Overvejelser omkring HST


incognito
 Share

Recommended Posts

Nu er deconditionering jo en ret obskur størrelse og jeg tror man skal være meget heldig for at finde ud af om man deconditionerer på samme måde mens man superkompenserer efter overreaching. Med andre ord: Jeg har ledt i laang tid, men ikke fundet noget tilfredsstillende.

Problemet er jo vel helt principielt set at det er så "applied" at man aldrig vil kunne finde det på de større natur- og sundhedsvidenskabelige søgebaser.

Men jeg tror selv, osse rent intuitivt, at man deconditionerer fint selvom man er i gang med at superkompensere efter overreaching.

Men som tidligere nævnt, tror jeg at de fleste vil brænde ud, hvis intensiteten er for høj. Grunden til at folk ikke brænder ud (og samtidigt vokser) ved en Sheiko er vel at intensiteten er afpasset tilstrækkeligt godt til, at det er folks muskler der får prygl, mens man får en masse kvalitetsløft (hvilket man ikke altid kan sige om løftene sidst i en HST cyklus) uden at ramme failure... Så hvis man skal bruge det i en intensitetsprogressionsprotokol skal man jo for det første vælge ret få løft (af tids- og work capacity hensyn) ud og så finde et passende volumen til de forskellige intensiteter. Og så tror jeg det bliver svært at komme over 85% intensitet uden at brænde ud.... så kommer man ihvertfald helt ned i doubler og singler.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share