Hop til indhold

Statusopdateringer

• Foto
      09 jul
    CloudHands

Hvor er PP?

Vis kommentarer (8)
  • Foto
      11 jun
    Camillawilldoit

hvordan laver man indlæg

Vis kommentarer (1)
  • Foto
      27 apr
    SimonHP

er du gal, det' lækkert påskevejr i dag!

Vis kommentarer (3)
Se alle updates

Foto

Et styrkeprogram til alle

• Please log in to reply
20 svar på dette emne

#1 Morten Z

Morten Z

Administrator

• Admins
  • 4.218 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Mand
  • Sted:København

Indsendt 17. november 2005 - 15:22

Et styrkeprogram til alle

Folk der peger med pibe har altid ret

#2 DonNiklas

DonNiklas

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.871 Indlæg:
  • Sted:Midtjylland

Indsendt 17. november 2005 - 15:54

• Håndvægte - kan f.eks. være plastikflasker fyldt med vand eller poser fyldt med bøger

Tror måske det bliver lidt svært i skulderpres og 'armbøjere' - men ellers en god artikkel :4thumbup:

Niklas :superman:

#3 Morten Z

Morten Z

Administrator

• Admins
  • 4.218 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 17. november 2005 - 18:19

Rigtigt nok, men det er jo bare et spørgsmål om at være kreativ. For nogle uger siden da jeg fanget på et hotelværelse i udlandet brugte jeg møblerne som håndvægte. :4george:

#4 Guest_Slettet bruger_*

Guest_Slettet bruger_*
  • Gæster

Indsendt 17. november 2005 - 18:31

Rigtigt nok, men det er jo bare et spørgsmål om at være kreativ. For nogle uger siden da jeg fanget på et hotelværelse i udlandet brugte jeg møblerne som håndvægte. :4george:

Det må have været en effektiv træning :tongue:

#5 Morten Z

Morten Z

Administrator

• Admins
  • 4.218 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 17. november 2005 - 18:49

Oh yes - indeed. Forestil dig en spinkel fyr som mig med en dobbeltseng i den ene hånd og et klædeskab i den anden.
:yo:

#6 Thorhauge

Thorhauge

Lang og slap

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.908 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Østerbro

Indsendt 17. november 2005 - 21:20

Jeg kan lige se det for mig! :showoff:
Get that weak shit outta here!

#7 Rommel

Rommel

HUSK: Søvn er dødens tvilling

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.358 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Syd-vest

Indsendt 17. november 2005 - 22:08

Gad vide hvad samfundet ville spare hvis alle ellers inaktive mennesker lavede trændede det program 3 gange om ugen? Det er sikkert ikke så lidt.

Rommel
As soon as you're born you start dying...

#8 Thorhauge

Thorhauge

Lang og slap

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8.908 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:Østerbro

Indsendt 17. november 2005 - 22:23

Det er nok penge i milliard klassen, big $$$!
Get that weak shit outta here!

#9 Boa

Boa

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 141 Indlæg:

Indsendt 17. november 2005 - 22:40

Et fint program som viser at der aldrig er en undskyldning for ikke at træne da det meste "udstyr", med en smule kreativitet, er lige ved hånden. Jeg savner bare en enkelt øvelse som inddrager latissimus dorsi - evt. "fat man's pullups" :cooldance:

Dette indlæg er blevet redigeret af Boa: 17. november 2005 - 22:43

#10 bls

bls

Nu skal det være

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 633 Indlæg:
  • Logbog
  • Køn:Kvinde
  • Sted:Smørum

Indsendt 21. november 2005 - 12:27

Tak for et fint program.
Jeg har prøvet det nogle gange nu og synes, at det er et udmærket alternativ, når centeret ikke længere er en realistisk mulighed.
Vi må da håbe, at det bliver bedre i morgen!

#11 LAWMAN

LAWMAN

RELOADED

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.121 Indlæg:

Indsendt 23. november 2005 - 15:46

Printvenligt Præningskort = Printvenligt Træningskort?

