QuantanaMORON!


Quantanamo
 Share

Recommended Posts

GUNtanamos log!

Hermed en opdatering af første side i loggen af hensyn til nye mennesker der kigger med og ikke mindst mig selv.

Stats:

Køn: Male

Født: 13. juni 1982

Højde: 189 cm

Vægt: I skrivende stund omkring 101 kg, men den varierer med årstiderne :wink:

1 RM:

Bænk: 110

Squat: 160

Dødløft 200

Træning:

Styrkeløft, vægtløftning, body building og strongman i en stor blanding.

Har trænet siden december 2003 så jeg nærmer mig så småt de 2½ år med træning. Inden da har jeg dyrket konkurrencesvømning indtil jeg blev 19 år, og i den forbindelse og under min tid i forsvaret har jeg også trænet styrketræning, dog uden de store resultater da jeg ikke vidste særlig meget om træning og især ikke var klar over kostens store betydning før jeg begyndte at læse på MOL.

Jeg lægger altid en eller anden form for progression ind i min træning, og kører næsten altid Full-body tre gange om ugen.

Jeg træner i LVK i Allerød og TSK i Tårnby alt efter tid og lyst!

Mål:

Målene har varieret lige siden jeg startede med træningen, men i øjeblikket er styrke det primære. Jeg har desværre erhvervet mig et springerknæ i oktober 2005 og det bøvler jeg stadig med, hvilket sætter en stopper for alt hvad der hedder squat og VL. Det primære mål er derfor i øjeblikket: At genoptræne højre knæ så det bliver muligt at træne rigtigt igen. Dette mål har absolut førsteprioritet.

Privat:

Læser jeg film- og medievidenskab på Københavns Universitet og arbejder så meget som man nu engang må på en SU.

Opdateret 18. april 2006

Nedenstående er første indlæg i min log og det får lov at blive stående for syns skyld:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg starter hermed en ny log. Min gamle log blev sat på stand by for snart længe siden, da jeg ikke havde tid til at skrive i den. Havde desuden kun mulighed for at træne en gang om ugen p.g.a. værnepligt . Den er nu for længst afsluttet og jeg starter på en frisk log. Har naturligvis trænet hele tiden. :angelgrin:

Jeg er født 13/6 - 1982 189 cm høj og vejer 86 kg.

Jeg har siden jeg stoppede i forsvaret 28. november 2003 kørt HST hvoraf jeg nåede 2/3 af en cyklus før jeg tog på skiferie i juleferien. Én mini cyklus på tre uger før jeg igen tog på ski i uge fem. Skiferierne fungerede som SD :beerchug:

Har kørte første HST således: 2*15 - 2*12 - 3*10 - 3*8 - 3*8 (+ en ekstra i de tre store) - 3*6 (+ en ekstra i de tre store) Og så nåede jeg ikke længere i første omgang.

Mini cyklussen var 2*12 - 3*10 - 3*8.

På de to cyklusser er jeg gået fra 78,5 til 86 kg. Jeg er naturligvis klar over, at det hele ikke er muskel gains, men jeg er stadig forholdsvis trimmet.

Mål med træningen: Har indtil videre fokuseret på masse, men påregner at køre en Hatfield for bænk, squat (min squat er vildt ringe :angry: ) og dødløft efter endt HST.

Igangværende program efter HST principper, (kører dog med delvis progression i sæt).

Jeg kører fullbody med tre træningsdage dage af:

2x15

2x12

3x10

3x8

3x8 (+ en ekstra i de tre store)

3x6 (+ en ekstra i de tre store)

3x5 (+ en ekstra i de tre store)

3x5 negativer (+ en)

I alt otte uger som i oprindeligt HST.

Jeg er nået til anden minicyklus dag to. Jeg supersetter alle øvelser som de er parret herunder. Kører dog ikke dødløft som HST.

2 x 12 anden træning

Full Squat: 57,5

Bænk DB: 25

Jeg har lidt bøvl med skulderen (svømmeskade) hvilket normalt mærkes i bænk. I dag var den dog fin. undtagen i mine opvarmningsarmsving hvor den værkede lidt.

Sitting Row: 60

Dips: 2 x 7 x Kropsvægt

Dips kører ikke helt optimalt, muligvis fordi jeg har taget meget på på kort tid. Er bange for at min triceps ikke helt er fulgt med.

Standing calf: 110

Curls DB: 15

Sitting Military DB: 17,5

Inclined Crunches: 15

Cable pulldown: 57,5

Skrå bænk DB: 22,5

Dødløft:

10 x 50

3x80

5x110 (kørte rigtig nemt så jeg valgte at tage et pr forsøg i stedet for at køre 2 x 5 mere med 110)

1x140 PR :devil:

Der er helt klart mere i den. Vil tro at jeg kan hive 160 op, men vil ikke maxe lige nu. Det er trods alt kun 1½ uge siden jeg påbegyndte træning efter SD.

