"Sukkerfri" kulhydratholdig Gajol


Wannabe
 Share

Recommended Posts

Bag denne overskrift dækker sig en lille beretning om at jeg på vej hjem fra træning i dag lige måtte have en æske Gajol "Original Halspastiller". Som den lille gode træningssmølf jeg er på vej til at blive :bblush:, tog jeg selvfølgelig en æske mærket "sukkerfri". Så skulle der vel ikke være hverken simple kulhydrater eller ret meget fedt i regnede jeg med...

Men stor blev min overraskelse, da jeg på vej hjem i bussen, i mangel af noget mere interessant at tage mig til, læste varedeklarationen på æsken:

SUKKERFRI SALTPASTILLER MED SØDESTOFFERNE SACCHARIN OG SORBITOL. Ingredienser: Sødestof (Sorbitolsirup, Sorbitol, Saccharin), fortykningsmiddel (arabisk gummi), rålakrids, ammoniumklorid (510), hærdet vegetabilsk fedt, overfladebehandlingsmiddel (bivoks), aromaer. Overdreven brug kan virke afførende. Tilsat energigivende sødestoffer. Næringsindhold pr. 100g: Energi ca. 455 kJ (ca. 110 kcal.), protein ca. 1g, kulhydrater ca. 42g, heraf sukkeralkoholer ca. 32g og andre sukkerarter 0,5g, fedt 0g, mættede fedtsyrer 0g, kostfibre 47g, natrium 0,2mg.

Hvad kan man så lære af det:

* læs på lektien (æsken) inden du køber varen

* "Gajol - mod hård mave" :blink: (Godt med en nødforanstaltning hvis man har fået for meget proteinpulver og ikke spist sine klidkager...)

* "Drop dine Kellogg's All-bran plus ® kostfibre, og snup en æske Gajol i stedet". Der er nemlig 62% flere kostfibre i Gajol.

/W

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Jep, Sorbitol virker kraftigt afførende ved overdrevet indtag. Det har jeg måtte sande op til flere gange med sukkerfrit slik i bland-selv baren i biografen, selv ved kun 100 g slik. Indtil jeg gik i krig med at undersøge emnet. Sorbitol findes i rigtig meget sukkerfrit slik, og jeg siger jer mine medmennesker: sådan en tur har i ikke lyst til at få

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Jep, Sorbitol virker kraftigt afførende ved overdrevet indtag.....   

.....Sorbitol findes i rigtig meget sukkerfrit slik, og jeg siger jer mine medmennesker: sådan en tur har i ikke lyst til at få

<{POST_SNAPBACK}>

For en del år siden købte jeg en af de her sammenpak med 4 Gajolæsker. I et øjebliks svag under spil på compojter åd jeg alle fire æsker på en eftermiddag :4eat::blush: Det kostede godt nok en del tid den aften på tønden :4slap::gal::4oops: Som lea siger: lad vær' med det!!!!!

har lige opdaget den her :tease: og var nød til at bruge den :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share