zaa

Medlemmer
  • Content count

    39
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by zaa

  1. Squat og forlår

    Hvad synes I om squat i forhold til front lår? Jeg er begyndt på squat of har givet det et par måneder. Jeg kan mærke det rigtig! meget i baglåret men synes slet ikke at min forlår aktiveres. Ifølge mange steder på nettet så skulle den meget gerne aktiveres. Har I andre prøvet noget lignende? Er baglåret det primære og forlår det sekundære, eller?
  2. Jeg løber (moderat tempo) 8-9 km 4 gange i ugen. Nu vil jeg gerne blande intervaltræning ind over så jeg interval træner 2 dage og løver moderat tempo i to dage. Jeg løber som regel i hverdage og holder pause om onsdagen. Mit intervaltræning kommer til at vare ca 15 min hvor jeg sprinter i 30 sekunder og lunter i 60-90 sekunder med 20 min opvarmning i form af løb i lavt tempo. Mit spørgsmål: skal jeg løbe interval dagen før almindelig løb eller dagen efter? Hvad synes I er mest optimalt og hvorfor. Som beskrevet oven over så løber jeg jo i 2 dage i streg hver gang jeg løber. tak :)
  3. Skide gode indlæg. Tak for det. Jeg har valgt at lytte til jer, og er startet ud med en enkel intervaldag.
  4. Forleden gennemgik jeg en hel uges målrider ved at måle alle mine måltider for at få en føling på sund jeg er og er overordnet set meget er jeg tilfreds: 2200 kcal om dagen hvor jeg i gennemsnit forbrænder ca 2600 og jeg får 1,2 g protein pr kg kropsvægt. Får heller ikke noget transfedt. Dog synes jeg at jeg får lidt for meget sukker gennem frugt og grønt. I gennemsnit spiste jeg 32g sukker om dagen hvor den daglige anbefaling er maks 25g. Jeg spiser ca 400g frugt (æbler, appelsiner, bærer, honningmelon,vandmelon). Derudover får jeg sukker fra gulerødder (som jeg spiser mange af), løg, tomater etc. Jeg drikkerén glas skummet mælk om dagen også. Hvad tænker I om det? Skal jeg spise andre former grøntsager eller er det ok med at overskride sukkergrænsen nu hvor det kommer fra frugt og grønt alligevel.
  5. For meget sukker gennem frugt og grønt

    Tak fo svar. Det tænker jeg sgu egentligt også. Det ville da være fuldstændig at blive bedt om at spise færre gulerødder for at være sund :p
  6. Kort fortalt. Jeg skal bruge én triceps øvelse der rammer alle tre muskler og to skulder øvelser der rammer alle tre muskler til sammen? Kom med forslag. Lidt længere: Jeg styrke 2-3 gange om ugen i kort tid (ca 40 min) og skal nå det meste af kroppen igennem. Ved de klassiske fitness øvelser har jeg svært ved at finde info om hvilke muskler der aktiveres.
  7. Jeg har fået et ny Polar pulsur, som jeg bruger til løb. Det måler rigtig mange spændende ting og heriblandt viser det også en såkaldt "fedtforbrændingsprocent". Ved mit sidste løb lå det på 10%. Hvordan skal det tal forstås?
  8. https://www.dgi-byen.dk/laer-at-svoemme-crawl/ Ovenstående link viser et svømmekursus af DGI. Jeg overvejer det men økonomien får mig til at tvivle om det er en god ide. Derfor vil jeg spørger råds hos folk der ved noget om svømning. Er kurset pengene værd eller er det simpelt selv at træne de basale tekniker? Vha nettet som youtube videoer for eksempel. Lidt Info: Jeg er mand på 24 og har prøvet at svømme MEGET lidt. Jeg kan kun crawl og kan i svømmebasin nok max svømme 25m da min teknik er elendigt. I åbent hav kan jeg ikke svømme mere 5-10 m.
  9. DGI svømmekursus: Er det pengen værd?

    Tak for svar. Kan du anbefale et forum for svømmere med aktivitet?
  10. Hej. Jeg vil gerne have hjælp til at finde den optimale svømmehal i KBH. Når jeg siger optimalt, så mener jeg at der ikke er så mange mennesker. Jeg arbejder hjemmefra et par gange om ugen (er selvstændig) og har tænkt mig at svømme i arbejdstiden da der nok er størst sandsynlighed for at der ikke er så mange. Så, mellem kl 11-14 ca i hvilken svømmehal skal man gå efter så der ikke er for mange mennesker? Hvor sandsynligt er det at man kan have en hel bane for sig selv i en times tid? Jeg bor ved Dr byen og svømmehalen skal helst ikke være mere end 45 min cykeltur. Dvs det meste af byen København og Amager. Jeg overvejer pt Sundby Bad
  11. Hej MO Jeg har brug for råd fra folk der har forstand på kost og ernæring. Jeg har lavet en kostplan for de næste 4 måneder hvor jeg indtager omkring >1800 kalorier. Jeg vil gerne tabe mig - både når det kommer til fedtprocent og vægt. Jeg løber jeg 7-8 km 4 gagne ugentligt og styrkertræner 2 gange. Hvad synes I? Er 400g gulerødder for meget? Får jeg for lidt energi? Smid så mange kommentarer som muligt Der er ikke mange kulhydrater, men jeg har sørget for at jeg de 75 g fuldkorn dagligt og jeg får jo masser af fibre i alle de grøntsager :) Takker på forhånd
  12. Råd til udarbejdet kostplan