Skrå mave: -

En fin træning og PR i dødløft.

Der var én der henvendte sig til mig og sagde at han mente at jeg gik for langt ned i squat. Det lød som om han godt var klar over at man kunne gå under 90 grader, men mente at ass to the grass var i overkanten. Har kigget lidt på forskellige sider på nettet og så vidt jeg kan se er ekstra ROM kun godt så længe ryggen holdes strakt. Nogle erfaringer eller tips?

Træning igen Fredag!

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Sov længe (til klokken 1000) og røg så på lejlighedssøgning i KBH S. Har kig på tre - fire lejligheder, der er lækre og har fået aftale med ejendomsmæglere fredag 13. lige efter job og en anden mægler mandag 16. Glæder mig til at kigge nærmere på det.

Dagens træning:

Skulder, skadesforebyggende træning af rotator cuff.

Elastik:

- 2 x 10 udadførere med hver arm

- 2 x 10 indadførere med hver arm

- 1x 10 Napoleon's Sword (det hedder den sku')

Er begyndt på kosttilskud i form af fiskeolie tabs, det hjælper forhåbentlig også lidt på skulderen...

Skal snart afsted på arbejde. 16 - 22 så jeg må hellere tage godt med mad og shakes med.

Under 3500 kcal dagligt går den ikke.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Rommel>>

Jeg synes din træning ser rigtig fornuftig ud! HST med focus på de store! Yeah!
Godt at høre!!!

Jeg var sergent i slagelse. 4. Kompagni I panserbataljon. Sektionsfører Pansret Maskinkanon... :jeep: Sikke minder! :beerchug: PNINF'er HUA!

Var tidligt oppe på arbejde i dag (0510 :w00t: ) Men fri klokken 1200 og ude at kigge på lejligheder. Der var desværre ikke noget rigtig godt så jeg venter lige til jeg har set hvad mandagen byder på.

Dagens træning:

2 x 12 tredie træning

Full Squat: 60

Bænk DB: 27,5 (Ingen problem med skulderen)

Sitting Row: 60

Dips: 2 x 8 x Kropsvægt (Blev vist kun til seks i andet sæt)

Standing calf: 115

Curls DB: 15

Sitting Military DB: 17,5

Inclined Crunches: 15

Cable pulldown: 57,5

Skrå bænk DB: 22,5 (Har tidligere kørt inclined cable flies, men jeg synes at jeg mærker den bedre med håndvægte. Hvilket jo også passer med alt hvad jeg ved om vægttræning, så det var vist på tide at jeg kom i gang :tongue: )

Dødløft:

10 x 50

3x80

3 x 5 x110 (tog kun fire i sidste sæt. Den blev pludselig tung... :cry: )

Skrå mave: 1 x 10 Prøvede Full Contact Twist for første gang.

Synes den virker god så jeg vil fortsætte med den. Det holder heller ikke at supersette inclined side crunches med dødløft. Man bliver ør i hovedet af at hænge med hovedet nedad imellem dødløft sættene

En rigtig god træning overraskende let. Glæder mig til at komme i gang med tre sæt næste gang.

En lille note. Min mor sagde at jeg så tyk ud :angry: (godt nok lige efter 1 liter vand, 1 liter kakao og ½ liter shake) så måske der skal skæres lidt i kcal ;)

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Valentines Day gik med at romantisere kæresten, og så så jeg mit snit til at købe 16 liter Matilde for 80 kr. i Kvickly. :bigsmile:

Skulder, skadesforebyggende træning af rotator cuff.

Elastik:

- 2 x 10 udadførere med hver arm

- 2 x 10 indadførere med hver arm

- 1x 10 Napoleon's Sword

Fik klaret det på jobbet så den var mægtig.

16/2. 3 x 10 første træning

Full Squat: 60

Bænk DB: 27,5 (Ingen problem med skulderen)

Sitting Row: 60

Dips: 3 x 7 x Kropsvægt (kun fem seks stykker i tredie sæt)

Standing calf: 120

Curls DB: 15

Sitting Military DB: 17,5 (Prøvede at køre den stående, men den gjorde ondt i skulderen så jeg fortsætter med at køre den siddende).

Cable Tower Crunches: 45 (Ny øvelse: Kørte den i stedet for inclined for at få lidt afveksling i maveøvelserne. Jeg synes at incline rammer hårdest i hoftebøjerne og det er jo ikke meningen).

Cable pulldown: 60

Skrå bænk DB: 25 (den var hård. :chicken: Det blev vist kun til 10 - 8 - 7. Jeg vil tro at det var de ekstra bænkpres og dips sæt, der pludselig kunne mærkes.)

Dødløft:

10 x 50

3x80

3 x 4 x 115

Full contact twist: 2 x 10 x 15. Kørte med ti kilo sidst så jeg smed 15 på, men opdagede at jeg havde kørt med damestang sidst så den var pludselig ret hård. Til gengæld er det en øvelse der sparker. Synes at den kan mærkes i hele kroppen specielt Obliques, delts og pecs. :(

En god træning. Det var ikke het så hårdt som jeg havde frygtet med de 3 x 10 og så var alle de gamle drenge nede at træne og det er jo altid en motivationsfaktor. :devil: Så får den gas!!!

