2 split hjemmetræning


skitzofreak
 Share

Recommended Posts

Hejsa smile.gif

Lige pt træner jeg 2 split 6 gange om ugen, og ja det er der forskellige meninger om.
Har ikke tid til og tage i trænings center, så har købt lidt ''grej'' så jeg kan træne hjemme.
Det jeg har er: Bænk til bænkpress og ben, alm vægstang, curl stang og curl bænk, 2 håndvægte, mave bænk, stang til at sætte i døren.

Mit trænings program lige pt er meget enkelt.

dag 1: Ben (squat, og den der sidder på bænken), Ryg (bent over row), Biceps (Curl, Curl på curl bænk, hammer curls)

dag2: Skulder (upright row), Bryst (bænkpres), triceps, ( Der bruger jeg en bænk og en stol, hvor jeg så smider benene op på bænken, imens jeg sætter hænderne på stolen og går ned og op hvis i forstår.


Det har fungeret godt for mig, men hvad synes i? kan jeg lave nogen forbedringer med de redskaber jeg har at bruge?

og skal der byttes rundt på noget, for er lidt itvivl, jeg træner jo biceps den ene dag, og den anden dag hvor jeg træner skulder bliver min biceps jo også trænet?

Håber på nogen gode og brugbare svar smile.gif

Forsat god aften til alle.

//Skitzo

Link to comment
Share on other sites

På din dag 1, træner du kun en øvelse til ryggen og tre til biceps. Dette burde nærmere være omvendt, da ryggen er meget større end biceps. Derudover bliver biceps også ramt af rygtræning.

Dag 2 vil jeg nok finde en anden skulderøvelse, når du kun kører én. Det kan evt være military press.

Du kan sagtens splitte det op som du har gjort. Det er det mest almindelige 2 split.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært at svare når du ikke skriver hvad dit træningsmål er.

Når men øvelser:

Du mangler:

1) Dødløft: sammen med squat, en "must have" øvelse.

2) Chin/pull-ups: Når du har en "stang til at sætte i døren" skal du bruge den!

3) (military) press: bedre end upright row - og lige en advarsel: upright row kan virkelig fucke med dine skuldre, så hvis du vil bruge upright row skal du være ekstra sikker på teknik og pas på vægten.

Mit forslag til et absolut minimum program vil være:

dag 1: Squad, bænk og rows.

dag 2: dødløft, military press og chin-ups.

Hvis du har bedre tid så lave de 7 øvelser 2 gange om uge:

1) Squad

2) bænk

3) dødløft

4) military

5) chin-ups

6) triceps

7) biceps

NB! Når du "kun" træner 2 gange om ugen vil det være bedre at vælge et fullbody program.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar, mit mål er at blive lidt størrere, stærkere og markeret.

Hvad siger i til denne her så?

Bryst/skulder/triceps:
BB Bænkpres
DB Bænkpres
BB Stående skulderpres
Fransk pres (med curl-stangen)
Mave

Ben/ryg/biceps
Squat
Dødløft (evt. en variation af denne)
BOR
Chinups/pullups
Curls

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share