ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

hæhæ....var vist ikke helt vågen da jeg spurgte til diæten når det nu rent faktisk stod der allerede..... :blink::blink:

regnede os med at det var som forberedelse til noget konkurrence, men du starter den tidligt så ?

hvis det først er i slutningen af året ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

HIPPO> Målet er at komme ned og ligge fast på 13-15% fedt året rundt - så det er første delmål der skal nåes før 1. sep hvor uni starter igen.

Jeg har en meget stor eksamen i slutningen af året, så min konkurrence diæt skal helst ikke løbe over mere end 6-8 uger - så derfor starter jeg diæten nu.

Link to comment
Share on other sites

:o øv for dig, men har det på samme måde,

vil gerne lige se niveauet an så man kan se om det overhovedet er realistisk at stille op :lol: <_<

skal jo os lige har tjekket crawdaddys form ud når nu man har fulgt hans anstrengelser B)

Link to comment
Share on other sites

Hippo> Det er i mine øjne altid realistisk at stille op - man skal starte et eller andet sted for at få den nødvendige erfaring - og en ting er sikkeret, man bliver aldrig til grin hvis man har gjort sit bedste - tværtimod :respekt:

Et stort problem herhjemme er at standarden generelt er ekstrem høj - ikke nok nye atleter stiller op, hvilket presser forventninger omkring fysikken hos den enkelte nye atlet op til enorme højder.

Jeg er stor fortaler for, at vi under DM også får en begynderklasse ud over junior, som kun er til og med de 21 år, så man ikke skal konkurrere mod de alt for garvede.

Jeg håber også, at lidt flere atleter vil skæve til Sverige og Norge, hvor folk bare er vilde med at stå på scenen og være med i konkurrencer selv om deres form ikke er til en 1.plads.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning lørdag d.12/4

HST – cyklus påbegyndes – 15 reps uge

Squat: 2 set - 50 kg - 20 reps –let

LC: 2 set - 30 kg - 15 reps – let

Frontspark: 2 set - 30 kg - 15 reps

Bænkpres - håndvægt: 1 set - 22 kg - 15 reps

Skråpres - håndvægt: 1 set - 18 kg - 15 reps

Rowing-enarms håndvægt: 2 set - 30 kg - 15 reps – let

Træk til bryst/chins: 2 set - 65 kg - 17 reps - let

Dips: 1 set - + 5 kg 18 reps – let

Military press: 2 set - 18 kg - 15 reps

Lateral raises: 2 set - 6 kg - 15 reps

Biceps-curl: 2 set - 10 kg - 20 reps – let

Hammercurl: 1 set 8 kg 20 reps – let

Hyperextension: 1 set 5 kg 20 reps - let

+ laddertræning for chins 1-2-3-4-5-4-3-2-1

Kørte ikke mave da den bare er så øøøm :retard:

Jeg kørte heller ikke læg eller SD pga. tidsnød – programmet skal lige køres ind, da mange af øvelserne er valgt for lette i forhold til min kapacitet.

Planen for min nye HST cyklus er ikke meget anderledes end min sidste

Jeg kører på med basisøvelserne, og vil følge anbefaling fra TJ, sådan at når jeg kommer længere ind i programmet øges set i udvalgte øvelser og flere øvelser lægges til efterhånden som antal reps falder.

Min tidsgrænse har jeg sat til 1½ time. :blink:

Jeg skal på en eller anden måde forsøge at kombinere mit HST program med at træne efter at øge antallet af chins eller dips – hvordan dette skal kombineres er jeg lidt usikker på – så anbefalinger er velkomne.

Link to comment
Share on other sites

En lille opdatering over kropsmål + vægt i dette år

Dato------ Vægt kg-----FFM------Fedt %

12-apr-------74,6 ------ 59,90 ------ 19,7

7-apr -------74,6 ------ 59,90 ------ 19,7

31-mar ----- 74,6 ------ 59,31 ------ 20,5

7-mar ------- 74,2 ------58,25 ------ 21,5

28-feb ------ 74,4------ 59,30 ------ 20,3

19-feb ------ 73,7------ 58,22 ------ 21

14-feb ------ 73,8------ 58,01 ------ 21,4

6-feb ------- 74,4------ 58,40 ------ 21,5

31-jan ------ 73,6------ 57,63 ------ 21,7

24-jan ------ 71,9------ 56,44 ------ 21,5

19-jan ------ 72,8------ 56,71 ------ 22,1

15-jan ------ 71,9------ 55,08------ 23,4

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy> My magic formula :tongue:

Nej - grunden er ingen anden end den, at jeg var med i en fitness konkuurence i slutningen af sidste år, hvilket har gjort at jeg havde tabt lidt masse - den efterfølgende kombination af masser af mad :eatchicken: (protein>230 gram), hård træning :pumpin: med nyt program og nok søvn har givet gode resultater.

