weighted back extension


Nexus
 Share

Recommended Posts

ka' den nåe, ve den nåe, eller spilder den bare min ti :confused2:

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal inkludere denne øvelse i mit ryg split.

Mit ryg split ser således ud.

DL

Cambered bar lying row ell. bent over barbell row

chin ups

shrugs

Se, jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal flytte shrugs til skulder dag eller bare lade den blive på ryg dag. Dette skulle være for at gøre plads til back extension (hvis, og kun hvis, den er noget vær" ), eller en hel anden øvelse. maybe you could provide me with some pointers.

MVH

Link to comment
Share on other sites

Hvad med sådan en øvelse som BB/DB upright row, jeg er af den formening at den går i lat deltoid!! Problemet er bare at folk i "mit" center konstant konfrontere mig med deres mening om at den går i øvre trapz's. Nu ved jeg snart ikke hvad for et ben jeg skal stå på, det er efterhånden blevet sådan at jeg bare siger "jaja". resistance is obviously futile :angry: or am i wrong :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Upright rows går i m. trapezius. Jo længere op mod vandret og derover albuerne kommer jo mere indvolveret bliver m. trapezius` øvre del. De danner en såkaldt muskelkæde. Men det er fuldstændigt korrekt at den laterale del af m. deltoideus er den primære muskel der involveres.

MHV Michael

Link to comment
Share on other sites

hvad siger i så, skal jeg kigge mig om efter en anden øvelse eller???

Jeg er lige gået i gang med træne igen efter 5. mrd pause, så jeg er nok ikke helt "up to date" med hvad der er effektivt.

Mit skulder split ser således ud

Behind the neck press

DB upright row

rotator cuff (cable/DB)

lying lateral raise (for bagsiden af skulderen)

Hvis man skulde smide upright row væk og erstatte den en anden, hvilken en skulle det så være :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok lave noget i stil med military pres eller push presses. Side latarals og noget rotatorcuff. Måske ville det også være en god ide at lave lave øvelsen lying lateral raises for bagsiden af skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg ændre skulder splittet så det kommer til at se således ud

Military press (i stedet for behind the neck)

DB/cable lateral raise

rotator cuffs

lying lateral raise

Rod-> nu siger du at behind the neck er en fyfy øvelse (fordi den skulderleddet i ydreposition), gider du ikke fortælle lidt mere om det?? ;)

MVH

Link to comment
Share on other sites

Rod-> her er det svar TJ gav mig på getbig, thought you might wanna check it out :)

Egentlig er nævnte øvelser oftests problematisk hvis man ikke har smidige skuldre. For nogen kan det lade sig gøre at køre dem tungt i årevis, uden problemer. Problemet er bare at blandt andet supraspinatus musklen (en af rotator manchet musklerne) afklemmes, ved øvelser som behind the neck press og upright rows, hvilket gør at inflammationstilstande lettere opstår, ved den konstante irritation. Derfor er det letteste at skifte øvelserne ud med mindre skadespotentielle øvelser. Military presses rammer alligevel nøjagtigt de samme muskler som behind the neck presses.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share