Dødsløft


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Jeg har haft en jævnt ringe trænings uge... Ingen kræfter; ingen energi.

Lørdag skulle jeg så EKSTREMT tidligt op. Kl 10.15! Søvnen kiksede desværre totalt, og jeg fik kun 3 timer. :(

Træningen gik ganske normalt. Rimelige løft ikke noget fancy...

Så ville jeg lige slutte af med dødsløft, som jeg ikke havde trænet i en måned. Tidligere rekord var 5x120 , og blev derfor noget overrasket, da jeg fik 7x120 uden besvær, og endda kunne have taget flere. Min makker sagde endda, at de var i fin stil.

Det jeg så synes er lidt mystisk er, at hvis man i alle andre øvelser holder 31 dages pause, så har man mistet en døwl styrke. Og man skal nok regne med, at det gør rimelig ondt dagen efter. Men dødsløften bliver bare bedre? :confused2:

Min trænings makker ( =Foodman denne lørdag) gjorde noget i samme stil i sin tid. Han holdte f.eks en måneds pause, hvorefter han kørte noget med 5x180, og så lige en måneds pause igen, hvorefter det blev til 1x220.

Er det simpelthen fordi, at man træner de muskelgrupper, der er involveret i ens øvrige træning?

Det er der en hvis logik i, men som Tee-Jay siger: "Hvis man vil være god til bænkpres, så skal man træne bænkpres!". Dette gælder dog åbenbart ikke ubetinget for dødsløft?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo forskelligt hvordan folk reagerer på træningssystemer! Tag WSB f.eks.: der træner man kun de 3 store på DE-dagene, ellers er det kun variationer af øvelserne!

Mener også at nogen herinde snakkede om gode resultater, ved aldrig at træne tung dødløft, kun dynamisk men så køre tunge goodmornings!

Så hvis du stadig har haft bent-rows, squats, goodmornings etc. med, så kan du stadig have gavnet dit DL!

Edited by Lagoon
Link to comment
Share on other sites

Ingen bent-over-rows, ingen goodmornings. Min lænd er mit svageste punkt, og jeg kan ikke træne disse øvelser, og jeg har heller ingen interesse, da jeg træner ren BB. Dødsløft er "kun" for sjov, og den eneste øvelse, hvor styrken har primær interesse!

Minus-lænd giver desuden en smallere talje!

Der er ingen tvivl om, at det er Erector Spinae, der står af først.

Heller ikke baglår har jeg trænet, men der kommer vel lidt i squat?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er ren BB'er så vil du også være klar over at en ryg med små rygstrækkere, ikke vil score nogen point overhovedet! Poses som back double biceps og lat-spread bliver flade og kedelige at se på uden nogen massive erecterors! Hvordan tror du man får et solidt juletræ?!!

Men hvis du ikke har trænet hverken goodmornings eller bent-rows, så må Nielsen's bud være det bedste!

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share