Ellers fint fint. :smile:
Hair nappy but I'm happy
pocket full of dough
from the C-O representing So So
The girls recognize and these n***** do too
I'm the flyest thing walking through the LAW-school
so make room next to your little backstreet poster
cause Lawman's here and it's over!

represent your thang :-D

#12 jasperdk

jasperdk

Nyt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 Indlæg:

Indsendt 24. november 2005 - 21:20

Godt program med gode øvelser, som kan laves i hjemmet uden at skulle investere i for meget udstyr. Jeg sidder og undrer mig over antallet af skulderøvelser. Synes måske at tre er i overkanten. Men igen; det er tre gode øvelser. Skulder/nakke øvelsen og lateral raise minder meget om hinanden, så måake den ene kunne skæres fra til fordel for en anden øvelse? :smile:

#13 Morten Z

Morten Z

Administrator

• Admins
  • 4.218 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 25. november 2005 - 00:43

Det er rigtigt nok at skuldrene får relativt meget, - og det kunne være en ide at tage f.eks. laterals ud til fordel for noget andet.

Som det også nævnes ovenfor, så kunne programmet godt bruge en form for pull-down øvelse, men det meget bevidst at jeg ikke har inkluderet nogen øvelse der involverer akrobatiske udfoldelser. Eksempelvis kunne man forslå rygliggende ophævninger under et bord, men sådan en øvelse ville måske virke skræmmende på ældre utrænede. En anden mulighed kunne være en form for en-arms rowing, men det er svært at få til at fungere uden en rigtig håndvægt.

Kreative forslag der passer til programmets meget brede målgruppe modtages da gerne :smile: .

#14 heliotropen

heliotropen

uregerlig enfant terrible ...

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.151 Indlæg:
  • Sted:Silkeborg, 176cm/94kg

Indsendt 25. november 2005 - 01:28

Kropsøvelser bør IMO ikke undervuderes til formålet; de kan tilpasses ALLE sværhedsgrader, er hammer effektive, og kræver ikke man kan håndtere en oppustelig sofa.

M.V.H
Helio
"Habits are more powerful than momentary desire. Habits are more powerful than information. Habits are more powerful than guilt. And only a concerted, conscious effort to override habits will lead to success."

#15 Morten Z

Morten Z

Administrator

• Admins
  • 4.218 Indlæg:
  • Logbog

Indsendt 25. november 2005 - 09:27

Det er jeg da helt enig i. Programmet består jo også hovedsagligt af kropsøvelser - enkelte med den valgmulighed af de kan suppleres med ekstra vægt.

Hvilke yderligere øvelser tænker du på specifikt?

#16 Henning

Henning

kagearm.com

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.427 Indlæg:
  • Sted:Thorsager

Indsendt 25. november 2005 - 11:40

Kreative forslag der passer til programmets meget brede målgruppe modtages da gerne :smile: .

Bench dips :bigsmile:
Henning :showoff:
Man kan hvad man vil - bare det ikke er for tungt.
Vi skal føre os frem.
Vi skal være glade for os selv, ellers kan vi ikke forvente at andre synes om os.

#17 Krumborg

Krumborg

.

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5.086 Indlæg:
  • Logbog
  • Sted:København NV

Indsendt 25. november 2005 - 15:58

MaxP Rows

Måske en lignende variation, bare med en værktøjskasse, 2-liters dunk, en taske, you name it..
Where would we be without rhetorical questions?

#18 heliotropen

heliotropen

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.151 Indlæg:

Indsendt 25. november 2005 - 20:05

Hvilke yderligere øvelser tænker du på specifikt?

Istedet for at suplere med ekstra vægt (ikke at der er noget i vejen med det.) - så ville jeg typisk i denne form for træning vælge at progressere efter sværhedsgrad/form (hvilket du jo osse nævner og gør i programmet :4thumbup: ): (Dette er desuden en metode jeg normalt anbefaler generelt til mavetræning, da mange vægtbelastede maveøvelser IMO ikke falder lænderyggen naturligt):

I praksis vil det sige man starter med en øvelse, og når man kan lave reps "nok" i perfekt form går man videre til den næste; eller hvordan man nu vælger at progressere, sagt anderledes en given sværhedsgrad matcher en given intensitet, præcist som vi kender det fra vægtene.