Har fundet en lejlighed :bigsmile: Håber at det bliver til noget med den.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Havde klargjort den store madpakke så jeg ikke skulle blive sulten på arbejdet i dag, og så var der endda en sød kvindelige kollega, der forærede mig en sandwich med laks og æg. Det er jo så godt som det bliver. ;) Jeg har DOMS i dag i lå rog balder, har ellers ikke haft DOMS siden første 2 x 15. Men det er da lækkert at kunne mærke at jeg har lavet noget igen!

Dagens

Skadesforebyggende træning af rotator cuff

Elastik:

- 2 x 10 udadførere med hver arm

- 2 x 10 indadførere med hver arm

- 1x 10 Napoleon's Sword

I morgen har jeg fri, så jeg vil benytte lejligheden til at få kigget lidt på bilen og så selvfølgelig en gang trænhård bening :blink:

Husk nu: Træn hårdt, spis sundt og tro på jer selv... Yeah!!! :devil: (Du så jo også WCW med Asbjørn da då var jen bette knejt.)

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

har du et uddybene link med de øvelser du køre? vil nemlig også gerne have trænet rotater manchetten :)

der er også en artikel om det på mol. ved ikke om du har set den men hvis ikke så er den her. cubapress er faktisk rigtig god imo. er blevet en hel del stærker i rotater manchetten.

det lyder som en fantastisk fremgang. hvor meget er din progression inden for det forskellige repranges ?

og tillykke med din PR i kødløft :)

Link to comment
Share on other sites

har du et uddybene link med de øvelser du køre? vil nemlig også gerne have trænet rotater manchetten
De skulder øvelser jeg kører lige i øjeblikket: udadførere, Napoleon's sword, Indad førere
det lyder som en fantastisk fremgang. hvor meget er din progression inden for det forskellige repranges ?

Da jeg kører med håndvægte i mange øvelser er det svært at stige med små spring procentmæssigt. Derfor kører jeg eksempelvis

2 x 12 første træning: 25 anden træning 25 tredie træning 27,5

3 x 10 - 25 27,5 27,5.

På den måde zig-zagger jeg ikke særlig meget, men alligevel er der progression p.g.a. stiging i sæt. Når jeg stiger til 30 kg, falder jeg så til 3x8.

Håber at det giver lidt mening, :blink: ellers arbejder jeg på at får uploadet mit program ASAP.

der er også en artikel om det på mol. ved ikke om du har set den men hvis ikke så er den her. cubapress er faktisk rigtig god imo. er blevet en hel del stærker i rotater manchetten.

Har ikke prøvet cubapress, men den ser ud som om den er værd at kigge nærmere på.

Tak for de pæne ord :)

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Så blev det tid til endnu en gang træning...

16/2. 3 x 10 anden træning

Jeg var alene i centret, så den fik en god gang old school Prodigy fulgt op af noget spade :devil: Der blev dog skruet ned, da jeg næsten var færdig og der kom en dame, der skulle kondicykle. Hun var vist ikke så meget til halvhård rock for fuld udblæsning :smilerock: Hvem skulle have troet det...

Full Squat: 62,5 (de sidste to sæt kun otte reps)

Bænk DB: 27,5 (Ingen problem med skulderen i selve sættet, men under opvarmningsarmsvingene gjorde den ondt som bare f..... Mærkeligt! Jeg overvejer at køre noget smidighedstræning med den. Det har jeg tidligere haft succes med da jeg svømmede).

Sitting Row: 65

Dips: 3 x 7 x Kropsvægt

Standing calf: 120

Curls DB: 15 (Overraskende lette i dag. De plejer at være hårde da biceps jo også rammes i rows, men i dag ingen problemer).

Sitting Military DB: 17,5

Cable Tower Crunches: 45

Cable pulldown: 60

Skrå bænk DB: 25 (Igen ret hård...)

Dødløft:

10 x 50

3x80

3 x 5 x 115 (Den sidste rep var hård, men den var der, så jeg øger til 117,5 eller 120 næste gang).

Full contact twist: 2 x 10 med 10 kg. (Det er altså en fed øvelse, den er dog hård til supersette med dødløft).

Næste træning fredag. Men mon ikke der skal trækkes lidt i elastikken i mellemtiden!!! :tongue:

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Lyder som om vi godt kunne få os nogle lækre skuldergenoptræningspas sammen

Først dette! Og så lumre kommentarer når Vetö squatter! Hvad bliver det næste :lol:

Oppe på job 0525. Hjemme 1230. Hos mekaniker med vognen. Olieskift og nye tændrør = 500 kr. Den kører lavt i tomgang p.g.a. manglende kompression i cylinder 4. Vil koste 6000 :w00t: (overslag) at få lavet, så det venter jeg med.