    Ups!! Beklager, det må jeg have glemt. Her er det: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17974596/madplan.pdf
  13. Råd til udarbejdet kostplan

    Jeg har oprettet under ernæring, det syne jeg passende. Men jeg kigger rundt for at se om andre steder er mere passende
  14. Hey MO Jeg skal løbe marathon i maj 2014 og vil finde mig et program. Jeg har fundet følgende på nettet: http://marathonguiden.dk/portfolio/marahonprogram-16-uger/ umiddelbart ser det godt ud, men det er til "øvede" personer og jeg ved ikke om jeg kan kategoriseres som øvet. Jeg har løbet hist og her i mange men ikke mere end 5 km. For det meste 3-5 km et par dage om ugen og det sidste års tid har jeg ikke rigtig løbet. Hvad mener I så, kan det blive for stor en mundfuld for mig, hvis jeg begynder på det program? Jeg har også tænkt mig at styrketræne 1-2 gange om ugen ved siden.
  15. Tak for jeres input. Jeg begynder træningen og hvis det bliver for meget for mig løber jeg ikke i år. Det har altid været planen. Hvad er jeres råd? Løbe 3 gange eller 4 gagne ugentligt. Når jeg ikke er så trænet er det så ikke bedre for mig at løbe 3 gange i starten?
  16. Hej derude Jeg træner meget ambitiøst og spiser sundt ved siden. Min fokus er at tabe mig og få langt lavere fedtprocent. Jeg træner stort set hver dag. Så har jeg overvejet at købe proteinpulver (evt kasein da jeg skal være i kalorieunderskud) for at optimere min protein indtagelse. MEN de er bare så dyre og jeg er på SU. Så tænker jeg at jeg i stedet for en omgang protein efter træning spiser en dåse tun (ca 140 g hvor ca 30 g er proteiner). Til de kloge: Hvor vigtigt er det med det proteintilskud i form af proteinpulver efter træning og hvad er effekten hvis det erstattes med en dåse tun?
  17. Program og kost i orden?

    Jeg vil også råde til dig til at ændre din kostplan lidt, så du får mere protein og lidt mindre fedt/kulhydrat.
  18. Hmm.. Og hvorfor er havregryn ligefrem så vigtig?
  19. Hjælp til kostplan

    Du kan nå optimale resultater ved mange forskellige måder. Men hvis du træner meget ambitiøst med henblik på at tabe kropsfedt eller få større muskelmasse, vil jeg råde dig til at indtage protein 4-5 gange om dagen i hver måltid.
  20. Jeg vil helt klart anbefale dig at svømme. Svømning er god konditionstræning
  21. Hvad siger folk forresten til at jeg indtager <2000 kcal om dagen (ca 1800 kcal) Er det nok for mig eller for lidt? Jeg er 21 år, studerer på uni, dyrker 30-60 min motion hver dag.
  22. Mange tak for det :) Problemet med whey er sådan set, at så får jeg ekstra kalorier fra fedt og kulhydrat også, og det er jeg jo ikke interesseret i, siden jeg vil tabe mig. Med tun indtager jeg ca 1800 kcal om dagen med min nuværende madplan. Hvis jeg erstatter tun med proteinpulver indtager jeg væsentlig flere kalorier og det vil blive svært for mig at tabe mig med over de 1800 kcal om dagen.
  23. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Vægten siger ikke alt. Jeg vil råde dig til at måle din fedtprocent og gør det igen en måned efter. Så kan du for alvor bedømme dine resultater :)
  24. Hvorfor taber jeg mig ikke?

    Hmm. Andre må endelig rette mig, hvis jeg skriver noget forkert her, men det kan da vel sagtens tænkes at, du tager på af muskler. At du rent faktisk taber kropsfedt, men går ikke ned i vægt, fordi du forøger muskelmassen. Du træner jo fullbody 2 gange om ugen, så det er helt naturligt, at du tager på af muskler, hvilket er godt. Men ellers giv det lidt mere tid, svingninger og uregelmæssigheder er naturligt for folk, der træner. Du har jo opnået fine resultater i det lange løb
  25. hæmmer træning at vokse?

    Det er en påstand, som hverken er bevist eller modbevist. Personligt tror jeg, at hård træning hæmmer væksten.