Sign in to follow this  
LKongen

Intervaltræning?

Recommended Posts

Hej andro,

Jeg er bestemt ikke imod kosttilskud. Jeg går ind for brugen af proteinpulver, weightgainer og kreatin. Resten tror jeg egentlig ikke har en effekt som er pengene værd. Jeg synes generelt at kosttilskud er for dyre, når man tænker på at det kan gøres med mad også.

Jeg ville da tage alle de kosttilskud jeg kunne, hvis jeg fik dem gratis, men på en SU, så kan man i perioder blive nødt til at nøjes med mad :)

Thomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andro4life skriver "Mht. træning på tom mave er det klart at når kroppen ikke har noget energi, andet end fedt, er den nødsaget til at bruge det... det er dét hele konceptet går ud på!"

Ikke enig, det gælder om at forbedre sin form og for nogle af os om at tabe sig. Jeg har læst alt hvad der her i forumet er skrevet om træning på tom mave, samt talt med en del kloge forskere, der er intet belæg for, at det du forslår øger fedttabet. Mht. til "kosttilskudene" har du da ret i, at det må en hver gøre op med sig selv- hvis du har ret i at det virker. På mig virker det helt skævt i et sunhedsperspektiv - træning skal være fed - ikke misforstået selvpineri - hvorfor lide når der ingen grund er til det - brug kampåndem til den sunde smerte i.f.m. en veltilrettelagt træning. Det virker kan jeg sige -man kan tabe rigtigt mange kilo uden kemi og morgenpineri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DBM, enig ang. intervallængde.

Et råd mere omkring intervaller. Hold lidt igen på de første i en serie som tilvænding/opvarmning. Intervalløb er utrolig effektivt, men risikoen for skader er høj.

Jeg har selv haft stor glæde af intervalløb og kan varmt anbefale det, men pas på.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej alle!

må jeg lige tilføje...

Det kan godt være at det i teorien virker, at kroppen ikke har andet end fedt at tage energi fra, men der er noget ved den ligning jeg finder urealistisk, men hvad er spørgsmålet...

Nå men det jeg hovedsageligt ville sige er:

Man går sukkerkold!!! træner du på tom mave får du, højest sandsynligt for højt blodsukker, og så er det man går sukkerkold, det består i at man blir dårligt tilpas og får kvalme BIGTIME! Så lad være med at tro at træning på tom mave er en dans på roser, eller en mirakkel kur (hvis man da vil tabe sig)...

Mvh Ethan Hunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

I forbindelse med træning på tom mave...

  • For at forbrænde fedt i stor stil, er det tvingende nødvendigt, at der er kulhydrat tilstede.
  • Er der således ikke kulhydrat tilstede sker der det, at intensiteten går voldsomt ned til et niveau, hvor kroppen kan klare at tilføre det nødvendige brændstof.
  • Når kroppen er i sulttilstand dannes en række hormoner, der bevirker at kroppen vil forsøge at konservere energi, derfor øges forbrændingen ikke, ligesom, der tæres på proteinlagrene (muskler!)
  • Motion efter mad øger madens termogene effekt, således kan den udgøre helt op til 25% af den indtagne fødes energiindhold.

Det er derfor relativt fjollet at træne på tom mave - og tillige fuldstændig unødvendigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this