Jeg har selv været meget positivt overrasket :w00t: specielt fordi jeg ikke havde forventet en så stor masseforøgelse!! Det eneste jeg trænede efter var at bygge større ben - hvilket jeg også har fået + lidt andet godt!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

que faire> :D jeg takker ...

Ladder-træning er noget jeg først er begyndt på fornylig efter et tip fra Maxpower - du kan prøve at se følgende link

Ladder-træning

Princippet er, at man kører 1 reps, holder en lille pause, så kører man 2 reps, lille pause, 3 reps osv. - dette gør man indtil man når et hvis antal gentagelser, hvor det bliver tungt, når dette sker, så vender du antallet af reps, så du måske får en profil for ex. chins der kunne se sådanne ud

1-2-3-4-5-6-1-2-3-4-5 reps

Du kan sagtens kører dette princip i f.eks. 3 set

Baggrunden for ladder-træning er at få lavet en specifik øvelse rigtigt mange gange - flere end du normalt ville kunne i et stræk. I ovennævnte sæt vil det totale antal gentagelser være 36 styk og hvis du kører 3 set vil det totale antal være 108 gentagelser!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

jsc> Jeg har løbet en del lange distancer ved siden af min styrketræning og gennem forskellige diæter fundet frem til at både min fysik men også mit immunforsvar fungerer mest optimalt med det høje protein indtag.

(har ikke været syg i over 1½ år nu)

Link to comment
Share on other sites

Ja, selv ligger jeg på ca 2g pr kilo, nok ofte lidt over. Har overvejet at øge det nogle gange, men har simpelthen ikke råd til at æde 3-400g gram om dagen endnu. Jeg tror heller ikke jeg har behov for så meget som dig (pr kg, forstås) da mit aktivitetsniveau er betydeligt lavere, både hvad angår træningsvolumen og kredsløB).

Men jeg læste da en artikel hvor man havde målt nitrogenbalancen hos nogle roere, der trænede med vægte3-4 gange om ugen, og de var i negativ balance på 1g per pund. Så der skal noget til. Bring on the tuna!

Link to comment
Share on other sites

Ny forskning tyder også på at f.eks. langedistanceidræt såsom marathon kræver langt mere protein indtag end eksempelvis bodybuilding.

Jeg mener det er ekstremt vigtigt at huske på, at når man træner meget og længe (jeg ligger generelt mellem 15-20 timer/uge) at protein indgår i så ufattelig mange kemiske reaktione samt er en bestanddel i næsten alt i vores krop - at ligger indtaget bare lidt til den forkerte side, så skal der ikke meget til før det går den forkerte vej både helbreds- samt træningsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville faktisk gerne øge mit proteinindtag, for at prøve hvordan jeg reagerer.

Undervandsrugby og andet cardio har bremset LBM-øgningen betragteligt siden nytår, uden at fedtet ligefrem rasler af mig...

Hvordan gør du det egentlig rent praktisk - proteinpulver, mælkeprodukter eller kød? Og har du nogen tips til, hvordan man kan konstruere mellemmåltider til en 12 timers arbejdsdag væk fra køkkenet??

Har iøvrigt kastet mig over din fromage frais-valnødde-sirupting allerede - mums :tongue:

Link to comment
Share on other sites

AF>

Hvordan gør du det egentlig rent praktisk - proteinpulver, mælkeprodukter eller kød? Og har du nogen tips til, hvordan man kan konstruere mellemmåltider til en 12 timers arbejdsdag væk fra køkkenet??
rent praktisk... så mikser jeg en stor salat som spises over 5-6 måltider. Jeg vælger eks. kikærter, hvide bønner, kidney bønner eller ligende som min kulhydrat kilde, disse indeholder 22 gram protein/100 g.

- jeg bruger meget mager 6% ost samt hytteost og selvfølgelig magert kød.

Jeg sørger for, at hvis jeg er afsted i mange timer, at det kød jeg har i min salat er helt kød som kyllingebryst - det mindsker risokoen for, at der er bakterier til stede som vil formere sig ved normal rumtemperatur over de mange timer - ellers brug æggehvider eller køb små dåser tun, som efterhånden mikses i salaten som dagen går.

Jeg benytter mig ikke så meget af proteinpulver, da jeg tror på at "normal" mad er bedre og jeg vil egentligt også hellere have noget at gumle på. Jeg spiser også rigtigt mange proteinpandekager når jeg har en lang dag, da de kan holde sig længe i tasken og faktisk også bliver bedre jeg lunere de bliver :D

Ved 150 g kikærter, 200 g kød og 100 g ost får du omkring 110 gram protein! :w00t:

Har iøvrigt kastet mig over din fromage frais-valnødde-sirupting allerede - mums  

Ja - det er forfærdeligt vanedannende! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

De sidste par dages træning har jeg været nødsaget til at skrotte pga. en Århus-tur samt lidt for meget arbejde - men jeg vender stærkt tilbage i morgen

JEG GLÆDER MIG BARE SÅ MEGET :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share