Jeg kan give et direkte eksempel som jeg selv har brugt til at øge presse evenen, jeg mener iøvrigt eksemplet vil være bedre end de nævnte presseøvelser:

Half dive bomber w. elevated hands (en øvelse ALLE vil kunne lave) ->
Half dive bomber ->
Half dive bomber på et ben ->
Elevated half dive bomber ->
Håndstand ->
Håndstand m. shuffle mod væggen ->
Handstand pushups ->
Handstand pushups fra afslappet position ->
Handstand pushups onearm emps.->

Som man ser er det ikke nødvendigvis smartest at blive ved med at øge intensiteten i samme øvelse, men lade en ny "sværre" øvelse tage over; JVF: teorierne (effaringerne) med conjugate periodisering, skulle der ikke være noget problem med dette rent fysiologiskt. En anden fordel er at man kan se frem til variation, hvilket er ret vigtigt målgruppet taget i betragtning.

Der vil med sikkerhed ikke skulle flere skulder øvelser til; måske ikke engang flere presseøvelser, alt efter hvor religiøs man nu er; Jeg stemmer for få men gode øvelser, målgruppen i mente, syntes jeg MÅSKE 10 øvelser er LIDT for meget.

En lignende ting kan benyttes til benene hvor målet IMO "burde" være pistols; antallet af øvelser der kan føre derhen er osse mange, du nævner selv flere; alle sammen variernde fra ingen sværhedsgrad til umulius; Men jeg ville så vælge at sætte disse øvelser i række følge efter sværhedsgrad, hvor personen "kun" skal udføre en øvelse; Etc. ville det være et valg mellem Step-ups, Knæbøjninger eller næste skridt alt efter hvor man er.

Shrugs, armbøjere og en seperat lægøvelse syntes jeg er lidt at skyde forbi målet; men jeg skal igen ikke udelukke at det er et spørgsmål om smag.

Mulighederne er mange. - Ellers syntes jeg egentlig programmet overordenet er ganske udemærket; jeg ville nok personligt osse foretrække fære reps; men er fint med få sæt, men så med en frekvens der nærmer sig daglig; på bare 5-15 min dagligt vil de fleste kunne høste rigtig gode resultater, i forhold til ingen træning; den kan tv-shop ikke engang slå, bortset fra at man her bliver nødt til at presse sig selv lidt.

M.V:H
Helio

Dette indlæg er blevet redigeret af heliotropen: 25. november 2005 - 23:49

"Habits are more powerful than momentary desire. Habits are more powerful than information. Habits are more powerful than guilt. And only a concerted, conscious effort to override habits will lead to success."

#19 Ivan Hansen

Ivan Hansen

Medlem

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 128 Indlæg:
  • Sted:Malmø

Indsendt 29. november 2005 - 12:33

Hej Morten

God artikel.

Måske man også kunne lave en for de lidt mere hardcore trænende, men som endnu ikke kan løfte klædeskabe og dobbeltsenge :laugh:

Alle har vel prøvet at strande et sted uden et træningscenter indenfor rækkevidde.

Jeg var jo i Somaliland og arbejde i 6 mdr. så fandt da på nogle ret syrede øvelser på tomme ølkasser, stiger og tagrender :blink:
He who flatters me, is my thief.
He who criticizes me, is my teacher.

#20 heliotropen

heliotropen

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1.151 Indlæg:

Indsendt 4. december 2005 - 16:18

Måske man også kunne lave en for de lidt mere hardcore trænende, men som endnu ikke kan løfte klædeskabe og dobbeltsenge

Jeg kan anbefale Pavel glimrende bog "the naked warrior" til formålet; tag et kik på dragondoor.com

M.V.H
Helio

0 Bruger(e) læser dette emne

0 medlemmer, 0 gæster, 0 anonyme brugere