1350 ankom jeg til centret og opdagede at jeg havde glemt kakaoen, så jeg måtte tage et nødstop hos Q8 og få en liter af det gode.

20/2. 3 x 10 anden træning

Full Squat: 62,5 (de sidste to sæt var hårde tror at det blev til ni stykker)

Bænk DB: 30 (Skulle kun have kørt med 27,5, men gav den en skalle blev til 10 - 8 - 8)

Sitting Row: 65

Dips: 3 x 7 x Kropsvægt

Standing calf: 125

Curls DB: 17,5 (kun 8-9 reps per sæt).

Sitting Military DB: 20 (den første knagede noget i skulderen, men ellers fint.)

Cable Tower Crunches: 47,5

Cable pulldown: 62,5 (Her tog træningen en spændende drejning da LungBrush viste sig. Fik hilst på ham og ævlebævlet lidt om skulderproblemer og de gode dage med svømning. Fornuftige fly-tider i øvrigt LB!!!)

Skrå bænk DB: 25 (Overraskende let i dag)

Dødløft:

10 x 50

Full contact twist: 2 x 10 med 10 kg.

3x80

2 x 5 x 120 (Myhlers og Vetö dukkede også op og så straks at der skulle justeres på teknikken. Det resulterede i at de næste

3x5x120 røg op og så var der lagt i ovnen til et maks forsøg.

1x150 PR forholdsvis hurtigt op.

1x160 med bælte PR Lidt Problemer i bunden, men op kom den. Burde nok have holdt lidt længere pause mellem løftene, men var lidt hooked på at komme hjem og få shake. Vetö: Takker for et godt råd!

Er meget tilfreds med dødløften. Den blev trods alt kørt efter det egentlige dødløft der var planlagt, og lå sidst i programmet. Starter på TJ single cyklus mandag så må vi se hvad den byder på.

Glemte min "Spade 2003" cd. :( Håber stadig den ligger der næste gang!!!

Rigtig god træning i øvrigt og hyggeligt at møde LungBrush (som naturligvis var i tanktop, dog uden solbriller og guldbamser).

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er lummer, det bliver man hurtigt i LvK ;)

Var det din cd med det fede tråd - cool!! Var totalt opppe at ringe allerede da jeg stilte cyklen fordi jeg kunne høre mædl hamre ud derinde fra B)

Tillykke med døden .. hehe!!! Tror helt klart der er mere i dit DL inden længe. Single cyklusen skal nok give dig noget!

Ja det var sq fedt nok at få ævlet lidt svømning :) Fik aldrig hørt dine 200 + 400 medley tider?? Nu må jeg se hvornår jeg kan få både solbriller, cap og tanktop med

Link to comment
Share on other sites

Åben vinduer og døre - kald på naboen og hunden og katten for nu kommer der wrestling... Yeah!!!

Det er næsten på niveau med David H. ;)

HST 23/2. 3 x 8 første træning + TJ Single cyklus

Full Squat: 65 (let)

Bænk DB: 30

Sitting Row: 67,5 (Den gjorde lidt ondt i skulderen som ellers ikke havde generet i bænk... <_< )

Dips: 3 x 7 x Kropsvægt

Standing calf: 125 (Var totalt ristet i læggen efter kursus med noget aerobic-step program i lørdags, og jeg har hverken løbet eller sprunget badut siden november! Det giver noget helt andet end calf raises må man sige)

Curls DB: 17,5 (Ville godt have kørt med 20 men skulderen var ikke til det)

Sitting Military DB: 20 (den første knagede noget i skulderen, men ellers fint.)

Cable Tower Crunches: 47,5

Cable pulldown: 62,5 (kom til at køre sidste sæt med 67,5 dog ingen problemer i otte reps alligevel).

Skrå bænk DB: 25

Full contact twist: 2 x 10 x 10

Shrugs BB: 1 x 10 x 60

Dødløft:

TJ single cycle dynamisk dag: 15 x 1 x 105 kg

Jeg skal nok lægge lidt mere vægt på hastigheden næste gang ellers no probs!

Fin træning og min cd lå heldigvis i anlægget! :bounce:

Da single cyklussen kun kører to dage om ugen regner jeg med at køre leg extensions og hase curls onsdag fra nu af!!!

Link to comment
Share on other sites

Har haft meget ondt i skulderen siden træningen i forgårs så jeg går i gang med elastikken igen snarest.

HST 25/2. 3 x 8 anden træning

Full Squat: 65 let

Bænk DB: 30 Hård p.g.a. skulderen der føltes som om den løftede det hele. Jeg vurderede dog at jeg godt kunne gennemføre. Om det var klogt vil vise sig!

