5 km løbetræningsprogram for begyndere


kallem8981
 Share

Recommended Posts

Hvorfor kun 2?

Det er selvfølgeligt bedre at bevæge sig lidt en slet ikke.

Men der er en grund til at programmerne er 3 dage. Da du derved får fremgang.

Er der for lang tid mellem træningerne mister man groftsagt, den form fremgang man fik ved sidste træning.

Du kan selvfølgeligt godt få lidt kalorierforbrændt. Og som sagt er motion jo altid sundt..

Men overvej lige om du ikke har mulighed for at smide 15 minutters motion ind en ekstra dag.

Link to comment
Share on other sites

Vi er en travl familie. Jeg træner en del ved siden af og det at komme tll at løbe 5 km er noget vi skal gøre som familie med vores børn på 13 0g 18. Derfor ville det passe bedre ind i vores hverdag at programmet kun var på 2 dage om ugen.

Jeg kan dog godt forstå dine argument med fremgang.

Hilsen Kalle

Link to comment
Share on other sites

Lyt til Arcus. Som sagt vil i få minimal fremgang ved kun 2 træningspas om ugen. Ligemeget hvor travlt i skulle have kan jeg ikke forestille mig at i ikke kan finde 30 min. en ekstra gang om ugen til løbetræning.

Dine børn og nok også dig selv vil hurtigt miste lysten, hvis der ingen fremgang er at spore, og så er hele ideen med det vel gået tabt? Så jeg vil stærkt anbefale at i træner 3 gange om ugen.

For at vi kan hjælpe jer, kunne det være en fordel hvis vi kender til jeres niveau og jeres mål med træningen. :)

'Rasmus'

Link to comment
Share on other sites

Enig med de andre i at tre gange om ugen giver det bedste udbytte og den bedste oplevelse. Selvom du skriver at i vil gøre det sammen, kunne i måske overveje at træne to gange om ugen sammen og en gang hvor i træner hver for sig. Det giver lidt større flexibilitet i en travl hverdag, hvor det er svært at finde et hul hvor alle fire er ledige på samme tid. God fornøjelse med løbet.

Jeg har forøvrigt fulgt løbeprogrammet på dourun.dk dengang jeg trænede til 5 km

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu gå lidt i den anden retning og mene at man sagtens kan få fine resultater med 2 gange løb om ugen. Hellere lave et løbeprogram man kan følge 100% end et program hvor man misser hver andet træningspas efter en måneds tid.

Tag evt nogle af de træningsprogrammer som diktere løb 3 gange om ugen og smid interval dagen væk. Øg istedet intensiteten på din korte dag.

Dette tager udgangspunkt i at mange programmer diktere en kort, en interval og en lang dag om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share