sidst hyperextensions og mavebøjninger.

Havde ikke den store energi til cardio bagefter og gad slet ikke crosstrainer. Prøvede derfor romaskinen, som jeg faktisk aldrig har prøvet før. Heller ikke sikker på at min teknik var helt ok, men det blev kun til 15 min. så blev jeg træt i armene....

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning lørdag

Menuen hed ben, ryg og biceps:

Squat (i Smith stativ): 1x8*20 kg. 1x8*22,5 kg. 1x8*25 kg. 2x6*30 kg.

Leg extension: 2x8*50 kg. 1x6*55 kg. 1x6*60 kg.

Træk til bryst: 2x8*40 kg. 1x6*45 kg. 1x6*50 kg.

Rowing: 2x8*25 kg. 1x6*30 kg. 1x6*35 kg.

Barbel curl: 2x8*17 kg. 2x6*20 kg.

Bagefter de obligatoriske hyperextension samt mavebøjninger, og efter udstrækning 30 min. jævnt/anstrengende arbejde på crosstrainer.

Link to comment
Share on other sites

Vinterløbetur

Så blev det snevejr i København. Vågnede som alle andre op til flot, lyst vejr og ufremkommelige veje. Det gav minder til sidste vinter hvor jeg løb i hø sne med yaktrax på skoene og frostbid i ansigtet.

Overvejede egentlig at tage en tur på løbebåndet i stedet, men motivationen var bare ikke til at tage i fitness center i dag. I stedet tog jeg en kortere tur end planlagt, uden GPS ur.

Startede ved Tagensvej/Jagtvej, fortsatte ned ad Jagtvej til jeg ramte Strandboulevarden. Fortsatte ned af Boulevarden og drejede af ved Ndr. Frihavnsgade. Fortsatte ned ad Øster Alle indtil Parken, hvor jeg drejede ind i Fælledparken og derfra hjem af Tagensvej. En tur der vel lige knap er 6 km.

I øvrigt gik det faktisk fint. Jeg holdt mig til cykelstier og fortove der var rimelig ryddet, selvom jeg måtte løbe i sneen et par gange. Havde pakket mig godt ind i flere lag og smurt ansigtet ind i fed creme før turen. Vinden var heldigvis ikke så streng i dag, så der var, forhåbentlig, ikke den store fare for frostbid.

Det er da meget hyggeligt og udfordrende, sådan at løbe i snevejr og frost en gang imellem, meeeen jeg håber dog personligt at vi snart går tilbage til traditionel dansk, grå og grøn vinter.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling på uge 5

Mandag: Styrketræning bryst, skulder & triceps (morgen) + 1xbikefit energy og 1xbikefit fatburner med Jesper på FW Fasanvej(eftermiddag/aften)

Tirsdag: Løb, 5,7 km.

Onsdag: lidt reduceret styrketræning for ryg og biceps

Torsdag: Løb, 5,5 km på løbebånd + 30 min. jævnt arbejde på crosstrainer

Fredag: Styrketræning for bryst, skulder & triceps + 15 min. i romaskine

Lørdag: Styrketræning for ben, ryg & biceps + 30 min. på crosstrainer

Søndag: løb, ca. 6 km.

Endelig en uge hvor jeg fik trænet alle dage. Det er den ideelle struktur for mig, med fokus på løb og styrketræning, og minimalt med spinning. Jeg fortsætter nok med Jespers timer nogle uger endnu, men ellers hedder det fortsat volumen øgelse af løb og styrke.

Satser også på at få trænet alle ugens dage den kommende uge, dog er der en lille risiko for tømmermænd lørdag, men det tager jeg til den tid...

Link to comment
Share on other sites

Fedt at se, der er en fremgang! Du skal nok komme godt igennem Berlin!

Og disse tiders kulde må da være perfekt fortræning til dit Norge-evenetyr :wink:

Ja, jeg er også generelt helt positiv. Mht. Norge så flytter jeg jo op på sydvestkysten og så vidt jeg har forstået er vinteren faktisk mildere der end i DK. Til gengæld blæser og regner det helt ad helvedes til, så det er måske lige før man foretrækker sne og frost :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er også generelt helt positiv. Mht. Norge så flytter jeg jo op på sydvestkysten og så vidt jeg har forstået er vinteren faktisk mildere der end i DK. Til gengæld blæser og regner det helt ad helvedes til, så det er måske lige før man foretrækker sne og frost

jeg har kun været på de kanter én gang, og det var for et par år siden, hvor jeg var et smut i Bergen en dag. Og tadaaaa … surprise … det regnede hele dagen :laugh:

Men så vidt jeg ved, har du ret mht. klimaet. Det er mildt, men regnfuldt. Til gengæld er der aldrig langt til fjeldet, og det er altså noget, jeg altid godt har kunne tænke mig at dyrke. Det ser så smukt ud …

Link to comment
Share on other sites

Mandags dobbelt træning

Jo efterhånden blevet en fast vane at træne 2 gange om mandagen og i dag var ingen undtagelse.