Sitting Row: 67,5 cheat Igen ondt i skulderen så jeg blev nød til at bruge lænden til at få den helt hjem

Dips: 3 x 7 x Kropsvægt

Standing calf: 125

Curls DB: 17,5

Military BB: 35 Har aldrig kørt den stående med BB før så jeg tog den med ro, dog føles den klart bedre for skulderen

Cable Tower Crunches: 47,5

Cable pulldown: 62,5

Skrå bænk DB: 25

Leg extensions: 2 x 8 x 45 Har ikke kørt den i umindelige tider. Den går lige i Biceps femoris! :devil:

Power clean:

5 x 30 kg

3 x 5 x 50 kg

Har aldrig kørt ´power clean før. Det gik dog fint. Når jeg får trænet lidt mere Mili regner jeg med at køre den helt ud med stød fra brystet også.

Droppede leg curls til fordel for clean!

Halvskidt træning p.g.a. skulderen håber at den bliver bedre! Hvis den bliver værre bliver jeg nød til at holde igen med Bænkpress og Rows som virker som de øvelser der er værst!

Der var et pat ældre damer og herrer nede at træne da jeg kom, så jeg satte ikke noget musik på anlægget. De hørte radio 2 tror jeg. På et tidspunkt gik der dog Michael Bolton i den og så blev jeg nød til at give den gas med nogett spade! :devil: Tror jeg tager noget David Hasselhoff med næste gang. Det er jo noget alle kan lide B)

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Skulderen var helt smadret efter sidste træning. Jeg har derfor givet den fuld gas med elastik øvelser og jeg synes faktisk at det har hjulpet. Har lavet fem-seks forskellige øvelser af 1 x 10. Jeg var derfor meget spændt på hvordan det ville se ud til dagens træning:

Dagens soundtrack. Metallica Garage Inc. disc two!!! i første halvdel af programmet. Den blev senere skiftet ud med noget rap, som jo heller ikke er tosset!

HST 27/2. 3 x 8 tredie træning + TJ Single cyklus

Full Squat: 67,5 overraskende let

Bænkpres BB: 70 Jeg tænkte at det var værd at prøve Barbell bænkpress i stedet for Dumbbel.. Jeg har ikke kørt med stang i snart et år så jeg lagde forsigtigt ud, ikke mindst p.g.a. skulderen, men det viste sig at den var meget mere skånsom end DB så jeg fortsætter med BB. Jeg er ikke klar over om det er fordi ROM er mindre med BB eller om det er fordi armenes vinkel i forhold til kroppen er anderledes, men som sagt var den klart bedre for skulderen. Lækkert da jeg havde frygtet at jeg blev nød til at holde pause med BP.

DB row: 30 Jeg prøvede denne i stedet for sitting cable row, og igen en klar forbedring! startede med 25 kg, da jeg ikke har kørt den længe, men det var alt for let. Øgede til 30 som også var let, men af hensyn til skulderen lod jeg det blive ved det.

Standing calf: 125 Nem

Military BB: 35 Hård, men den var der. Jeg er sku' slap i den øvelse

Cable Tower Crunches: 47,5 Hård og jeg måtte baile efter 6 i sidste sæt

French Press: 50 Prøvede at køre dips, men den var helt gal så det blev French press i stedet!

Curls DB: 17,5

Cable pulldown: 65 Kun to sæt fordi jeg glemte det sidste og da jeg kom i tanke om det tænkte jeg at skulderen nok havde godt af en pause! :chicken:

Skrå bænk DB: udgik p.g.a. skulder

Full contact twist: 2 x 10 x 10

Dødløft:

TJ single cycle dynamisk dag: 15 x 1 x 105 kg

En rigtig god træning med en del nye øvelser. :) Det er top at køre noget nyt. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det påvirker HST'en, men regner ikke med at det betyder det store eftersom det er de samme muskelgrupper, der bliver trænet bare på en lidt anden måde.

Jeg ved ikke helt hvad der skete med rækkefølgen, men det var muligvis p.g.a. de nye øvelser, at det blev noget anderledes en det plejer. Forandring fryder imidlertid og det var en rigtig god træning. Specielt var det lækkert at supersette curls med french press, :devil: og jeg tror jeg holder fast i denne rækkefølge lidt endnu.

Dødløft kørte i øvrigt rigtig godt. Jeg prøvede en enkelt sumo, men synes ikke lige at det var toppen. Det må komme senere.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Dagens soundtrack: De første 10-20 min var der seks ældre damer, der hørte POP 100 FM så jeg ville ikke sætte noget på, men efter tredie ballade i træk spurgte jeg om de havde noget imod at jeg skifttede til noget med lidt mere gang i. :devil: De frygtede det værste, men jeg havde en cd med blandet pop med så den røg på til damernes store lettelse. :lol: Da de var gået spurgte jeg en anden om det skulle være techno eller metal og derfor endte det med en gang deep trance.

