Bænkpres


Rod
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder og kommer helt i tvivl her...

Jeg kom lige til at diskutere med en af mine kammerater om hvad bænkpres egentlig hovedsagligt rammer. Jeg mente at det var triceps og han mente bryst. Før i tiden ville jeg også have sagt bryst men efter at jeg har læst en del WSB artikler hælder jeg mere til triceps. Ifølge WSB ideologien så skal man jo bare træne masser af triceps og så bliver man god til bænkpres. Så tænkte jeg, er det mon fordi at brystet er stærkt nok i forvejen så det ikke er det der er problemet, men det strider jo lidt imod hvad Louie siger om at brystmusklerne er svage.

Han brokker sig altid over at jeg retter på ham, så jeg ville godt lige have nogle gode argumenter at smide om mig med, hvis jeg altså har ret :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at de ligger så stort vægt på tricepen, er netop at de får så mange kilo af deres trøjer.

her hjemme får man mellem 10 og 25 kg ud af trøjen

men dem de køre med er af et andet stof og de er meget tykkere. de skulle sagtens kunne give 50 kg fra brystet

det er heller ikke allesteder de køre med pause på brystet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share