Henrik S.

Medlemmer
  • Content count

    5,289
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    136

Henrik S. last won the day on July 11

Henrik S. had the most liked content!

About Henrik S.

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    Frederiksberg
  1. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Ja, det er jo dét, det kan. Man kunne godt ønske sig, at endnu flere oplevede den herlige vitaminindsprøjtning, man får af at komme ud at bevæge sig. Held og lykke med den kolde kaffetyrker
  2. Langt pokker i MOL

    Ha, haa, der går sgu da 6-dagesløb i det
  3. Motion i balance™

    Ja, jeg tror i hvert fald, der står noget bjergcykling på programmet næste år. Det trækker gevaldigt. Det samme gør løb til vinter i stedet for nogle af de lange udmarvende cykelture. Så vi må se, hvad det ender med. Lige nu har jeg faktisk skruet lidt op for løberiet, og så sikkert som amen i kirken melder den gode cykelform sig. Det er typisk, når man lige letter foden fra gaspedalen. Jeg var virkelig godt kørende til dagens fællestræning i dag på over 100 km. Og ud af de tre intervaller på Avedøre Holme i går var to af dem pludselig under 3 minutter. Den hurtigste endda 2:53. Hjulpet lidt af medvinden, men alligevel ... det er da andre hurtige tider på Kystholmen sikkert også
  4. Got legs?

    Nej, MOL Logbog er en lille, sluttet kreds Har vist ønsket tillykke med familieforøgelsen andetsteds, men kan da sagtens gøre det igen. Det er sgu fantastisk at stifte sin egen familie og se den vokse
  5. Motion i balance™

    Bare for god ordens skyld, så bliver der altså stadig trænet, men det er i dén grad business as usual. Et par løbeture hen over ugen, et par gange fællestræning med ABC motion og så ellers soloture på cyklen. Nyder det hele, men det er også lidt ufokuseret, fordi der ikke har været de store motionscykelløb at teste formen af på. Har faktisk lige rundet de 7500 km på cykel i år, og det er fint, men det ville godt nok have været sjovere med nogle af de store arrangementer i foråret. Anyhow, så har jeg tænkt mig at lægge lidt mere vægt på løb her til efterår og vinter. Suppleret med lidt cykling på en vinterlåge, men med hovedvægten på løberiet. Så må det tidlige forår næste år vise, hvad forår og sommer 2021 skal bruges på. Måske skal det simpelhen bruges på begge dele. Måske skal der næste år en rigtig bjergtur (på cykel) med i programmet. Jeg savner at cykle i bjerge. Søndag bød i øvrigt på en god omgang fællestræning med to solide blokke med hhv. rulleskift og holdløb. Der er ikke nogen tvivl om, hvor de ligger henne på grafen.
  6. Langt pokker i MOL

    Lyder, som om du har været ude i et 'kulturmøde' i det jyske :) Jeg synes nu stadig, at folk sådan helt generelt er ganske gode til at holde afstand mv., men derfor kan der selvfølgelig godt være gradsforskelle. Jeg skal selv til det jyske her i sommer, og så vil jeg holde øje med forskellene. Selv kan jeg simpelthen ikke huske,. hvornår jeg sidst har givet hånd til nogen. Det må jo være tilbage i februar/marts, før det hele blev lukket ned. Gad vide, om vi nogensinde kommer i gang med det igen ...
  7. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Sådan har jeg det vist hvert år i denne periode op til sommerferien. Det er som om om, man næsten ikke kan hænge samme, og man må virkelig tage sig sammen for at koncentrere sig om arbejdet. Nok bare et godt bevis på, at man har behov for at koble af fra tid til anden. Mennesker er ikke maskiner.
  8. Motion i balance™

    Jeg har været selvstændig siden 1994, så jeg står helt uden for det der feriepengesystem. Der er desværre 0 kr. på vej til mig :)
  9. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Ja, det er en klassiker. Skønt nummer.
  10. Motion i balance™

    Ja, det var sgu et meget godt køb. Og den er trods alt stadig en 'masseproduceret' cykel fra et kendt brand, så jeg regner med, at den også kan holde til noget i længden. Cannondale SuperSix plus SRAM Red, så er man godt hjulpet. Og Cannondales eget udstyr - styr, frempind og Hollowgram kranksæt - hører også til i den lette ende. De laver faktisk også nogle Hollowgram-hjul, som kunne superlækre at få på, men de er desværre ret pebrede, og jeg prøver at holde budgettet inden for rammerne.
  11. Motion i balance™

    Har haft en god søndagstur, men alene, da jeg skulle tidligt af sted for at nå noget arbejde her i eftermiddag. Har i det hele taget været temmelig arbejdsramt og desuden lidt handicappet af en heftig omgang græspollen i denne uge, så der er lige smuttet et par cykeldage, men det går nok. Har til gengæld fået styr på min kæde-/kassetteproblematik. Da SRAM-sættet ankom, prøvede jeg at skifte kæde, men den takkede stadig over, så det må have været Rotor-kassetten, der var forbryderen. Den har nok alligevel været lidt mere end næsten ikke brugt :/ Nuvel, nu sidder der SRAM Red på hele vejen, og det spiller bare. Desværre er vægten røget op på hele 6,89 kg., men det må jeg jo på en eller anden måde lære at leve med Apropos lav vægt, så præsenterede gutterne på GCN for halvandet år siden en virkelig letvægter, der sjovt nok også var bygget over et Cannondale SuperSix EVO-stel, dog i Hi-Mod-udgaven. Sølle 4,28 kg vejer den
  12. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Uhmmmm, pandabjørne fra Katjes Nu har jeg lige genoptaget læsningen af Chris MacDonalds moppedreng af en bog og skal til at gå i gang med kapitlet om kosten. Jeg har en fornemmelse af, at han vil banke nogle punkter igennem, som jeg i hvert fald ikke helt kan leve op til
  13. Motion i balance™

    Jeg har fået opstøvet den perfekte Bianchi i Schweiz. Nu må ham der Wammen bare gerne sende alle landets indefrosne feriepenge til mig
  14. Motion i balance™

    Det er faktisk en KMC, nu du siger det. Jeg får jo et SRAM Red-sæt med kæde og kassette en af dagene, og da jeg ikke har kørt mange kilometer med denne her kombo, så kunne jeg jo strengt taget prøvet at sætte SRAM Red-kæden på for at se, om det gør en forskel. Det havde jeg egentlig ikke overvejet. God idé.
  15. Motion i balance™

    Her er dyret i nyeste aftapning med frisk styrbånd, nye GP5000-dæk i bredden 23 samt ny, let kæde og ultralet Rotor-krans (som desværre stadig takker lidt over og måske skal skiftes). Tune-saddel, Tune-hjul og Tune-stikaksler. Ja, jeg er vild med deres udstyr - og der er en Tune-saddelpind på vej i posten. Cannondales eget kranksæt og deres egen frempind og styr. Den kører stadig fremragende og er lige krøbet under UCI's vægtgrænse, så det var nok et meget godt køb for 6000 kroner sidste vinter. Den e rikke forberedt til skivebremser, og den har traditionel geometri, men ellers gør en ny racer det sandsynligvis ikke meget bedre.