HST 1/3. 3 x 8 tredie træning + 1 i de tre store + Dødløft Single cyklus

Full Squat: 4 x 8 @ 70 Sidste sæt ret hårdt

Bænkpres BB: 4x 8 x @ 70 En lille smule irritation i skulderen i første sæt ellers intet :)

DB row: 4 x 8 @ 35

Standing calf: 3 x 8 @ 130

Military BB:

1 x 8 @ 40

1 x 6 @ 40

1 x 4 @ 40

Jeg var helt færdig i skuldrene. Det var nok lige optimistisk nok at køre med 40 skulle have taget 37,5.

Cable Tower Crunches: 2 x 8 @ 47,5 Glemte sidste sæt

French Press: 3 x 8 @ 50 Skulderen brokkede sig lidt

Curls DB: 3 x 8 @ 17,5

Cable pulldown: 3 x 8 @ 65

Skrå bænk DB: udgik igen p.g.a. skulder

Full contact twist: 2 x 8 @ 10

Dødløft:

TJ single cycle dynamisk dag: 15 x 1 @ 105 kg. God fart på.

En god træning endnu engang og min skulder har det klart bedre end for blot fem dage siden. Jeg vil prøve at køre skrå bænk i kabeltrækket næste træning så den ikke bliver forsømt alt for meget!

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg tager noget David Hasselhoff med næste gang. Det er jo noget alle kan lide 

:lol: Yeah!

Det lader til at elastikker er vejen frem for skulderen og eftersom mine skulderprobs lyder præcis som dine mht. øvelser, kunne det være vi skulle teame op en dag til lidt elastiklærdom. :)

Link to comment
Share on other sites

Det lader til at elastikker er vejen frem for skulderen og eftersom mine skulderprobs lyder præcis som dine mht. øvelser, kunne det være vi skulle teame op en dag til lidt elastiklærdom.

Jeg tager gummistikken med til træning fra nu af, men det er sjældent, at vi er der samtidig. Vi må lige snakke sammen om tidspunkt! Der var jo også noget med COC!

Q

Link to comment
Share on other sites

Lidt vægt ævle-bævle: :computertype:

Jeg fik målt min fedtprocent i 2/3 - 04 dag med et elektronisk apparat der skulle holdes i begge hænder. Strakt arm = 12 %. Usikkerheden kunne ikke oplyses.

Så vidt jeg kan se i spejlet har jeg taget en anelse fedt på, men six-packen er stadig tydelig. Vægten svinger mellem 88 og 91,6 kg, (de sidste par dage i den høje ende).

Desværre er vægten i centret kaput. Det er ellers den jeg plejer at regne med og bruge til at se hvor stor vægtøgningen reelt er. Sidst jeg vejede mig på den med træningstøj og efter morgenmad var den 86,3. Da jeg vejede mig på arbejde på samme vilkår 29/2 var den 89,3. Altså ca. tre kg øget siden denne runde HST begyndte (5/2 - 2004). 10,8 kg øget siden 20/11 = tre måneder og fire dage.

Lidt trænings ævle-bævle: :pumpin:

Jeg har lavet rigeligt med elastikøvelser de sidste par dage og jeg synes at skulderen føles markant bedre. Jeg kører hver dag et sæt af følgende øvelser til udmattelse (elastikken strammes så der kan laves ca. 10).

- Rotator cuff abduktioner vertical

- Rotator cuff abduktioner horisantal

- Rotator cuff adduktioner horisontal

- Napoleon's Sword (svarer stort set til Cuban press)

- Seated Rear Lateral Raise

- Front lateral raises

Jeg er ved at overveje hvad jeg skal træne efter HST cyklussen. Det jeg overvejer i øjeblikket er: Hatfield, 20 rep. Breathing squat eller TJ Alternativ hypertfrofi (kørt som 5 x 5).

Jeg vil desuden max teste efter HST, men er lidt i tvivl om hvordan deloaden skal foregå, jeg forestiller mig noget i stil med:

En dags pause, en dag på 65 % en dag pause en dag på 75 % en dags pause og så max forsøg!

Det er lidt et skud i tågen, så forslag og kommentarer er velkomne!

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

HST 2/3. 3 x 8 anden træning + 1 i de tre store + Power Clean

Full Squat: 4 x 8 @ 70

Bænkpres BB: 4x 8 x @ 70

DB row: 4 x 8 @ 35

Standing calf: 4 x 8 @ 125 :4slap: skulle have kørt med 130, men glemte det så ,jeg kørte fire sæt. Jeg holder fast i det så den hedder 4 x 8 @ 130 næste gang

Military BB:

1 x 8 @ 40

1 x 6 @ 40

1 x 4 @ 40

Kneeling Tower Crunches:

1 x 8 @ 35

1 x 8 @ 35

1 x 8 @ 40

French Press: 3 x 8 @ 52,5 Skulderen er ikke helt vild med denne øvelse og jeg synes heller ikke at den er vildt effektiv i triceps... <_<

Curls DB: 3 x 8 @ 17,5 strict

Cable pulldown: 3 x 8 @ 67,5

Incline cable flyers: Prøvede den, men skulderen kan slet ikke arbejde skråt.

