Sign in to follow this  
pempía

Morgen cardio

Recommended Posts

Da jeg er begyndt at møde en time senere på arbejdet, har jeg fået en fed mulighed for at få min cardio overstået om morgenen.

Pt er jeg ikke i specielt god form - har holdt træningspause siden maj måned og er først begyndt i januar. Opstarten er virkelig hård for mig, men jeg knokler på!

Pga skinnebensbetændelse kan jeg ikke bruge løb som en del af min konditræning og de andre maskiner kører jeg enormt hurtigt død i.

Jeg har en halv time om morgenen, som jeg gerne vil have udnyttet mest effektivt. Denne uge har jeg kørt 8 min roning, 8 min crosstrainer og 8 min cykling. Virker det ok, eller bliver det for ineffektivt når jeg hopper rundt i de forskellige maskiner?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu skriver du ikke hvad dit mål er, men hvis de 3x8 minutter ikke får dig til at køre død i øvelserne er der ikke noget i vejen for det, såfremt alternativet er én øvelse i 30 minutter som står dig ud af halsen efter en uges tid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg bruge tiden om morgenen på at gå en god lang tur. Du kan sikkert godt strække det til 45 min hvis du ikke skal i centeret.

Det er rart både for krop og sjæl, og så påvirker det ikke din restitution nævneværdigt.

Du kan evt tage en rygsæk med 5-10kg i på og laaaangsomt bygge op til 15-20kg. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvordan er din smidighed? Hvis du indarbejder noget smidighedstræning efter træningen kan det være med til at afhjælpe din skinnebensbetændelse og få dig ud at løbe igen. Jeg ville selv holde mig til de 25-30 minutter ved én af dine muligheder for enkelthedens skyld, selvom det er lidt mere kedeligt.

Ellers er det med gåturen også en god idé - og specielt en tidlig efterårsmorgen er perfekt til gåtur i mine øjne (Afhængigt af, hvor man bor)! Der er lidt tid til, men så er der jo god tid til at forberede sig på.

Evt., en cykeltur udenfor (Går ud fra, du mener, du cykler på motionscyklen i din klub/center).

Edited by JokumS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan du sagtens, hvis du holder samme intensitet.

Du kan evt også prøve løbebåndet, nu du er der, da det ikke er det samme som at løbe udenfor og du har en fantastisk mulighed for bare at løbe nogle minutter hvis at du kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er godt at høre, at det ikke er helt spildt, bare fordi jeg skifter maskiner nogle gange under vejs.

Gåturen vil jeg helst ikke benytte, da mit job er på en café, hvor jeg går hele dagen.

Min smidighed er okay. Jeg har tidligere trænet kickboksning, hvor smidighed var vigtigt, så den bibeholder jeg. Håber helt bestemt også på at kunne løbe igen en dag.

Ind i mellem tager jeg også 8 min gang ved 8-10% stigning på løbebåndet - enten i stedet for crosstrainer eller som ekstra træning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this