Startede med styrke for bryst, skulder og triceps tidligt om morgenen. Det fungerede dog ikke rigtigt. Jeg fik det faktisk små dårligt da jeg var dernede. Fik kvalmefornemmelser og følelsen af maveproblemer. Har ingen anelse hvor det kom fra, men det satte selvfølgelig en dæmper på træningen. Derfor er det heller ikke det værd at skrive hvor meget jeg løftede, udover jeg kan sige at det ikke var meget...

Lidt afslapning derhjemme et par timer hjalp dog gevaldigt og jeg tog af sted til Jespers "Energy" time senere på eftermiddagen.

Har gået og døjet lidt med noget snottethed her de sidste par dage, og kulden og blæsten har ikke gjort noget godt for mine stakkels astma lunger.

Det kan også mærkes både på løb og på spinning, der skal ikke meget til før det føles hårdt. Fulgte dog pænt med timen der var en sædvanlig Jesper time (Hva ellers!!!) med 4 stigninger. Endte med et gennemsnit på 81% og et max på 98%.

Link to comment
Share on other sites

Tog i dag, onsdag, endnu en gang dobbelttræning, dvs. styrke om morgenen og en spinning time om eftermiddagen. Styrketræningen bød på en omgang for ben, ryg og biceps.

Squat: 2x8*25 kg. 2x6*30 kg. (i Smith stativ)

Træk til bryst: 2x8*40 kg. 1x6*45 kg. 1x6*50 kg. (lidt cheat i de sidste 6...)

Rowing: 2x8*25 kg. 1x6*35 kg.

Barbel curl: 2x8*17 kg. 2x6*20 kg.

Til sidst de sædvanlig mavebøjninger og hyperextensions...

Jeg har en lille motivationskrise pt. med styrketræningen. Synes jeg stagnerer på den vægt jeg er på, og føler mig generelt lidt uoplagt om morgenen. Måske er det bare en helt naturlig fase, så jeg fortsætter indtil videre med samme program.

Senere på dagen stod den på en "bikefit energy" på FW Fasanvej. Jeg har haft det lidt svært med de/den instruktør der normalt kører timerne om onsdagen, så da jeg så der var vikar på kunne jeg lige så godt springe på.

Instruktøren Mads havde en stemme og en stil der mindede mig helt vildt om radio værterne fra The Voice i 80'erne, dvs. folk som Dan Rachlin og Philip Lundsgaard m.fl. Der var lagt op til "fest" med "pigerne mod drengene" o.s.v. Ikke helt mig må jeg indrømme, men jeg fik da en okay time ud af det med et snit på 82% og et max på 99%.

Link to comment
Share on other sites

Instruktøren Mads havde en stemme og en stil der mindede mig helt vildt om radio værterne fra The Voice i 80'erne, dvs. folk som Dan Rachlin og Philip Lundsgaard m.fl. Der var lagt op til "fest" med "pigerne mod drengene" o.s.v.

Shit, det lyder som "afløseren fra Helvede". Men som du selv er inde på, ham den normale onsdagsinstruktør er lidt af samme skuffe. Ham prøvede jeg for ikke så lang tid siden :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 6

En lille opsummering fra den forgangne uge...

Mandag: Styrketræning for bryst, skulder & triceps (formiddag). 1xbikefit energy med Jesper (aften)

Tirsdag: 7,7 km. løb, gns. tempo 5:17 min/km

Onsdag: Styrketræning for ben, ryg & biceps (morgen). 1xbikefit energy med Mads (aften)

Torsdag: 7,5 km. løb, gns. tempo 5:17 min/km

Fredag: ca. 4,5 km. jogging

Lørdag: Ingen træning pga. tømmermænd...

Søndag: 9 km. løb, tempo 5:35 min/km

En uge der ikke blev helt som planlagt, men som absolut er godkendt. Jeg har nævnt min lille motivationskrise mht. styrketræningen, og jeg tog konsekvensen af det fredag. Ifølge programmet stod den på styrketræning, men jeg kunne simpelthen ikke på nogen måde slæbe mig ned i et fitness center. Derfor tog jeg i stedet en kort joggetur i Fælledparken. Umiddelbart ikke nogen dårlig ide, da det løsnede op for tunge ben.