Leg extension: 3 x 8 @ 45

Power clean:

1 x 5 @ 60

1 x 5 @ 60 første og sidste rep med stød fra brystet.

1 x 5 @ 70

God træning bortset fra at der var så mange mennesker dernede at jeg ikke nænnede at sætte ordentlig muzak på. Det blev kun til to numre mens jeg cleanede.

Clean er i øvrigft overraskende hård for kredsløbet. Jeg blev småforpustet og begyndte at svede max. Lækkert :devil:

Link to comment
Share on other sites

HST 5/3. 3 x 8 tredie træning + 1 i de tre store + Dødløft Single cyklus

Full Squat: 4 x 8 @ 75 hårdt

Bænkpres BB: 4x 8 x @ 72,5 Havde spotter på i dag så jeg kunne give den pump på patten :firebounce:

DB row: 4 x 8 @ 37,5

Standing calf: 4 x 8 @ 130

Military BB:

1 x 6 @ 40

1 x 6 @ 40

1 x 4 @ 40

Stadig hård

Kneeling Tower Crunches:

3 x 8 @ 40 Fed øvelse

French Press: 3 x 8 @ 52,5 Skulderen er ikke helt vild med den, så jeg prøvede push-down det var dog helt ad helvede til så den hedder stadig French!

Curls DB: 3 x 8 @ 17,5

Cable pulldown: 3 x 8 @ 67,5

Skrå bænk DB: udgik igen p.g.a. skulder

Full contact twist: 2 x 8 @ 12,5

Dødløft:

TJ single cycle dynamisk dag: 10 singles @ 120 pause 1 minut.

Jeg har fået et eller andet, der sidder og trykker lige omkring højre side af sternum. Det føles som "en nerve i klemme", jeg har imidlertid været på netdoktor og fandt ud af, at det er det ikke. Kærestens far, der er læge, mente (per telefon) at det kunne være seneskedehindebetændelse i pectoralis hæftningen på sternum. Jeg synes nu ikke at det føles sådan, da det ikke gør ondt i forbindelse med sammentrækning eller udstrækning af brystet, men kun hvis jeg trækker vejret dybt ind eller puster helt ud. :blink:

Skulderen fik pause fra elastikken i går da den var træt. Tror at det var en god idé og jeg fortsætter med elastik i dag.

Fin træning i øvrigt of ingen problemer med ovenstående! :)

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

HST 8/3. (3 + 1 sæt i udvalgte øvelser) x 6 første træning + Dødløft Single cyklus

1230 - 1400. Soundtrack: Spade 2003 compilation.

Full Squat: 4 x 6 @ 77,5

Bænkpres BB: 4x 6 @ 75 sidste sæt fik jeg ikke holdt pause efter squatten så jeg fik kun kørt fem.

DB row: 4 x 6 @ 37,5

Standing calf: 4 x 6 @ 135

Military BB:

3 x 6 @ 40 hård

Kneeling Tower Crunches:

3 x 6 @ 45

Dips: 3 x 6 @ BW Prøvede dips efter at have holdt pause i ca. to uger og gik kun til overarmen er parallel med gulvet og der var ingen problemer. Kunne godt have kørt tungere, men tager den med ro her i begyndelsen. Har været ked af at undvære den så :bounce:

Curls DB: 3 x 6 @ 20 Min teknik er blevet væsentlig bedre kan jeg mærke. Tror at jeg har snydt lidt tidligere, men nu føles det som ren curl!

Chin-ups: 3 x 6 @ BW

Skrå bænk DB: 3 x 6 @ 25 Da dips kørte tænkte jeg at det kunne være at skrå bænk også kunne køres. Det kunne den. Det er kun i begyndelsen af øvelsen, hvor man slynger vægten op til brystet at den er lidt kneben og her fik jeg hjælp i dag!

Full contact twist: 3 x 6 @ 12,5

Sitting calf: 3 x 6 @ 60 Da både dips og skrå bænk kørte i dag, maglede jeg en øvelse at supersette FCT med, så læg fik en bonusomgang!

Dødløft:

TJ single cycle dynamisk dag: 15 singles @ 105 kg pause 45 sekunder. Rigtig god fart på!

Jeg er beyndt at drikke et stort glas Ribena lige inden træning, hvilket lader til at give lidt ekstra energi i starten af træningen. Måske psykisk virkning, men det dutter!

Har fået lejlighed på Amager og skal flytte omkring den 1. April. 56 km2, to værelser og

godt køkken og bad! Ligger lige ved arbejde og kommende studie! :) Glæder mig til at komme i gang med flytningen. Betyder nok desværre at jeg ikke kan fortsætte med at træne i LVK , men regner med at kigge forbi TSK når jeg er flyttet. Det vrimler jo også med MOL'ere derude!

