Shake eller kød ?


Iglo
 Share

Recommended Posts

Kyllingebryst lyder som et godt bud. Kød optages generelt langsomt - og de fleste shakes er jo lavet på whey som optages hurtigt. Da det skal holde hele natten er langsomt protein bestemt at foretrække (man kunne naturligvis lave det på noget casein eller noget - hvis man kan finde noget man kan lide).

Jeg kender ikke præcist energiindholdet i 150 g. stegt kyllingebryst, - men umiddelbart vil jeg da vælge det. Men bliver det ikke lidt trivielt at skulle stege kylling hver aften?

Link to comment
Share on other sites

Kan kun være enig med Dadane, en proteinshake er godt om morgenen, da det som nævnt er hurtigt optagelige proteiner, og det er godt efter en lang nat uden noget indtag, om aftenen plejer jeg at nappe en dåse tun, masser af proteiner og optages noget langsommere end proteinpulver, hvis man syntes det er for tørt at tykke i det tun så blander jeg det altid sammen med ketchup ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager faktisk en proteinshake (whey) med havregryn næsten hver aften. Det er ikke optimalt, men havregrynene hjælper en smule på det. Jeg købte godt nok noget casein, men det måtte tilbage igen (godt GetBig tager deres varer retur!). De var øh... ikke så lækkert som min whey!

Link to comment
Share on other sites

Et andet bud kunne være at købe 6% ost. Ost indeholder casein (ordet kassein kommer faktisk fra ordet ost på latin) og de få gram fedt i osten kan kun hjælpe med til at sænke optagelseshastigheden endnu mere.

PS getbigs kasseinpulver spiser jeg da med stor fornøjelse i koffeinfri kaffe. Jeg kommer endda mine kværnede hørfrø i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share