Jeg har jo generelt øget min volumen lidt mht. løb, og det gælder nu om at mærke efter i kroppen hvor hårdt jeg kan presse den. Det der umiddelbart er lidt bekymrende lige nu er en begyndende ømhed ved højre knæ. Inden jeg går i panik er det værd at tænke tilbage på sidste vinter. Der fik jeg det samme problem, hvilket jeg tilskriver at jeg i høj grad løber mere på asfalt og ujævne veje på grund af vejret. På en dag som i dag er det i høj grad de hårde fortove som der bliver løbet på og samtidig er det lige en tand hårdere for benmusklerne at løbe i sne/sjap, selvom det ikke er lige så slemt som sidste vinter.

Derfor vil jeg fortsat blive ved med at øge volumen, men gøre det ganske lidt ad gangen. Udover det kunne jeg godt finde på at gøre fredag til fast jogging dag. Det kommer til at koste lidt på styrkefronten, men som sagt har jeg simpelthen ikke motivationen for det i øjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag

Normalt plejer jeg jo at skrive noget med dobbelt træning om mandagen, da jeg de sidste uger har været vant til først at træne styrke om morgenen og så tage Jespers timer om eftermiddagen/aftenen.

Jeg KAN bare ikke slæbe min røv ned i det fitness center lige for tiden. Ved ikke hvad der sker, da jeg vågnede i morges lå jeg længe og tænkte på undskyldninger for ikke at tage derned. Kunne dog ikke finde på nogen, og endte med bare at konstatere at det heller ikke bliver i dag jeg styrketræner.

Planen hedder styrke onsdag, og det håber jeg at holde fast i. Så har det været en uge siden jeg sidst styrketrænede. Med lidt god vilje kan jeg jo kalde det restitution....

Så gik det lidt bedre med at komme til spinning. Selvom det rend der er af mennesker mandag eftermiddag er til at få spat over. Der går åbenbart lidt tid før nytårsfortsætterne slækker på løfterne :cool:

Ellers 2 gode timer som sædvanlig. Den første, en "energy", blev kørt med et snit på 82% og et max på 98%. "Fatburneren bagefter blev kørt nogenlunde jævnt efter bogen med et snit på 82% og et max på 92%.

Link to comment
Share on other sites

:cool:

Positive thinking. Den kender jeg godt. Pludselig går der lidt for lang tid, og så tænker man på, hvor dejligt udhvilede ens muskler i stedet bliver … :bigsmile:

Præcis!!! og når man nu ikke kan finde på undskyldninger for ikke at styrketræne, så er restitutions kortet ikke så dumt at spille ud med :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev en ud-og-tilbage tur på i alt 8 km.

Den største forskel er, at jeg i dag brugte mine ellers droppede NB 905 letvægts sko. Jeg havde jo egentlig skrottet dem pga. den skade jeg kæmpede med her før nytår. Men jeg tænkte at så længe jeg ikke bruger dem hver gang og så længe turen ikke er over 10 km. vil jeg give det en chance.

Og de får nok nogle flere chancer i løbet af de næste uger. Højst sandsynligt kun en enkelt gang om ugen. De føles dog stadig dejligt luftige og lette at løbe i, i modsætning til NB 760'eren, selvom man godt kan mærke der ikke er forfærdelig meget støtte i.

Ruten kan i øvrigt ses her: http://connect.garmin.com/activity/149579399 ikke en super optimal rute, men så længe der stadig ligger sne, sjap og is må jeg bruge de muligheder der. Ellers prøvede jeg at sætte tempoet lidt op midtvejs, nu jeg alligevel havde de lette sko på.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at komme ned for at styrketræne.

Tog i dag en lidt blandet træning med fokus på overkroppen:

Bænkpres:

1x10*20 kg.

1x8*25 kg.

1x8*27,5 kg.

1x6*30 Kg.

1x4*32,5 kg

DB incline flyes:

1x10*9 kg.

2x8*10 kg.

1*6*12 kg.

1x5*12 kg.

Skulderpres (i Pure strength maskine)

1x10*20 kg.

1x8*25 kg.

1x8*27,5 kg.

Træk til bryst:

(med bredt greb)

1x???*20 kg. (opvarmning)

2x8*40 kg.

1x8*45 kg.

(med smalt greb)

1x8*45 kg.

1x6*50 kg.

Hyperextensions:

1x15*kropsvægt (kv)

3x10*kv+5 kg

Og til sidst lidt træning for maven...

Meget rart at komme i gang igen, og jeg overvejer lidt at køre en lignende program fremover, dvs. med få øvelser der træner de store muskler. Det vil så koste lidt på isolationsøvelser for biceps og triceps m.m. men det kribler i mig for at komme ud og løbe mere, og med sådant et program kan jeg nøjes med at styrketræne 2-3 gange om ugen og stadig få noget ud af det.

Edited by pesaol
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share