Har været i biffen både fredag og søndag og se The Butterfly Effect og The Last Samurai. Gode film begge to på hver sin måde. To hurtige anmeldelser:

Butterfly Effect: meget spændende i starten, helt på højde med Bag facaden og den sjette sans, man sidder virkelig på kanten af sædet, den bliver dog mindre og mindre uhyggelig/spændende og mere og mere surrealistisk og ender i en genre i stil med Vanilla Sky.

Last Samurai: En, efter min mening, god blanding af spiritulle temaer, dog uden at stikke rigtig dybt, og den klassiske episke krigsfilm. Filmens drejningspunkt er begrebet ære. Hvilket jeg mener er overordentlig interessant Bl.a. med henblik på kultur sammenstødet mellem islam og det moderne protestantiske/ateistiske Danmark, hvor lige netop det begreb nok er noget af det der splitter folk mest. Derudover giver filmen et godt indblik i gammel Japansk kultur og selvfølgelig er der også lidt kærlighed på spil, dog uden at filmen bliver alt for blød på noget tidspunkt.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

HST 10/3. (3 + 1 sæt i udvalgte øvelser) x 6 anden træning + Power Clean

1200 - 1330. Soundtrack: Spade 2003 compilation.

Full Squat: 4 x 6 @ 77,5

Bænkpres BB: 4x 6 @ 75 sidste to sæt uden spotter så jeg turde ikke tage nummer seks. :chicken:

DB row: 4 x 6 @ 40 Hård, men retfærdig

Standing calf: 4 x 6 @ 130

Military BB:

3 x 6 @ 40 stadig hård

Kneeling Tower Crunches:

3 x 6 @ 45

Dips:

1 x 6 @ BW

2 x 6 @ BW + 10 kg

Curls DB: 3 x 6 @ 20 Meget hård i dag, muligvis p.g.a. at Rows er blevet tungere!?!

Chin-ups: 3 x 6 @ BW Prøvede med lidt forskellige greb, ingen tvivl om at den er hårdest hvis man holder meget bredt, men tilgengæld går den vel også mere rent i lats!

Skrå bænk DB: 3 x 8 @ 25 Vil ikke smide mere vægt på af hensyn til skulderen så jeg smider flere reps på.

Power clean:

1 x 5 @ 50 helt i kælderen og hente den!

1 x 3 @ 70

1 x 1 @ 70 med stød fra brystet: miss! Havde regnet med at den ville være der så jeg tudede hele vejen hjem :( ;)

Sitting calf: 3 x 6 @ 60 Bonus

Vægten i centret virker igen og sagde 90,7 kg ved indvejning før træning med træningstøj :devil: Fedtprocenten målt i går (9/3-04) = 12,6 %

Var i Field's i går for at benytte deres Ttubang tilbud til at købe nogle af de ting man skal bruge når man flyttr hjemmefra, men der var stoppet med mennesker så det blev ikke til så meget!

Link to comment
Share on other sites

HST 12/3. (3 + 1 sæt i udvalgte øvelser) x 6 tredie træning + Dødløft cyklus

1330 - 1515 Soundtrack: Alt muligt popknald

Full Squat: 4 x 6 @ 80

Bænkpres BB:

1 x 6 @ 77,5

1 x 5 @ 77,5

1 x 5 @ 77,5

1 x 4 @ 77,5 Gik lidt kold. Det er ved at kunne mærkes at den supersettes med squat, jeg skal have rimelig lang pause imellem øvelserne.

DB row: 4 x 6 @ 40 Hård

Standing calf: 4 x 6 @ 135

Military BB:

1 x 5 @ 42,5

1 x 4 @ 42,5

1 x 4 @ 42,5 Sørgeligt. Jeg lavede en lille progression, men det var nok til at jeg gik helt kold.

Kneeling Tower Crunches:

3 x 6 @ 40 Tog den på 40 da den første på 45 føltes mærkeligt

Dips:

3 x 6 @ BW + 10 kg Ville kun have kørt til parallel, men kunne se i spejlet at den var lidt under.

Curls DB: 3 x 6 @ 20 Hård

Chin-ups: 3 x 6 @ BW

Skrå bænk DB: 3 x 6 @ 27,5 Kunne godt mærke at pattøjet var ved at være brugt så den var hård, har dog fundet en måde at få den op og ned til og fra udgangsposition, hvor skulderen ikke gør ondt. Da jeg tog den ned på sidste rep fik jeg tommelfinger neglen ind under et af bogstaverne i Eleiko hvilket gjorde at toppen af neglen (ca. 2 mm) flækkede på langs. Det blødte lidt og jeg troede et øjeblik at jeg ikke kunne køre dødløft, men det viste sig heldigvis at Kridt er fremragende til at standse blødninger! (Det var jo heller ikke ligefrem en arterieblødning, nok nærmere et par dråber ;) )

Sitting calf: 3 x 6 @ 60 Bonus

Full contact twist: 3 x 5 @ 15 Ret hård

Dødløft: 5 x 1 @ 135 kg. Fin fin!

Stille og rolig træning, trænger snart til at se noget til MOL-hovederne i LVK!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share